karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 06:44:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Leipätiedotus varoittaa!
ViestiLähetetty: 2010-06-10 17:26:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-02-19 21:24:33
Viestit: 286
Leipätiedotus varoittaa Kasvisruuan kompastuskivistä. "Kasvisruoan kompastuskivenä on usein sen runsas rasva. Kasvikunnan tuotteet ovat itsessään vähärasvaisia, mutta kasvisruokaohjeet saattavat sisältää usein erittäin runsaasti voita, kermaa, smetanaa tai juustoa. Tällöin kasvisruoan terveellisyys hautautuu eläinrasvan alle, ja siitä saa enemmän ja huonompilaatuista rasvaa kuin tavallisesta sekaruoasta."

Kun taas "Leipä ja vilja ovat kasvisruokaa ja vegetaariruokavalion peruspilareita. Ilman niitä kasvisateriasta ei synny kyllin monipuolista ja täyttävää, eikä siitä saada riittävästi energiaa ja ravintoaineita."

Onneksi olen epätäydellinen, kiveen kompastunut vege :lol:

_________________
"On se aika epäkornia käytöstä."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-10 17:47:54 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
Mä olen kyllä vähän huolissani kasvissyöjä-ystäväni rasvansaannista. Nimittäin hän ei mielestäni saa lainkaan riittävästi eläinrasvaa, ainakaan suhteessa kasvirasvaan...

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-13 10:18:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-04 20:10:43
Viestit: 1348
Sehän on kiinni ihan siitä, kuinka ruokavalionsa koostaa. Leipätiedotuksen varoitus on kyllä #-o Milloin kasvisruokavaliota moititaan suppeaksi ja vähärasvaiseksi, milloin liian rasvaiseksi :roll: Ihan kuin ei voisi syödä monipuolisesti tai vähemmän monipuolisesti, vähärasvaisesti tai vähemmän vähärasvaisesti noudatti sitten mitä (kohtalaisen järkevää) ruokavaliota tahansa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-13 14:47:37 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
^ juu tottakai, en tarkoittanut missään tapauksessa vihjata että syy olisi kasvissyönnin sinänsä (kyseessä on vieläpä lakto-ovo eli mahdollisuuksia eläinrasvan saamiseen olisi kyllä), ja ihan yhtä lailla monilla "kaikkiruokaisillakin" on rasvahappoprofiili ihan persiellään nykyään.

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-04 16:04:40 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-11-02 18:38:30
Viestit: 3
Suomu kirjoitti:
Onneksi olen epätäydellinen, kiveen kompastunut vege :lol:

Aamen. =D>
*mättää naamariinsa minuuttisämpylää _juustolla_ ja kyytipojaksi mustikkarahkaa*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-07 10:21:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Nightfall kirjoitti:
Mä olen kyllä vähän huolissani kasvissyöjä-ystäväni rasvansaannista. Nimittäin hän ei mielestäni saa lainkaan riittävästi eläinrasvaa, ainakaan suhteessa kasvirasvaan...

Huomenta
voi olla näinkin.
mutta tuo "eläinrasva" esim vaikka sian läski on kuuluma aika lähellä samanlaista kuin ihmisen oma läski.
eli jos sitä on, "eläinrasvasta" ei ole pulaa :) ainakaan minulla.
tv AP

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-07 11:59:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
ihmisen rasva on terveellistä rasvaa.
ja eläinten rasva on melkein samanlaista hyvää.
kuten voikin

mutta öljyt ...
lähde
http://www.longevinst.org/nlt/oil.htm

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-11-17 12:44:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-14 15:02:48
Viestit: 745
Paikkakunta: Oulu
Leipätiedotus kirjoitti:
Kun taas "Leipä ja vilja ovat kasvisruokaa ja vegetaariruokavalion peruspilareita. Ilman niitä kasvisateriasta ei synny kyllin monipuolista ja täyttävää, eikä siitä saada riittävästi energiaa ja ravintoaineita."
Millähän nuo taas perustelee tuon, miksei kasvisateriasta synny kyllin monipuolista... Mitä se leipä siihen tuo, mitä ei voissa, öljyssä ja muussa mukavassa liuotetuissa, kasvispööpperöissä ole? Kun vielä on proteiinit ja hivenaineetkin katsottu kohilleen... Hemmetin leipä! :evil: Miksi ne hivenet on pakko saada just leivästä? En mää syö partateriäkään tai sinkittyjä rautanauloja, jos mulla nyt sattuis olemaan puutosta sinkistä ja raudasta...

Meniköhän mun vuodatus jo vähän yli? :?

_________________
SPLASH!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-05 07:50:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
batse kirjoitti:
Leipätiedotus kirjoitti:
Kun taas "Leipä ja vilja ovat kasvisruokaa ja vegetaariruokavalion peruspilareita. Ilman niitä kasvisateriasta ei synny kyllin monipuolista ja täyttävää, eikä siitä saada riittävästi energiaa ja ravintoaineita."
Millähän nuo taas perustelee tuon, miksei kasvisateriasta synny kyllin monipuolista... Mitä se leipä siihen tuo, mitä ei voissa, öljyssä ja muussa mukavassa liuotetuissa, kasvispööpperöissä ole? Kun vielä on proteiinit ja hivenaineetkin katsottu kohilleen... Hemmetin leipä! :evil: Miksi ne hivenet on pakko saada just leivästä? En mää syö partateriäkään tai sinkittyjä rautanauloja, jos mulla nyt sattuis olemaan puutosta sinkistä ja raudasta...

Meniköhän mun vuodatus jo vähän yli? :?

ei kai mennyt.
entä JOS haluaa VAIN hh ja maha/suolisto kestää, voi kai leipää syödä palasen tai 2

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)