karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 12:25:50

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1184 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 153 54 55 56 5760 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Uusi Vonkale esittäytyy..
ViestiLähetetty: 2015-09-17 09:35:42 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-09-17 09:21:49
Viestit: 1
Heips!
Täällä 4kymppinen vonkale, joka vuosikymmeniä jojotellut..
Pituus 165cm, paino 100kg tällä hetkellä :oops:
Aika monia kikkoja on kokeltu, karppaamallakin lähti aikoinaan, v. -07, -17kg lyhyessä ajassa..
Tarkoituksena olisi siis, ei enempää, kuin pysyvä elämän muutos :D
Aikaisemmin mulla ei ollut apuna tätä sivustoa, kaikkine neuvoineen ja resepteineen =D>
Nyt alan tutkia ohjeita ja reseptejä,
Mukavaa torstaita kaikille :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-17 10:12:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-08-28 16:29:05
Viestit: 6049
Paikkakunta: Pieni savolainen kunta
Mulla oli alussa iso apu tosta reseptiosasta. Sitten aloin muuttelemaan niitä, oman makuni mukaiseksi. Khyl se siitä =D>

_________________
Santikka murisee ja rähisee, mutta usein myös hymyilee :smt006


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-10-02 13:07:39 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-10-02 12:48:03
Viestit: 1
Tervehdys
Olen Jarmo, 57 vuotta, 181 cm ja 120 kiloa. Viime talvena todettu 2. tyypin diabetes ja korkea verenpaine. Pumppukin hakkas välillä twistin ja örinähevin välillä.
Ensimmäisen lääkärireissun jälkeen menin apteekkiin ja sain ison paperikassillisen lääkkeitä!
Dosetti piti ostaa...
Kevään ja kesän söin kourallisen eri pillereitä päivässä ja välillä tökin Lantusta mahanahkaan.
Söin mitä sattui ja oluttakin meni reippaasti.

Sitten luin Antti Heikkilän julkaisun "Diabeteksen ruokavaliohoito".

Nyt kuukausi VHH-ruokavaliota takana.

Seuraukset:
- 6 kg paino keventynyt, nyt 114 kg
- lopetin diabetes- ja verenpainelääkkeiden syönnit samalla kun tuo VHH alkoi
- veren sokerit ja verenpaineet normiarvoissa
- kolesteroliarvoja ei ole vielä tarkastettu mutta laitan ne tänne myöhemmin
- yletön laktoosittoman maitojuoman litkiminen vaihtui lasilliseen luomumaitoa päivässä ja samalla kaikki laktoosi-intoleranssioireet katosivat
- olut vaihtunut punaviiniin =)

Päivitys 19-10-2015
Paino 113 kg and still rockin`=)

Päivitys 15.11.2015
Paino 111 kg, veren piiiiitkät sokerit 5,6 ja verenpaineet normirajoissa.
Kolesterolit hieman koholla mutta niin ne ovat olleet aina, nou hätä...
Taisi VHH lopettaa tuon alkuvuodesta todetun 2. tyypin diabeteksen =)

Päivitys 25.11.2015
Paino 110 kg =)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-10-02 15:51:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Tervetuloa mukaan! Täällä jo aavistuksen kevyempi D2 (diagnoosi 2003) ja samasta syystä lääkkeettömänä yli neljä vuotta.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-10-16 23:08:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-05-29 21:24:06
Viestit: 1059
Paikkakunta: Vaasa
Uusi vanha vhh-lainen ilmoittautuu takaisin joukkoon
Pituus on 180 cm ja paino 132 kg eli ihan kunnon vonkale :oops:.
Olen kolmen lapsen 49-v äiti, jonka arki täyttyy töistä, lasten ja omista harrastuksista. Olen keliaakikko, kuten myös pari lastamme, jonka vuoksi karppaaminen sopii hyvin koko perheellekin. Viimeaikoina olen vain yhdistänyt sen liikaa karkinsyöntiin, leivontaan jne. Sairastan myös vaikeaa astmaa ja allergioita riittää sekä minulla että muilla perheenjäsenillä. Painollani on ikävä taipumus nousta, mutta laskemaan se ei suostu millään, jonka vuoksi tavoitteet painonpudotuksessa ovat hyvin maltilliset. Olen käynyt salilla pari kertaa viikossa ja lisäksi uimassa ja kävelyillä. Liikunta jatkuu, kunhan toivun keuhkokuumeesta riittävästi pystyäkseni taas liikkumaan. Kolmen viikon antibioottikuuri ja vahva kortisonikuuri ovat tuoneet kiloja 5, joita nyt alkuun on päästävä eroon. :D

_________________
___________________


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-11-14 16:53:55 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2015-11-14 15:23:42
Viestit: 21
Paikkakunta: Ylöjärvi
Mjoo no... 29-vuotias nainen. Kilpirauhasen vajaatoiminta diagnosoitu 9/2014. Ensin kädenvääntöä lääkärien kanssa lääkityksestä ja sen toimimattomuudesta yli puoli vuotta, huonoin tuloksin. Nyt kesällä yksityiseltä klinikalta viimein saanut asiantuntevaa apua, kattavat labrat joiden seurauksena todettu myös lisämunuaisuupumus. Uusi lääkitys saatiin potkaustua käytiin 15.9.15 ja tässä vaiheessa kun vointi paremmassa balanssissa olen saanut lääkäriltä luvan painonpudotukseen ja suorana tekstinä: VHH tai paino ei tipu.
BMI 37,74. Kilpparin myötä painoa tullut +30kg vuoden mittaan ja nyt vasta saan siihen apua.

Foorumilta yritän kaivaa infoa ruokavalioon, oikeat määrät ja laadut oikeassa suhteessa. Joulu on ensimmäinen välietappi
:smt114

_________________
Kuva
Kilpirauhasen vajaatoiminta ja lisämunuaisuupumus
VHH-ruokavalio 11/2015 =>
Kroppa kuntoon ennen kolmeekymppiä!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-11-14 23:42:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-12-22 13:55:30
Viestit: 420
Paikkakunta: pirkanmaa
Tervetuloa, hitaalla86! Laitoinkin sulle vastausta toiseen ketjuun, jonka olit aloittanut aloittelijoihin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-11-17 00:07:13 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2015-11-14 15:23:42
Viestit: 21
Paikkakunta: Ylöjärvi
Nyysnääs, sieltä ehdinkin jo lukea kommentit ja vastailla :mrgreen:

_________________
Kuva
Kilpirauhasen vajaatoiminta ja lisämunuaisuupumus
VHH-ruokavalio 11/2015 =>
Kroppa kuntoon ennen kolmeekymppiä!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-11-25 11:12:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-03-23 11:08:18
Viestit: 2
Esittelenpä minäkin itseni pyörittyäni jo hyvän aikaa foorumilla lukijana. 37-vuotias nainen, 170cm, ja paino tällä hetkellä 95 kg. Keliaakikkona ja kilpparivajakkina VHH oli oikeastaan ainut mahdollinen fiksu valinta kun painoa piti alkaa pudottaa. Oon nyt noudattanut kohtuullisen tiukkarajoitteista VHH:ta helmikuun lopusta lähtien ja painoa olen saanut pois tässä 9 kuukauden aikana n. 17 kg, eli melkoisista lukemista lähdettiin liikkeelle. 8) Toki edelleen matkaa omaan ihannekehoon on, mutta olen kyllä ollut jo nyt kiitollinen jokaisesta pudonneesta kilosta ja kutistuneesta sentistä :D

Omaa kehoa kuunnellen ketokarppaus on ehkä lähinnä mun ruokavaliota. Syön kahdesti päivässä runsasenergisen aterian: lounaan ja illallisen, useampi ruokailu tuntuu usein olevan liikaa - tykkään syödä kerralla paljon, ja rakastan hyvää, luonnollista, prosessoimatonta ruokaa. Sokeriholistina mun pitää olla jatkuvasti varpaillaan aina nurkan takana väijyvän sokerinhimon kanssa - tosin repsahtelua on hillinnyt tehokkaasti makeansyönnistä aiheutuvat megalomaaniset hiilaripäänsäryt, jotka kestävät usean päivän ajan kun keho palailee ketoosiin.

Tästä foorumista on ollut mulle tosi paljon apua, kun motivaatio tai usko laihdutuksen on välillä kadoksissa, joten kiitokset ylläpidolle ja moderaattoreille!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-11-25 13:17:03 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
lsm, tervetuloa mukaan foorumille ja onnittelut hienoista tuloksista!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-11 19:46:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
Lähtökohtana on aina terveys. Terveys saavutetaan hyvällä ruokavaliolla. Paino tippuu auomaattisesti kunhan saadaan ensin terveysasiat kuntoon.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-12 14:24:29 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2015-11-14 15:23:42
Viestit: 21
Paikkakunta: Ylöjärvi
Tuohon on jo pakko jumittaa, "terveys saavutetaan hyvällä ruokavaliolla". Hyvä ruokavalio on yksi hyvän terveyden tärkeä edellytys, mutta ei ainoa. Jos se olisi vain sapuskasta kiinni, niin olisin itsekin päässyt helpommalla eikä tarvisi vetää pillereitä 4x/pv.... :roll: Ja kuten eräs lääkäri on todennut, "mieluummin liikkuva lihava kuin liikkumaton laiha" ja kyllä itsekin aion aktivoida liikuntaosiota lisää, jahka saan painoa vielä lisää pois. Tähän mennessä omakin paino tippunut lähes pelkällä ruokavaliolla. Liikunta on vielä kohtuu vähäistä, mutta kyllä itselle terveyteen kuuluu myös ok peruskunto (miten jaksaa nousta raput, kävelyvauhti ym). Sitten toki perus mielenterveys ja riittävä lepo.

_________________
Kuva
Kilpirauhasen vajaatoiminta ja lisämunuaisuupumus
VHH-ruokavalio 11/2015 =>
Kroppa kuntoon ennen kolmeekymppiä!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-12 20:09:46 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2015-12-12 18:54:01
Viestit: 3
Niin, terveys on hieman laajempi käsite, kuin vain ruokavaliolla saavutettava. Millainen ihminen sitten on terve? Erään määritelmän mukaan terveys on fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen hyvinvoinnin tila.
Se on siis muutakin, kuin sairauksien poissaoloa tai ihannemitoissa olemista. Toisaalta jonkin kroonisen sairauden tai vamman kanssa eläväkin voi tuntea olevansa aivan terve, jos on oppinut tulemaan toimeen ominaisuutensa kanssa. :idea:

Anteeksi, en nyt erityisesti esittäydy, kun tein sen juuri tuolla omassa ketjussani. :)

_________________
Kuusessa ollaan!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-12 21:03:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
Kuva

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-13 16:51:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-12-08 22:34:52
Viestit: 163
Paikkakunta: Pöndellä
Hei vaan kaikille vonkaleille taas!
Kesän jäljiltä on itse tullut keikuttua niukasti vonkaleosaston alarajoilla ja nyt pitäisi taas jaksaa puristaa kiloja pois. Onko kukaan aikeissa osallistua tammikuussa (oletan, että perinteiseen tyyliin on taas tiedossa painokampanja) alkavaan pudotuskampanjaan?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-08 12:24:29 
Poissa
tunturikarppi
tunturikarppi

Liittynyt: 2006-07-05 21:43:35
Viestit: 4563
Paikkakunta: Helsinki
Hei kaikille!

Uusi vuosi ja uudet kujeet, tai oikeastaan ikivanhat kujeet. Osaan jojotella niin mahottoman hyvin! :D Montakohan kokonaista ihmistä olenkaan laihduttanut elämäni aikana, jos jokainen laihdutus laskettaisiin. Ajattelin palata foorumille, kun joskus muinoin sain Pallokalojen tuella hyviä tuloksia.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-18 10:51:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-02-02 08:04:43
Viestit: 116
Paikkakunta: Uusimaa
Moikka vonkaleet! :)
Täällä kaksi vuosien takaista karppia palailee ruotuun. Viikonlopun aikana ollaan suunniteltu syömisiä ja laitettu keittiön kaappien sisältö uuteen uskoon.
Itse tavoittelen tällä ruokavaliolla (painonpudotuksen lisäksi) myös parempaa unta ja psyykettä. Ylipäätään sitä hyvää fiilistä joka karppauksen aikana tulee!!! :D
Edellis kerrasta viisastuneempana tästä on hyvä lähteä liikkeelle!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-22 18:45:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Saiskohan itekkin jotain aikaan maanantaista lähtien...
Kas siinäpä kysymys.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-24 21:30:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-19 13:11:50
Viestit: 78
Paikkakunta: Kontiolahti
Hei kaikki!
Täällä myös uudelleen innokkaana foorumille osallistuu jo aiemmin karppaamalla onnistunut pikkutaistelija. Tavoitteena päästä normaalipainoon, siihen joka on minulle hyvä paino ja opetella elämään siinä. Kovasti olen koittanut miettiä kuinka sitä luovutti/lopetti/jätti leikin kesken vaikka homma toimi ja oli hyvä olla? Nyt on ikä ja elämä tuonut tullessaan kaikenlaista niin alkaa olla aika lopullisesti muuttaa elämäntyyliä ja tehdä jotain eikä vain valittaa ja voivotella. Joten tavoitteena ensin pois vonkaleista ja sitten niin sintiksi kuin kroppa antaa myöten....

_________________
Olishan se hienoo, jos näin ei ois. Tää on silti lottovoitto, torvensoitto, aamunkoitto kaiken korjaa, koita unohtaa.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-24 21:58:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
Vaimoke82 kirjoitti:
Hei kaikki!
Täällä myös uudelleen innokkaana foorumille osallistuu jo aiemmin karppaamalla onnistunut pikkutaistelija. Tavoitteena päästä normaalipainoon, siihen joka on minulle hyvä paino ja opetella elämään siinä. Kovasti olen koittanut miettiä kuinka sitä luovutti/lopetti/jätti leikin kesken vaikka homma toimi ja oli hyvä olla? Nyt on ikä ja elämä tuonut tullessaan kaikenlaista niin alkaa olla aika lopullisesti muuttaa elämäntyyliä ja tehdä jotain eikä vain valittaa ja voivotella. Joten tavoitteena ensin pois vonkaleista ja sitten niin sintiksi kuin kroppa antaa myöten....

Hieno juttu. Kyllä se elämä taas alkaa rullaamaan, kun saa valmistella VHH herkkuja

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1184 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 153 54 55 56 5760 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)