karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 06:48:41

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 166 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 9
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2018-03-16 23:53:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Tiedättekö tunteen kun ihan OK olo muuttuu ihan paskaksi oloksi... ja about noin sekunnissa?
No tiedän että osa tietää ja osa ei.
Mutta kun tästä mennään eteenpäin ja pistetään siihen vielä kerroin 100, niin sitten aika harva enää tietääkään.
Jos ei ole itse kokenut, tai läheltä nähnyt, miten päästään vialla olevan päivä menee, niin ei sitä voi oikeasti edes ymmärtää.
Liittyykö tämä karppaukseen... mun kohdalla ainakin jotenkin. Tiedän että mielenvaihtelut on paljon pienempiä kun ruoka/juoma/valiossa ei ole liikaa hiilareita.
Pitäisikö mun alkaa käydä työterveydenhuollossa kertomassa asioista? Varmaan pitäisi, mutta se johtaisi pitkään sairaslomaan ja ehkä työttömyyteen. Eli en uskalla. Menisi asunto, auto jne jne. Yhteiskunta ei tue yksinelävää miestä joka on elatusvelvollinen.
Ja kun on päästään sekaisin, niin mikään äkkinäinen muutos ei ole edes mahdollinen, kaikki täytyy olla etukäteen suunniteltua, muuten mikään ei onnistu.
Kun tiedän huomisen ja sunnuntain, ja sen ettei ole ollut montaa sunnuntaita ilman olutta, niin päätös on...
Aamupala ei ole vähähiilarinen... tykkään ruisleivästä kunnon päälysteillä. Iltaoluet jää väliin, mutta sunnuntain unilääke ei. Ja sunnuntain iltaruoka on vähähiilarinen.
Katotaan miten ensi viikko alkaa.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2018-03-17 11:45:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Oma masennukseni helpotti tiukalla ketokarppauksella. Siihen ei ruisleipä mahdu.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2018-03-17 12:10:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
Mä en tosiaan ole asiantuntija, mutta kun läheisille on sattunut kaikenlaista, minullekin on tihkunut tieto, ettei masennusta enää hoideta pitkillä saikuilla välttämättä, työssäolo nähdään terapeuttisena.

Potilasta tulee joka tapauksessa kuunnella eikä hoitoihin tarvitse suostua. Uskon, että hyötyisit siitä työterveydessä juttelusta. Tai jos pelimerkit riittää, yksityisellä. Voimaa.

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2018-03-19 19:56:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Parin viikon päästä näköjään pääsiäisviikonloppu, ja pääsiäisen jälkeen toinen lyhyempi viikko. Ja kun mulla ei talvilomaa ole, niin pääsiäinen on vähän pidempi vapaa, ottaa rennosti ja ladata hieman akkuja.
Tiukkaa ketokarppausta en ole koskaan kokeillut, mutta tiedän että alle 50g hiilareilla mulla pysyy ruokahalu kurissa ja äkkipikaisuus jää lähes kokonaan pois.

Tiedän että tuona viikonloppuna olen pari päivää pois kotoa, mutta maanantai päivänä kenties ajoissa kotona. Mun täytyy alkaa suunnitella tuohon ajankohtaan syömisiä ja laskea myös esim kahvikermat mukaan. Mä syön voluumiruokaa, joten VHH:lla menee reilusti kasviksia. Täytyy niitäkin tässä muistella. Onneksi pidän kaalista ja osaan siitä tehdä erilaisia ruokia. Ja peräkkäisinä päivinä aineksetkin voi mulle olla samat, kun mausteita vaihtamalla ruoka on kumminkin ihan eri makuista.

Alle 20g hiilareille en taida yrittää, varsinkin kun kahvikermasta en luovu. 30g pitäisi olla kumminkin sellanen minkä alle pääsee ja ruokaakin on riittävästi.

Minkäslaisia laskureita nykyään mahdetaan käyttää? Teron kalorilaskuri meni aikanaan maksulliseksi ja samaten taisi käydä jollekkin toisellekin (juuennytmuistasennimeä). Karppifoorumin laskuri vissiin lopetti toimintansa parin vuoden takaisen uudistuksen myötä jne jne jne.
Onkos jotain melko helppoa ilmaista kalorilaskuria nykyään olemassa? Jotta näkis hiilarit, makrot muutenkin ja mahdollisesti voisi noita kaloreitakin katella kun suunnittelee päivän ruokia.

Ja pelimerkit ei todellakaan riitä.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2018-03-19 20:21:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Fatsecret sekä verkossa että mobilessa.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Micci_67:n ryhtiliike
ViestiLähetetty: 2018-03-20 19:50:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Paikkakunta: Lohja
Fatsecretiä joskus katellu, täytyy tutustua paremmin.

Ja tämä itelle muistutukseksi:
https://karppaus.info/arkisto/ateriamatriisi.php

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 166 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 9

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)