karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 13:05:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-08-17 14:24:55 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Liittynyt: 2010-09-16 21:34:37
Viestit: 10408
Paikkakunta: tuppukylä
Leenamarketta kirjoitti:
voivoi kirjoitti:
Kyllähän karppaus onnistuu hyvinkin noilla eväillä.Eri asia on sitten jos et pysty luopumaan leivästä ja mitkään vaihtoehtoiset leiväkkeet eivät sovi tilalle :? Yllättävän hyvin moni kuitenkin pärjää hienosti ilman leipää.Miksi sitä pitäisi syödä jos siitä tulee vaivoja :roll:


Siis olenhan mä luopunu kaikesta muusta leivästä, paitsi ne 2 palaa RUISLEIPÄPALAA, mitkä aamukahvin kanssa syön. Vehnä kaikessa muodossaan se vasta varsinainen ongelmanaiheuttaja oli :cry: En ole vielä löytänyt sopivaa korviketta ruisleivän tilalle aamuisin.

Leiväkkeitä olen ajatellut, mutta jos kokoikänsä (yli 50v.) on tottunut syömään leipää, ei ihan nopeasti pysty muuttamaan kelkkansa suuntaa. Olen ottamassa ideoita vastaan, miten voisin selvitä otsikkoni mukaisella ruokavaliolla. Täyslihaa ( en jauhelihoja tms.)voisin ajatella syöväni kerran viikossa.

Täällä on toinen joka ikänsä(yli 50v)syönyt sitä leipää :wink: mulla nimenomaan ruis tekee ne närästykset jotka todellakin korventaa ruokatorvea :evil: Olen nyt muutaman kerran karpatessa kokeillut ruista ja aina sama karmea polte.Luulin aina ,että rasva närästää,mutta se ei tee kyllä mitään oiretta.
En sanoisi kovin rajoitteiseksi ruokavalioksi vielä jos viljat ja peruna puuttuu :mrgreen: Toivottavasti löydät oman tiesi,mutta jos ruis tekee närästystä niin sen joko kestää tai siitä on valmis luopumaan.Minä luovuin,ei närästä enää.Hyvää jatkoa sulle ja onnistunutta etsintää :smt045

_________________
Ruoalla terveeksi!
LCHF


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 14:33:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-16 08:46:11
Viestit: 12
voivoi kirjoitti:
Leenamarketta kirjoitti:
voivoi kirjoitti:
Kyllähän karppaus onnistuu hyvinkin noilla eväillä.Eri asia on sitten jos et pysty luopumaan leivästä ja mitkään vaihtoehtoiset leiväkkeet eivät sovi tilalle :? Yllättävän hyvin moni kuitenkin pärjää hienosti ilman leipää.Miksi sitä pitäisi syödä jos siitä tulee vaivoja :roll:


Siis olenhan mä luopunu kaikesta muusta leivästä, paitsi ne 2 palaa RUISLEIPÄPALAA, mitkä aamukahvin kanssa syön. Vehnä kaikessa muodossaan se vasta varsinainen ongelmanaiheuttaja oli :cry: En ole vielä löytänyt sopivaa korviketta ruisleivän tilalle aamuisin.

Leiväkkeitä olen ajatellut, mutta jos kokoikänsä (yli 50v.) on tottunut syömään leipää, ei ihan nopeasti pysty muuttamaan kelkkansa suuntaa. Olen ottamassa ideoita vastaan, miten voisin selvitä otsikkoni mukaisella ruokavaliolla. Täyslihaa ( en jauhelihoja tms.)voisin ajatella syöväni kerran viikossa.

Täällä on toinen joka ikänsä(yli 50v)syönyt sitä leipää :wink: mulla nimenomaan ruis tekee ne närästykset jotka todellakin korventaa ruokatorvea :evil: Olen nyt muutaman kerran karpatessa kokeillut ruista ja aina sama karmea polte.Luulin aina ,että rasva närästää,mutta se ei tee kyllä mitään oiretta.
En sanoisi kovin rajoitteiseksi ruokavalioksi vielä jos viljat ja peruna puuttuu :mrgreen: Toivottavasti löydät oman tiesi,mutta jos ruis tekee närästystä niin sen joko kestää tai siitä on valmis luopumaan.Minä luovuin,ei närästä enää.Hyvää jatkoa sulle ja onnistunutta etsintää :smt045



Kiitos paljon kannustuksesta :D

Kun täällä on tästä suolahapoista puhuttu nin paljon ja saatiin vakuutettua jo, että ne eivät liity happoemästasapainoon.
Niin olen etiskelly tietoa asiasta lisää. Ja olen nyt taas paljon viisaampi.
Hyvä että tulin kirjottamaan näistä ongelmistani tänne, olen saanu paljon ajateltavaa.

Äsken söin maukkaan palvikinkkumunakkaan :D että tuli hyvä olo.

Enpä ostakaan yhtään ruisleipää enää, kokeilen näit karppausleiväkkeitä :D ostinkin jo kaupasta tarvikkeita, että pääsen testaamaan niitä. :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 17:56:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-05-07 02:28:57
Viestit: 738
els kirjoitti:
Leenamarketta kirjoitti:
vaikuttaa siltä, että nämä suolahappotabletit happamoittavat ja siihen en tähtää!!!!!
Olen just saanut happoemästasapainon kuntoon ja en halua palata ajassa taaksepäin, jolloin vatsa oli liian happoinen, oli närästystäkin jatkuvasti, mikä poltti ruokatorven karrelle :cry:

Siks en oikein innostu suolaHAPOISTA #-o :roll:

Happo-emästasapaino on jotain ihan muuta kuin se mitä tässä puhutaan.
Ilman niitä happoja mahan entsyymit eivät pääse tekemään töitään, ja sen jälkeen ruoka ei sitten sulakaan!

Aivan. Vatsalaukun pitää olla kunnolla hapan. Silloin se on tasapainossa. :D
(Ja kuten noissa aiemmin postaamistani linkeistä selviää, närästystä aiheuttaa liian neutraali vatsan sisältö eikä liian hapan.)

_________________
mvh, jag


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-17 18:43:07 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Ja joskus happamien juttujen nauttiminen just nimenomaan lisää emäksisyyttä. Riippuu vähän mistä roikkuu. Mutta mahan pitää ehdottomasti olla hapan. Kun tuossa happo-emästasapainossa on niin pitkälle kyse siitä että mitä ne ruokien palamistuotteet ovat niin jotta ne ruoat edes "palaisivat" kunnolla on se vatsahappojen/entsyymien oikea määrä ensiarvoisen tärkeää. Jos suoli on ihan sekaisin ja kipeä niin siinä ei hirveästi auta se että minkälaisia ruokia on syönyt koska ne ravinteet eivät ole kuitenkaan tulleet käyttöön; hyvät proteiinit ovat jääneet sulamatta ja jäävätkin sitten suoleen tekemään karsinogeenisia raatokaasuja, jee. Ja nuo suolahapot just aloittavat sen ravinteiden käyttöönottoprosessin siellä mahalaukussa, joten niitä ei tartte pelätä :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-19 08:00:29 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-16 08:46:11
Viestit: 12
nyt sitten kokeilin jo leivätöntä aamupalaa =D>

Tein pannuleipäsestä oman version, koska perusversiossa maistuu liikaa manteli ja kookos. Tykkään kummastakin, mutta en aamupalalla ja näin paljon. Joten laitoin auringonkukan siemeniä, pellavarouhetta ja hirssiä ja vähensin mantelin ja kookoksen määrää.
Juustoa ja paprikasilppua pintaan, palvikinkku silpun kanssa, niin siitä tuli lähemmäks sellainen mitä aamul haluan syödä. Säätöä viel tarvitaan. Mutta tämä pannuleipä on kätevä aamulla, kun ei halua tuhrata aikaa niin paljoa aamupalan vääntämiseen. :D Pannuleipäsestä voi tehdä vaik mitä muunnoksia, sen kun vaan kokeilee =D>

Jees, tästä se alkaa :lol:

Omalääkärille laitoin suolahappopillereistä sähköisen viestin, mutta ei sitä kommentoinnu lainkaan, muihin asioihin vastas mitä kerroin.
Yksityispuolella voi testata happopitoisuutensa ja se maksaa yli 100 € :roll:
Miten sitä uskaltaa kokeilla, ilman et käy testissä :?: :roll:
Reagoiko kroppa negativiisesti, kun happopitoisuus on palautunut "kohdillaan", vai mistä sen vois tietää kuinka kauan niit voi syödä, että siis ei liikaa sitten käyttäisi :?:
Kokemuksia :!: :!:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-19 08:09:46 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
No vaikka toi Solgarin Betaine Hydrochloride-purkki tai apteekin Hypochylin on molemmat alle 10 egeä puteli. Niitä voi testata siten että otat yhden ennen ateriaa tyhjään vatsaan pienen vesimäärän (about desin) kera. Jos ruoansulatus on hankalaa niin niitä tabuja voi ottaa kaksi taikka kolmekin, jotkut joutuvat ottamaan peräti kuusi. Itse olen ottanut Solgareita yleensä kaksi, joskus kolme jos on ollut jotain oikein tuhtia lihaa tulossa sulatukseen. Niitä kannattaa kokeilla, varoen tietty. Mutta yleensä ennen kuin niistä tulee mitään hirveää viiltävää närästystä niin saataa tulla sellainen jännä tunne... joku kuvasi sitä sellaiseksi kuin olisi juuri kulauttanut alas pikkuriikkisen liian kuumaa teetä, mikä kuvaa tuntumaa mielestäni aika hyvin. Mutta ei siis tule semmoista hirveää närästysviiltoa (ja tosiaan puhun hirveistä viiltävistä närästys/haavakivuista kärsineenä), joten ei niitä tarvi turhaan pelätä :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-09-24 18:21:59 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-09-24 17:50:15
Viestit: 2
Ruokavalioni on ollut jo vuosia täysin maidoton, gluteeniton ja lihaton (punainen), perunaton (tärkkelys). Kasviksista vältän mm. palkokasveja, paprikaa, selleriä. Lisäksi siitepölyaikaan muita ristikukkaisia.
Syön kasvikset yleensä raakoina. Jopa kaali sopii, kun älysin luopua viljoista. Viljattomuus on ehdotonta viljojen välttämistä, sillä suolen toipuminen ei tapahdu hetkessä.
En pidä ruuanlaitosta, joten ruokavalioni on hyvin mielikuvitukseton. Raakasalaattia ja pala kalaa/kalkkunaa/broileria. Syön päivittäin lisäksi marjoja ja hedelmiä sekä soijajogurteja ja -juomaa. Leivän leivon leipäkoneella; gluteenitonjauhoseos, tattarirouhe, pellavansiemmen ja öljy.
Painoni on pudonnut yli 6 kg kolmessa kuukaudessa, vaikka en ole oikeasti liikkunut ollenkaan (jalkakipsin takia). 171 cm/60 kg
Mielestäni viljaton, maidoton ja lihaton onnistuu helposti! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-09-25 05:40:14 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-09-24 17:50:15
Viestit: 2
Edelliseen viestiini selvennykseksi, mikä muuttui kolme kuukautta sitten.
Luin Antti Heikkilän kirjan Ravinto & terveys. Vaihdoin salaattini pääraaka-aineeksi kaalit ja luovuin lehtisaalaateista. Luovuin riisistä. Otin leipäkoneen aktiivikäyttöön ja luovuin kaupan pakasteleivistä. -Puutarhassa kypsynyt marjasato varmaan myös auttoi lopputulokseen.
Unohdin mainita ravintooni kuuluvan lampaan ja vuohen juustot, joita voin käyttää (naudan) maitoproteiiniyliherkkydestäni huolimatta. Em. syystä myös aikoinaan lopetin myös naudan lihan syönnin. Sian liha puolestaan aiheuttaa minulle nivelsärkyjä.
Juon runsaasti vettä. Mehuja käytän harvoin.
Tänään perheelleni on tarjolla kaalimuhennosta, jossa on kaalin lisäksi porkkanaa, naurista, sipulia ja kanajauhelihaa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)