karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 06:43:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-07-26 19:04:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-05-25 13:36:40
Viestit: 44
Luin juuri Antti Heikkilän kirjan Ravinto & Terveys. Kirja oli todella hyvä ja antoi ajattelun aihetta siihen, mihin ruokateollisuus on mennyt. Onko enää turvallista syödä "normaalia" ruokaa vai pitääkö se olla luomua? Auttaako sekään, sillä esim. porsaat eivät saa eläinperäistä ravintoa (ovat sekasyöjiä), vaikka olisikin luomua? Vai pitääkö porsaan lihasta kokonaan luopua? Onko luomu niin paljon parempaa, ettei normaalia kannattaisi syödä, vaan normaali olisi peräti haitallista? Luomulihat, kananmunat yms. ovat hirveän kalliita. Entä onko norjalainen lohi viljeltyä, saako se luonnollista ravintoa vai väärää ruokaa? Jos menen prismaan, enkö voi luottaa mihinkään muuhun, kun nautajauhelihaan, jota myydään luomuna? Eikö suomalaisessa marinoimattomassa lihassa ole mitään hyvää, ellei se ole luomua? Rasvakoostumusko on näissä ns. normilihoissa kelvoton?

Mikroakaan ei pitäsi käyttää. Joka aamu olen sillä sulattanut marjani ja luullut, ettei siinä ole mitään pahaa. Tuntuu, että olen kaiken tehnyt väärin, jopa vanhanajan luomumaitoon siirtymisen. Sekään ei meinaan ole oikeaa maitoa vaan pastöroitua. Pitäs olla pastöroimatonta tilamaitoa, -jugurttia, -voita, -viiliä ja -juustoa. Mietinkin, jos juon tuota vanhanajan maitoa, onko siitä enemmän haittaa vai hyötyä. Vaikka tilamaitoa jostain saisikin, niin pitääkö minun itse perustaa joku maitotehdas ja tehdä siitä kermat, voi, juusto, jogurtti jopa kermaviilit, tuorejuustot ja smetanat? Kaikki edellä mainittuhan kaupassa on pastöroitua...Tuli mieleen mites Emmental? Se on vain temperoitua. Käviskö se? Pastöroimattomia ulkomaalaisia juustoja en ole yrittänyt edes vielä etsiä lähisupermarketista... Ongelmana juustoissa on se, että pidän aika miedoista juustoista. Löytyyköhän jotain miedon makuista pastöroimatonta juustoa esim. prismoista?

Miksi maailman on pitänyt mennä tällaiseksi? Miksi ei ole enää pieniä tiloja pitkin Suomea ja kyläkauppoja, joista saisi hakea omat luomuruokansa aitoina ja käsittelemättöminä ja maidot kuljettaa sangossa suoraan tankista kotiinsa. Miksi on suuria marketteja, jotka vaatii pitkät säilymisajat ja miljoonia eri tuotetta tekomakuaineineen (esim. natriumglutamaatti, aspartaami) Miksi ruokaa käsitellään, niin pitkälle ja eläimet pumpataan täyteen kaikenmaailman epäsopivia rehuja sekä antibiootteja?

Kirjasta sai sellaisen kuvan, että normikauppoihin ei ole asiaa, sieltä et saa mitään terveellistä. Ruoka pitäisi hankkia suoraan tiloilta. No yhdeltä tilalta saat toista ja toiselta toista. Asun Kirkkonummella, joten pitääkö mun monta sataa kilsaa ajaa ruoan perässä ja ostaa kallista bensaa. Karkkilasta hakea sianlihat (ongelmaksi koituu mahtuuko pakkaseen 20 kg lihaa...) , itä-hakkilasta tilamaitoa ja sinnekin pitäisi pari kertaa viikossa ajella... Luomu naudanjauhelihaa Kirkkonummen prismasta sentään löytyy (sekin on tuplasti kalliimpaa kuin normaali) Entä kala? Mistä kalaa? Kun itse en kalaan kuitenkaan ehdi niin usein, kun kalaa olisi tarpeellista syödä.

Pitäs varmaan parempipalkkainen työkin keksiä (tai voittaa lotossa... ), rahathan tässä loppuu totaalisesti kesken. 1200 € verojen jälkeen jää käteen palkasta miinus asuntolaina, yhtiövastike, laskut ja bensat. Ei oikeasti jää paljoa rahaa käytettäväksi. Pakko monesti ostaa halvinta, mitä löytyy. Tietäiskö joku olisiko Kirkkonummella jotain fiksuja paikkoja, josta löytyisi edullista turvallista ruokaa?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-26 21:29:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-04-03 15:26:52
Viestit: 5440
Heikkilän perusajatukset on hyviä, mutta juu, voi sitä elää ja karpata pikkuisen vähemmälläkin. :wink:

_________________
huh'


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-26 21:46:38 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-08 13:31:14
Viestit: 7401
Paikkakunta: Venäjältä vähäsen vasempaan.
Elefantti kirjoitti:
Mikroakaan ei pitäsi käyttää. Joka aamu olen sillä sulattanut marjani ja luullut, ettei siinä ole mitään pahaa.

Hyvä ja asiasisältöinen aloitus sulla, mutta puutun nyt vaan tähän. AH:lla on mielestäni enimmäkseen hienoja ajatuksia ja kokemuksia ja asiat kohdillaan. Sitten on tämmöisiä alilyöntejä, niin kuin vaikkapa mikrouunin kamaluus, jossa ei oo mitään perää eikä kirjoittaja väittämiään osaa perustellakaan. AH:ssa on hiukka liikka julistajan vikaa, tarttis' vähän enemmän faktaa kehiin joihinkin jutskiin. Ihmiset on eläneet kaupasta ostetulla ruuallakin yli satavuotiaiksi - aikas' iäkäs' äitinikin pistelee poskeensa mitä huvittaa ja elelee parhaita päiviään. Muutenkin ihmiset elelee keskimäärin pitempään kaiken aikaa, joten ei kai totaalisesti olla menty mettään. Liike-elämän taipumus maksimoida voittonsa lie se pahan alku - ja kaikki paisuu kaiken aikaa. Ravinteista puhdistettu bulkkiraaka-aine on halpaa ja helppoa, koetetaan vältellä semmoista.

_________________
- pikkuiii... "Hui hai"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-27 12:16:10 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Jos mikroa ei halua käyttää niin aika helppo on opetella ottamaan illalla marjat sulamaan jääkaappiin. Itse teen näin.

Heikkilällä on hyviä jatuksia joita itsekin toteuttasin jos ois varaa. Kun ei oo niin sovella asioita ,enkä tunne siitä huonoa omaatuntoa. Relaa sinäkin. Teet minkä voit ja haluat.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-27 12:50:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Kirrimirri kirjoitti:

Heikkilällä on hyviä jatuksia joita itsekin toteuttasin jos ois varaa. Kun ei oo niin sovella asioita ,enkä tunne siitä huonoa omaatuntoa. Relaa sinäkin. Teet minkä voit ja haluat.


Juurikin näin. Opiskelijana ruokabudjetti on rajallinen ja joskus on rahatilanne niin tiukilla, että on varaa ostaa tyyliin vaan kaalia, halvinta sikanautaa ja häkkikananmunia. On tuo kuitenkin terveellisempää kuin makaroni.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-27 13:15:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-02-05 13:19:41
Viestit: 22
Lainaa:
Miksi maailman on pitänyt mennä tällaiseksi?


Eipä tuo kummia vaadi: ihmisten halu saada jatkuvasti lisää. Oli se sitten omistajilleen voittoa tavoitteleva yritys (nämäkään eivät tarkoita automaattisesti kuviteltua nojatuolissa konjakkia juovaa ja sikaria polttelevaa sielutonta omistaaja, vaan mukana ovat mm. eläkerahastot, piensijoittajat jne) tai kuluttaja, joka valitsee sen halvemman elintarvikeen, jotta saisi sitten enemmän jotain muuta.

Kun vielä yhdistetään se, että vaikutukset eivät näy heti, jotkut eivät ole selviä, joistain ei osata oikein sanoa pidemmän päälle (kuten monet lisäaineet), niin jälkiviisastelunahan se on helppo sanoa, että miten tähän ollaan tultu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-27 18:25:08 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-05-25 13:36:40
Viestit: 44
Kiitos vastauksista! Tuo aloitus oli hiukan tunteellinen juuri kirjan lukeneena. Sai turhautumista aikaiseksi, koska tuntui niin väärältä se, että vain joillain on rahallisesti mahdollisuus syödä laaturuokaa. Luonnonmukaisen ruoan seuraksi olisi hyvä myös nauttia tiettyjä lisäravinteita ja nimenomaan varmasti nyt minunkin, koska en pysty ostamaan kaikkea sellaista raaka-ainetta, mitä pitäisi.
D3-vitamiini on tärkeää. Mitä mieltä olette tästä? https://www.urheilutuote.fi/product/15/ ... cg--5000iu
Syön Vapaa Kierto omega3 pillereitä, mitä mieltä olette näistä?
http://www.vnp.fi/estoreFI/artikkeli/984/luokka/omega3/
Oon miettinyt kyllä Lysi omega3 öljyyn siirtymistä sitten, kun nuo edelliset loppuvat (aika paljon halvempaa)
http://www.lysiproducts.com/fi/fi/Lysi- ... a-3-LEMON/
C-vitamiinia multa löytyy kaapista ja sitä oonkin syönyt. Mitä lisäravinteita olisi vielä hyödyllistä syödä näiden lisäksi? Heraproteiiniakin Heikkilä suosittelee, en nyt löydä sitä kohtaa kirjasta, niin muistaako kukaan minkälaista sen piti olla?


Kirjasta Ravinto & Terveys löytyi myös mielestäni joitain ristiriitaisuuksia. Munakoisoa ja kesäkurpitsaa pitäisi syödä rajoitetusti niiden hh määrän takia. Toisaalta kaalia sai syödä vapaasti. Kaalissahan on enemmän hh, kuin munakoisossa ja kesäkurpitsassa, joten mikähän ajatus virhe tullutkin... Oikeasti nyt kuulostaa siltä, että kritisoin ainoastaan. Antti Heikkilän blogia pitkään seuranneena, studio 55 ohjelmia katsonneena ja kirjan luettuani, Antti Heikkilä on fiksu mies ja perusajatukset on kyllä hyviä. Itsekin ajattelin nyt noudattaa hänen neuvoja, niin pitkälle kuin kykenen.

Kyllähän ne mikron säteet mietityttää. Äiti aikanaan varoitteli paljon, ettei mikron vieressä saa seistä, kun mikro on päällä jne. Voihan se mikron käyttö ollakin haitallista ja säteyttää ruoan, niin että se vaikuttaa elimistössä samalla tavalla kuin sokeri. Eihän se tosiaan ole ongelma ottaa edellispäivänä marjoja sulamaan. Pikamikromunakokkelin tekeminen mun pitää varmaan lopettaa..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-31 14:50:45 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
Itse en käytä lainkaan mikroa. Tosin, ei johdu heikkilästä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-31 15:04:05 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
Uljanov kirjoitti:
Itse en käytä lainkaan mikroa. Tosin, ei johdu heikkilästä.


Samma här. Erotessani mikro jäi exälle, enkä sitten tullut ostaneeksi omaa, kun rahaa meni muutenkin - enkä ole oikeastaan vielä sitä kaivannut. Mitään periaatteellista tähän mikrottomuuteen ei mullakaan liity, joten jos jossain vaiheessa siltä tuntuu, niin voin sen kyllä hankkia.

Muuten komppaan piprua&co., vaikka Heikkilällä ihan hyviäkin ajatuksia on, niin välillä hän kyllä IMO ampuu yli ja pahoin ampuukin.

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-31 18:20:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-08-16 20:41:10
Viestit: 435
Paikkakunta: Undertheboat
Toi mikron käytön pointti on kai siinä että se nimensä( :lol: ) mukaisesti tuhoaa ruuasta mikroravinteita. Itse luovuin mikronkäytöstä luettuani lähes koko Heikkilän tuotannon. Ja todella helposti olen tullut kaksi vuotta toimeen ilman.
Kyllä minuakin kovasti haluttaisi elää täsmälleen AH:n oppien mukaisesti, mutta se tosiaan vaatisi omaa maatilaa, tai ainakin todella paljon vaivaa ja rahaa. Mutta toki pyrin kaupassa lähes aina valitsemaan terveellisimmät tuotteet, jos ne on edes jossain määrin inhimillisissä hinnoissa. Esim 2 vuotta sitten appenzeller -juusto maksoi 25e/kg, tänään 39e/kg, joten se on vaihtunut ei niin herkulliseen gruyereen.
Heikkilältä saa kyllä todella hyvät tiedot, ja niiden pohjalta sitten yritetään soveltaen kahlata eteenpäin tässä lisäainehelvetissä.

Elefantille vinkki: Tilaa ihmeessä vitamiinisi ym herkut jenkeistä, maksaa murto-osan suomen hinnoista ja suuri osa tuotteista on luomua. Postikulut on alle 1.8kg tilauksissa 4 dollaria. Ei vaadi kun rekisteröitymisen. Ja tällä koodilla UBI682 saat vielä ekasta tilauksesta 5% alennuksen.
http://www.iherb.com/

_________________
"Futis on vienyt monta hyvää ryyppymiestä!"
"Joka seuraa muotia, kadottaa oman itsensä"(JR)
I hate hit music only!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-31 18:51:39 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-08 13:31:14
Viestit: 7401
Paikkakunta: Venäjältä vähäsen vasempaan.
heradi kirjoitti:
Toi mikron käytön pointti on kai siinä että se nimensä( :lol: ) mukaisesti tuhoaa ruuasta mikroravinteita. Itse luovuin mikronkäytöstä luettuani lähes koko Heikkilän tuotannon.

Tartuit sitten AH:n huonoimmin perusteltuihin väittämiin. Miehellä on ajatuksia - ja toisaalta ihan höpö-höpöä. Kantsii tutustua muuallekin. Mikropointti voi olla hieno, vaikkei siinä ois' mitään pointtia. Suosittelen käyttämään laitetta, kun se tutkimusten mukaan säilyttää kasvisten kypsennyksessä mikroravinteet parhaiten. Eikä säteile sen enempää kuin kännykkäsi taikka radiovastaanottimesi tms. Kuumentaa ruuan vaan :wink:

Tosin en kypsentele laitteessa paljon mitään, mutta hiton hyödyllinen on siinä & tässä pikkuhommassa. Eikä pelota yhtään.

_________________
- pikkuiii... "Hui hai"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-31 18:53:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-04-03 15:26:52
Viestit: 5440
^ Olihan se Heikkilä tehnyt Tieteellisen Kokeenkin: mikrotettu vesi tappaa huonekasvit. Mietin vaan että ei se tyyppi taida ihan hyvä hortonomi olla kuitenkaan. :smt043

_________________
huh'


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-31 18:56:01 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-08 13:31:14
Viestit: 7401
Paikkakunta: Venäjältä vähäsen vasempaan.
pipru kirjoitti:
^ Olihan se Heikkilä tehnyt Tieteellisen Kokeenkin: mikrotettu vesi tappaa huonekasvit. Mietin vaan että ei se tyyppi taida ihan hyvä hortonomi olla kuitenkaan. :smt043

Jep, ja otos oli aika pieni. Sittemminhän koe on höpö-höpöilty, en laita tähän linkkejä (pseudotieteen lait nääs...).

_________________
- pikkuiii... "Hui hai"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-31 19:06:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-08-16 20:41:10
Viestit: 435
Paikkakunta: Undertheboat
Pikku-iikka kirjoitti:
heradi kirjoitti:
Toi mikron käytön pointti on kai siinä että se nimensä( :lol: ) mukaisesti tuhoaa ruuasta mikroravinteita. Itse luovuin mikronkäytöstä luettuani lähes koko Heikkilän tuotannon.

Tartuit sitten AH:n huonoimmin perusteltuihin väittämiin. Miehellä on ajatuksia - ja toisaalta ihan höpö-höpöä. Kantsii tutustua muuallekin. Mikropointti voi olla hieno, vaikkei siinä ois' mitään pointtia. Suosittelen käyttämään laitetta, kun se tutkimusten mukaan säilyttää kasvisten kypsennyksessä mikroravinteet parhaiten. Eikä säteile sen enempää kuin kännykkäsi taikka radiovastaanottimesi tms. Kuumentaa ruuan vaan :wink:

Tosin en kypsentele laitteessa paljon mitään, mutta hiton hyödyllinen on siinä & tässä pikkuhommassa. Eikä pelota yhtään.

Joo ei tuo laite tai sen säteily minua pelota. Jos se säteilisi liikaa, ei niitä silloin suomesta löytyisi(stuk pitää huolen :roll: ) Kyllä meiltä taloudesta kyseinen härpäke löytyy, itselleni kuitenkin täysin tarpeeton. Ja jotenkin kun laitetta ajattelee, ja sitä että että se lämmittää ravinnon jonkun mikroaaltosäteilyn voimalla, niin eipä tuo kovin herkulliselta kuullosta. Minun puolestani huriskoon vapaasti talossani kunhan kukaan ei työnnä mun ruokaani sinne.

_________________
"Futis on vienyt monta hyvää ryyppymiestä!"
"Joka seuraa muotia, kadottaa oman itsensä"(JR)
I hate hit music only!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-31 19:22:57 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-08 13:31:14
Viestit: 7401
Paikkakunta: Venäjältä vähäsen vasempaan.
heradi kirjoitti:
Ja jotenkin kun laitetta ajattelee, ja sitä että että se lämmittää ravinnon jonkun mikroaaltosäteilyn voimalla, niin eipä tuo kovin herkulliselta kuullosta. Minun puolestani huriskoon vapaasti talossani kunhan kukaan ei työnnä mun ruokaani sinne.

Ootko ottanut selvää, mitä tämä 'jokin mikroaaltosäteily' on, Vai puhutko lämpimiksesi vaan? Oon ymmärtänyt, että nämä mikroaallot laittavat vesimolekyylit värähtelemään - siitä ruuan lämpiäminen. Mitenhän se toimii esim. kotiuunissa? Säteilylämmöllä, hissukseen ja hitaasti - mutta lämmitystä yhtä kaikki. Ja syntyy palamistuotteita. Meillä esim. töissä iso osa ihmisiä työntää eväänsä mikroon joka päivä, hiiskatin hyvinvoivaa porukkaa. Quis' teillä töissä? Kätevästi olio lämmittää ruuan. Oisin töissä monesti tyytyväinen, jos joku työntäis' mun evääni mikroon (kauhee jono nääs...). Kuiteskaan porukka ei säteile yhtään enempää geigermittarissa, ehkä vitamiineja saavat enempi. Hoh'hoijjaa...

_________________
- pikkuiii... "Hui hai"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-31 19:52:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-08-16 20:41:10
Viestit: 435
Paikkakunta: Undertheboat
Turha kai tällä aiheella on pilata muuten hyvää ketjua. Kyllä jokainen varmasti tietää mikä ero on uunilla ja mikroaaltouunilla.
Itse syön mielummin kotona töitten jälkeen, töissä kun vaihtoehdot tuppaavat joskus käymään aika vähiin tai olemaan jopa verrattain huonoja. Eikä ole minun asia puuttua työkavereideni mikronkäyttöön tai hyvinvointiin. Kyllä työpäivän aina pystyy sinnittelemään esim. kahvin avulla. Kaloreita mulla kuluu 8h työpäivän aikana kolmisen tuhatta. Kotona kuitenkin saa sellaista ravintoa minkä tietää olevan terveellistä :D

_________________
"Futis on vienyt monta hyvää ryyppymiestä!"
"Joka seuraa muotia, kadottaa oman itsensä"(JR)
I hate hit music only!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-31 20:00:16 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-08 13:31:14
Viestit: 7401
Paikkakunta: Venäjältä vähäsen vasempaan.
heradi kirjoitti:
Turha kai tällä aiheella on pilata muuten hyvää ketjua. Kyllä jokainen varmasti tietää mikä ero on uunilla ja mikroaaltouunilla.

Näin on, ja kumpaisetkin laitteet on ihan myytäväksi hyväksyttyjä vempeleitä ja sopivat eri hommiin. Kummankaan vuoksi emme tartte kotisäteilymittareita tms. :)

_________________
- pikkuiii... "Hui hai"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-31 21:10:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-10 17:33:41
Viestit: 970
Häh.. taasko täällä viritellään jotain mikrofobiaa?

_________________
-24 kg vajaassa vuodessa... nyt ylläpitoa, BMI 23 vuodesta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-31 21:14:51 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ei siitä ole täällä taisteltukaan vasta kuin kahdeksisen vuotta, ketjussa jos toisessakin.
Ja kumpikin puoli muistaa fatkoista tai fiktioistaan vain puolet, mutta onneksi vanha ei jaksa enää palata asiaan...

Erehtymätön ei ole kukaan, Heikkiläkään.
Mutta hirmu paljon enemmän oikeassa sentään kuin mitä ovat hänen useimmat kotimaiset kolleega-vastustajansa :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-07-31 21:25:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-10 17:33:41
Viestit: 970
Juu puhutaan Heikkilän hommista ilman mikroaaltouunia, jooko... :mrgreen:

Mikrokammoiset voi vaikka ostaa kaupasta 50m rullan alumiinifoliota ja tehdä siitä turbaanin. Sitä kun pitää yötäpäivää muutaman vuoden niin eiköhän mikrokammo hellitä :wink:

_________________
-24 kg vajaassa vuodessa... nyt ylläpitoa, BMI 23 vuodesta 2010.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)