karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 11:26:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-08-07 13:01:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-07 12:37:57
Viestit: 7
Olen Atkinsin dieetin indukditiolla nyt kuudetta päivää. Olen mielestäni noudattanut ohjeita hyvinkin tarkasti; ainoa sallimus on ollut PepsiMaxin juominen (0.5 l/päivä). Muuten olen juonut vettä 2l/päivä, ottanut vitamiinit ja pitänyt hiilarit alle 20g. Ehkä jopa liiankin alhaisena, koska tänä aamuna koin elämäni hirveimmän huimauskohatuksen, enkä oikein edes pystynyt nousemaan ylös sängystä maailman sumenematta täysin silmissä. Ja pyörrytys jatkuu siitä huolimatta, että söin ensi hätään kourallisen suolapähkinöitä (ei sallittuja kahden ekan viikon aikana) ja eilistä tuorekurkkusalaattia. Sitten oli pakko nukkua (ääretön väsymys on toinen oireeni), vaikka olin jo nukkunut yli 10 tunnin yöunet. Tämän jälkeen söin muna-pekoni-tuorekurkkusalaattiaamiaisen. Olo on hieman parempi, mutta lievästi pyörryttävä koko ajan. Eilen söin kylläkin vain 2 ateriaa + yhden juustovälipalan, koska en enää jaksanut väsymykseltä laittaa lisää ruokaa. Nyt on nälkä runsaan aamiaisen jälkeenkin... Kysymykseni onkin: onko muilla ollut vastaavaa mielipuolista huimausta? Pääseekö siitä eroon Atkinsin ehdottamalla neuvolla lisätä kasviksia?

Avustanne ja vastauksistanne erittäin kiitollisena! AtkinsMax


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-07 13:30:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Minun neuvo on ehdottomasti hylätä tuo pepsimax. Vaikka se on kaloritonta se aiheuttaa sokereiden heittelyä.

Tarkista saatko tarpeeksi rasvaa ja prodea ruuastasi.
Sinun pitää kuitenkin syödä joko kulutuksesi verran tai pienellä vajeella.

Tarkista juotko tarpeeksi ja saatko suolaa tarpeeksi.

Jos nämä ei auta kokeile nostaa vähän hiilarteita.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-07 13:38:11 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-07 12:37:57
Viestit: 7
Kiitos, Ronja-Aliisa! Koetan hylätä PepsiMaxin, vaikka se onkin henkisesti vaikeinta, kun mitään muuta hyvää ei ole... Mutta aiheuttaako sokerien heilahtelu tietojesi mukaan huimausta? Siis näin valtavaa huimausta on vaikea kuvitella puolen litran PepsiMax-annoksesta, koska ennen join sitä surutta vaikka 2 l/päivä, eikä tuntunut missään, kun söin enenmmän hiilareita (vähähiilihydraattisella linjalla). En tosin tiedä asiasta sen enempää; siksi kyselenkin huimauksesta konkreettisesti toimintakyvyttömänä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-07 13:54:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Pitäskö sun mitata verenpaine?

Tämähän on diureettinen varsinkin alussa ja suoloja poistuu nopeeta tahtia.
Kamalan kuuloinen huimaus tuo.

En osaa sanoa johtuisko pepsistä. Mutta sen tiedän, että kun olet matalilla hiileillä, niin roppa reagoi paljon ärhäkämmin jos yhtäkkiä verensopkerit heittää.

Olikohan Eenfeldtin vai Eansin neuvo, että huonoon oloon aina rasvaa. Mutta jos on noin rajua. Kokeile nostaa hiilareita vähän.
Vaikka 40g
Ei mitään höpöä vaan kunnollista hiilaria.

Sitten mietin sanaasi ainut hyvä, on se pepsi.
Koita ettiä resepteistä jotain muutakin hyvää :)
Kokeile ihania juustoja, lihoja, oliiveja, kastikkeita jne.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-07 14:11:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-07 12:37:57
Viestit: 7
Edelleen lämmin kiitos paneutumisestasi asiaani! Sulla on muuten todella hieno blogi! Kuolaten katselin mm. mutakakun ohjettasi ja kuvia :D Mutta sitä ei saa induktio- tai laihdutusvaiheessakaan käsittääkseni syödä? Mulla se ei kuitenkaan jäisi yhteen palaan-sellainen herkuttelija ja ylensyöjä olen.

En ole käynyt vaalla koko aikana, mutta olen syönyt kyllä reippaasti rasvaa (oliiviöljyä, majoneeesia 1g hiilareita/100g ja pekonia joka päivä). Vetäisin tossa toisen muna-pekoni annoksen, joten nyt on toiveita paremmasta olosta, jos rasvansyönti auttaa.

Verenpaine saattaa olla koholla, mutta jos kerron asiasta lääkärille, hänhän vain kauhusta kiljuen käskee lopettamaan moisen rasvakuurin! Mutta taas aiempiin vähähiilarisiin kokemuksiini viitaten verenpaine on sen seurauksena laskenut, paino ei niinkään, joten siksi nyt Atkins.

Aion ostaa mineraalivettä, koska suoloja saattaa tosiaan postua ennätystahtia.

Kiitos vielä kerran! On ihanaa saada tukea näin nopeasti.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-07 14:33:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Kiitos :)

Minä kyllä ajattelin, että jos sulla on verenpaine laskenut! Ja se huimais?

Minä ymmärrän tuon himon ja makean nälän. Olen ihan samanlainen.
Tällä hetkellä voisin käyttää mennyttä muotoa, mutta en vielä uskalla :)

Minulla siihen auttaa juurikin tiukka induktio.
Kaksi ekaa viikkoa silti taistelen makeaa vastaan.
Sitten helpottaa. Kolme ekaa päivää on pahimmat.

Nyt kuitenkin on ollut parasta täys viljattomuus!
Eli en laita mitään, edes Karppinen leipää suuhun. Ihan viljattomana.
Se auttoi parin viikon jälkeen ja vei lopullisesti himon hiilareihin??!!

Ymmärrän myös tuon, että ei pikkusormea pirulle ja totaali kieltäytymisen.
Ja kiireen laihtua.

Mutta pidemmän päälle olisi kaikista paras rakentaa elämäntapa.
Ja jos siihen elämään kuuluu esim. yksi herkkupäivä viikossa, niin kyllä se kannattaa sallia!
Ei se romahduta painon pudotusta. JOS vain syöt karppiherkkuja.

Mutakakkua, pähkinöitä, kermavaahtoa jne.
Kyllä niitä voi huoletta kerran viikossa ottaa. Ja vaikka viikollakin, kunhan otat aterian yhteydessä.

Toivottavasti saat paremman olon!!
Elä ainakaan lopeta karppausta. Nosta ennemmin vaikka hiilareita ja palaa hitaasti sitten alaspäin jos ei paino putoa.
Monella putoaa korkeammallakin hiilellä.
Ja eihän 70g esim. ole edes korkea :)
Tuntuu vain kun vertaa kahteenkymmeneen :)

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-07 19:28:07 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-07 12:37:57
Viestit: 7
Jeps, elämäntapa olisi toki huikea tavoite. Nyt vain hieman masentaa tää pyörrytys ja olo, etten ole laihtununut yhtään. Lueskelin näitä sivuja ja huomasin, etten ole ollenkaan laskenut proteiinin määrää tai tarkkaillut kaloreita. Syönyt niin paljon kuin mieli tekee sallittuja ruokia, mutta se ei siis näytäkään toimivan ;(? Kiitos kuitenkin kannustuksesta. En kokonaan luovu, enkä induktiostakaan vielä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-08 07:09:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Joillakin toimii että ei laske ja toisilla paremmin, että laskee.

Sinun kannattaa laskea jo siksi, kun on noin huono olo.
Voi olla, että et saa tarpeeksikaan!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-08 10:23:47 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Ja jos on alhanen verenpaine, niiku miula sukurasitteena, ni sekin aiheuttaa huippaamista... ja alussa miula oli sitä ja paljon...

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-09 09:39:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-07 12:37:57
Viestit: 7
Iso kiitos vastauksista, Ronja-Aliisa ja Landekarppi!

Tänään on viikko takana Atkinsia, mutta induktiovaiheen jouduin lopettamaan tiukkuudessaan kuudentena päivänä rankan huimauksen vuoksi. Pettymys oli rankka, kun paino ei ollut tippunut oikeastaan yhtään koko viikon aikana...Miksi mulla ei lähde nesteet, kuten Atkins lupailee ;(? Anteeksi marina, mutta huimaus (mikä mulle lienee johtyy KORKEASTA verenpaineesta) + painon liikkumattomuus kyllä lannistavat mahdottomasti.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-09 09:46:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Ompas ärsyttävää!!

Jos sulla vielä motivaatiota riittää, niin liity tähän
http://kalorilaskuri.fi/
Alle 2 euroa parin viikon kokeilu.
Olen kokeillut eri ohjelmia ja minusta tämä on helpoin käyttää.

Liityt ja laitat sinne painosi ja pituutesi ja asetus sivulla kiinnität vaikka hiilari rajan. Esim. 40g ja proteiinimäärän.
Laske prode 1,2g nykyinen painokilo tai sivun neuvoma 1,5g kilo.
Kone sitten laskee sun rasvan määrän.

Näpyttele sinne sun syömiset. Näet mitä syöt, syötkö tarpeeksi vai liikaa. itse kuitenkinn veikkaan liian vähää jos huimaa nuin paljon.

Suosittelen kokeilemaan!!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-12 12:24:45 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-07 12:37:57
Viestit: 7
Hei!

Kiitos taas kerran avustasi! Vinkki on mitä mainioin! Motivaationi lopahti täysin, kun kävin lääkärissä ja verenpaineeni oli reilusti koholla... Mutta yrittänyttä ei laiteta..jospa vielä kerran kokeilisin ;) Ja nyt laskemalla proteiinimäärät(kin). Liityin heti kalorilaskuriin, mutta voisitko ystävällisenä ihmisenä vielä kerran jeesata ja kertoa tarkemmin, mistä palkista kalorilakurisivulla löydän sellaisen laskurin, johon voi laittaa reunaehdoiksi hiilarit ja proteiinit?

Avustasi jättekiitollinen, Max ;)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-12 12:53:55 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-07-25 13:42:25
Viestit: 31
Paikkakunta: Helsinki
Kalori.fi sivuilla kalorinkulutus välilehdellä voi antaa hiilareita, prodegrammoja, tai valitä esim ketogeenisen tai VVH ruokavalion tai jonkun muun.
Sivut on tosi hyvät ja helppokäyttöiset, tutkaille rauhassa. Erityisesti ruokapäiväkirjan pito on minusta helppoakin helpompaa, laajan ruoka-aine- ja tuotekirjasto vuoksi. Ja omien söpötystekin kalorimäärät on helppo selvittää. Jos sinulla ei vielä ole pientä talousvaakaa, niin hanki sellainen.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-12 12:55:45 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-07 12:37:57
Viestit: 7
Itse asiassa taisin löytää sen oikean sivun, mutta se on näin alkuunsa hieman sekavan tuntuinen... Miten käytät sitä? Laitatko sinne heti syötyäsi ruoat ja katsot, missä kunakin päivänä sen jälkeen mennään?

Max


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-12 13:13:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Osasitko jo kiinittää hiilarin ja rasvan?
Se on siellä kalorinkukutus sivulla alhaalla.

Itse olen merkkaillut aina heti syönnin jälkeen.
Merkkailen lapulle jos en muista ja siitä koneelle.

Joskus mietin etukäteen mitä söis, että saisi korjattua oikeisiin suhteisiin.
Ja jos haluaa vaikka illaksi jättää jonkin annoksen ja tarkkailee kaloreita, voi sen merkata jo etukäteen.

Tutustu niin huomaat kuin helppo! :)

Neuvon mielelläni!!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-12 13:37:56 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-07-25 13:42:25
Viestit: 31
Paikkakunta: Helsinki
^samoin myöskin toimin kuin Ronja-Aliisa, eli merkkaan heti,, jos vaan mahdollista, ettei unohdu. Ja suunnittelen syömisiä kokeilemalla eri ruuilla, että miltä alkaa näyttää tavoitteet ja toteuma. Erityisesti pidän toiminnosta "tee valituista ateria".
Minulla on ongelamana ollut, etten tahdo saada prodea tarpeeksi ja rasvaa tulee liikaa :? . Olen ollut nyt nämä ekat viikot VHH ympyrän mukaisilla luvuilla liikkeellä ja vahtinut kaloreita. Kalorit on pysyneet kyllä sallitun puitteissa, mutta muussa onkin sitten säätämistä.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-12 18:11:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
käytän juustoa ja se nostaa liiankin helposti prodet ylös :?
Ja tykkään siitä kun siinä jää ne usein käytetyt siihen tyrkylle!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-13 12:06:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
AtkinsMax,
Kuule luen juuri Eadesin protein power kirjaa.
Hän kertoo korkean verenpaineen laskevan viikon sisällä aloituksesta ja sitkeimmillä kestää kaksi viikkoa.

Idea on että korkea insuliiniveressä aiheuttaa myös verenpainetta ja karppiruoka auttaa siksi.

Joten jos olet harkinnut lopettamista, niin älä ihmeessä!!
Jatka karppausta. Vaikutukset voi tulla viiveellä, mutta eivät ainakaan pitäisi nostaa verenpainetta vaan päinvastoin alentaa.

ps. kuinka on olo ja miten menee??

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-08 08:31:37 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-04-24 08:39:48
Viestit: 21
Mulla tuo huimaus on oikeastaan ainoa ongelma tässä ja pahenee aina iltaa kohden. Verenpainemittaria en omista mutta alhaisen puoleinen se on aina ollut ja nyt selkeästi tuntuu vielä alhaisemmalta tämän karppaamisen myötä ja etenkin tuo pystyynnouseminen mustentaa maailman aina hetkeksi. Etsin netistä tietoja, millä saisi pois, mutten löytänyt mitään kun ei kait ole vaarallista. Mutta ärsyttävää on, muutenkin aika väsy olo tuon takia.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)