karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:56:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-06-18 10:23:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Viime sunnuntaiaamuna 106,2 kg. Viikolla oli jo 105,6, mutta menin sitten lauantai-iltana syömään perunalastuja ja juomaan kaljaa. No, ne on nää MM-kisat vaan kerran neljässä vuodessa. Ja todellakaan äijäporukassa ala nipottamaan hiilareista.

Kyllä tää tästä, kun on niin kylmäkin ettei edes jäätelö tule syötyä.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-06-19 08:50:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-12-10 00:36:50
Viestit: 92336
Jäätelöä? Sipsejä? Onneksi kohta on juhannus, tulisko noiden sijaan grillimakkaraa? Muuten, kun sanot että olet riski tyyppi, niin tulee mieleen, että sinulla ei ehkä ole paljoa laihdutettavaa. Ja kun vähistä nyhdetään, niin tahti on hidas. Keski-iän riemuja toki, nuorena onnistuu tuokin helpommin. Yhtä kaikki, ällös heitä lusikkaa nurkkaan, lapa sillä karppikeittoa ääntä kohti! Hyvissä juhannuksenodotustunnelmissa... Ressittä. Se kun jumittaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-06-23 18:52:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-01-05 12:22:31
Viestit: 66
Se Argento...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-08-05 09:57:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
103,8 kg. Lomat takana, aika päivittää tilanne. Paino nousi parin viikon lomailun jälkeen kamaliin lukuihin 109,9 kg!!! Onneksi tuo oli vain hetkellinen, ja seuraavana päivänä vaaka näytti 106,9 kg.

Koska oli ilmiselvää, että karppaamalla ei paino enää lähtenyt alenemaan, niin piti tehdä joku muutos. Safkan säilytin karppina. Joku jäätelö nyt on mennyt ja taisi kerran grilliin eksyä halvempaa jauhomakkaraakin, mutta yleensäottaen todella vähillä hiilareilla on ruokavalioni sisältänyt. Ensimmäinen ideani oli, että lisäsin helkatisti veden juontia ja ja korvasin sillä ihan kaikki muut juomat. Kaikki. Ei edes viiniä, vaikka se on karppia. Toinen, ja uskon että ainakin mun kannalta se tärkeämpi tekijä oli, aloin pitkäkestoisten harjoitusten vedon. Ei kovia sykkeitä, ei rankkaa treeniä, mutta pitkäkestoista jolkottelua. 20 km:n kävelylenkki rattaiden kanssa. 10 km hölkkä / kävely niin että kundit pystyi ajamaan fillarilla vieressä. Tunnin uintilenkkejä (matkaa en tiedä, sillä uin johonkin saareen ja tulin takaisin.) Tällaisia on nyt vedetty kolme viikkoa ja kilo / viikko paino lähtee. Toki olisi parempi mulle, jos saisin vetää vielä pidempiä lenkkejä, mutta ehkä tässä elmäntilanteessa pitää jostain olla valmis joustamaan.

Hauska huomio parin vuoden takaiseen aikaan verrattuna on, että nyt lenkkipolulla lyllertää muitakin ihrakasoja kuin minä! Silloin kun karppaus oli kuuminta hottia, ei lenkkipolulla juurikaan läskejä nähnyt, kaikki vaan olivat voijonossa mutisemassa, että "Ei liikunta sovi kaikille eikä läihtuakseen tarvi liikkua. Tämä karppaus on elämäntapa ja mä vaan syön herkkuja ja laihdun!" No ei se katukuvassa kyllä oikein näy, kauheita läskejä me suomalaiset ollaan. Ja kamalaa paskaa ihmiset ruokakoreissaan näyttävät kantavan. Itse olen valaistunut ja silleen parempi ihminen, että on varaa kritisoida muita!

Vaikka olen aika skrode, niin mun painon pitäisi olla siellä 90 kg:n tienoilla, ei yli 100 kg! 90 kg:n alle on hankala mennä ja ainakin pitää (tässä kun on tekosyitä niin paljon ympärillä). Jouluksi tuo tavoite on nyt asetettu ja siitä pidän kiinni.

Röökinpoltto muuten oli aiemmin erinomainen korvike syömiselle. Nyt on tupakat pysyneet poissa kuvioista jo 1½ vuotta, joten en sitä hommaa aloita enää. Kunhan vaan totesin.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-08-12 14:12:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
103,5 kg

Vain pari lenkkiä takana, ja heti jumittaa painonpudotus.

Tein muuten hauskan löydön. Laatikosta tupsahti lappu, jossa oli mun vanhat mitat; pituus (joka ei ole muuttunut, paino (joka oli melkein 10 kg vähemmän), rinnanympärys, varsanympärys, kaula. Samaan lappuun oli tuhrittu myös mitat jostain painavammasta vaiheesta... varmaan joku ensimmäisen karppauksen aikainen juttu. Hauska vertailla ja tajuta, että kai mun kroppa on sitten eri kunnossa nyt kuin edellisellä karppauksella. Nimittäin vaikka painoa on melkein 10 kg enemmän, ei yötäröä ole kuin 5 cm. Rinnanympärys on 7 cm ja kaula 1 cm:n. Ei siis ihme, että samat vaatteet mahtuvat kuin silloin hoikimmassa kunnossa, toki ovat vähän epämiellyttävät. Hiilarihötöissä yötäröllä oli 12 cm enemmän, rinnassa 16 cm ja kaulassa jopa 4 cm!!! Mä oon ollut aika vähähiilarinen, painoa on vaan kertynyt kovasti liikaa.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-10-15 14:24:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
101,2 kg

hitaasti lähtee, mutta lähtee. Enemmän ja vähemmän karppina on oltu, mitään totaalisia romahduksia ei ole tullut. En vaan aina jaksa joka paikassa mouhota. Jätän toki ne perunat, mutta en kysele että mistä soosi on tehty, otan sitä vähän.

Paino tippuu oikeasti todella kitsaasti, mutta olo on ollut hyvä. Se motivoi.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-10-16 05:44:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-05-03 18:55:49
Viestit: 271
Tsempit Heimolle! Kylläpä se varmaan lähtee siitä suttaantumaan :smt023 Mie ainakin jään seuraileen ja tsemppaileen taustajoukkoihin ;)

_________________
Kuva

Nykyinen päikky: Puuhailijan elämänkerta
Vanha: Ahdistaako?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2014-10-16 13:36:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-28 11:57:27
Viestit: 1098
Seuraillaan. Taistele, mies, taistele. Alaspäin mennee...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-05-08 12:33:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
98 kg kävi alimmillaan ja 106 kg korkeimmillaan. Ei putoa, ei vaikka seisoisi päällään. Tosin en tiedä onko missään mainostettu päälläänseisomisen mielekkyyttä. Ja miten se sitten piano pudottaisikaan... Jaa-a.

No, ihan hanurista koko karppaus, varsinkin kun siitä on tullut luistettua. Ei paljon, mutta sen verran, että ei paino putoa vaan mielummin nousee. Vähän ongelmia jalkojen kanssa, joten en ole päässy tlenkille, syönnit aika epäsäännöllisiä. Unet katkonaisia ja määrällisesti liian pieniä.

Viinaa ei ole tullut juotua juuri ollenkaan, enkä nappaile enää mitään saunakaljoja tms. En ole myöskään röyhytellyt tupakkaa yli kahteen vuoteen. Hedelmiä, juureksia ja kasviksia syön paljon, mutta kai ne sitten on niin hiilaroituja, että läski säilyy. Tai sitten syön niitä liikaa. En mä tiedä. EN ole tyytyväinen tähän tilanteeseen, joten tulin itkemään tänne.

Ja tama palstakin näyttää hiljentyneen ihan kamalasti.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-05-08 13:43:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
HuimaHeimo kirjoitti:
Hedelmiä, juureksia ja kasviksia syön paljon, mutta kai ne sitten on niin hiilaroituja, että läski säilyy. Tai sitten syön niitä liikaa. En mä tiedä.



Moi.
En lähde arvioimaan syitä sen kummemmin, tahtoo vaan sanoa että jos vaikka laitat viikottaiset kilomäärät kustakin vihanneksesta ja juuresta sekä hedelmästä että viljasta johonkin lapulle tai exeliin ja sitten haet Esim. Finelin sivulta hiilarit kyseiseen kasvikseen syotävään osaan, jaat sen seitsemällä niin sitten tiedät paljonko niitä hiilareita tulee niistä päivässä + tietysti mitä mahdollisesti eineksistä tulee (Eines=mikä tahansa tuote missä on enemmän kun yksi aines osa IMO).

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-05-09 13:32:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
En tiedä onko sinulla metaboolista ongelmaa (aivosumua, kusettaa, väsyttää, v*tuttaa, janottaa, vessajuoksuja öisin)? Jos on, niin hiilareita täytyy rajoittaa tosissaan. Siihen eivät sitten ainakaan ensiapuna kuulu muut hedelmät kuin avocado. Rehut on ok, eteenkin hapankaali, juureksia voisit vähentää. Kermakin tuntuu sisältävän liikaa hiilaria, hassua mutta smetana ei vaikuta samalla tavalla. Ja sitä rasvaa nyt oikeasti kehiin.

Lisää allekirjoitukseni kaaviossa.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-05-28 12:00:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Ihan helskatin tiukka karppaus päällä. Aloitin maanantaina, ja nyt sitten lähtee. Taidettu päästä tiloihin, kun henki haisee kuin rankkitynnyri. Kilttinä ja ystävällisenä ihmisenä pureskelen purkkaa ja suihkuttelen hengenraikastimesta aina välillä. Ehkä noissakin on hiilareita ja pitäisi pureskella vaikka lehtiä.

En oo käynyt vaa'assa, kun en tajunnut tehdä sitä sunnuntaina. Paino on ollut tuon 106-108 kg välillä jo pitkään, joten olkoon se lähtökohta. Tarkoitus on nyt olla todella tiukalla kuurilla ainakin Juhannukseen saakka. Katson sitten mitä painan.

Kirjoittelin Motion vähän syömisiäni ylös, ja huomasin että hiilarit oli 80-100 g/päivä. Ihan liikaa mun kropalle. Nyt ruoka koostuu turkkilaisesta (siinä on hiilareita, mutta ei oikein muutakaan löydy), lihasta, kalasta, kasviksista. Tuohon kylkeen paljon vettä, kananmunia ja siivu ruisleipää päivässä. Hiilarit on alle 25 g / päivä. Mulla ei ole ollut mitään vitutuksia tai aivosumuja, joita Catharsis mainitsi. Luulen että kyse on vain ollut siitä, että mun kropalle tuo hiilarimäärä on liian suuri. Olen voinut syödä hiilareita enemmän, kun olen liikkunut aktiivisesti. Nyt ei pysty, joten hiilareita pitää rajoittaa. Helppoa!

Tää homma lähti nyt siitä, kun oltiin jätkäporukalla mökkeilemässä viikko sitten. Meillä on semmoinen nuoruuden kaveripiiri, joka kokoontuu about kerran vuodessa. Vertaillaan mahanympäryksiä ja kaljulaikkujen kokoja päälaella. Päivitetään tiedot vaimoista, kakaroista, työpaikoista ja autoista. Mikä kenellekin on nyt tärkeää. No joo, paikalla oli yksi kaveri, joka oli paljon hoikemassa kunnossa kuin vuosi sitten. Kertoi ettei ole tehnyt mitään muuta, kuin jättänyt vehnän. Mulle selvisi, että tämä on joku uusi dietti. Kertoi että on päässyt kovin monesta vaivasta siinä samalla. Sanoi että mun kannattaisi kokeilla, kun tulehdus akillesjänteestä ei meinaa loppua millään. No uskoin miestä, ja päätin itsekin jättää vehnän pois. No päivä tätä, ja ajattelin, että kai sitä sitten voi karpata kun se kerran alkaa. Nyt siis mennään täysillä.

Yllättävän helppoa on ollut. Tällä kertaa tällaista.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-05-28 15:42:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Hienoa, asenne ratkaisee.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-05-28 16:10:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Hyvä että homma skulaa.
Turkkilainen on hyvää, ittekkin aamiaisella tänään pihvin päälle.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-06-03 08:20:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Paino putoaa hitaasti. Se ärsyttää.

Löysin vanhan Excel-taulukon, johon olin kirjaillut vuosien takaisen kehityksen. Huomasin, että alkupaino silloin on ollut aika kova. Onneksi en ihan sinne saakka ole valahtanut.

Siinä taulukossa oli myös muita mittoja, joten mittanauha piti eilen kaivaa esiin. Rinnanympärys oli nyt about sama kuin silloin lihavimmillani, vyötärö (tai mikä se on tuosta navan kohdalta mitattuna) oli kuitenkin selkeästi kapeampi nyt kuin silloin. Ehkä kuntoilu ja vanhaa elämää selkeästi hiilareita vähemmän sisältävä ruokavalio on vaikuttanut. Ja siitä varmaan johtuu, ettei paino nyt putoa kovaa kyytiä kun ihan sellaista pöhötystä ei ole ollut.

En mä tiedä. Vois tuo paino pudota nopeammin, se motivoisi enemmän.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-06-04 12:39:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Muuten menee hyvin, mutta söin eilen ihan älyttömän kokoisen jäätelön. No yksi kakaroista on säästänyt rahaa, pyydellyt ja vienyt pulloja jne. tässä jo monta viikkoa. Ei suostunut kertomaan mitä varten sitä säästää, ja mull aoli epäilys että jotain peliä varten. No oli sitten eilen käynyt lähikaupassa ja ostanut kaikille perheenjäsenille jäätelöt kesän alkamisen kunniaksi! Sano siinä sitten, että en syö. Vaikka mulle olikin valittu joku Jättis-tuutti, niin nautiskelin täysin vailla tunnontuskia. Ajattelin vain, että olipas hieno temppu hienolta pikkumieheltä. No toi sälli meillä muutenkin on aina järkkäämässä jotain kivoja juttuja. Valitsee leffan, tuo juotavaa ja naposteltavaa valmiiksi ja kutsuu sitten kaikki katsomaan leffaa.

Paino? En tiedä. Maha mulla kyllä meni sekaisin tuosta jätskistä. :)

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-06-05 09:11:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
1½ viikkoa takana. Paino on pudonnut 100 g. Olo on hyvä ja kolotukset poistuneet. Kyllä tää tästä.

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-06-05 10:21:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
:smt023

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-06-11 09:30:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Paino tulee alas hitaasti. Pari sataa grammaa vasta lähtenyt. Vyötäröltä on kuitenkin lähtenyt jo 2 cm!!! Kai tää toimii.

Muuten, olikos jossain hyvää vinkkiä siihen, että mitä kaskviksia / juureksia voi syödä. Muistelen jostain lukeneeni, että esim. bataatti on ihan ok ruokaa, mutta peruna ei. Hiilareitahan noissa on kummassakin, joten saattaa olla että ajatuksen päähäni on iskostanut joku ravintoterapeutti-guru!

Safkat on pääsääntöisesti pysyneet karppina. Vähän tuli viunaa juotua, kun oli tilaisuus jossa en vaan osannut kieltäytyä. Ei ollut hyvä olo vehnäappeen ja kaljan jälkeen´seuraavana aamuna. Ehkä myös määrällä oli merkitystä. :)

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: HuimaHeimo tänne
ViestiLähetetty: 2015-06-15 11:51:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-17 13:06:46
Viestit: 361
Ei se bataatti ole ok ruoka. Vähän sitäkin voi syödä, mutta ei kuulu karpille. Kaivoin tiedon esille internetin ihmeellisestä maailmasta.

Kahdessa viikossa on lähtenyt kilo. Näyttää siltä, että ilman urheilua tämä on vaan hidasta työtä. Tosin ei kai mulla sitä pöhötystä juurikaan ollut, ja pienellä kalorivajeella tulos on hitaampi kuin urheilemalla. Eli paino putoaa myös pelkällä ruokavaliolla, mutta nopeampaa se on ollut kun on vähän hikoillut siinä ohessa.

Kyllä mulla on ollut "repsuja" matkalla. Monta juhlaa ja kekkeriä näin kesän aikana, ja tarjolla aina pullaa/kakkua/leivonnaista. Ei mulla ole tarvetta kieltäytyä kaikesta, kunhan otan vaan vähän. jos on isommat kinkerit, niin otan pienemmille kakaroille kakkuja ja sanon että syön sitten siitä loput. Emäntä/isäntä on hyvillään, korkeintaan kuittaa jotain hyväntahtoista meidän perheen ekohippeilystä. Hyvin toki huomaa, että vähänkin jotain jauhohöttöä syötyäni mulle tulee pian kova nälän tunne. Syöt ensin, ja parin tunnin päästä on taas nälkä vaikka ei oikeasti ole. Mä luin jotain vehnä on saatanasta -kirjaa kaverini innoittamana. Ja siinä puhuttiin juuri tuosta ilmiöstä. Eli jos haluaa kiusata itseään, niin kannattaa ottaa aina vähän kakkua tai leivonnaista. Saa näläntunteen ja voi kärvistellä siinä! Sitä voi sitten vaikka olla marttyri ja parempi ihminen samaan aikaan.

Mutta joo. Paljon tulee kasviksia ja lihaa syötyä. Kyllä mä A-luokan makkaraa grillaan, sillä siinä ei kai ihan niin paljon ole jauhoa. Munia ja pekonia menee taas paljon, mitään rasvoja en kahviin kaatele tai öljypullosta huikkaa nappaa. En vaan halua. Maitotuotteetkin ovat normaalilla tasolla. Pari purnukkaa Bulgarian jogurttia tulee aamiaiseksi napattua, mukana jonkin verran pähkinöitä ja ihan vähän mysliä. (Myslin määrää vähennä koko ajan, sillä en halua repäistä siitä itseäni irti). Hiilarit ei nouse yhtenäkään päivänä yli 50 g:n. Ei edes niinä kakkupäivinä. [joku silmienpyöritys hymiö]

Hyvin menee, toivottavasti muillakin!

_________________
Ilkeä ihminen!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)