karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:03:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 172 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 9
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-02-20 23:00:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-05-24 00:22:48
Viestit: 135
Catharsis kirjoitti:
Ongelmasi on siinä, että kokeilet yhtä juttua nyt ja huomenna jotain toista juttua ja sitten juokset vaa'alle. Vähän ajan päästä huudat ettei tämäkään toimi. Elimistö vaatii vähintään muutaman VIIKON tottuakseen johonkin uuteen systeemiin.

Kun nyt otat käyttöön Nutriletit, niin näkemiin, ei enää mitään sanottavaa. Onnea valitsemallasi tiellä.

Luulen kyllä, ettet lue näitä vastauksia ollenkaan tai et piittaa niistä pätkääkään.

Tämä. Olen niin samalla linjalla Cathariksen kanssa.
Nyt se vaaka v*ttuun ja ruokavalio tarkasteluun. Jos ei muuten niin tilaa Kultakalat kuukaudeksi ja MERKKAA KAIKKI MITÄ SYÖT! Jos on nälkä, SYÖ. Jos kalorit jää kitupuolelle, SYÖ. Syö rasvaa!! Syö proteiinia! LUE KIRJOJA.

Ei mulla muuta, kiitos.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-21 07:33:21 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Lainaa:
Jaamme näitä kokemuksia, jotta kaikkien ei tarvitsisi tehdä samoja virheitä.


Näin minäkin sen tarkoitin. :)

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-13 13:30:56 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
Mulla on Nutriletit tukevasti kaapissa, tai no noita pirtelöitä oon juonut jonkun verran, mutta noita suolaisia keittoja ei kyllä saa alas kirveelläkään. Se mokkapirtelö on kyllä oikeesti hyvää. :shock: Hiilareita oon vältellyt ja välillä taas syönyt mitä mieleen juolahtaa, oli miten oli, paino oli tänään aamulla 118,1kg, eli olen kyllä tyytyväinen. Fatsecrettiin olen painoja kirjaillut, alimmillaan se on käynyt 116,8kg.

Ei muutakuin eteenpäin sanoi mummo lumessa.

Tänään aamupalalla kermakahvi, muutama cashewpähkinä ja palanen tummaa suklaata.
Par aikaa liedellä kiehumassa perunat (ei mulle), ja uunissa broileria kerma-koskenlaskijakastikkeessa ja kaiffariksi vihersalaattia. Niin ja pekoniparsoja on tulossa myös! Pakko kokeilla, en oo ennen maistanut! :shock: :P

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-19 16:30:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
Aamulla paino 116,5kg. :smt109

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-19 18:14:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-09-28 16:24:31
Viestit: 120
Tsemppiä! Hyvin on taas pudotus lähtenyt käyntiin =D>

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-22 13:53:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-04-21 20:32:17
Viestit: 4
Hejssan! Oon yhteisössä uusi, mutta likemmäs kymmenen vuotta seuraillut hiilarilaatua ruuassani, kun suvussa kakkostyypin diabetes aika vahvana läsnä. Äitini aikanaan karppaamalla tipautti ylimääräiset kilot ja sai verensokerinsa siihen hanttiin, että lääkäri tyytyväisenä totesi lääkityksen toimivan hienosti, eikä äiti sitten viitsinyt vaivata lekuria sillä pikkuseinalla, ettei ollut lääkkeitä syönyt enää pariin kuukauteen. :wink:

Haluaisin omalta osaltani liittyä "vaaka helevetin kuuseen"-kuoroon, sillä ainakin itselläni ja mutsilla paino lähti karppaamalla siten, että ensin lähti viisi kiloa ihan heittämällä. Eli nestepöhö poistuu ekana. Sitten saattoi mennä kaksi viikkoa niin, ettei lähtenyt grammaakaan ja painoa saattoi vaaka näyttää jopa tulleen lisää. Sit kahden viikon jälkeen kun astui vaakaan: -3kg tuosta vaan! Eli se paino lähtee sysäyksittäin, ja se jatkuva punnitus tuottaa sulle täysin turhaa stressiä ja ylimääräisiä "paniikkinappulan painalluksia", jollainen toi nutrilett-vetokin oletettavasti on. :)

Kannattaa muistaa myös se, että jos olet edellisenä päivänä laittanut tyyliin makkararuokaa Aura-juustolla, sapuskassa on sen verran suolaa, että se kerää hetkeksi nestettä ja puntari näyttää sitten mitä näyttää. Itelläni ainakin myös "öljynvaihtoviikot" tekee heti puolitoista kiloa lisää.

Tässä itsekin olen hankkiutumassa eroon raskauskiloista, ja lupasin itelleni, etten käy vaa'assa kuin korkeintaan kerran viikossa. No kolmen päivän väleinhän minä siellä ramppaan itteäni kiusaamassa. :lol:
Lopetaks jos määki lopetan? :wink:
Sullahan on oikeasti hyvä tahti menossa, mut niin kuin joku tuolla edellä mainitsi: se jumittaa vasta jos ei kuukausikaupalla mitään tapahdu.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-26 11:11:15 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
Täysin paniikinvallassa hain nuo Nutriletit joo.. :| Mä oon just tämmönen, toimin ennenku mietin.

Tänään aamulla vaaka näytti 115,6kg. =D> Wuhuu! Tarttis kyllä joo heittää vaaka mäelle, muttakun.. :^o

Fatsecrettiin oon kirjaillut päivittäin noita painoja, melko masentavaa katsoa, kun siinä yläpuolella seisoo että 51kg jäljellä. :roll: Tavoitepainoksi oon määrittänyt 65kg, en edes tiedä onko se hyvä tavoite.. Mitä te sanotte, kun oon 178cm pitkä?

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-26 20:51:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-04-21 20:32:17
Viestit: 4
Tässä aikalailla samoissa kilolukemissa mennään... Itse otin tavoitteeksi saada painoindeksin alle kaksviiden, kun mulla se nyt 39 ja suvussa kakkostyypin diabetes vahvasti läsnä. :oops:

Sulla kai 75 olis ihan normaalipaino jo. Ite oon 171cm ja olisin ihan onnellinen jos 80 näyttäisi vaaka, ja jos siihen 75 kiloon pääsen, niin hallelujaa vaan. Siinäpä sit pohdin et mihin tää nahka rullataan!! :lol:

Ei kannata sitä surra, paljon on jäljellä. Kannattaa ennen vaikka joka viiden lähteneen kilon jälkeen onnitella itseään. Se viitisenkin kiloa on kuitenkin suurin pyörtein yksi vaatekoko! :D

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-06-21 15:00:30 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
:cry: :cry:

Siinäpä sopiva alustus tähän kirjoitukseen.

Oikeastaan pääsiäisestä asti syöty vähän "sitä sun tätä" ja vähän "sieltä tun täältä", viitisen kiloa tullut painoa takaisin. VOIIII KERRPELE! Eli paino keikkuu tällä hetkellä n. 120kg hujakoilla. En kestä. Miten ihminen on näin tyhmä että lihoaa jo kerran pudotetut kilot takaisin?!

Olo on niin turvonnut ja kamala, yök. #-o Nyt aloitettu uudelleen, toivottavasti oppisin virheistäni ja osaisin jatkossa pitää kohtuuden kaikessa, se vaan on ihan järjetöntä miten ajattelee että no "tänään nyt syön tämän ja tämän "kunniaksi" vähän miten sattuu".. niin siitä se alamäki sitten lähtee, herrajestas, joka kestää monta viikkoa! Mulla ainakin, tällä kertaa.

Ei ole tosikaan, miten pettynyt olen itseeni. #-o :cry:

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-06-21 17:27:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2016-03-16 16:05:35
Viestit: 472
Mietin pitkään, mitä sinulle kirjoittaisin. Älä ota tätä kirjoitusta liian vakavasti, koska enhän minä tunne sinua yhtään muuta kuin muutaman kirjoituksesi perusteella. Niistä ei voi mitenkään saada kokonaista kuvaa ihmisestä tai hänen ongelmistaan. Kaikki mitä kirjoitan voi olla ihan väärin tulkittua ja ajateltua. Kirjoitan tämän kuitenkin, koska jollakin tasolla tunnistan paniikin omaisen suhtautumisesi painoon omakseni vuosia sitten.

Tuntuu, että suurin ongelma ei ole paino, vaan oma käsityksesi itsestäsi. En muista hetkeen lukeneeni näin suurta itsevihaa tihkuvaa tekstiä. Itseviha voi olla se syy, mikset koskaan onnistu laihduttamaan pysyvästi, koska tässä haiskahtaa hyvin voimakkaasti alitajuinen itsesabotaasi. Haluat laihtua, mutta et halua, koska et tunne olevasi sen arvoinen.

Oletko koskaan miettinyt, että voiko läski olla suojakuori, joka pitää sinut alitajuisesti turvassa joltain epämiellyttävältä tai pelottavalta?

Tai ehkä mietit, että kuka sinä sitten olet, jos oletkin hoikka? Joskus kuvitelmat siitä, millaista elämä on jos vaan olisi laiha ovat epärealistiset. Maailma on pelottava, jos ei voi kätkeytyä jonkun suojan taakse, kuin nyt vaikkapa sen, että olen lihava, siksi en voi sitä ja tätä, olen lihava, siksi minusta ei pidetä, olen lihava, siksi olen epäonnistuja. Entäs jos olisitkin hoikka, ja silti olisi samat ongelmat elämässä? Millä ne sitten selittäisi?

Muutoksen pitäisi tapahtua heti-tässä-ja-nyt, totaalisesti, etkä edes huomaa edistymistä kuten sitä, että neljän vuoden takaiseen verrattuna olet 10kg hoikempi vaikka olet tehnyt lapsenkin tässä välissä! Joskus pelkästään se, että paino ei nouse on suuri saavutus. Tiedäthän itsekin sen, miten helposti se nousee. Jos on semmoinen heti-kaikki-tässä-ja-nyt ajatusmalli, niin se on varmin tapa saada pysyviä muutoksia elintapoihin tapahtumaan. Jos syö yhden karkin, niin ihan sama sitten syödä kaikki, kun dietti on kuitenkin jo pilalla. Jos paino on noussut kilon, niin ei tästä mitään tule, ihan turhaan yritän.

Tosiasia on, että painon hallinta ei ole kuuri. Se on koko elämän mittainen matka, ja kun sen oikeasti oivaltaa niin tajuaa, että sillä ON väliä, antaako itselleen repsahdusten jälkeen luvan mennä vaan. Silläkin on väliä, että ei annan sen kilon lannistaa, koska fakta on, että paino ei ole stabiili edes samoilla syömisillä. Siihen vaikuttaa niin moni asia. Turvotus, menkat, stressi jne. Jos olet laihtunut 4 vuodessa pysyvästi 10kg, se ON kova saavutus, johon harva pystyy. Se ei ehkä ole se, mitä toivoit, mutta se on 10kg enemmän kuin jos et olisi edes yrittänyt.

Vaaka ei kerro kuka sinä olet ihmisenä. Se sinun on määriteltävä aivan itse. Ihmisenä olet aivan sama ihminen, painoit sitten 300kg, 150kg tai 50kg. Sinä olet silti sinä.

Tärkein askel matkalla normaalipainoon voi joskus olla se, että selvittää kuka on, mitä oikeasti haluaa ja mikä sen muutoksen estää (ja vastaus ei ole tyhmyys tai ruoka!). Joskus siihen selvittelyyn tarvitaan apua.

Toivon sinulle kaikkea hyvää. Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-08-18 14:25:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
River, kiitos kommentistasi, olen lukenut sen monta kertaa. :smt049

Takaisin ollaan ruodussa, ja paino oli tänä aamuna 116kg, käväisi jo 115kgssä mutta liekö liika sokerittomien salmiakkinamien ja chiasiemensuklaapuuron syönti heilahduttanut kilon ylöspäin, ken tietää, vai onko muuten vaan tullut syötyä liikaa hyvää karppiruokaa.. :roll:

Olen aloittanut uimassa käymisen, pyrin kerta viikkoon vähintään käymään, on vaan kallista puuhaa kotiäidille, kun 5€ maksaa kerta. Lisäksi lenkkeilyä olen lisännyt. Parhaimpana viikkona (edellisviikko vissiin..) paino hilautui alaspäin 3,4kg :!: Herranpieksut mikä pudotus. :D Tiedostan kyllä, ettei tommonen tahti ole normaalia, eikä tule jatkumaan ikuisuuksiin.

Lisäksi olen uusi munakahvin suuri ystävä. Joka aamu juon sellaisen, yleensä pelkistään, ja hyvin pitää nälkää tunteja. :P

Nyt on jotenkin öklö olo, en tiedä mistä johtuu. Aamulla kävin uimassa, 1000m, sitä ennen join munakahvin ja sen jälkeen join toisen munakahvin karppisämpylän (kaupan) kanssa, jonka päällä oli reilusti juustoa ja metukkaa. Vettäkin olen mielestäni juonut.. Nyt on seitipaistos uunissa, yritän syödä kohtuullisen määrän. Hittovie kun silmät vetää aina enemmän kuin maha, tai vetäähän se mahakin, ihan älyttömiä määriä, muttei se olisi kyllä tarpeen.. :wink:

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-09-07 22:11:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-06-28 16:01:24
Viestit: 108
Paikkakunta: Kirkkonummi
Mulla on vähän sama tilanne kuin sulla ja olenkin aika saman kokoinen. Mulla on paino junnannut nyt 1,5 kk suurin piirtein samassa ja se ei lähde putoamaan ei sitten millään. Yritän opetella tässä just kärsivällisyyttä ja hokea itselleni etten mä ole tän kokoseksi tullut kuukaudessa tai kahdessa vaan tää on nyt vuosien mittainen muutos ja vanhaan ei ole paluuta. Mutta tiukkaa se tekee ja on toooodella vaikeaa motivoida itteensä kun ei näy oikeen tuloksia missään.

Mä en tiedä syönkö liikaa vai liian vähän vai mistä tää johtuu. Heti kun on aikaa lasken makrot ja alan suunnitella tota ateria karttaa tarkemmin. Siis sit kun on aikaa... Pitää varmaan pitää pari pirtelöpäivää. :-|

Mulla noi olot vaihtelee todella paljon kuunkierron mukaan. #-o

Toivottavasti homma rullaa edelleen. Tsempit! :smt023

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 172 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 9

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)