karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 21:19:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2009-09-28 07:56:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-13 17:06:48
Viestit: 839
hiiru kirjoitti:
Ainoa miinuspuoli on, että joka paikkaan pitää mennä autolla ja kaikki on kaukana. Bensaa palaa ja auto on kallis ylläpidettävä.

Tämähän se on meilläkin ikuinen ongelma. Tänä syksynä jouduin jopa valitettavasti ostamaan oman auton, miehellä niin paljon omia menoja eikä ykköskaara ole koskaan kotona. Sätkä on kyllä ihan magee kulkupeli ;)

_________________
Läskiäisrieha


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2009-11-27 13:31:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-02 13:19:51
Viestit: 894
Paikkakunta: Vantaa
Oho, nyt vasta hokasin, että täällä on tällainen ketju.. :oops:
Minä olen wannabe-maalainen. 8)
eli kaupunkilainen todellisuudessa, valitettavasti. Olen kotoisin Helsingistä ja nyt asun Vantaalla. Erittäin epärealistinen haaveeni olisi asua maalla pienessä mummonmökissä ison puutarhan, kasvimaan ja peltojen keskellä. Omavaraisuus, luomu, yrtit jne. ovat lähellä sydäntä. Pieni erakkokin minussa asuu.
Oikeasti en osaisi tehdä mummonmökille mitään. Tajuan, että pitäisi olla aikas kätevä käsistään, jos vanhaa taloa tahtoo pitää kunnossa. Sitä paitsi pelkään hysteerisesti ötököitä, varsinkin hämähäkkejä. (Tää aiheuttaa koomisia tilanteita kasvimaalla :lol: )
Mulla on vuokrapalsta (1 aari) ja isohko parveke, joita viljelen vaihtelevalla menestyksellä.
Olen sinkku eikä minulla ole lapsiakaan. Kasvit on mun vauvat. Olen ehkä sitoutumiskammoinen, koska en uskalla ottaa edes kissaa.
Ihanaa olisi löytää joku maajussi. Minusta saisi hyvän morsiamen.. tykkään kokkaamisesta ja leipomisesta.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2009-12-01 17:11:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-03-30 14:37:31
Viestit: 245
Paikkakunta: Vihti
Päivää.
Täällä vuosimallia -72 oleva kummallisista asioista viime vuosina kiinnostunut naaraskarppi. 30 vuotta tuli asuttua Vantaalla ja sieltä sitten muutettiin Vihtiin pieneen kylään, josta onneksi on sivistyksen pariin lyhyt matka ;) Ei siis kulu kauheasti bensaa kauppareissuihin, mutta autoja valitettavasti löytyy kolmekin kappaletta :roll:
Perheeseen kuuluu lisäkseni mies ja 2 tytärtä. Eläinkuntaa edustaa suomenhevonen ja marsu.
Vuosia on kulunut taloa rakentaessa ja välillä asuttiin ulkomaillakin, joten projekti oli jäissä, mutta nyt olen toiveikas, että ensi kesänä tulisi valmista. Sitten on aika keskittyä kasvimaan hoitoon :) Kasvihuone saatiin tuossa kesän lopulla pystyyn ja siellä jokunen tomaattikin ehti kasvaa. Haluaisin oppia kasvattamaan mm. kukkakaalia, parsakaalia ja kesäkurpitsaa. Keväämmällä piinaan teitä muita sitten kysymyksilläni :D
Ne muut kummalliset kiinnostuksen kohteet ovat uusi työ ja käsityöt. Vuosi sitten sanoin markkinointibusinekselle adios ja ryhdyin koulunkäyntiavustajaksi. Pari vuotta aiemmin päätin opetella neulomaan ja hurahdinkin siihen sitten melko totaalisesti. Koko ajan tarttis muka olla neulomassa jotain :D
Tässä tämä. Kiva kun huolitte mukaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2009-12-02 02:12:14 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Tervetulloo!
Nythän on paras aika rohmuta kaikkia puutarhakirjoja, kun niitä saa kivasti kirjastosta lainaan... :D

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2009-12-02 06:20:25 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-11-09 16:26:11
Viestit: 23
Paikkakunta: Länsi-Suomi
No minäkin sitten tänne. :)
Nelikymppinen ukko, vaimo, 3 mukulaa ja 2 koiraa löytyy taloudesta.
Asutaan satakunnassa ok-talossa, vanha maatila on tämä. Pellot ympärillä, naapuritkaan ei ihan
lähellä, joten rauhassa saa olla. Ammatiltani olen luontaishoitaja. Vaimon kanssa karppaamme yhdessä.

Tällä hetkellä meillä on kasvimaa, hedelmäpuita ja marjapuskia, mutta tavoitteena löytää maatila, josta
löytyisi kunnon navettarakennus (vinkkejä otetaan vastaan :D ). Olisi melko mahtavaa, jos saisi edes
osittain kasvattaa omaa ruokaa, mielummin kaikki. Heti kun vaan paikka löytyy, meille tulee kanoja, lampaita,
tytär haluaa hevosen (harrastaa niitä), ehkä muitakin. Kasvisten kasvatuksenkin vois aloittaa tosissaan.
Kaikenlaiset yrtit on myös meille tärkeitä, no ainakin nokkos"viljelmät" onnistuu joka kesä. :mrgreen:
Meidät ihmiset on luotu elämään luomuna ja siihen pitää pyrkiä. 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2009-12-09 17:38:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-09 19:23:05
Viestit: 444
Paikkakunta: Kuopio
Jospas minäkin esittelen itseni tänne.
Eli olen 22-vuotias nainen Kuopiosta. Perheessä on 2 lasta, mies ja minä.
Omakotitalo haaveissa, mutta nyt kun ollaan köyhä opiskelijaperhe (tai siis mies opiskelee, minä oon kotiäiti), niin haaveena saa toistaiseksi pysyäkin. Tällä hetkellä on rivitaloasunto hakusessa, että saataisiin edes pikkuisen istutettua jotain pihalle :D
Haaveenani on alkaa "suurperheen" äidiksi (4-8 lasta olis mulla toiveissa, miehelle riittäis kolmekin) ja siinä sivussa pyörittää mahdollisimman omavaraista taloutta.Harmi vaan että mulla on viherpeukalo keskellä kämmentä :lol:
Välillä kyllä meinaa pää levitä kerrostaloasuntoon ihan tosissaan.. :evil:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2010-01-05 10:46:23 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Heips, mie olen 38v naisihminen, jolla 2 tytärtä ja miesystävä, maalta... ite en vielä siellä asu, mut sinne päi olen muuttamassa... aika näyttää, milloin...

Nyt asutaa kerrostalossa kaupungin toisella laidalla, melkei maalla jo nyt... en voisi enää kuvitella asuvani tuolla keskustassakaan, ihmisvilinässä... ei, mie viihyn täällä ja viel enemmä tuol toisel puolel viihtysin... :wink:

Tykkään liikkua luonnossa, yksin ja lasten kanssa, hiihdellä/luistella luonnonjäillä ja metsissä, ei missää ruuhkaisilla pururadoilla... ois ihana laitella omaa pihaa ja istutella kaikkee, miehellä sitä lääniä ois hyödynnettävänä... :lol:

Miesystävä asuu maalla, naapureita on, muttei ihan lähellä, ihanan rauhallista tuolla ja kaupoille matkaa vaan 10km ja Imatralle vähän enemmän, mut ku on auto alla, ni ei ongelma sekää...

Ainut ongelma tulee olemaa ex... se kun nostaa äläkän, ku saa tietää mein muutosta pois tästä kaupungista... tosin vain vähän matkan päähän entisestä, mutta silti... :?

No se on sitte sen ajan ongelma... et tällästä miusta...

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2010-01-19 17:45:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-01-22 08:45:44
Viestit: 246
Paikkakunta: Lahti
No mitäpä esittelisin...
no olen 34 ja 2 lasta edelleen ja mies ja asutaan kerrostalossa. Mun oma puutarhani on siis tuossa keittiön pöydällä ja tällä hetkellä siinä kasvaa auringonkukanversoja, vehnänoraita ja herneenversoja, kaapissa ituilee sinimailasen siemenet...

kesällä vanhempien pihassa on sitten suurempi reviiri jossa kasvaa kaikenlaista vihreää (mm.persilja, tilli, minttu, kesäkurpitsa, korianteri, porkkana, peruna,) tämän vuoden uusia kokelaita oli mangoldi, lehti -ja ruusukaali eli taas opittiin uutta....kuten ruusukaalista pitääkin nyppiä alemmat lehdet pois (tarpeeksi ajoissa, ei elo-syyskussa) että ite kaalit saapi ravinnetta kasvaakseen ja lehtikaalista kävin kerään viimeiset lehdet (jäätyneet mutta hyvät) tuossa joulukuun alussa ja niistäkään ei ole hyvä raapia sitä latvaosaa pois vaikka lehdet olisi niin hyviä ja pehmeitä, jos haluaa kasvin säilyvän pitempään...

siispä itse olen maalainen, miehenikin on maalta kotoisin ja kumpikin tykätään kasvimaahommista. haaveilen ikiomasta kasvimaasta, mutta tuntuu kyllä siltä siltä että haaveeksi jää, toisaalta vielä on toi vanhempien että ei sinällään....ja löytyyhän sieltä marjapuskia, omenapuita, ym lääniä että puuhastella saa, ainakin sitten ruohoa leikaten....

pitänee mainita että keräilen myös ruohoja yrttiteeksi, lähinnä koivunlehtiä, piharatamoa, poimulehteä, marjapuskien lehtiä, nokkosta viherjauheeksi tms ja voikukkaa salaatiksi. Ja olen tehnyt jo muutamana kesänä louhisaarenjuomaa, koska ei sen teko mitään vaikeaa ollutkaa ja hyvin säilyy ( ei siis hiivaversiota vaan sitruunahapolla).
eli näin meillä.

_________________
Luonnonmukaista syömistä!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2010-01-19 22:36:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-14 20:47:36
Viestit: 4407
Paikkakunta: vihti
Tervetuloa hippula :)
Laittaisitko ihan oman ketjun noista yrteistä ja simasta, ja toisen voisit laittaa kaalinkasvatuksesta. Kaikki kiinnostaa :)

_________________
on kolmenlaisia ihmisiä,niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa..
perj. 13.4 -07 83,5kg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2011-05-03 18:45:29 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-01-08 11:55:23
Viestit: 19
Hellurei!
Täältä tunkee sekaan aika tuore maalainen, vuoden vaihteessa muutettiin omaan punaiseen tupaan mieheni kanssa. Omaa tonttia puolen hehtaarin verran, sopivasti kasvimaata ja minikanalaa varten. :D
Kasvimaa on kovasti suunnittelun alla ja osa siemenistä itämässä, toivottavasti pääsevätkin maahan asti, sillä osa on jo tuhottu kissojen toimesta. Vaikka olenkin ammattini hankkinut maatiksessa niin tämä kasvimaan perustaminen tuntuu vähän haparoivalta, jännityksellä odotan saadaanko kesällä salaatit omasta maasta. :mrgreen:
Kyllä täällä maaseudun rauhassa on ihan oma tunnelmansa, vastapainona käydäänkin sitten molemmat kaupungissa töissä. On ihan omanlaistaan terapiaa kaikki pihapuuhastelu ja remonttihommat, ikinä en ole löytänyt itsestäni samanlaista virtaa kerrostaloasunnossa. Mieli ja kroppa on pysyy virkeänä, ja lisäksi saa olla niinkuin haluvaa. 8)

Ainiin, lisäksi meillä on oma lohilampi, eikun virvelöimään kun kalanhimo iskee. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2011-05-07 12:11:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-04-03 15:26:52
Viestit: 5440
Täällä tämmöinen wannabe-maatiainen. No joo. Lapsena miusta piti tulla ison maalaistalon emäntä. Noo, nuorena oli muutama mahdollisuuskin... tai ois ollu... mutta ne miehet. Toinen oli niin vietävän ujo että sai kerrottua vasta kun olin jo onnellisesti rouviintunut ja lihonut. Toinen oli taas niin juntti ukko, ettei edes aikamoinen rikkaus saanut astumaan emännän saappaisiin. :lol:

Asustelen perheeni (mies ja tytär ja poika) kanssa omassa rintamamiestalossa puolen hehtaarin metsän keskellä. Maallahan tämä on ja naapurit tarpeeksi kaukana, peltoja ja metsää ympärillä, toisella puolella pellon takana lypsykarjatila ja toisella puolella hevostia. (Meidän talo menee keskellä kärpästen ja paarmojen valtioidenvälistä lentoreittiä.) Karppasin hyvällä menestyksellä 2005 ekan kerran, mutta elämän huolet, sairaudet, masennukset, työkyvyttömyydet, köyhyys jne. paska jotka tuli kaikki samaan aikaan, vei väärään elämään. No, kaikki ei ole kunnossa vieläkään, mutta karpimpaan ja puhtaampaan ajatteluun pyrin. En mie viljellä osaa ja rahat on niin tiukassa että kaikkea tarpeellista ei saa hankittua, mitä haluis yrittää. Mutta jotain pientä nyt kuitenkin. Tomaattia, chiliä ja yrttiä tällä hetkellä. Mutta ehkä ensi vuonna asiat on paremmin. tai sitten ei, ei ne ole enää vuosiin olleet... Mutta näillä eväillä mennään eteenpäin nyt. :)

_________________
huh'


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2011-05-08 20:58:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-20 16:22:41
Viestit: 892
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Hei, :smt006 mie oon viherpiipertäjä Joensuun läheltä. ok-talossa asustellaan, kivetöntä tonttia on kasvatella vihanneksia ja kukkasia. Teen hoitotyötä ja parasta palautumisterapiaa on upottaa sormet muhevaan multaan kasvimaalla tai kaivella rikkaruohoja kukkapenkeistä. Pieni muovihuone on, jossa kasvattelen yrttejä ja tomaattia. Kukkien taimiakin kasvattelen itse, samettiruusu on yksi lempparikukka. Kolme K:ta on tärkeitä mulle, komposti, kohopenkit ja kateviljely. :smt049

_________________
Karpannut olen 1.5.2010 alkaen. Nainen. pit n.160cm, tavoitepainossa n. 57 kg
Ekasta iHerb Tilauksesta $10 Alennusta(yli $40 tilauksille)
Mitä iHerbistä?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2011-05-24 19:18:24 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Nyt voi sanoa asuvani oikeesti maalla, saimaa lähellä, rivarissa. Keskustaa sen 5km ja kaupunkii 20km... en valita, tääl on ihana asua... Ja eteki nyt tuntuu, ku mökil ois tääl asues, uimaa pääsee muutaman metrin päästä... :lol:

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2011-06-05 12:17:35 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Paikkakunta: JKL - Petäjävesi
Tuore luomumaatiaiskarppi esittäytyy!

Vanhemmilla oli luomumaatila pitkään ennen kuin luopuivat töistään sitten ja myivät pellot yhdelle nuorelle viljelijälle. Itse kiduin opiskeluaikani kerrostaloissa ja kun sain vakituisen työpaikan, muutettiin ukkokullan kanssa maalle ja rakennettiin hirsitalo.

Nyt hääräillään nelosvyöhykkeen laidalla (Jyväskylä on kolmosvyöhykettä, me ollaan niukalti nelosen puolella luonnosta päätellen) 1,5 hehtaarin tontilla ja kaikenlaista pyritään saamaan kasvamaan. Tykkään koristekasveistakin mutta kyllä hyötypuolikin kiinnostaa. Viime syksynä rakennettiin maakellari samalla kun pihaan laitettiin mullat.

Tämän kesän projekteina on saada nurmikko kasvamaan ja myös pikkuruinen kasvihuone tuli hommattua, siellä on erilaisia tomaatteja ja chilejä sekä paprikaa. Tomaatteja tänä vuonna Moneymaker, Black Russian, Yellow Pearshaped, Balconi Yellow, Vilma, Tiny Tim.

Talossa sisällä rehottaa joka ikkunalla myös yhtä ja toista. Omistan mm. vanhaa kantaa olevaa kerrattua punaista ällistyttävän hienoa kiinanruusua ja nykyään kuulemma Helsingin kasvitieteellisestäkin hävinnyttä lehmänkieltä (virallinen nimi valkotupsukki, muita liikanimiä mm. eevan esiliina). Amarylliksiin ja joulukaktuksiin hurahdan talvisin, keväällä ihastellaan sipulikasvien kukintaa.

Pioneja on tällä hetkellä Shirley Temple, Karl Rosenfeld, Sarah Bernhard, Festiva Maxima ja talonpojan pioni, haaveissa jokin keltainen lajike.

Omenapuita on Räävelin päärynäomena, Punakaneli, Pirja ja vielä istuttamattomana Grenman. Lantun talvi ilmeisesti kuoli viime talvena. Kirsikoita on yksi maatiainen ja Huvimaja.

Tämän kesän hankintoina haaveissa siintelevät suklaakirsikka Chokoladnaja, kirsikkaluumu Pietarin lahja, päärynäpuu Pepi sekä pari luumua, ilmeisesti Sinikka ja Kuokkala.

Siinäpä lyhyesti meikäläisestä.

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2011-07-04 18:56:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-01 01:06:34
Viestit: 556
Paikkakunta: Kempele
Uusi olla mie täällä. Kempeleestä, Oulun seudulta, kotoisin oleva agrologiksi opiskeleva rouva. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2011-07-05 09:21:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Tässä uusi ryhmään tulija.
Olen syntyisin maalta (asun kyllä nyt kaupungissa) ja tarkoitus oli asua koko ikäni maalla...Sitten tuli mies, joka hieman muutti suunnitelmia :wink:
Olen alkuperäiseltä koulutukseltani maanviljelijä (maatilatekninen koulu on käyty) , mutta käytäntöä onkin sitten vähemmin harjoitettu. Asumme omakotitalossa, jossa on hieman pihaa ympärillä. (Sijainti on ihan kaupungin rajoilla: kerran tyttäremme sanoikin, että asumme maalla, koska 1 rajanaapuri on peltoa :shock: eikä millään uskonut, kun kerroimme asuvamme kaupungissa. Keskustaan 6km.)
Kasvattelemme marjapensaita (valko-, puna- ja mustaherukkaa sekä karviaisia) ja vadelmia. Pihallamme kukoistaa myös 1 luumupuu, joka tuottaa satoa suht' säännöllisesti. Omenapuun leikkasin tehokkaasti ja siitä tuli entinen. Kasvimaata yritellään elvytellä aina välillä, mutta tällä hetkellä siellä kasvaa vain raparperi ja ruohosipuli.

Vaikka asunkin nyt kaupungissa, sydämeni on kai aina maalla ja maalaistytön sydän.

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2011-08-15 13:28:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-30 14:39:41
Viestit: 423
Heippa kaikki!

Tässä yksi kaupunkilainen viherpiipertäjä esittäytyy. Pienestä asti on pitänyt vahnempien piha yrttimaaksi vallata ja omissa kodeissa on kesäisin ollut yritystä hyötypuutarhalle. Nyt uudella eteläisellä lasitetulla parvekkeella kasvaa yrttiä ja salaattivihanneksia. Sisällä kasvaa kaikki, mitä kaupasta siemenineen tulee.

Tällä hetkellä on sitruunaa, chiliä ja mango hengissä. Avokado on ikuisuusprojekti, kun meinaavat siemenet homehtua ennen, kun itävät. Kasapäin on siemeniä ensi kevääksi, osalle en löytäny tilaa ja osa on kylmäkäsittelyssä jääkaapissa. Haaveissa on isona ja rikkaana oma talo, jonka pihalla on oma hyötypuutarha.

Opiskelen ihan muita juttuja; biokemiaa ja toivottavasti kohta ravitsemustieteitä. Maallekaan en taida ikinä päästä, elleivät johonkin korpeen laboratoriota lykkää. Eli ihan olen harrastelijaviherpeukalo.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2011-08-19 20:18:09 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-05-28 17:13:47
Viestit: 39
Hellurei!
täällä Keskisuomalainen kotipuutarhuri ilmoittautuu mukaan. Piha täynnä hedelmäpuita (useita lajikkeita omenia, päärynää, luumua), marjoja, vihanneksia... lähi-luomu-omavaraisuus on lähellä sydäntä.

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wfsbAP2/]
Kuva

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2012-03-14 11:09:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-22 12:10:24
Viestit: 144
Täällä enemmän innostunut kuin tietävä nuori naisihminen Suomen sähköisimmästä kunnasta, vai Energistä Elämää Eurajoella vai mikä se meiän slogan nyt mahto olla. Viime vuohen kesäkuussa ostettiin torppa n. 6000 neliön tontilla, entinen emäntä ei ole ollut puutarhanhoidon ihme, joten rikkaruohojen joukosta lähinnä on jotain kukkiavia risujakin pongattu, sen suurempaa ei keritty viime kesänä tekemään, on tässä kuitenkin melkein 200 neliön torppa pintarempattavana.

Täksi kesäksi haaveina pieni trekoli ja mahdollisesti ikkuna-kasvihuone jos appiukko löytää jostain ikkunaruutuja. Ensimmäisenä urakkana huushollin ainoan varsinaisen kukkapenkin siirto, sijaitsee navettarakennuksen päädyssä etelän puolella, joten siinä ollut pioni jaksoi kuumuudessa kukkia ihan kaksi päivää, meinasin viinirypälettä laittaa, se kun on äitellä menestynyt ihan samantapaisella seinustalla, lisäksi tomaatteja kasvusäkissä.

Vadelma- ja marjapuskia tontilta löytyi määrä X, varmaan reipas kymmenen vadelmaa ja viinimarjoja kanssa. Mansikkamaa oli melko heinittynyt ja sitä varmaan koitetaan kanssa herättää henkiin. Marjapuskia täytyisi varmaan raakata reippaalla kädellä, tuskin niitä edelliset omistajat on harventanut koskaan, oli sen verran villin näköinen laitos syksyllä. Tontin toisella reunalla on kohtuullisen kokoinen pellonpläntti, jossa onkin joskus ollut poni, jotain puita tarvis sinne reunustalle keksiä, josko joskus pihaa vähän laajentais, hevoskastanjan taimia olisi anoppilassa huru mycket.

Kevään projekteja on kanssa koira-aitaus, sen mallista tai paikasta ei olla vielä päästy yhteisymmärrykseen, sen kokonen ainakin, että pieni sylikoira (Juice, valkoinen ruotsinhirvikoira 30 kg) pääsee juoksentelemaan. Talon laajennusosan katto olisi myös mahtava terassin paikka, sinne kun on ovi ja kaikki, mutta se ei taida olla vielä tämän kesän murheita se.

_________________
Kreippi tai Crape, mulle ihan sama


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Esittelyketju
ViestiLähetetty: 2012-03-19 20:41:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-11-27 07:22:05
Viestit: 63
Olen 34-vuotias agrologiopiskelija. Opiskelen myös ympäristötiedettä. Olen kiinnostunut luomuviljelystä, kehitysavusta, ihmis- ja eläinoikeuksista. Tulevaisuudessa toivon voivani olla jossain ympäristö- tai/ja kehityshankkeessa, joka edistää luonnonmukaista viljelyä ja maailmanlaajuisen ruokahuollon parantamista.

Asun maalla kolmen koirani kanssa. Haluaisin enemmänkin eläimiä, etenkin kanat ja kalkkunat sekä muutama lemmikkipossu kiinnostaisi, mutta tiloja ei (toistaiseksi) niille ole olemassa. Kasvimaa ja lukematon määrä kukkia ja pensaita tontilla on.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)