karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 12:12:40

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1184 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 155 56 57 58 59 60 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-04-11 19:38:20 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Paikkakunta: Rauma
artoheikki kirjoitti:
Sopiva proteiinin määrä on 100 miinus pituus. Rasvaa pitäisi olla reilut kolminkertainen määrä proteiinista ja rasvaa 0,8 kertaa.


Vai pituus miinus 100? ja hiilareita 0,8 kertaa?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-11 19:50:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
Onhan niitä muitakin hyviä suosituksia, mutta tämä pelaa meillä.
Hyvä muna-pekoni aamiainen täyttä jo tämän kriteerin.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-22 10:36:06 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-04-21 20:32:17
Viestit: 4
Heissan! Esittelenpä minäkin itseni, kun viimein vaivauduin oikeasti tekemään tunnukset ja hyppäämään mukaan. :D

Olen aikaisemmin laiduttanut karppaamalla joitakin ylimääräisiä irtokiloja, ja opettelin samalla ihan elämäntaparemontti mielessäin pois höttöhiilareista. Ennen häitämme tipautin karppaamalla 12kg, koska halusin hääkuvan jota jaksan itekkin katella. :lol: Tämä siis 2013.

Vuosi sitten tilanne painon suhteen menikin ihan uuteen uskoon, kun maaliskuussa aloin odottaa esikoistamme, ja huhtikuussa ensimmäisen ultran yhteydessä sainkin tietää odottavani esikoistamme JA kuopustamme, jotka sitten syntyivät viime marraskuussa minuutin ikäerolla. :wink: Raskausoireet JA -kilot tulivat arvatenkin samalla tuplana, ja vähähiilarisesta ruokavaliosta ei ole hetkeen ollut tietoakaan. Nyt sitten olen seuraillut puolisen vuotta, josko kilot alkaisivat vähän itsekseenkin karista, kun kroppa on alkanut palautua koitoksestaan. JOOEI. Joten pari viikkoa sitten totesin, että nyt lähti hiilarit, nää läskit lähtee ainoastaan häätämällä.

Ketoillen on mennyt alku. Lähtöpainoa oli 120kg ja nyt parissa viikossa nesteet ovat ainakin lähteneet liikkeelle, nyt 116,4kg. Tällä mennään ja 30-40kg olisi pudotettavaa. Nyt siis l a i h d u t a n. Katotaan lähteekö ensin kilot vai huumorintaju... Liikunnan määrää en ole tietoisesti lisännyt vielä. Kohta puolivuotiaat tuplat ovat alkaneet treenata liikkeellelähtöä jo hetken, joten saanen pian mahdutettua joitakin juoksuaskelia päivittäiseen aikatauluun.

Sen verran iso pudotusurakka on edessä, että superhienoa ja uskoa luovaa on ollut lueskella vertaistukitarinoita täältä. Toisaalta en ehkä haluakaan painon putoavan mitenkään hurjan nopeasti, koska sitä paremmin dieetti muuttuu elämäntaparempaksi, mitä pidempään niitä hiilareita seuraa.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-22 11:34:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
Onneksi olkoon tuplista. Pojallani on myös tuplat. Tämä tapahtui 4 kuukautta sitten.
Hänen vaimo on seurannut koko raskauden ajan VHH:n ruokavaliota ja johon he siirtyivät pari kolme vuotta sitten. He pyrkivät noudattamaan tulevaisuudessa VHH:n ruokavaliota myös kaksosten kohdalla tulevaisuudessa. Nyt on vasta siirrytty soseisiin, kuten porkkana sosessen. Seuraavaksi ehkä parsakaalia.
Suosittelen lapsille

Kuva

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-22 14:10:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-04-21 20:32:17
Viestit: 4
Kiitoksia! :D Ja onnea myös sinne!

Meillä oon antanut naperoille perunaa ja hedelmäsoseita, mutta lähtökohtaisesti pyritään pitämään viljat täysjyvänä ja kaikki sokeriherkut niin pitkään poissa ruokavaliosta kuin vain mahdollista. Tyttäreltä löytyi napanuoraverinäytteen perusteella geeni, joka altistaa tyypin 1 diabetekselle (osallistumme tutkimukseen, jonka vuoksi näyte otettiin), joten sillä saa vähän peloteltua isovanhempiakin olemaan ihmisiksi nannojen kanssa. :lol:
Pojalla ei ko. geeniä yllättäen ole. Hyvä niin.

Mutta lähtökohtaisesti pidän kyllä ääreist järkevänä pitää lastenkin ruokavaliossa joku hiilaritolkku.

Muoksis: Niin siis en pelkästään perunaa ja hedelmäsoseita lapsilleni syötä! :lol: Ja hedelmäsosehan se avocadomössökin on...

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Pikkuvonkale täällä
ViestiLähetetty: 2016-04-27 20:29:40 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-03-29 15:45:11
Viestit: 12
Vonkaleeks oon kai aika sintti, himpun yli 30 BMI heiluu. 46v, 162 cm ja noin 83 kg. Jospa tästä kevenis ja virkistyis kun ei kerran nuorene (mielellään vois näyttää siltä). Ihan selvä hiilariaddikti (leivonnaiset), nii ei auta ku kaikki pois, niin onnistu tupakka ja alkoholikin, helposti. Turha kai on tässäkään kohtuutta kuvitella. Monenlaista systeemiä oon kokeillu, karppaus ja 5:2 on saanu olon parhaaks. Homma alkaa pereinteisesti "ens viikolla" ja "maanantaina", mutta ihan oikeesti. Jääkaapista syödään nykyset pois ja sitten vappulounas. Onneks mun suosikkiruoka on hampurilaiset, heivaan vaan sämpylän, ranuista en välitä ja kuplajuomana menee hyvin makuvesi.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-27 21:47:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
Me syömme myös joskus hampurilaisia ja leivän/ sämpylän leivomme mantelijauhoista. Pizzan voi tehdän samalla reseptillä.
VHH- ruokalistalta löytyy mahtavia reseptejä.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-26 10:12:43 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-05-23 09:27:17
Viestit: 3
Täällä uusi aloitteleva vonkale. Pituutta löytyy 163cm ja painoa 114kg.

Minä löysin itseni tänne ihan puhtaasti laihtumisen toivossa, mutta parempi terveys tulkoon kaupan päällisinä :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-26 11:00:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
[quote="sannilainen"]Täällä uusi aloitteleva vonkale. Pituutta löytyy 163cm ja painoa 114kg.

Eikun päinvastoin. Vähähiilihydraattinen ruokavalio ei ole varsinaisesti laihdutus dieetti.
Ihminen on syönyt vuosikausia enemmän tai vähemmän väärin, niin kroppa ei voi olla mitenkään terve. Ruokavalion muutoksen yhteydessä kroppa tervehtyy ja puhdistuu turhista epäterveellisistä ruoka-aineista, joita on tullut syötyä. Tämän seurauksena paino putoaa.
Voi sen tietysti toisinkin päin ajatella, mutta tämä on mitä minä olen käsittänyt.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-26 11:22:07 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-05-23 09:27:17
Viestit: 3
artoheikki kirjoitti:
sannilainen kirjoitti:
Täällä uusi aloitteleva vonkale. Pituutta löytyy 163cm ja painoa 114kg.

Eikun päinvastoin. Vähähiilihydraattinen ruokavalio ei ole varsinaisesti laihdutus dieetti.
Ihminen on syönyt vuosikausia enemmän tai vähemmän väärin, niin kroppa ei voi olla mitenkään terve. Ruokavalion muutoksen yhteydessä kroppa tervehtyy ja puhdistuu turhista epäterveellisistä ruoka-aineista, joita on tullut syötyä. Tämän seurauksena paino putoaa.
Voi sen tietysti toisinkin päin ajatella, mutta tämä on mitä minä olen käsittänyt.



On se varmasti noinkin. Painoa vaan olisi pakko saada pois ja kaikenlaista on tullut kokeiltua. Näinpä päätin etten häviä mitään jos kokeilen vielä tätäkin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-26 19:30:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
sannilainen kirjoitti:
Täällä uusi aloitteleva vonkale. Pituutta löytyy 163cm ja painoa 114kg.

Kyllä lähtee..

Muistilista (karppauskaavio) allekirjoituksessani. Lataa ja nauti.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-06-29 19:05:45 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-06-28 16:27:59
Viestit: 35
Päivää.... en osaa poistaa tätä viestiä... :D Mut väärään paikkaan tulin kirjotteleen :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-08-06 19:05:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-08-06 19:00:00
Viestit: 9
Hei uusi vonkale esittäytyy. Tulen varmasti tarvitsemaan vinkkejä, oppeja ja tukea muilta elämäntapamuutokseeni.
Olen 31-vuotias, 172cm pitkä ja aamulla paino oli 111,6kg. Painavimmallani olen ollut 131kg. Ja se oli vuosi 2014.
Pastaa, perunaa, riisiä olen jo vähentänytja karttanut pidempään mutta nyt ajattelin kunnolla alkaa seuraamaan hiilihydraatteja ym prosentti osuuksia :)
Tavoite lokakuun loppuun alle sataan (tai viimeistään vuoden loppuun mennessä) ja vuoden 2017 syyskuussa 80. =D>


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-08-06 20:12:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
Peep84 kirjoitti:
Hei uusi vonkale esittäytyy. Tulen varmasti tarvitsemaan vinkkejä, oppeja ja tukea muilta elämäntapamuutokseeni.
Olen 31-vuotias, 172cm pitkä ja aamulla paino oli 111,6kg. Painavimmallani olen ollut 131kg. Ja se oli vuosi 2014.
Pastaa, perunaa, riisiä olen jo vähentänytja karttanut pidempään mutta nyt ajattelin kunnolla alkaa seuraamaan hiilihydraatteja ym prosentti osuuksia :)
Tavoite lokakuun loppuun alle sataan (tai viimeistään vuoden loppuun mennessä) ja vuoden 2017 syyskuussa 80. =D>

Proteiinia tulisi syödä noin 0,8 g painokiloa kohden ja rasvaa 3-3.5 kertaa tämä määrä.
Hiilihydraatit pitäisi lakea proteenin määrästä 0,8 kertaiseksi.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-08-26 21:41:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-06-28 16:01:24
Viestit: 108
Paikkakunta: Kirkkonummi
Peili ja vaaka näytää sen verran karmealta että on otettava hattu kouraan ja palattava nöyränä olennaiseen. :roll:
Kolme viikkoa olen ollut nyt viljatta, maissitta, riisittä ja perunatta. Maitotuotteita menee mielestäni kohtuuden rajoissa.

Olen karpannut enemmän ja vähemmän n. 8 vuotta. Kaikki alkoi siitä kun luin kirjan http://varputavi.com/lin1.html. :?
Olen havainnut että kun olen jättänyt viljan pois pystyn kontrolloimaan mitä syön. Hallitsemattomat mieliteot katoavat ja minä olen se joka päätä mitä suuhuni laitan.

Nyt olisi tarkoitus muuttaa elämä oikeille raiteille. Ongelmaksi onkin nyt muodostunut epätoivo siitä kun vaa'an viisari ei juuri värähdä vaikka en hiilareita enää mätäkkään. Pitää löytää täältä jostain vinkkiä mikä hommassa on vinossa mihin suuntaan. Mä selkeästi syön jotain liian vähän tai liikaa. Mutta tästä se lähtee (taas). [-o<

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-08-27 07:39:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
Syksyllä 2010 aloimme noudattaa VHH:n ruokavaliota. Aluksi aika tiukalla linjalla. Nykyisin joskus sorrumme ostamaan pienen karjalanpiirakan tai hapankorppuja jonkun keiton kanssa syötäväksi., mutta tietysti runsaasti voita päälle. Mökillä menee makkaroita. Muuten olemme pysyneet terveellisellä linjalla.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-08-27 15:05:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-12-28 21:39:39
Viestit: 546
Paikkakunta: Hausjärvi
Täällä jesatiri. I´m back. Viime vuodet olen vain mässännyt ja lihonut, kaamean avioeron jälkeen. En välittänyt enää ulkonäöstäni. Ahmin suklaata, patonkia, perunaa, karjalanpiirakoita, leivoksia.
Nyt kun surutyö on tehty, läskeilleni tuli stoppi. Alkupaino oli viikko sitten 74,6. Minulla on kaikki keskivartalolla ja reisissä. Istuessa tulee kaksi makkaraa mahaan, alamakkara ja ylämakkara. Reidet hyllyvät eikä niiden välissä näy rakoa. Merenneitoreidet siis. Muodikasta, mutta ei kiitos. Kamala väsymys aamuisin (viljakrapula)
Viime lauantaina se alkoi. Otin itsestäni kamalat valokuvat alasti. Edestä ja sivulta. Ruokavalio muuttui totaalisesti. Nälättää mutta se on hyvä tunne. Olen pirteämpi. Tänään paino 73,3. Vielä se ei näy missään.
Onko muita suruunsa syöneitä?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-08-27 15:43:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
jesatiri kirjoitti:
Nälättää mutta se on hyvä tunne.

Jotain korjattavaa kuitenkin, karppaus ei nälätä.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-08-27 16:35:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Paikkakunta: Helsinki
Melkein voisinkin sanoa, että nälkä on nykyään jokseenkin tuntematon juttu.
Syömme lounaan klo 10-11 välillä ja illallisen josku seitsemän maissa eikä vieläkään ole nälkä. Pakko sitä on jotain kuitenkin syödä, ettei käy kuin erään hevosen, joka oppi olemaan syömättä. Kuoli vain pahus.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-11-13 15:03:25 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-11-13 10:04:44
Viestit: 3
Moikka kaikki!

Täällä uusi tai oikeastaan vanha Vonkale ilmoittautuu mukaan . Karpannut ole muutaman kerran ennenkin, mutta aina jossain vaiheessa hommasta lipsunut hiilarimättöihin.
Tällä hetkellä suurimpana innoittajana tämän vuoden aikana sairastettu syöpä kaikkine kamaline hoitoineen. Nyt kontrollit näyttävät syövän olevan voitettu, mutta kun katselin riittävästi Antti Heikkilän aiheeseen liittyviä haastatteluja ( syöpäsolu käyttää ravinnokseen sokeria ) päätin, että nyt palaan tänne sen viimeisen kerran ja täällä pysyn...sen verran katkera kokemus oli, että jos voin uusimisen välttää syömällä hyvää ruokaa ilman hiilareita niin tyhmä olen jos en niin tee.
Tällä hetkellä painoa 90 kg ja pituutta 162 joten pudotuksen otan myös ilolla vastaan. Vanhastaan vain tiedän, ettei kilot minusta helpolla lähde. Nyt koitan edellisiin kertoihin verrattuna vähentää proteiinia ja lisätä rasvoja.
Näillä mennään ja mukava olla taas täällä!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1184 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 155 56 57 58 59 60 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)