karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:18:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-06-08 09:33:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 11:54:20
Viestit: 105
Moi suvihuumaiset ja muutkin!

Onko teillä salaisia aseita, keinoja, tapoja, jekkuja, jippoja, motivaation lähteitä, boostaajia, tsemppareita, jotka auttavat laihduttamisessa? Jotain mitä teette kun paino ei putoa tai usko koko projektiin horjuu? Näitä ois kiva kuulla!

Mulla ainakin seuraavat:

- Pätkäpaastot täsmäaseena repsahdusten aiheuttamiin turvotuksiin ja sokerihimoihin.
- Venyttely, jooga, erityisesti hartiaseisonta
- Kauniiden hoikkien ihmisten kuvien katselu heikkoina hetkinä.
- Toisaalta myös kauniiden lihavien ihmisten kuvien katselu. Ne saavat minut tuntemaan enemmän ylpeyttä ja hyväksyntää myös nykyisen olemukseni suhteen. Se tuntuu musta tosi tärkeältä.
- vihreä tee, suurina määrinä
- vesi, varsinkin lähdevesi, ihan huimina määrinä
- Se että välttelee käytännössä kaikkia lisäaineita ja panostaa ruuan laatuun, ei määrään. Paleomeininkiä.
- Se että jättää ronskisti ruokaa lautaselle kun nälkä on lakannut vaivaamasta. Tähteet voi hyvin syödä seuraavalla aterialla
- Se että pitää kunnon taukoja ruokailujen välillä eikä varsinkaan syö juuri ennen nukkumaanmenoa.
- Täydellinen on/off -aktiivisuus. Silloin kun reippailee, tekee sen täysillä, ja silloin kun lepää, tekee sen täysillä. Antaa itselleen luvan nukkua enemmän jos väsyttää.
- Aurinko. Se auttaa kaikkeen <3
- Säännöllisestä suolentoiminnasta eli hmm kakkaamisesta huolehtiminen. Vaikka sitten laksatiivien avulla. Risiiniöljy on paras, joskin maistuu kamalalta. Hölkkäkin voi auttaa, ja kyykkiminen.
- Uiminen, jopa kevyt uiskentelu ja lilluminen keventävät oloa ja pitävät suhteen omaan kehoon jotenkin läheisempänä (tämä liittyy ehkä ylipäätään vähäpukeisuuteen)
- Romanssit, ihastumiset, uudet ihmiset. Seksi. Se että käy usein ulkona ja näyttää ihan kohtuuttoman hyvältä.
- Hikoilu, jopa sellainen nopea ja äkillinen. Se että juoksee täysillä bussipysäkille. Tanssiminen mahtavien ihmisten kanssa klubilla toimii myös. Onnistuu myös selvin päin.
- Päihteettömyys yleensäkin. Tai että päihteiden käyttö on aina ennalta suunniteltua ja verrattain lyhytkestoista.
- Kaikki kiva vie huomion pois siitä ettei ole saanut jotain tiettyä herkkua tai että on vähän nälkäinen. Itse tykkään laulaa kovaa, yksin ja ihmisten kanssa.

Mitäs teillä on? Ois kiva jos tästä tulis sellainen ketju jota vois tulla lukemaan uudestaan sitten kun usko on vähissä ja motivaatio hukassa.

_________________
"Elämänsä pidentämisen koko salaisuus on siinä, että ei lyhennä sitä!" - Ernst von Feuchtersleben


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-25 10:50:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 11:54:20
Viestit: 105
Mööh, oon vähän pettynyt kun kukaan ei ole lähtenyt jakamaan vinkkejä mun kanssa! Mutta ei se mitään, aion ehkä jatkossakin päivitellä täällä itsekseni.

Makeanhimo on katala vihollinen, jonka olen yrittänyt nujertaa lähinnä ymmärtämällä sitä (ei kyllä kuulosta kovin tehokkaalta sotastrategialta, mutta ehkä se toimii. Eilen ei onnistunut. Eilen söin suklaata ihan villinä. Fazerin sinistä. Voisin tuntea häpeää mutta mitäpä se hyödyttäisi. Suklaa oli hyvää ja sen syöminen hauskaa, mutta vähän paha olo siitä tuli. Ei jatkoon. Ehkä nyt muistan taas paremmin, miltä sokerin ja maidon syöminen tuntuu. Jälkikäteen aika kurjalta.

Viime aikoina olen ymmärtänyt makeanhimostani seuraavat asiat:

1. Se liittyy nestetasapainoon. Jostain syystä jano ei aina tunnu janona vaan nälkänä. Ja mun jano tuntuu tyypillisesti ruuan jälkeen makeannälkänä. Tätä voi ennaltaehkäistä juomalla vettä samalla kun syö. Ei pidä yrittää täyttää mahalaukkua vedellä. Tavoite on vain janon poistaminen. Itse lisään veden sekaan myös etikkaa, koska se auttaa vatsahappoja ruuan sulattamisessa (tai jotain, en muista - hyvä vinkki jota en ole itse keksinyt). Jos juominen on jäänyt vähille ja ruuan päälle on jälkkärin tarpeessa, kannattaa siis ehkä aloittaa juomalla lisää vettä ja katsoa sitten, muuttuuko ruokahimokkuudet johonkin suuntaan.
2. Se liittyy rasvan määrään ravinnossa. Jos olen jo pidemmän aikaa kärsinyt makeanhimokkaista tuntemuksista, katkaisen kierteen voilla ja pekonilla. Oikeasti. Yksikin läträysateria auttaa välittömästi.
3. Se liittyy ruokamääriin. Isommat ateriat tuntuvat lisäävän (erityisesti niiden jälkeistä) makeanhimoa. Tällöin kannattaa ehkä jakaa sama ruokamäärä useammalle ruokailukerralle.
4. Jostain syystä ruuan sulamattomuus ja ummetus tuntuvat altistavan hallitsemattomille makeanhimoille. Huomasin tämän kun olin istunut pitkään junassa ja tuntui että koko elimistö on jonkinlaisessa jumissa. Makeanhimo oli sietämätön, vaikka olin sinä päivänä syönyt tosi järkevästi. Laksatiivit, vedenjuonti ja urheilu voivat olla ratkaisuja tähän. Ja tietysti se että välttää kaikkea mikä potentiaalisesti tukkii suolen, kuten maitoja ja viljoja. Itse teen välillä myös suolihuuhteluita. Ne ovat hyvä täsmäase.

Mulla ei tietenkään ole mitään oikeaa asiantuntemusta, jonka pohjalta suositella mitään kenellekään muulle. Yllämainitut asiat koskevat minua ja kirjoitan ne tänne siinä toivossa, että ne hyödyttävät tai ainakin kiinnostavat jotakuta muutakin.

Edelleen toivon kommentteja! Jatkan kyllä yksinpuheluani myöhemmin jos kukaan ei keskeytä. Kaikkea ihanaa kaikille!

_________________
"Elämänsä pidentämisen koko salaisuus on siinä, että ei lyhennä sitä!" - Ernst von Feuchtersleben


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-28 11:39:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 23:36:21
Viestit: 343
Paikkakunta: Pohjanmaa
Tosi hyvää luettavaa! Samantyyppisiä "salaisia aseita" täältäkin löytyy, eli:

1. 5:2-paasto. Mulle parhaiten toimiva pätkäpaasto, eteenkin jos jaan syömiset useampaan ateriaan. Eli mielummin 4 pientä ateriaa, kuin 2 vähän suurempaa.

2. Punttisalitreeniä kovilla painoilla. Se, että saa säännöllisesti lisätä rautoja motivoi mua treenaamaan. Tykkään siitä, että tunnen itseni vahvaksi.

3. Maitotuotteiden rajoittaminen, varsinkin vähärasvaisempien. Hyvä ohjenuora tässä, on että pyrkii ainoastaan käyttämään maitotuotteita joissa on vähintään 30 g rasvaa/100 g.

4. Rento asenne syömiseen. Jos joskus tulee lipsuttua (kahvitarjoilut, lounas työkavereitten kanssa) niin en syyllistä itseäni ja ajattele että voin syödä mitä tahansa loppupäivän kun päivän syömiset on "kuitenkin pilalla". Jatkan normaalia syömistä loppupäivän, enkä anna lipsumisen häiritä.

5. Pitkät rauhalliset kävelylenkit, kun sää sen sallii. Ei ehkä tee paljon kunnolle, mutta tekee hyvää psyykelle. Ulkona käveleminen kauniissa säässä rauhoittaa ja kirkastaa mieltä.

6. Riittävät yöunet. Kun on väsynyt, niin ei jaksa treenata ja sattuu enemmän lipsumisia syömisissä.

Näilläpä alkuun. :D

_________________
Karppausta vuodesta 2012.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-07-01 17:34:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 11:54:20
Viestit: 105
Jep, just hyviä juttuja!

Oon tässä ollut reissussa ja asunut kavereiden luona ja nukkunut huonosti, ja sen kyllä huomaa! Koko ajan on outoja mielihaluja, turvotusta ja ummetusta. Olin jotenkin taas hetkeksi unohtanut miten iso vaikutus unella on ihan kaikkeen. Puuh.

Eipä huvita nyt ihan heti käydä vaa'allakaan. Toisaalta ehkä kannattais, koska musta on hyvä ajatella, että turvotukset ja huonot hetket on osa elämää ja ehkä sen myötä tällä hetkellä myös osa laihdutusprojektia. Pitäisi hyväksyä se, että paino ei laske tasaisesti. Pitäisi olla kärsivällinen ja antaa itselleen anteeksi eikä luovuttaa aina koko projektin suhteen sillon kun tulee pientä takapakkia. Just niinku sanoitkin (viittaan siis edelliseen viestiin)!

_________________
"Elämänsä pidentämisen koko salaisuus on siinä, että ei lyhennä sitä!" - Ernst von Feuchtersleben


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-07-13 13:10:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 11:54:20
Viestit: 105
Jep, ihan oikeesti, nukkumisella on ihan älyttömän suuri vaikutus painonpudotukseen ja yleiseen terveydentilaan. Nukuin pitkään tänään ensimmäistä kertaa viikkoon ja olo on ihan erilainen. Viikonloppuna sain taas tuta sen, miten suklaan syöminen tuntuu vaan niin pakolliselta silloin kun on hirveän väsynyt. Sitä tarvitsee silloin normaalien elintoimintojen ylläpitoon! Ei oikeasti, mutta siltä se tuntuu. Heti kun vain muulta elämältä ehdin, aloitan sellaisen laihdutuskuurin, jossa keskityn nimenomaan nukkumiseen. Jännä nähdä mitä siitä seuraa. Luultavasti kaikkea parasta.

Väsyneimpinä hetkinä ajattelin pienten lasten vanhempia: ei todellakaan ole mikään ihme, jos siinä elämäntilanteessa lihoo! Jatkuva univelka ja kuitenkin tarve pysyä skarppina ja läsnä. Varmasti tosi kuluttavaa. Ylipäätään ajattelin, että ruokavaliosta repsahtelun hetkillä pitäis aina muistaa tarkastella sitä tilannetta kokonaisuutena ja, sen sijaan että pitää itseään huonona ihmisenä jolla ei ole minkäänlaista itsekuria, hyväksyä se, että on rasittunut ja väsynyt ja "kovilla" ja että oman kehon ja oman elämän suhteen kaikkea ei voi parantaa pelkällä omalla päättäväisyydellä ja tahdonvoimalla.

_________________
"Elämänsä pidentämisen koko salaisuus on siinä, että ei lyhennä sitä!" - Ernst von Feuchtersleben


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-12 20:17:41 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-08-25 21:51:20
Viestit: 26
Hyviä pohdiskeluja Dörre, jatka ihmeessä, seuraan ehdottomasti.
Juu väsymys ja stressi vaikuttavat uskomattoman paljon hiilarihimoihin.
Taidanpa kokeilla myös tuota nukkumisdiettiä :D
Mulla makeanhimon taltuttaa kermavaahto makeutuksena steviaa + mansikoita tai mustikoita.
Itse olen pohtinut ihmisten erilaista aineenvaihduntaa. Tunnen useammankin perusterveen naisihmisen, joilla on kilot tosi tiukassa vaikka ruokavalio pääosin kunnossa, liikkuvat ja tekevät kaiken hyvien oppien mukaan. Nämä lyylit eivät hikoile juuri ollenkaan, edes treenatessa. Liittynee tuohon kilojen huonoon katoamiseen myös, mikään ei oikein kulje kropassa. Olisikohan tähän jotain apuja? Itse hikoilen kun vain silmiä heilutan, ja kiloja onkin mielestäni helpompi kontrolloida kuin ystävilläni.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-13 11:26:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-04-28 20:06:09
Viestit: 577
Paikkakunta: Turku.Kymistä(Kotka) syntyisin.
Kiitos vinkeistä :resp: Olen joitain noista itsekin hyvällä mnestyksellä käyttänyt - lähinnä kaupan leivontatuotteita hinkuessani (transrasvat :smt013 )- ja minullehan ei yksi muffinssi riitä,vaan kaksi menee siinä,kun kerran olen "syntiseksi" alkanut (sanoo mieleni!!).Täytyy tarkkailla tuota rasvan lisäämistä,vettä menee luultavasti sopivasti.Nyt luen kirjoitukset vielä kerran ja taidanpa printatakin ne,että muistan vilkuilla riittävän usein.
Kiittäen :smt023 Tuula

_________________
Tavoitteena hyvä terveys ja alentunut paino eli noin 62-64 kg on sopiva tämän ikäiselle ja kokoiselle (160cm) naiselle.Milloin ätkinsillä milloin milläkin,mutta hiilihydraatteja vahtien.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-04 01:50:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 11:54:20
Viestit: 105
aikamelko kirjoitti:
Hyviä pohdiskeluja Dörre, jatka ihmeessä, seuraan ehdottomasti.
Juu väsymys ja stressi vaikuttavat uskomattoman paljon hiilarihimoihin.
Taidanpa kokeilla myös tuota nukkumisdiettiä :D
Mulla makeanhimon taltuttaa kermavaahto makeutuksena steviaa + mansikoita tai mustikoita.
Itse olen pohtinut ihmisten erilaista aineenvaihduntaa. Tunnen useammankin perusterveen naisihmisen, joilla on kilot tosi tiukassa vaikka ruokavalio pääosin kunnossa, liikkuvat ja tekevät kaiken hyvien oppien mukaan. Nämä lyylit eivät hikoile juuri ollenkaan, edes treenatessa. Liittynee tuohon kilojen huonoon katoamiseen myös, mikään ei oikein kulje kropassa. Olisikohan tähän jotain apuja? Itse hikoilen kun vain silmiä heilutan, ja kiloja onkin mielestäni helpompi kontrolloida kuin ystävilläni.


Moikka moi! Kiitos kivasta viestistä. Edelleen odottelen että osuis kohdalle sellainen ajanjakso elämässä että ehtis ja malttais nukkua paljon. Ehkä vähän syksymmällä kun valoa on vähemmän? Olin tuossa vähän reissaamassa ja juttelin sellaisen toisen matkalaisen kanssa, joka mainitsi laihtuvansa aina matkustaessaan, vaikka söisi miten. Ihan vaan koska kävelyä tulee niin paljon. Minä (kuten kerroin hänellekin) puolestani lihon reissuissa ja veikkaisin, että se liittyy just uneen ja stressiin. Toki matkoilla saattaa innostua herkuttelemaankin, mutta en minä nyt niin paljoa enempää syö, kun taas uni voi jäädä vähiin. Tämä tuttavuus sattui olemaan nuori mies. Mun kokemuksen mukaan monilla nuorilla miehillä on erityisen hyvä tilanne tämän asian suhteen. Tarkoitan siis, että laihtuminen on helppoa. Kaloriteoria toimii.

Minäkin olen niitä, jotka hikoilee vähän, ja olen ollut kovasti niitäkin, joiden on hyvin hyvin vaikea laihtua. Tähän liittyy käsittääkseni elimistön hormonaaliset epätasapainot, mm. kilpirauhasen toimintahäiriöt. En siis sano, että vaikeasti laihtuvilla ihmisillä olisi jotain diagnosoimattomia sairauksia mutta itse uskoisin että elimistössä on jotain pientä epätasapainoa, jos paino ei laske millään ja hikoilun vähäisyyskin saattaisi liittyä siihen.

Mulla on todettu kilpirauhashäiriö ja poikkeavaa toimintaa ainakin maksassa ja lisämunuaisissa ja aivolisäkkeessä (?) ja olenkin näitä tässä parannellut ruokavaliolla ja erilaisilla puhdistuskuureilla ja jonkin verran lääkkeilläkin. Pakko mainita tähän väliin että oon näin kesäisen painokampanjan viimeisellä viikolla päässyt asettamaani tavoitteeseen ja oon normaalipainoinen taas. Kolme vuotta sitten näytti siltä (ja tilanne olikin se) että en laihdu vaikka tekisin mitä. Tai laihduin, jos söin todella todella vähän mutta paino tuli aina heti takaisin, ja painoindeksi pyöri jossain kolmenkymmenen tuolla puolen (en tiedä tarkemmin, koska en halunnut tietää tarkemmin). Voitte uskoa, että olen tosi iloinen ja kiitollinen tästä kehityksestä. Mulla on edelleen hidas metabolia (?) ja taipumusta lihoa mutta nyt mulla on sentään myös edellytykset hoikistua silloin kun jaksan valita terveydelleni hyviä asioita ja huolehtia itsestäni. Huimia juttuja, tiedättekös.

Korostan vielä: En tarkoita nyt missään nimessä sanoa, että ylipaino johtuisi omista huonoista valinnoista. Uskon että se liittyy elimistön tasapainoon ja terveydentilaan kokonaisuutena. Uskon että noihin asioihin voi vaikuttaa, mutta se vaatii aikaa, tahtoa, tiedonjanoa ja paljon hyvää onnea.

Itsekin tykkäsin joskus tehdä sellaista marja"rahkaa", johon tulee kermaa, turkkilaista jugurttia, marjoja ja just steviaa. Se on tosi hyvää ja kieltämättä huomattavasti parempi ratkaisu mskeanhimoon kuin moni muu. Nykyisin syön sitä kyllä tosi harvoin, koska oon huomannut ettei mun maha kestä maitotuotteita kovin hyvin. Tulee turvotusta ja limaa kurkkuun. Jostain syystä mun on myös helpompi syödä liikaa maitotuotteita kuin muita ruoka-aineita. Tosin sama pätee gluteeniviljoihinkin. Jännää on muuten se ettei ulkomaiset maitotuotteet aiheuta oireita samalla tavalla kuin kotimaiset. En tiedä mistä se johtuu.

Tää on nyt tällaista itsekeskeistä tajunnanvirtaa ja höpöttelyä. Älkää pitäkö pahana.

_________________
"Elämänsä pidentämisen koko salaisuus on siinä, että ei lyhennä sitä!" - Ernst von Feuchtersleben


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-04 02:15:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-20 11:54:20
Viestit: 105
Pikkusisko50 kirjoitti:
Kiitos vinkeistä :resp: Olen joitain noista itsekin hyvällä mnestyksellä käyttänyt - lähinnä kaupan leivontatuotteita hinkuessani (transrasvat :smt013 )- ja minullehan ei yksi muffinssi riitä,vaan kaksi menee siinä,kun kerran olen "syntiseksi" alkanut (sanoo mieleni!!).Täytyy tarkkailla tuota rasvan lisäämistä,vettä menee luultavasti sopivasti.Nyt luen kirjoitukset vielä kerran ja taidanpa printatakin ne,että muistan vilkuilla riittävän usein.
Kiittäen :smt023 Tuula


Kääk, minähän ihan nolostun. Ei kannata uskoa liikoja, hölmö maallikkohan minä vain olen.

Munkin on välillä vaikea vastustaa syömisiä, joiden tiedän tekevän mulle vain pahaa. Mut kaipa ne on sellaisiksi tehty että himottavat. Tarkoitan sitä, ettei "luonnollisista" raaka-aineista tehdyt ruuat tunnu aiheuttavan vastaavia himotuksia. Syytän lisäaineita, ja joo transrasvoja, mutta mitään en kyllä asiasta tiedä. Oon toki sitä mieltä että kannattaa pysyä mahdollisimman kaukana teollisuusruuasta, mutta toisaalta on hyvä olla itselleen kiltti ja ymmärtäväinen ja ehkä nähdä asia niin, että tuollaiset houkutukset on välillä hyvin vaikeita vastustaa, vaikka sattuisi olemaan mahtavalla tahdonvoimalla, itsekurilla ja muulla ylevyydellä varustettu mahti-ihminen.

Mahtavaa syksynaikaa sulle, Tuula, ja paljon hyvää onnea painonpudotusprojektiisi tai mitä sulla nyt sitten onkaan meneillään. :)

_________________
"Elämänsä pidentämisen koko salaisuus on siinä, että ei lyhennä sitä!" - Ernst von Feuchtersleben


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-21 20:39:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-09-17 11:12:32
Viestit: 6
Heippa, olen uusi näillä sivuilla ja olen karppaillut vasta vajaa viikon.. Tänään vasta olen alkanut laskea hiilareita tarkkaan kun paino ei aiemmin lähtenytkään putoamaan vaan nousi 300 g. Ihan en hiilareita 20 g:aan vielä saanut kun kaikista maitotuotteista en ole kyennyt luopumaan, mutta huomenna taas uusi yritys :D mutta joo, mua motivoi kaikista eniten helmikuussa häät (siis omat ;) ). Hyvin hyvin pieni ja vaatimaton tilaisuus, mutta toivoisin hääkuvissani olevan hiukan, eiku, reilusti hoikempi :) vielä tää ei oo tehny tiukkaakaan mutta saa nähdä. Luulen että mulle tärkeää on silloin tällöin antaa itselleen lupa johonkin "parempaan" hyvään, esim. vähän tummaa suklaata tms. ja liikunta on mulle myös tärkeetä; kunnon treenin jälkeen ei halua heittää sitä hukkaan mussuttamalla perään jotain "turhaa". Kiitos edellisille, sain hyviä vinkkejä.. tuota pätkäpaastoa aion kokeilla :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-10-29 16:13:29 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-04-28 09:42:25
Viestit: 8
kyllä täällä jotenkuten ruodussa on pysynyt. viikonloppu meni kyllä railakkaasti juhlien ja sittenhän sitä kipitti pikkutunteina grillille..... DÄMET!
ja vaikka morkkis oli ihan hirveä ni oli se kyl vaan niin hyvää. välillä kun muistaa ottaa rennosti syömisen suhteen. homma jatkuu taas normaalisti ja lenkillä tavote on juosta aina vähän pitempi matka kun viimeksi. (alotin kuitenin 10m johon meinasin kuolla)
parasta kuitenkin on ollu lohduttaa itteänsä menemällä vaatekauppaan ihan vaan sovittaman jotain kivaa mekkoa tai paitaa joka ei enää näytäkkään niin hirveälle kun sen laittaa päälle =) "kyllä tämä tästä"- fiilis iskee heti päälle ja stessitasot laskee =)
oon kuitenkin sitä mieltä että jos aina on ankara itselleen niin ei laihtuminen onnea tuo vaan siitä hommaa itselleen vielä syömishäiriön.
selvän epäselvää :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-11-01 10:34:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 23:36:21
Viestit: 343
Paikkakunta: Pohjanmaa
Minulla on pidemmän aikaa paino junnannut 82-84 kilossa, mutta viime viikolla kun kävin vaalla niin yllätyksekseni paino olikin pompannut alas 80.6 kiloon! Ja tänä aamuna paino oli 79.7! En ole ollut supertarkka, vaan töissä on tullut syötyä jokunen pala suklaata/keksiä kun on ollut tarjolla, joten tämä painonlasku tuli yllätyksenä.

No, tässä olisi tekemäni ruokavaliomuutokset, joilla voisi olla vaikutusta asiaan:

1. Kaikkien maitotuotteiden poisjättäminen (paitsi voi).
2. Päivittäisen kahvinjuonnin/kofeiinikäytön lopettaminen. Nykyään juon rooibosta tai yrttiteetä, ja olen huomannut että olen paljon pirteämpi aamuisin. Nykyisin on myös nälkä aamuisin.
3. Olen siirtynyt enemmän luomuruokaan. Varsinkin luomukananmunia suosittelen meille suurkuluttajille! :wink:
4. Olen pyrkinyt lisäämään rasvankäyttöä vielä vähäsen, varsinkin nyt kun maitotuotteista ei yhtä helposti saa niitä rasvoja. Eli voita ja majoneesia vähän kaikkeen, kookosöljyä aamuteehen.

Toivottavasti näistä vinkeistä voi olla apua joillekin. Suosittelen erityisesti maitotuotteiden ja kahvin poisjättämistä jos paino jumittaa!

_________________
Karppausta vuodesta 2012.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)