karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:28:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Aloittaminen
ViestiLähetetty: 2010-11-25 09:37:59 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-11-24 17:23:51
Viestit: 25
Millainen on tyypillinen lounas tai päivällinen parantumisvaiheessa?
Olen käsittänyt että pääasiassa vaaleita lihoja tai kalaa, mutta mitä lisukkeeksi? Onko ihan karppityyliin parsa- tai kukkakaalia? Miten maitotuotteiden käyttö, kerma tai smetana yms.?

Joudun tässä kyselemään odotellessa hänen ensimmäisen kirjan saapumista..

_________________
http://www.schwarzbeinprinciple.com/pgs/home.html


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloittaminen
ViestiLähetetty: 2010-11-25 10:33:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-26 07:18:39
Viestit: 284
Paikkakunta: Kanta-Häme
99iita kirjoitti:
Millainen on tyypillinen lounas tai päivällinen parantumisvaiheessa?


Parantumista mistä?

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloittaminen
ViestiLähetetty: 2010-11-25 10:54:33 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
*Mariza* kirjoitti:
99iita kirjoitti:
Millainen on tyypillinen lounas tai päivällinen parantumisvaiheessa?


Parantumista mistä?
Hormoni- ja aineenvaihdunnan ongelmista. Siihen on Sbein Principle tarkoitettu. :)

muoks. Eikös tuolla Wikissä ole aika kattavat ruokaehdotukset? Eli kuta kuinkin niin, että joka aterialle neljännes proteiinia, neljännes hyviä, eli käsittelemättömiä hiilareita, neljännes vähähiilarisia vihanneksia ja neljännes hyvää, eli käsittelemätöntä rasvaa.

Esim. kalaa, pari perunaa JA parsakaalia, voita. Maitotuotteet muistaakseni lasketaan hiilareihin.

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloittaminen
ViestiLähetetty: 2010-11-25 11:00:11 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-11-24 17:23:51
Viestit: 25
Minulla on selkeästi tuo atrenaliinipurnaurtti .. siksi tämä kiinnostus svartspainiin :)

_________________
http://www.schwarzbeinprinciple.com/pgs/home.html


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloittaminen
ViestiLähetetty: 2010-11-25 11:03:15 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
Schwarzbein Principlen ruoka-ainetaulukot

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloittaminen
ViestiLähetetty: 2010-11-25 11:22:59 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-11-24 17:23:51
Viestit: 25
Kiitos esimerkistä,
tuohan kuulostaa hyvältä jos vaikka kermainen kala potuilla ja rehuilla. Voisin vaikka elää pelkästään sillä. :D

_________________
http://www.schwarzbeinprinciple.com/pgs/home.html


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloittaminen
ViestiLähetetty: 2010-11-25 12:33:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
Omia huomautuksia tuohon wikin taulukkoon:
- Schwarzbein ei minun käsittääkseni kehoittanut erityisemmin välttämään luonnollisia tyydyttyneitä rasvoja, vaan lähinnä esim. margariinien prosessoinnissa syntyneitä pitkäketjuisia tyydyttyneitä. Voi lienee siis ok, vaikka tuolla taulukossa voi saada kuvan, ettei se olisi ok.
- Gluteeniviljat kielletään kolmeksi ensimmäiseksi kuukaudeksi The Programissa.
- Schwarzbein suosittelee myös kokeilemaan suolahappolisää, koska useilla on siitä puutetta. Apteekista saa Hypochylinia ja monet luontaistuotekaupat myy Solgarin "betaine hydrochloride with pepsin" -nimistä tuotetta. Jos on suolahappovajetta, se voi aiheuttaa selvästi heikentynyttä ravinteiden imeytymistä. Itselle nämä ovat vain osoittautuneet aika oleellisiksi, ja syönkin aterian jälkeen yleensä 4 kapselia, joissa jokaisessa 520mg suolahappoa eli puolet enemmän kuin yhdessä Solgarin.

Schwarzbein pitää erityisen tärkeänä, ettei syö vahingossa liian vähän. Siksi hän suosittelee syömään aika monta kertaa päivässä.

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloittaminen
ViestiLähetetty: 2010-11-25 13:24:06 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-11-24 17:23:51
Viestit: 25
Kiitos vinkistä!
Pitänee hankkia tuota suolahappolisää.

_________________
http://www.schwarzbeinprinciple.com/pgs/home.html


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloittaminen
ViestiLähetetty: 2010-11-25 13:27:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Paikkakunta: Turku
Valtz0r kirjoitti:
aterian jälkeen yleensä 4 kapselia

Hyviä tarkennuksia valtsu. Saanko udella miksi ruuan jälkeen otat nuo tabut? Mää olen ottanut juuri ennen ruokailua :?

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloittaminen
ViestiLähetetty: 2010-11-25 13:40:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-01-16 14:19:53
Viestit: 12
Paikkakunta: Turku
Oletteko huomanneet eroja suolahappotuotteissa? Olen itse aloitellut kuukausi sitten Sbeiniä ja suolahappolisän tällä viikolla. Apteekista saatavasta Hypochylinistä ja sitten Solgarin betaine hydrochloridista mahani turpoaa kaksinkertaiseksi ja tuntuu ettei mikään liiku, eli vähän niinkuin pahentaisi tilannetta. Solgarin Digestive Aid parantaa hiukan oloa ja syöminen tuntuu paremmalta. Johtuu tämä siitä, että tarvitsen kaikkia eri "happoja" (suolahappo, betaine HCL + pepsiini ja lisäksi entsyymejä) koska mahani ei toimi lainkaan vai mistä moinen? Vai olenko syönyt liian vähän noita tabletteja? Hypochyliniä kokeilin 2 tablettia ennen ruokailua ja 4 tablettia ruokailun jälkeen, mahaa ei alkanut polttamaan vaan sain ainoastaan turpoamisen ja ähkyolon (vaikka en syönyt paljoa kerralla).


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloittaminen
ViestiLähetetty: 2010-11-25 13:42:45 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
En ole kokeillut muita kuin tuota Valtsun mainitsemaa Solgarin tuotetta, mutta siitä ainakin tuntui tulevan vain turvotusta ja kuvotusta. :? Jätin sen sit vaan pois...

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloittaminen
ViestiLähetetty: 2010-11-25 13:49:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Paikkakunta: Turku
Itse olen tilannut iherbistä jotain tuotetta. Ei siitä ainakaan mitään tuollaisia oireita tule.

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloittaminen
ViestiLähetetty: 2010-11-25 14:04:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
Hmm. Itse otan Thorne Researchin kapseleita, tilasin sellaisen 625kpl pakkauksen kun se tulee aika halvaksi (joku 46e kun sama solgarmäärä maksaisi kai 110e, ainakin täällä) ja siinä ei ole edes mitään magnesiumstearaatteja yms fillereitä. Lisäksi mulla on Thornen B.P.P.-kapseleita joissa on suolahapon lisäksi haiman tuottamia ruoansulatusentsyymejä. Aamuisin voisi ottaa ehkä ainakin puolet ennen ruokaa, mutta tuo ruokailun jälkeen (tai käytännössä joskus 30-45min ruokailun jälkeen) on sen vuoksi kun joidenkin mukaan luonnollisesti suolahappotasot olisivat korkeimmillaan noin 1h ruokailun jälkeen ja liian korkeat tasot voivat joidenkin mukaan häiritä hiilareiden imeytymistä. Tosin esim Jonathan Wrightin suolahappokirjassa (Why stomach acid is good for you, vuodelta 2001 kai) neuvotaan ottamaan aterian aikana, joten en oo ihan varma. Mietin että pitäiskö hankkia Wrightin uusi suolahappokirja, jos siinä olisi jotain muutoksia tuohon.

En tiedä onko kaikilla AFläisillä sitten tuota puutetta, mutta itselläni tuntuu ihan oikeasti olevan. Esim pari kertaa mulla on nukkumis- ja lihasjumitusongelmat kadonneet tosi pian sen jälkeen kun olen ottanut suolahappoa. Samoin nyt kun olen jo jonkin aikaa ottanut säännöllisesti tuota lisää, on akneoireilu ollut harvinaisen vähäistä.

Hypochylinin annosmäärästä en ole ihan varma. Sen ei pitäisi laskujeni mukaan olla Solgaria vahvempaa kamaa, mutta tuntuu se silti jotenkin olevan o_O Niitä mulla on vielä vähän jäljellä ja otan niitä töissä 3kpl noin 20-45min ruokailun jälkeen.

Tuosta tarpeesta vielä... Wrightin mukaan 5-7 * 650mg on usein optimiannos, mutta en tiedä kyllä yhtäkään suomalaista, joka olisi noin isoja annoksia ottanut. Joillekin tulee pienemmistäkin määristä huono olo. Mulla tuli pari päivää sitten 6 * 520mg annoksen jälkeen (ja luultavasti nimenomaan noiden suolahappojen vuoksi) niin selviä ruoansulatusoireita, että päädyni siihen neljään.

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloittaminen
ViestiLähetetty: 2010-11-25 15:20:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Paikkakunta: Turku
Kiitos valaisusta Valtsu. Alan itsekkin ottamaan sitten ruokailun jälkeen ja kuulostelen mitä tapahtuu.

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloittaminen
ViestiLähetetty: 2010-11-25 15:49:56 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-11-24 17:23:51
Viestit: 25
ninni74 kirjoitti:
Itse olen tilannut iherbistä jotain tuotetta. Ei siitä ainakaan mitään tuollaisia oireita tule.

Onko minkä niminen tuote?
Sillä kysyn kun tilataan vitskut yms. sieltä.

_________________
http://www.schwarzbeinprinciple.com/pgs/home.html


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloittaminen
ViestiLähetetty: 2010-11-26 08:36:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Paikkakunta: Turku
99iita kirjoitti:
ninni74 kirjoitti:
Itse olen tilannut iherbistä jotain tuotetta. Ei siitä ainakaan mitään tuollaisia oireita tule.

Onko minkä niminen tuote?
Sillä kysyn kun tilataan vitskut yms. sieltä.

Viimeksi tilasin extraenzyme-13. Sitä aikaisempaa en muista.

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloittaminen
ViestiLähetetty: 2010-12-29 12:02:45 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-11-24 17:23:51
Viestit: 25
Onkos tietoa miten tumma suklaa sopii principleen?

_________________
http://www.schwarzbeinprinciple.com/pgs/home.html


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloittaminen
ViestiLähetetty: 2011-04-04 17:35:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-10-07 19:23:23
Viestit: 170
Mulle suositeltiin kans tän tyyppistä ruokavaliota, tässä anoreksian paranemisvaiheessa.

Söin purkin noita suolahappokapseleita (Lifestä ostin, niitä with pepsin) ja en saanu poltteen tunnetta edes 7 kapselilla.
Ei riitä kovin pitkäksi aikaa kyllä yksi purkki.

Täytyy lueskella enemmän tästä aiheesta ja ruokavaliosta..


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)