karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-16 20:25:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-10-20 23:42:58 
Poissa
sintti
sintti

Olen tässä rekisteröitynyt jo kauan sitten foorumille, koska olen kokeillut aikaisemmin useitakin karppausreseptejä, koska olen ollut yliherkkä viljatuotteille ja hylkäsin ne lähes kokonaan n. puoli vuotta sitten. Rekkasin Pakkotoistoon, koska olen saanut painoani pudotettua salitreenin- ja aerobisen avulla, mutten välttämättä kelpaa mokomille, koska olen aina liian väsynyt intensiiviseen harjoitteluun enkä yksinkertaisesti ehdi tehdä neljänä kertana viikossa treenejä. Laihtua silti haluan enemmän kuin mitään muuta, vielä olisi edessä ainakin viiden kilon painonpudotus, koska nyt se paino on jumahtanut ikävästi. En ole kuitenkaan saanut ruokavaliotani tasapainoon ja syön aina joko liikaa tai liian vähän, lihon ja turpoan heti väärin syömisestä. En myöskään anna itselleni armoa ja mättöpäiviä en suosi, ruuan nautinto ja innostus elämään on kadonnut. Karppaus innostaa, koska kuulemma ei enää tekisikään mieli hedelmiä, rasva pitää kylläisenä ja ei tarvitsisi mättää kuitenkaan suuria määriä jne. jne. Ongelmana on se, että suosin mielelläni pieniä annoksia enkä pärjäisi kolmella aterialla päivässä.

Minulla on ollut hirveä hiilari-, kalori- ja rasvakammo, mutta haluaisin silti laihtua. Kiitos vitun viralliset ravinto-oppaat! Noudatin aikaisemmin kitukaloriteoriaa ja siksi en varmaan saa tarpeeksi irti treeneistä. :( Erityisen mielelläni haluaisin aloittaa karppauksen, mutten ole varma, uskallanko ketoa kokeilla, koska yritän treenata. Päätin, että hommaan nyt ensimmäiseksi ja luen aloittelevien karppien oppaat läpi.

Ja syy miksi päätin tähän. Kävin tuolla kauneus- ja terveysmessuilla. Hyvilläni ostin ns. superfoodeja ja söin palan raakasuklaata JOKA OLI ENSIMMÄINEN PALA NELJÄÄN KUUKAUTEEN mitään herkkua (olen ollut ankara, jotta laihtuisin). Juttelin kojujen tyyppien kanssa ja meni hyvin, koska monet sanoivat rasvattomuuden olevan haitaksi. Söin myös lounaaksi lohta messukeskuksessa, tosin lisäkkeeksi jouduin tyytymään salaattipöytään ja oliiviöljyyn ripauksella kurpitsansiemeniä. Olen hylännyt jo margariinit, viljatuotteet, perunan ja tärkkelyskeidat, vaihtanut rasvattomat turkkijoguun, kookosöljyyn ja voihin, mutta sitten kohdalleni osui laihdutus- ja fitnessmimmin kirjamyynti: ja sitten erehdyin ostamaan laihdutusoppaan, tuhlasin 30 euroa sitten treenausopuksiin, mutta tuossa on taas se VÄHÄRASVAISUUS JA HIILARIMÄÄRÄISYYS onkena. Se nainen sanoi, etten tule laihtumaan kun pidän liian pitkän ruokavälin ennen treenejä ja on huono asia syödä rasvaisia maitotuotteita ja kananmunaa keltuaisineen. Ja treenata illalla. En saatana EHDI/JAKSA aikataulujeni takia yleensä ennen ilta-ysiä/kasia. :( Masentaa tämä, kyllä minä alan nytten karppaamaan perkele!!! Haluan nauttia juustoja en mitään kumisia vätkylöitä ja tärkkelyskeidaa, syödä munat munina, eikä mua kiinnosta juoda rasvatonta maitoa. :evil:

Mietin vain tässä, alanko sitten hyväkarpiksi vai mitä. Työni on liian kevyttä ja olen stressaantunut, ei ole aikaa edes kunnon treeneille, en siis kuluta energiaa tarpeeksi.

tavoitteeni:
- laihtua kuihduttamatta lihaksia
- 5 kg pois

ongemat:
- syömishäiriö. en ole siis anorektikko mutta elämä pyörii ruuan ympärillä
- jatkuva turvotus
- läski pysyy mahassa ja perseessä, mutta yläkropasta ja tisseistä se lähti
- uunittomuus kotona, ei siis
- olen ihan paska tekemään ruokaa. pitäisi tsempata. en kuitenkaan jaksa tehdä ikinä mitään ja houkutus ostaa valmissalaatti on helppo
- no se rasvakammo. mitä jos lihoankin enkä saa tarpeeksi alas hiilareita?

ViestiLähetetty: 2012-10-21 18:11:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa.

Tuollainen pieni ylipaino ei maailmaa kaada.
Karppaamalla voi syödä hyvää ja maukasta ruokaa.
Treenaamalla ei sitten paino putoakkaan, vaan keho muuttaa muotoa, tiivistyy.
Joten kannattaa ottaa mittanauha ja muutamia valokuvia.
Parin viikon päästä uudet mitat ja kuvat, uskon että muutosta tulee...
Vaikka vaaka väittäisi muuta.

Tuolla yläreunassa on ABCwiki lue sieltä lisää ja katso ateriamatriisi.
Lisäksi resepti osuus ja päiväkirjat antaa hienoja vinkkejä.
Kyllä se tästä.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-10-21 19:10:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä treenaan ja karppaan, ja hyvin toiii yhdistelmä..Ekan 1,5v ketoilin ja treenasin, enimmäkseen airobista, sujui ihan hyvin, tunnin lopuksi vaan meinas puhti loppua kesken, joten jokinaikaa vedin protskujuoman ennen treeniä ni jakso paremmin:) Nyykyään oon hyväkarppi ja keskitys oikeastaan vaan puntilla käymiseen, luonnistuu näinkin oikein mahtavasti, painoa olen pudottanut sen lähemmäs 40kg, nyt ei enää paino tipu juurikaan, mutta peili kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, vaatteet jää kokoajan isommiksi, vaikkei paino tipu, joten puntari veke ja katsot mitä peili ja vaatteet sulle kertoo:) Vatsa ja takamus tulee hitaasti mutta varmasti perässä laihduttaessa, anna niille aikaa, ne on mun mielestä ainakin ne vaikeimmat osat kropassa, sekä allit..Paljonko on pituutesi ja painosi jos saa udella?

ViestiLähetetty: 2012-10-23 23:26:55 
Poissa
sintti
sintti

Oho, huomasin vasta nyt tämän olevan painokampanjasivu.. Olisin varmaan enemmän saanut muualla vastauksia, mutten oikein keksinyt mitä aloittaa. Tuolla on kuitenkin ihan hyviä.

Joom, mutta aloittelen tässä pikkuhiljaa hommaa, pitää katsoa miten sijoittaa treeniaikatauluihin. Olen vetänyt treenien jälkeen yhtä herapohjaista palautusjuomaa, jota mulle suositeltiin sen vähemmän hiilaripitoisuuden vuoksi, ei ainakaan vielä ole osoittautunut paskaksi. Vatsa kyllä pömppistelee, varmaan tullut muutamia kiloja takaisin, koska mulla on ollut stressiä ja säästöliekkiä viime aikoina. :( Proteiinit on tosiaan kohdillaan, hiilareiden laskemiseen tarvitsin pöytävaa'an. En ole oikein osannut määritellä paljon syön hiilareita, liian poikkeavia päivät, riippuu paljon mitä syön. Ennen söin paljon papu- ja linssiruokia, mutten enää oikeastaan (noita minä hyväkarppina vetäisin).

Mun mitat vaihtelee koko ajan, 161cm/60 on se suunnitelmallinen, olen lähtenyt 70 kilosta keväällä eli olen jo pudottanut kuntosali- ja spinningtreeneillä painoani, mutta ongelmana on päin vittua menevä syöminen. Olen ollut kiinnostunut karppauksesta jo kauan, koska mulla paino alkoi eniten lähteä, kun jätin nuo tärkkelysjutut pois ruokavaliostani, rasva ja energia pitäisi saada kohdilleen. Joskus syön ruisleipää ja kauraleseitä sekä tattaria, mutta sitäkin pääasiassa aamulla. Vehnään ja perunaan en ole koskenut yli puoleen vuoteen enkä haluakaan, tulee paha olo, sokeria vältän tietenkin. Lihan suhteen olen köyhis ja syön taas turhan vähärasvaista lihaa, koska suosikkejani ovat tonnikala, kalkkuna ja kana, halvimmasta sikanauta-jauhelihasta tulee jotenkin turvonnut olo. Lisäksi syön turhan paljon maitotuotteita, mutta tosiaan niiden protskujen takia.

Tänään kävin hakemassa possunpihvin sienimuhennoksella, oli heti tunkemassa perunoita mukaan siihen annokseen kun otin suoraan keittiöstä. Sanoin ei kiitos ja otin toiseen lootaan rehuja kaveriksi. palmialla on näköjään ravintotietoja annoksissaan, hyvä. Ihmeteltiinpä mikä hiilarikammo ihmisillä on nykyisin.

ViestiLähetetty: 2012-10-24 00:16:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No kuulostaa hyvältä ja noilla mitoilla mtn nopeaa muutosta on turha edes odottaa:) Itse olen 163/666-68 riippuen päivästä ja vaikka vaatekoko pienenee ni puntari ei hievahda, paitsisit jos sali jää pidemmäks aikaa pois ni paino voi tippua jopa alle 65..itselle ei kyl syöminen oo teettäny tuskaa, ku aina pitäny ruuanlaitosta ja erilaisten reseptien kokeilusta ja itse soveltamisesta:) Tosin nykyään tulee aika useinkin herkuteltua, mut se ei ole vaikuttanu mitenkään painoon tai muhuun, johtuen varmasti siitä että treenaan aika paljon:) Joten painon pitäminen on pnnistunut paremmin kuin hyvin täälläpäässä..Zemppiä nyt kovasti ja itse vaan alkaa ruuat tekemään niin se syöminenkin helpottuu kokoajan enemmän ja enemmän..Tekee helppoja ja nopeita ruokia työpäivinä ja vapaapäivinä keskittyy sihen kunnolla ja tekee jo seuraaviksi työpäiviksi sapuskat valmiiksi niillä vapailla:)

ViestiLähetetty: 2012-10-24 11:52:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomasit tämän olevan kamppanjasivu.
Voit osallistua kamppanjaan ja saada näin motivaatiota tekemiseen.

Kannattaa lukea näitä sivuja ja oppia mistä löytyy mitäkin.
Suositan ekaksi lukemaan ABCwiki:n tuosta ylhäältä. Siellä on ateriamatriisi jossa ns. sallitut aineet.
Ruoka- liikunta- ja painonseuranta päikyissä kokemuksia ja muutakin elämää...

Tämä ei siis ole mitään keljuilua, vaan vanha neuvoo...

Toki kysyvälle myös vastataan.
Tervetuloa mukaan ja matkaan.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00