karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 15:40:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tervehdys!
ViestiLähetetty: 2009-11-18 12:48:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-11-18 12:37:13
Viestit: 57
Moro!

Ajattelin uutena palstalaisena ja lakto-ovo-syöjänä esittäytyä suoraan täällä. Ilman lihaa olen elänyt puolet elämästäni, eli jotakuinkin reilut 15 vuotta, nykyään syön kyllä kalaakin. Naispuoleinen, liikuntaa harrastava (lenkkeily, sali, kiipeily) henkilö.

Palstalla on mielestäni hienosti otettu huomioon aloittelevat karpit, eilen tutustuin kerättyihin infopaketteihin ja sain mielestäni aikamoisen tietomäärän. Sitä yön yli marinoituani päätin aloittaa oman induktioni tänään :P

Toivon ihmisiltä kärsivällisyyttä todennäköisesti ilmaantuvien tyhmien kysymysteni kanssa, joista ensimmäinen kuuluu nyt:
Sopiiko induktiovaiheeseen (tavoitteena siis ketoosi) tofu tai soijarouhe? Olen tähän mennessä käyttänyt tofua todella vähän, soijarouhetta jonkin verran. Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä/kokemuksista teidän lihattomista induktiovaiheistanne.

Avusta kiittäen

eewi


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervehdys!
ViestiLähetetty: 2009-11-18 15:08:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-24 22:46:40
Viestit: 375
eewi kirjoitti:
Sopiiko induktiovaiheeseen (tavoitteena siis ketoosi) tofu tai soijarouhe? Olen tähän mennessä käyttänyt tofua todella vähän, soijarouhetta jonkin verran.

Morjens :smt039 ja tervetuloa.

Erinomainen paikka tutkailla ruoan hh määriä ym. on www.fineli.fi.

Fineli kertoo, että keitetyssä soijarouheessa on hh 17,6 g / 100 g, mutta proteiinia vain 14,7 g / 100 g eli hh:n ja proteiinin suhde on 1:0,84, kun taas tofussa suhde on 1:3,3. Lisäksi keitetyssä soijarouheessa 51 E-% tulee hh:sta kun taas tofussa hh on 12 E-%. Eli jos valitsee näistä vaihtoehdoista, on tofu induktiota ajatellen huomattavasti parempi.

Koska olet lakto-ovo (+kala), saattaisi olla parempi ottaa prodet niistä tuotteista. Mutta tässä asiassa on syytä tehdä niin, kuin itsestä parhaimmalta tuntuu. Voit tietenkin miettiä, että onko induktio ylipäätäänkään tarpeen (itse en aloittaessani kokenut induktiota tarpeelliseksi).

_________________
partiaalikarppi
1+2=12
Pessimisti ei koskaan pety.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervehdys!
ViestiLähetetty: 2009-11-18 17:32:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-11-18 12:37:13
Viestit: 57
Kiitos vastauksesta :D

Pääasiassa munalla ja kalalla ajattelinkin selvitä, tofu yms. toisi vain vähän vaihtelua. Tällä hetkellä tuntuu, että tieto lisää tuskaa (ainakin tämän keskustelupalstan osalta) ja harkitsenkin vakavasti kirjallisuuden hankkimista. Ikävä kyllä ruokien kovin tarkka punnitseminen ja arvojen laskeminen tuntuu jostain syystä mahdottoman työläälle ja taidan pyrkiä saamaan "suuret linjat" kohdalleen ja kuuntelemaan kroppaa. Normaalipainoinenkin olen, joten täällä odotetaan lähinnä niskaotetta ruoasta (lue:elämä ilman mielitekoja) ja karppauksen terveysvaikutuksia.

Ketoosiin pyrin lähinnä siksi, että se olisi "startti" tälle koko touhulle ja ikään kuin lähtökohta, josta alan sitten säätämään itselle sopivaa ylläpitoa. Ja jos hyvälle tuntuu, en näe syytä miksen voisi jatkaa ketoosia.

Ei muuta kun loistavaa loppuviikkoa kaikille 8)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)