karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 06:10:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-05-09 08:23:30 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-04-04 14:25:47
Viestit: 15
Paikkakunta: Jossain Pirkanmaata....
Toi 20 grammaa hiilaria on aika vähän/pvä....olen nyt ollut sillä 6viikkoa, mitä olen tätä noudattanut, voinko jatkaa sillä vielä kauan? Pudotettavaa on paljon, eli en ole lähelläkään vielä tavoitepainoani. käsittääkseni saan nyt ton 20grammaa hiilaria lähinnä kasviksista joita syön, mutta onko sallittua syödä periaatteessa ihan mitä vaan ruokaa tuon 20hiilarigramman edestä, kunhan katsoo ettei ole sokeria??? Välillä kun kaipaa vaihtelua, niin voisi vaikka jonakin päivänä jättää kasvikset pois (joo, tiedän ei suositeltavaa)ja syödä jotain muuta, mistä saa ne hiilarit. Voinko syödä vaikka raejuustoa, siinä näyttäisi olevan hiilareita hiukan? Leipää en ajatellut, enkä perunaa, enkä pastaa, mutta jotain muuta mitä kaupasta löytyy....


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-09 09:06:56 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
SKARPPARI kirjoitti:
Toi 20 grammaa hiilaria on aika vähän/pvä....olen nyt ollut sillä 6viikkoa, mitä olen tätä noudattanut, voinko jatkaa sillä vielä kauan? Pudotettavaa on paljon, eli en ole lähelläkään vielä tavoitepainoani. käsittääkseni saan nyt ton 20grammaa hiilaria lähinnä kasviksista joita syön, mutta onko sallittua syödä periaatteessa ihan mitä vaan ruokaa tuon 20hiilarigramman edestä, kunhan katsoo ettei ole sokeria??? Välillä kun kaipaa vaihtelua, niin voisi vaikka jonakin päivänä jättää kasvikset pois (joo, tiedän ei suositeltavaa)ja syödä jotain muuta, mistä saa ne hiilarit. Voinko syödä vaikka raejuustoa, siinä näyttäisi olevan hiilareita hiukan? Leipää en ajatellut, enkä perunaa, enkä pastaa, mutta jotain muuta mitä kaupasta löytyy....


Tuota on täällä ennemminkin kyselty ja sitä linjaa voi jatkaa niin kauan kuin tykkää, mutta idea olis se, että niitä hiilareita nostellaan viikoittain 5 grammalla ylöspäin siihen saakka, kun paino vielä putoaa tai siis ei ainakaan nouse. Silloin on löydetty se henkilökohtainen optimi.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-09 12:19:51 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-04-04 14:25:47
Viestit: 15
Paikkakunta: Jossain Pirkanmaata....
Ok.... tästä tulikin sitten mieleeni, että laihdunko kuitenkin nopeemmin, jos syön vaan ton 20grammaa hiilaria niin pitkään kun "pystyn"? Vai onko sama, että syönkö sen 20 vai vaikka 60, jolla paino vielä tippuisi??? :shock:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-09 12:28:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-03-02 02:11:14
Viestit: 356
Paikkakunta: Helsinki
Mahdollisesti siihen suuntaan. Mutta laihtumisessa (=rasvakudoksen vähenemisessä) on tietty maksiminopeus, enkä keksi syytä miksei sitä voisi saavuttaa omilla optimihiilareilla.

_________________
vähärasvatonta elämää 22.2.2009->


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-10 12:11:11 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-10-31 15:01:53
Viestit: 81
Paikkakunta: Hyvinkää
Elimistö laihtuu sitämukaa kuin on tarkoitus.. Pikalaihdutus tulee pikapikaa takaisin. Itse olen pitänyt hiilarit alle 20 lokakuusta lähtien, ja pysyn ketokarpilla kunnes tavoite on saavutettu. Sitten alan etsiä ylläpitotasoa. Ehkä 8) Eipä tässä meinaan mitään ongelmia ketoillessakaan ole. Joskus tulee syötyä enemmän kasviksia, joskus vähemmän. Joskus rahkaa, kesällä taatusti mansikoita ja jäätelöpuikko silloin tällöin. Yritän vaan pitää hiilarit alle 20, söin sitten mitä söin. Tai juon :roll: . Minullakin paino saattaa pysyä pitkään samassa, sitten hupsis katoaa pari kiloa. Hiljaa hyvä tulee.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-06-15 13:59:43 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-06-11 19:50:43
Viestit: 31
tää ei varsinaisesti kuulu tämän otsikon alle, mutta voinko aloittaa karppaamaan siten, että pidän hiilarit aluksi ainakin nyt max. 50g/vrk...en halua lähteä liikkeelle liian radikaalisti.. voinko silti laihtua? vai onko tarpeen aloittaa sillä 20g/vrk ja nostaa sitten 5g viikossa...

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wUUWbCf/]
Kuva[/url]



Karppailu aloitettu 10.6.2009 ja käynnistetty taas tauon jälkeen 2.1.2010

Kampanjasivuni


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-06-15 14:08:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-20 14:41:12
Viestit: 1117
Emmmi kirjoitti:
tää ei varsinaisesti kuulu tämän otsikon alle, mutta voinko aloittaa karppaamaan siten, että pidän hiilarit aluksi ainakin nyt max. 50g/vrk...en halua lähteä liikkeelle liian radikaalisti.. voinko silti laihtua? vai onko tarpeen aloittaa sillä 20g/vrk ja nostaa sitten 5g viikossa...


Minä olen sen kannalla, että just noin. Tosin en välttis ole niin kauheasti tässä laihtunutkaan/laihduttanutkaan. Mutta pään kannalta on helpompaa ensin hanskata tämä homma suurinpiirtein ja tosiaan päätyä johonkin 50 g tietämille- kun kroppa on tottunut ja kauppareissut on automaattisesti karppivalintoja niin hyvin helposti käy se hiilareiden tiputtaminen. Siis jos ylipäätään on tarpeen, moni laihtuu jopa korkeammillakin hiilareilla.

Ja kuten todettu jokainen löytää sen oman tason jolloin a)laihtuu, B)voi hyvin ja mun mielstä, jotta saavutetaan pysyviä tuloksi eikä olo ole kituuttamista tärkein eli c)voi syödä omaan makuun herkullista ruokaa. Mä esim. haluan syödä ehdottomasti paljon kasviksia, juustoja ja turkkilaista ja myös joka päivä palan pari tummaa suklaata joten hiilarit on yleensä jotain 30 g paikkeilla. Jos herkkua on munat ja pekoni niin hyvinkin pienillä hiilareilla selviää pitkäänkin....

_________________
Tickeri EI ole todenmukainen....muistuttaapa siitä missä oltiin - ja vielä ollaan!
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-06-15 14:21:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-06-11 19:50:43
Viestit: 31
joo no jotain ton tyyppistä mäkin ajattelin... pelkään tässä hommassa eniten sitä, että alkuinnostus lopahtaa. Niin mulle on kuitenkin AINA käynyt, jos ei olisi, niin tuskin olisin tämän painoinen :lol:
Toistaiseksi tämä karppaus vaikuttaa niin hyvältä että en usko että minulla tulee olemaan mitään ongelmia jatkaa tätä loppuelämäni.. tietenkin sitten sen verran korkeammilla hiilareilla etten loputtomiin kuihdu ja laihdu :mrgreen: Mutta jos nyt ensin pääsisi siihen tavoitepainoon..ei haittaa vaikka siihen kuluisi kaksikin vuotta aikaa, kunhan sen saavutan..

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wUUWbCf/]
Kuva[/url]



Karppailu aloitettu 10.6.2009 ja käynnistetty taas tauon jälkeen 2.1.2010

Kampanjasivuni


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-10 00:22:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-25 00:07:31
Viestit: 421
Ite olen huomannu että vaikka hillareita ei söis käytännössä ollenkaan niin silti laihtuu, mutta jos syö liian nopeita tai liikaa niin tapahtuu herkästi jopa päinvastaista. Ite olen luonteeltani sellainen kaikki tai ei mitään - tyyppi ja etin aina absoluuttisesti tehokkainta optimia kaikesta. :) Ja ite olen siis elänyt pari kuukautta 0-20HH/pv ilman mitään varsinaisia ongelmia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-10 00:43:44 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Emmmi kirjoitti:
joo no jotain ton tyyppistä mäkin ajattelin... pelkään tässä hommassa eniten sitä, että alkuinnostus lopahtaa. Niin mulle on kuitenkin AINA käynyt, jos ei olisi, niin tuskin olisin tämän painoinen :lol:
Toistaiseksi tämä karppaus vaikuttaa niin hyvältä että en usko että minulla tulee olemaan mitään ongelmia jatkaa tätä loppuelämäni.. tietenkin sitten sen verran korkeammilla hiilareilla etten loputtomiin kuihdu ja laihdu :mrgreen: Mutta jos nyt ensin pääsisi siihen tavoitepainoon..ei haittaa vaikka siihen kuluisi kaksikin vuotta aikaa, kunhan sen saavutan..


Oikee asenne. Mullakaan ei oo mitään kiirettä karistaa kaikkea tätä ylipainoa.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-08-25 14:46:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-21 21:04:08
Viestit: 648
Paikkakunta: Tampere
Atkinsin suositus induktio-aloitukseen (juuri se hh < 20 g / vrk) juontaa sokeri/hiilariaddiktion katkaisemisesta. Tämä onnistuu oman kokemuksen mukaan mainiosti induktiolla. Ja jatkaa voi niin pitkään kuin hyvältä tuntuu ja haluaa, sitten voi nostaa tarkkaan laskien hiilareita kohti omaa optimia. Toisilla nostovaraa on, ja silti laihtuu. Toisilla vähemmän. Yksilöllistä vaihtelua.

Itse en koe induktiota "kitkutukseksi", mutta kyllähän se erilaisen asenteen vaatii, ja rutkasti luovuutta resepteissä! Ehkäpä uskallan suositella pitkää induktiota, jos pudotettavaa on paljon ja hiilarit aiheuttavat ongelmia. Kurkihan karppiresepteistä ideoita! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-08-25 16:24:19 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
Ja täysin ot-huomautus: Atkinsin induktio tarkoittaa samaa kuin että noudatetaan Robert C. Atkinsin antamia ohjeita (jotka menee suurinpiirtein niin, että kahden viikon tiukalla hiilarirajoituksella -jona aikana ne myös nautitaan pääasiassa kasviksien muodossa- päästään eroon jatkuvasta puputuksesta ja erityisen usein sokerihimosta. Rasvaa ei tarvitse punnita tai mitata mutta sitä pitää syödä ruoka-aikona niin, ettei hetikohta ole taas nälkä. Proteiinia ei syödä sen enempää kuin millään muullakaan terveellisellä dieetillä).
Tällä palstalla näkee meinaan aivan uskomattomia virityksiä joita niiden virittelijät kutsuvat "atkinssininduktioiksi", (useimmiten mallia "puputan pitkin päivää mitä sattuu ja lasken kamalasti hiilareita") mitä ne eivät kaikki suinkaan siis ole.
Näillä virittelijöillä tuppaa olemaan myös taipumusta valitella (sekä palstalla että varsinkin sen ulkopuolella) ettei atkinssin dieetti toimi.

Ei muuta, jatkakaa.

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-08-25 16:47:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
Kaikille ei tuollainen hiilihydraattirajoitus sovi. Ei edes siitä huolimatta, että se tuntuu fyysisesti ihan kivalta. Nimimerkki misukisun tarina taisi esimerkiksi mennä vähän siihen suuntaan, että aluksi vähähiilihydraattinen ruokavalio korjasi häneltä ne oireet, mitä se pystyi korjaamaan, mutta sen jälkeen iso hiilarirajoitus aiheutti uusia oneglmia, joita hän on jo pitkään yrittänyt korjata. Itsekin saatan olla sitä porukkaa, joka ei hyötynyt varsinaisesta hiilarirajoituksesta lainkaan, varsinkaan siksi, kun oon tykännyt olla siellä Atkinsin induktion hiilarimäärissä. Nykyään puolikarppaan, eli syön ehkä noin 150g hiilihydraatteja päivässä.

Raejuustoa ei kannata hirveästi syödä. Yksinkertainen selitys lienee sellainen, että normi proteiinintarve lienee jossain 1-1.5g per painokilo päivässä ja mikäli syö enemmän prodeja, ne ylijäämät muuttuvat sokeriksi (olikohan muuntosuhde... 58% kai?), mutta siinä muunnossa on omia huonoja puolia. Yksi paha tapa mokata karppaus on korvata hiilarit prodella eikä rasvalla. Mutta kyllä sitä toki vähän sopii syödä, jotta ateriassa on makua vähän monipuolisemmin.

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-08-25 17:43:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-21 21:04:08
Viestit: 648
Paikkakunta: Tampere
Hyvä lisäys, Traanitapiiri! Komppaan. :smt023


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-08-26 06:06:29 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Jep, asiaa Traanitapiiri! =D>

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-08-29 07:11:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Huomenta
kannattaa käydä kirjastosta tämä kirja ja myös lukea se
Kuva
Erittäin pahoissa jumitilanteissa, tai jos sinulla on korkea aineenvaihdunnan vastarinnan taso, voit käyttää rasvapaastoa. Rasvapaasto on Atkinsin suosittelema keino niille, joilla eivät muut laihdutuskonstit tepsi. 1000 kcal joka sisältää 100 g rasvaa, 15 g proteiinia ja 10 g hh. Rasvat syödään viidellä eri aterialla. Tämän ruokavalion maksimipituus on 7 vrk, mutta suositeltava vähimmäisaika on 3 vrk. Tämän jälkeen voi siirtyä toiselle eri "tasolle" tai vaiheelle, esim alle 20 g/vrk hh tai 5 hh linjalle ja näin vähitellen taas lisätä hiilihydraatteja. Tämä tepsii kyllä kaikkiin, mutta erikoisen nautittavaa rasvapaastolla ruokailu ei ole. (sivu 235)

Niille, joilla on erittäin voimakas aineenvaihdunnallinen vastarinnan taso (korkea) eivätkä ota laihtuakseen Atkinsin perusdieetillä. Rasvapaastoa tulisikin mieluiten vuorotella Aloitusdieetin tai jonkin muun tiukan Atkinsin dieetin vaiheen kanssa. Tärkeintä on, ettei väliaikana käytetä hiilihydraatteja niin paljoa, että FMS tuotanto keskeytyy. Strategia perustuukin siihen, että paino putoaa aina rasvapaaston aikana ja saavutettu painonpudotus ylläpidetään tavanomaisemmalla Atkinsin dieetillä. Aineenvaihdunnallisesta vastarinnasta kärsivä ihminen ei voi odottaa laihtuvansa kovin nopeasti ja hänen onkin kehitettävä itselleen Jobin kärsivällisyys. On realistista varata vuosi tai kaksi ihannepainon saavuttamiseen. Jos laihdutus sujuu tasaiseen tahtiin, kaikki on hyvin. (lähde sivu 238)

Rasvapaastoa Atkinsin ei suosittele niille joilla on normaali aineenvaihdunnallinen vastarinnan taso, hänen mukaansa se voi olla haitaksi heille. (sivu 235)

Ennen Atkinsin rasvapaaston alkua sinun tulee olla kokeillut seuraavat "konstit" ja ne eivät ole auttaneet sinua (sivut 226-239).

1. Atkinsin perus aloitus dieettiä 14 vrk hh alle 20/vrk.
2. Tiukennettu kalori rajoitus, 1000 kcal ja hh alle 20 g/vrk, (siis vähempi karppi ruokaa 14 vrk).
3. Tiukennettu Atkinsin aloitus dieetti hh 0 g vrk 14 vrk.
4. Olet lisännyt liikuntaa ajassa mitattuna, liikunta jossa hengästyt jonkun verran 30...60 min. vrk.
5. Käytät lisäravinteita ja vitamiineja.

Olet ylipainoinen tai painonpudotus on juminut useiksi viikoiksi. Nyt voit kokeilla Atkinsin rasvapaastoa.

Ennen rasvapaaston alkua sinun tulee olla VHH dieetillä useita päiviä ainakin 4 vrk, myös hh on oltava alhainen ainakin alle 20 g/vrk.

Rasvapaasto tulee myös lopettaa oikein eli siirrytään Atkinsin perus aloitus dieetille (hh alle 20 g/vrk) tai jollekin toiselle tiukennetulle Atkins dieetille.

Mitä minuun tulee...
1. Olen ollut 6 kk Atkinsin perus dieetillä hh alle 20 g/vrk
2. Tiukennetulla 4 viikkoa (kalori ja hh rajoitus)
3. Nolla hiilari linjalla 13 vrk.
4. liikuntaa on ollut alusta alkaen, jopa enempi.
5. vitamiinit kuuluneet alusta alkaen mukaan.

alla "minun ruokavalio"
Mantelia 60 g , hh 4 g, rasva 32 g, prot 14 g. 361 kcal (46 kpl manteleita)
Kylmäpuristettua rypsiöljyä 30 g rasvaa 30 g (5 rkl) 264 kcal
Valion kuohukermaa 1 dl, hh 3 g, rasva 35 g, prot 2 g 340 kcal, vaikka kermavaahtona

Päivän ruokavalio sisältää hh 7 g, rasvaa 97 g, proteiinia 16 g = 965 kcal

Syön viidellä aterialla 2-3 tunnin välein, joista kukin on saman suuruinen kcal arvoltaan.

Yksi annos näyttää tältä:
1 rkl Kylmäpuristettua rypsiöljyä
1 kukkura rkl kermavaahtoa
manteleita 9 kpl


myös ennen aloittamista olin tiukalla nolla hh linjalla 13 vrk.
Noudatin Atkinsin Rasvapaasto ohjetta 6 vrk.
Lopetin myös sen oikein ja jatkoin tiukalla VHH linjalla 5 g h/vrk.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-08-29 16:30:12 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Mulle tuntuu sopivan nämä makrosuhteet: hh 30-60 g, p 100 g ja r 200-250 g. 20 gramma hiilaria tuntui liian rajoittavalta ja riittämättömältä, mutta en näe mitään estettä vaikka jatkais 20 grammalla hautaan saakka.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-24 12:14:32 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-04-23 16:33:55
Viestit: 3
Näkisin niin, että jos koet 20 gr hiilaria liian rajoittavaksi tai vaikeaksi noudattaa, niin silloin on hyvä nostaa hiilarien määrää suuremmaksi. Saat näin laajennettua erilaisten syötävien ruokien määrää, etkä kyllästy niin helposti tiukkaan ruokavalioon. Jos painokin tippuu hyvin suuremmilla hiilareilla, niin ei muuta kuin anna mennä vain.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-15 09:55:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-26 11:50:42
Viestit: 624
Paikkakunta: Vantaa
Itse olen lukenut kirjaa New Atkins, New You.
Siinä on hyvä lista siitä, koska erityisesti kannattaa aloittaa induktiosta ja myös sitten millaisin syön siirtyä eteenpäin.
Se on kaikkinensa hyvin helppotajuinen ja mukavasti luettava kirja - en sitten tiedä onko häntä käännetty suomeksi, jos ei Lontoo suju. (Tuossa on onneksi mitat myös grammoissa, se on UK-painos.)

Kirja ei ole kätösessä, mutta muistini mukaan induktiota suositeltiin erityisesti jos:
-ylipainoa on yli 14 kg
-vyötärönympärys on suurempi kuin lantion (ainakin naisilla)
-muitakin kohtia oli...

Eteenpäin siirtyminen taas:
-jos on kyllästynyt induktiovaiheen ruokiin
-jos pudotettavaa on enää alle 14 kg
-ja tässäkin oli muitakin kohtia...

Kirjan mukaan on ok olla induktiolla pitkäänkin, jos se ei vaikuta omaan hyvinvointiin negatiivisesti.

Itse olin induktiolla kolmisen viikkoa, koska eka hiilariennostoyritys 2 viikon jälkeen palautti heti 2 kg. Palasin induktiolle vielä joksikin aikaa, mutta sitten aloin syödä vapaammin - jaksamatta enää laskea hiilareita. Arvelisin, että ovat sellaista 40 g luokkaa per päivä tällä hetkellä. Paino ei ole liikkunut, mutta senttejä lähtee koko ajan.

Takana reilu 7 viikkoa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-05 23:31:03 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-05 23:00:57
Viestit: 56
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Pakko kyllä nyt kysyä tästä induktiosta, että miten suurena ongelmana olette kokeneet sen ammoniakin tms. hajun, joka induktiolla suuhun tulee? Minua uusvanhana karppaajana mietityttänyt, et uskallanko aloittaa ketoosilla, kun työ on nuorten kanssa aika läheisessäkin kontaktissa olemista, eikä viitsisi joutua vastailemaaan kommentteihin haisemisesta. Miten olette mahd. "hajuongelman" ratkaisseet? #-o

_________________
Uusiokarppi jälleen karppilammessa. Viimeksi vakava yritys alkuvuonna 2008, joka kaatui repsuiluihin. Se oli sit menoa ja paino on pikkuhiljaa noussut ennätyslukemiin. Aloitus nyt uudella innolla. Vaikeudet on tarkoitettu voitettaviksi.
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)