Olen tässä rekisteröitynyt jo kauan sitten foorumille, koska olen kokeillut aikaisemmin useitakin karppausreseptejä, koska olen ollut yliherkkä viljatuotteille ja hylkäsin ne lähes kokonaan n. puoli vuotta sitten. Rekkasin Pakkotoistoon, koska olen saanut painoani pudotettua salitreenin- ja aerobisen avulla, mutten välttämättä kelpaa mokomille, koska olen aina liian väsynyt intensiiviseen harjoitteluun enkä yksinkertaisesti ehdi tehdä neljänä kertana viikossa treenejä. Laihtua silti haluan enemmän kuin mitään muuta, vielä olisi edessä ainakin viiden kilon painonpudotus, koska nyt se paino on jumahtanut ikävästi. En ole kuitenkaan saanut ruokavaliotani tasapainoon ja syön aina joko liikaa tai liian vähän, lihon ja turpoan heti väärin syömisestä. En myöskään anna itselleni armoa ja mättöpäiviä en suosi, ruuan nautinto ja innostus elämään on kadonnut. Karppaus innostaa, koska kuulemma ei enää tekisikään mieli hedelmiä, rasva pitää kylläisenä ja ei tarvitsisi mättää kuitenkaan suuria määriä jne. jne. Ongelmana on se, että suosin mielelläni pieniä annoksia enkä pärjäisi kolmella aterialla päivässä.
Minulla on ollut hirveä hiilari-, kalori- ja rasvakammo, mutta haluaisin silti laihtua. Kiitos vitun viralliset ravinto-oppaat! Noudatin aikaisemmin kitukaloriteoriaa ja siksi en varmaan saa tarpeeksi irti treeneistä.

Erityisen mielelläni haluaisin aloittaa karppauksen, mutten ole varma, uskallanko ketoa kokeilla, koska yritän treenata. Päätin, että hommaan nyt ensimmäiseksi ja luen aloittelevien karppien oppaat läpi.
Ja syy miksi päätin tähän. Kävin tuolla kauneus- ja terveysmessuilla. Hyvilläni ostin ns. superfoodeja ja söin palan raakasuklaata JOKA OLI ENSIMMÄINEN PALA NELJÄÄN KUUKAUTEEN mitään herkkua (olen ollut ankara, jotta laihtuisin). Juttelin kojujen tyyppien kanssa ja meni hyvin, koska monet sanoivat rasvattomuuden olevan haitaksi. Söin myös lounaaksi lohta messukeskuksessa, tosin lisäkkeeksi jouduin tyytymään salaattipöytään ja oliiviöljyyn ripauksella kurpitsansiemeniä. Olen hylännyt jo margariinit, viljatuotteet, perunan ja tärkkelyskeidat, vaihtanut rasvattomat turkkijoguun, kookosöljyyn ja voihin, mutta sitten kohdalleni osui laihdutus- ja fitnessmimmin kirjamyynti: ja sitten erehdyin ostamaan laihdutusoppaan, tuhlasin 30 euroa sitten treenausopuksiin, mutta tuossa on taas se VÄHÄRASVAISUUS JA HIILARIMÄÄRÄISYYS onkena. Se nainen sanoi, etten tule laihtumaan kun pidän liian pitkän ruokavälin ennen treenejä ja on huono asia syödä rasvaisia maitotuotteita ja kananmunaa keltuaisineen. Ja treenata illalla. En saatana EHDI/JAKSA aikataulujeni takia yleensä ennen ilta-ysiä/kasia.

Masentaa tämä, kyllä minä alan nytten karppaamaan perkele!!! Haluan nauttia juustoja en mitään kumisia vätkylöitä ja tärkkelyskeidaa, syödä munat munina, eikä mua kiinnosta juoda rasvatonta maitoa.
Mietin vain tässä, alanko sitten hyväkarpiksi vai mitä. Työni on liian kevyttä ja olen stressaantunut, ei ole aikaa edes kunnon treeneille, en siis kuluta energiaa tarpeeksi.
tavoitteeni:
- laihtua kuihduttamatta lihaksia
- 5 kg pois
ongemat:
- syömishäiriö. en ole siis anorektikko mutta elämä pyörii ruuan ympärillä
- jatkuva turvotus
- läski pysyy mahassa ja perseessä, mutta yläkropasta ja tisseistä se lähti
- uunittomuus kotona, ei siis
- olen ihan paska tekemään ruokaa. pitäisi tsempata. en kuitenkaan jaksa tehdä ikinä mitään ja houkutus ostaa valmissalaatti on helppo
- no se rasvakammo. mitä jos lihoankin enkä saa tarpeeksi alas hiilareita?