karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 03:32:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 172 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 9 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-01-28 19:18:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
Tähän mennessä on syöty Finelin mukaan rasvaa 67%, proteiini 32% ja hiilihydraatti 1%.
Sama grammoina: r 86, p 92, h 3.

PLUSplusplus.. 1 pala tummaa suklaata. :oops: Eli hiilarigrammoja tähän mennessä n. 8.

Vielä syödään täytettyjä paprikoita iltapalaksi. Sisälle jauhelihaa, sipulia, smetanaa ja vihannessekoitusta. =P~

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-28 20:11:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-05-24 00:22:48
Viestit: 135
Yksi suklaapala nyt ei päivää pilaa. :)
Rasvaa olet minun mielestäni syönyt ihan liian vähän. Sen syömiseen kannattaa panostaa, ettei tule nälkä tai makeanhimoa. Ja "rasvadiettihän" se tämä karppaaminen on, ei proteiinidietti.
Prodeja se 1-2g/painokilo, mutta vähintään 0,8g/painokilo niin ei lihakset ota lämää laihtumisesta. :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-28 21:26:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Eiks tää tolla (1-2 g/painokilo) laskelmalla antaisi hänelle mahdollisuuden syödä 120-240 g prodea? Ja silti sanotaan, että 92 g on liikaa?

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-29 01:22:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Karppaaminen ei ole "jutta-dieetti!"

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-29 10:28:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
VeeraX, en kai ole sitä sellaisena pitänytkään..? :smt120

Höh, tiesin että nyt tuli liian raskas iltapala, söin yhden kokonaisen paprikan, täytettynä noilla mitä jo mainitsin aikaisemmin. Tais olla liikaa hiilaria..

Tänään paino +500g. #-o :oops:

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-29 19:37:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-05-24 00:22:48
Viestit: 135
Catharsis kirjoitti:
Eiks tää tolla (1-2 g/painokilo) laskelmalla antaisi hänelle mahdollisuuden syödä 120-240 g prodea? Ja silti sanotaan, että 92 g on liikaa?

Mitenköhän ymmärsit minun kirjoittaneeni että 92g prodea olisi liikaa? En ole tuota määrää kommentoinut mitenkään, pikemminkin rasvan ja proteiinin suhdetta, joka tuossa eilisessä oli minun mielestäni pielessä (siis: rasvaa on proteiiniin nähden aivan liian vähän). Muistutin vain, että proteiinin määrää ei tarvitse "perusruokavalioon" nähden yleensä nostaa, vaan energia saadaan nimenomaan sieltä rasvasta, kuten karpatessa kuuluukin.

Jonnasusanna, mittaatko painon päivittäin vai viikoittain? Entä katsotko senttejä?
Painoa jos seuraat, kannattaa ottaa sellainen viikon mittausväli, koska päivittäiset heitot voivat olla tosi isoja (ja kaataa yrityksen alkuunsa). Senttejä seuraamalla taas näkee helpommin "tiivistymisen", vaikka paino saattaisi nousta tai pysyä samana. :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-30 00:47:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
Sairasta kyllä, mutta ravaan vaakalla päivässä varmaan likemmäs 10 kertaa. :lol: Musta on ihan mielenkiintosta kattoa painonvaihtelua, mieluiten toki sitä miinusmerkkistä, mutta myös ilta -ja aamupainojen eroja ym. :roll: Kannattaisi käskeä ukon piilottaa vaaka (muuten ravaisin siinä :lol:) ja kävisi vain kerran viikossa. Muttei meinaa malttaa.. Tosin, jos teenkin jotain väärin ja paino nouseekin, mieluummin huomaan sen heti, kun vasta viikon päästä. :roll:

Tänään on syöty;

Aamu minuuttisämpylää voilla, meetwurstilla, kurkulla ja munalla.
Päivä broilerin suikaleita (voita päälle) ja salaattia
Ehtoo höyrytettyjä kasviksia ja lohi-kermakastiketta =P~
"Iltapalaksi" maistoin sian lavasta tehtyä "pulled porkia" repiessäni sitä jääkaappiin huomiseksi ruuaksi, tätä nyt ei voi kyllä oikeastaan edes syömiseksi kutsua. :|

Meni päivän rytmi vähän sekaisin, kun söin tuon päiväruoan jo niin aikaisin, lähellä aamiaista, kun äitini valmisti sen mennessäni vanhempieni luona käymään.

Nyt äsken kävin taas vaakalla (yöpaita päällä, kuten aina aamullakin) ja paino näytti samaa kuin tänään aamulla, eli 121,5kg, eli aamulla ollaan ehkä laihempia kun aikoihin. :lol: Joo, tää on hullua kyttäämistä... :P

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-30 14:27:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
July kirjoitti:
(siis: rasvaa on proteiiniin nähden aivan liian vähän).

Tästä asiasta olen tietysti samaa mieltä, antamasi proteiinin laskukaava vaan antaa 120 kiloiselle huimat proteiinitarpeet.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-30 20:50:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-05-24 00:22:48
Viestit: 135
Catharsis kirjoitti:
July kirjoitti:
(siis: rasvaa on proteiiniin nähden aivan liian vähän).

Tästä asiasta olen tietysti samaa mieltä, antamasi proteiinin laskukaava vaan antaa 120 kiloiselle huimat proteiinitarpeet.

No joo, nyt ymmärrän mitä haet takaa. Tuo 1-2g/painokilo on ok (paljon) treenaaville, mutta tuolla 0,8g laskukaavalla päästään jo vähän maltillisempiin prodemääriin. Kyllä sitä proteiiniakin tarvitaan, vaikka kiloja olisikin. Ei vaan niin paljoa kuin rasvaa. :)

Jonnasusanna, itse pyytäisin mieheltä vaa'an piilottamista. Kymmenen kertaa päivässä vaa'alla ravaaminen vaikuttaa jo aika huolestuttavalta (nimim. Syömishäiriötausta) ja se huonosti syöminen ei näy luvuissa vaan yleensä tuntuu olossa (ja mahassa) nopeammin.

Toinen vaihtoehto on alkaa ruveta seuraamaan puhtaasti senttejä. Suosittelen tätä ihan omankin kokemukseni perusteella. Vaa'an numero ei ole enää (niin) tärkeä vaan tärkeämmäksi alkaa muodostua hyvä olo ja se että vaatteet vaihtuu pienemmiksi. :P

Itse tein toipilasaikana miehen kanssa sopimuksen että hän pitää vaa'an piilossa ja minä punnitsen itseni vain silloin, tällöin. Ja silloinkin mies oli ainoa joka näki tuloksen, kirjoitti sen ylös ja näytti vasta siinä vaiheessa kun se paino ei enää ollut kovinkaan tärkeä asia. Ainoa kommentti painoon liittyen oli se, olinko lihonut vai laihtunut. Vaikeaa alkuun, lopulta helpottavaa.

Mutta jos sinulla on hyvä mieli punnitsemisen suhteen, etkä stressaa painostasi tai punnitse itseäsi pakonomaisesti niin mikäpä minä olen mitään sanomaan. :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-30 21:59:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
Joo ei oo kyllä mitään ressiä vaakalla käymisestä, mielenkiinnosta lähinnä käyn. :D

Tänään syöty:

Aamu: 3kananmunaa
Päivä: kakkua, suolaista piirakkaa, makeaa piirakkaa (eikä tod karppia)
Ilta: kananmuna, metukkaa, aurajuustoa, viinirypälettä

Mjoo.. Ei lisättävää. Onneks synttäreitä on suht harvoin. :roll:

Äsken kävin vaakalla taas, ja ja se oli 121,9, tasan kilo enemmän kuin aamulla. Aamulla oli alhaisin paino vaakassa mitä olen moneen vuoteen nähnyt. Aika hyvä fiilis! Pienetkin pudotukset motivoi. =D>

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-31 21:17:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-05-24 00:22:48
Viestit: 135
Pudotukset on aina motivoivia. :)
Kirjaatko edelleen ruoat fineliin?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-01 12:19:45 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
En oo enää jaksanut, koska a) ei ole hajuakaan syödyistä määristä, koska se keittiövaaka puuttuu ja b) sieltä häviää päivän mittaan ne edelliset syömiset, pitäisi siis koko päivän kirjottaa en ensin johonkin muualle ja sitten kopsata fineliin..

Tämä aamu alkoi kolmella keitetyllä munalla ja reilulla voilla niiden kera, munavoita siis. Niin ja tuoretta kurkkua!

Viikonlopun saldo +-0, kiitos synttäreiden ja lauantai-illan herkuttelujen, söin viinirypäleitä ja aurajuustoa kun anoppi kehui niiden olevan hyvä kombo, ja hiilareitahan noissa rypäleissä on kiitettävästi. Eilen sorruin muutamaan liköörikonvehtiin. Mutta nyt mennään taas uudella tarmolla uuteen viikkoon! =P~

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-01 15:17:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
Outoa. Tuli nälkä vaikka aamupala oli tuhti. :| Söin sitten metukkaa niin kauan että nälkä läks. 8) Ja suklaa huutelee taas, mutta antaa huudella, ei sillä mitään kovin tärkeetä asiaa oo tähänkään mennessä ollut. :lol:

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-01 16:08:11 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93628
Tommoset 0,8 grammaset voi olla hankalia laskea, voi myös laskea n1gxtavoitepainokilot ja niinhän se on, että joka alussa hosuu, se lopussa väsyy. Tavoitepaino kannattaa laittaa aluksi hyvin armolliseksi, sun tapauksessa vaikka sadan kilon paikkeille? Itse tiputin 127 -> 92. Sitten pysähtyi. Painoa pudottaessa oli monia pysähtyneitä vaiheita, kunnes taas lähti tippumaan. Keho ei helposti luovu saavutetuista kiloista, toki riippuu laihdutushistoriastakin. Mulla oli kituilua ja jojoilua historiassa, joten välillä oli vaikeaa saada keho uskomaan, että sitä todella ruokitaan asiallisesti. Olit oivaltanut hienosti miten menetellä jos tulee inha pikkunälkä, mikä ei yleensä ole tavallista, mutta joskus kuitenkin tulee. Heitit metukkaa kitusiin ja helpotti. Toinen hyvä on laittaa voita juustoviipaleelle, rullaksi ja ääntä kohti. Se on Annika Dahlqvistin suosittelema hätäapu.

Kovasti toiviotan sinulle hyvää jatkoa ja tsemppiä!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-01 22:24:11 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
Greda Carpo, kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan tällä matkalla. :wink:

Nyt taitaa viikonlopun mässäilyt alkaa näkyä, nyt iltapaino oli 122,5kg. #-o #-o Ei se aamulla voi olla kuin noin kilon vähemmän, voihan pylly. No, eikun tuulta päin!

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-01 22:29:53 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93628
Oikeesti! Sait hyvän neuvon tuolla aikaisemmin: Punnitse korkeintaan kerran viikossa, aamuisin. Mittaa senttejä: Rinnanympärys, vyötärö ja lantio, reidetkin ehkä. Kävele päivittäinen lenkki raittiissa ilmassa.

Mulla on aamupaino ja iltapaino saattanut vaihdella jopa 4kg. Syömisistä riippumatta. Ja - laihtuminen tapahtuu välillä hitaasti tai hyvin hitaasti tai ei ollenkaan ja sit alkaa taas kulkea. Kun vaan jaksaa pitää linjan. :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-02 10:37:55 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
Aamupaino oli 121,3kg, yllättävän vähän. :roll:

Tarttis kyllä se vaaka heivata, taidanpa yrittää. :)

Onneksi viimeyönä tuli lunta, jollei tiet olisi nyt niin liukkaita niin pääsisi lenkille. Eilen kävin tosi pienen, n. 1/2km, kun oli niin liukasta enkä päässyt suunnittelemaani reittiä menemään kun siihen kuuluu pätkä isompaa autotietä joka oli ihan peili, jouduin palaamaan samaa tietä takaisin. Tänään lähden toiseen suuntaan johon ei autotie kuulu. :wink:

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-02 10:53:40 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Sinulla on hyvä asenne! Eteenpäin vain! :D :smt023

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-02 12:13:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-23 17:46:21
Viestit: 91
Kiitos NiilinKaimaani! 8) Ihmettelen oikeastaan itsekin, kun vielä ei ole takapakeista huolimatta kertaakaan tullut fiilistä että luovuttaisin. =D> Ja mihinkään muuhun ei oikeastaan ole halua, kuin suklaaseen. Se tekee välillä tosi tiukkaa. Varsinkin kun ukko ei ymmärrä ettei voi tulla suklaasulaa suussaan mun eteeni hönkimään.. Ymmärtää sentään jo pysyä poissa mun silmistäni sitä syömästä. Välillä kyllä muistaa kertoa, että "jos menis syömään suklaata". :cry: Idiootti! Tuoko on sitä toisen tukemista. Varsinkin kun hän tietää mun surkean itsekurini.. Ukko itse on kuin pulkannaru, vaikka syö sipsejä, suklaata, lihapiirakoita, meetwurstia, .. plus sitten ihan normaalit perunat, riisit, makaroonit, pullat ja muut. On se niin väärin. :oops:

_________________
Kuva

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-02 12:33:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Jonnasusanna kirjoitti:
. Varsinkin kun ukko ei ymmärrä ettei voi tulla suklaasulaa suussaan mun eteeni hönkimään.. Ymmärtää sentään jo pysyä poissa mun silmistäni sitä syömästä. Välillä kyllä muistaa kertoa, että "jos menis syömään suklaata". :cry: Idiootti! Tuoko on sitä toisen tukemista. Varsinkin kun hän tietää mun surkean itsekurini.. Ukko itse on kuin pulkannaru, vaikka syö sipsejä, suklaata, lihapiirakoita, meetwurstia, .. plus sitten ihan normaalit perunat, riisit, makaroonit, pullat ja muut. On se niin väärin. :oops:



Ehdotan rehellistä avointa keskustelua, jossa ihan selväsanaisesti PYYDÄT tukemaan elämäntapaasi sillä, että EI tulla suklaahönkäilemään tai edes puhuta suklaasta.Ellet ole jo kertonut miehelle miten hänen käytöksensä hankaloittaa elämäntapamuutostasi, ei hän mitenkään voi sitä edes tietää, koska hän ei ole ajatuksenlukija.

Jos taas asiasta on jo puhuttu, mutta tuo sabotointiyritykseen viittaava toiminta silti jatkuu, on syytä vakavaan keskusteluun jossa kysyt MIKSI hän hankaloittaa elämääsi, vaikka asiasta on jo puhuttu aiemmin.

Jompi kumpi näistä on sinun tilanteesi, joten jompi kumpi keskustelu on paikallaan. KUKAAN ei voi lukea ajatuksiasi ja ellet niistä kerro ihan suoraan ja selväsanaisesti (rivienvälivihjailu EI käy), et voi syyttää tilanteesta muita kuin itseäsi.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 172 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 9 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)