karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:17:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 18
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-08-05 12:35:32 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-02-04 17:59:45
Viestit: 16
Aamupala:
Salaattiwrapit munavoilla ja kurkulla
Lounas:
Tonnikalapata jossa parsakaalia, kesäkurpitsaa, tomaattimurskaa, sipulia, lehtikaalia ja munakoisoa.
Päivällinen
Makkarapata jossa yksi juustotuhti, ohuita vihreitä papuja, ruusukaalia ja tomaattia.
Iltapalaksi vielä (kun oli nälkä):
Possun rosvofileetä, rucolaa ja manchegoa.

Ruoanvalmistukseen käytän voita, oliiviöljyä ja kookosöljyä. Ruokajuomana pieni lasi vettä. Päivän mittaan join kolmisen kupillista teetä mustana. Tonnikala, possunfilee ja makkara ei toki ole sitä optimaalisinta, mutta pitää syödä mitä jaakaapissa on ;)

Olen 30-vuotias nainen, teen kevyttä toimistotyötä ja pyöräilen töihin (5km). En tupakoi ja ainut säännöllinen lääkitys on kortikosteroidi astmaan aamuin illoin. Ruokailu on ollut hyvin samanlaista koko tämän induktion, tonnikalapataa olen syönyt tiistaista asti kun sitä tein isomman satsin. Ainut muutos alkuviikkoon ruokailun suhteen on tosiaan tuo pieni (ja tarpeellinen) lisäys rasvaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-01-10 14:21:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-12-08 22:34:52
Viestit: 163
Paikkakunta: Pöndellä
Heipä vaan ja pieni merkintä tällekin foorumille. \:D/
Vaikka hiljaista täällä onkin.

Päätin nyt kokeilla induktiota painonpudotuksen vauhdittajaksi, sillä puolentoista vuoden hyväkarppailun tuloksena paino ei ole tippunut (eikä onneksi noussutkaan, vaan pysynyt tukevissa lukemissa tasaisesti). Halusin saada kunnon aloituksen nyt, kun elämäntilanne vihdoin sallii enemmän itseensä keskittymistä ja ruokavalion kunnostamista.

Hyväkarppailua tuli kokeiltua ensin 2010-2012 terveyssyistä, jolloin olin vielä normaalipainoinen (ylärajoilla tosin). Paino pysyi silloin alhaalla silkasta köyhyydestä, opiskelijabudjetilla kouluruokalan ja alehintaisten nuudelipakettien ääressä...

Sitten harha-askel fitness-hullutuksiin ja ruokavalioihin, jotka pistivät kehon totaalisesti sekaisin (perhana kun harmittaa). Kappas, kaksikymmentä kiloa tuli että kolahti siinä vaiheessa kun siirtyi syömään virallisterveellistä. Kesällä 2015 siirryin hiljaa takaisin karppimaailmaan hyväkarppauksen elkein, mutta paino on mitä on edelleen. Pudotettavaa laardia on se 20-25 kiloa (pituutta 174).

Kahden viikon induktio on nyt onnistuneesti takana ja statistiikat näyttää tältä. Atkinsin ohjeiden mukaan olen syönyt sallittuja ruokia niin paljon kuin on maistunut. Ja onhan se maistunut! Pahimpina päivinä kaloreita meni liki 3700. :shock:
Toki teen fyysisesti erittäin raskasta työtä, että kulutuskin on suurta.

Keskimäärin kuitenkin KCAL 2912, RASVAT (gr) 221, PROT (gr) 94 ja HH (gr) 18. Prosenttijakauma R66%, P28% ja HH 5%.

Ostin Ketostixejä avuksi, sillä en enää osaa luottaa oman kehoni tuntemuksiin ruoan suhteen. Nyt on turvallisempi olo kun tiedän että ketoosissa (mitä todennäköisimmin) ollaan mittatikun näyttäessä Kohtalaista ketoosin astetta jopa päiväsaikaan. Kroppa on kahden viikon aikana tuntunut hieman litistyneen pahimpien röllyköiden kohdalta. Suussa on kuiva tunne ja vettä tulee juotua aika paljon. Aamuvarhain on vähän meinannut huimata mutta muuten on jaksanut porhaltaa entistä paremmin. Mieli tuntuu virkeämmältä ja olo on muutenkin energinen.

Puntarilla kävin viimeksi syyskuussa (92 kg), ja aikomus on käydä puntarilla vasta kun alan siirtymään kohti ylläpitovaihetta. Kaikki merkit viittaa siihen, että olen erittäin herkkä ravinnon hiilareille (selvästi sukutaipumus) ja paino lähtee nousemaan hirmu herkästi. Tarkoitus on nostaa hiilareita kohti sopivaa ylläpitorajaa sitten kun hyvänolonpaino on saavutettu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-01-10 15:55:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Hyvältä näyttää, mutta oisko hyvä käydä puntarilla nyt? Rohkeasti vaan, niin tietää sitten onko ruokavalion muutos auttanut !!

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-01-10 17:00:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Mun mielestä toi on kova juttu jättää vaaka valiin ylläpitoon asti. Tsemppiä.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-01-10 20:34:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-12-08 22:34:52
Viestit: 163
Paikkakunta: Pöndellä
~Weera~ kirjoitti:
Hyvältä näyttää, mutta oisko hyvä käydä puntarilla nyt? Rohkeasti vaan, niin tietää sitten onko ruokavalion muutos auttanut !!


Hih, no tässä on se käytännön ongelma että en omista puntaria. :lol:
Katsotaan nyt miltä alkaa vaikuttamaan muutaman viikon jälkeen. Mittanauha on mulle tärkeämpi kaveri kuin vaaka.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-01-13 07:54:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-12-08 22:34:52
Viestit: 163
Paikkakunta: Pöndellä
Kahden viikon induktio onnistuneesti takana. Vyötärön kapein kohta kapeni 3 cm induktion aikana.
Tarkoitus jatkaa nyt toiset kaksi viikkoa 20 gr / vrk hiilareilla (en niuhota jos menee lähemmäs 30 gr tämän yli).


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-01-15 12:24:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Minäkin olen nyt ketoillu kunnolla ewilun viikon, ja näyttäs siltä että voi helposti saada pois mitä kesällä tuli takaisin :D
Kyllä kunnon ketoosissa on helpompaa olla. Minun piti vain rajoittaa proteiiniakin, ennenku se onnistu 100g päivä on näköjään ok.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-01-16 10:23:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-12-08 22:34:52
Viestit: 163
Paikkakunta: Pöndellä
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Minäkin olen nyt ketoillu kunnolla ewilun viikon, ja näyttäs siltä että voi helposti saada pois mitä kesällä tuli takaisin :D
Kyllä kunnon ketoosissa on helpompaa olla. Minun piti vain rajoittaa proteiiniakin, ennenku se onnistu 100g päivä on näköjään ok.


Itselleni on ensimmäinen kerta kun ihan tietoisesti olen vaivutelut itseni tänne ketoosin ihmemaahan. Ihmeellisen hyvin olen jaksanut, parina aamuna on meinannut vähän huimata kun on pitänyt ennen kukonpieremää olla talikkohommissa paskakasan ääressä. Eilen illalla tuli ensimmäistä kertaa ketoosin aikana sellainen henkinen mieliteko syödä suklaata. Piti oikein ajan kanssa pohtia, että miksi nyt näin. Ehkä sunnuntai - lepopäivä - itsensä hemmotteleminen?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-01-16 14:06:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
minulla oli samaa koko viikonlopun, oli menkat. Varmaan elämäni eka kerta kun en sortunu mätöön vain siksi kun on menkat.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-01-23 07:13:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-12-08 22:34:52
Viestit: 163
Paikkakunta: Pöndellä
Ronja-Aliisa kirjoitti:
minulla oli samaa koko viikonlopun, oli menkat. Varmaan elämäni eka kerta kun en sortunu mätöön vain siksi kun on menkat.


Sama "vika" täälläkin. Mitä alhaisemmilla hiilareilla menen niin vaikuttaisi siltä, että nämä naiseuteen liittyvät mieliteot vähenevät.

TOSIN tunnistan nyt miten hirveä suklaakoukku mulla on. Kroppa ei huuda herkkuja niin kuin vielä ennen joulua, mutta voi ruoja kun sielu haluaisi lohtua aina välillä. Meni yksi ilta hermot kun mieli kaipasi lohturuokaa, vedin juustohöylällä juusto-voi-siivuja keitettyjen kananmunien päälle ja mutisin itselleni että "tästä saat, JA TÄSTÄ". :lol:

Induktio HH 20gr/vrk siis nyt takana 2 + 1 viikkoa, nyt viides päivä alkamassa 25 gr /vrk hiilareilla. Lisäsin ruokavalioon pienen määrän puolukoita iltapalaksi (50 gr puolukkaa -> reipas 4 gr HH). Ketoaineiden määrä testin mukaan väheni samantien, samoin kuin muut ketoosin tuntemukset kehossa.

3 vk + 5 pv tulokset: Vyötäröltä - 4 cm, alavatsan rasvalölleröltä -2 cm, lantiolta -4 cm ja reisilölleröstä -1 cm.
Huomenna pääsen puntarille, eli sitten osaan kertoa tämän vaiheen kilomääräisestä hävikistä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-01-23 08:29:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Minulla ollu nyt hyvä kun vähensin proteiinin itselle sopivaksi ei himoja ja houkutuksia.
Mutta jumi alkoi kolmisen päivää sitten, siihen asti tippui joka päivä.
Olin eilisen sitten munapaastolla ja siinä tulee reilusti kaloreita rasvasta, aamulla oli puoli kiloa vähemmän :D
Ajattelin jatkaa taas samalla ku aiemmin eli 100g rasvaa ja 80g proteiinia ja 20hh.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-08-24 15:08:56 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Täällä...katotaa kui käy.

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)