karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 08:34:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Katariinakarpin uusi elämä
ViestiLähetetty: 2008-08-14 18:54:46 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-14 08:20:00
Viestit: 15
Nyt lähtee! :P

Laitoin tonne esittelyyn vähän alkusanoja. Helteet siis tulivat ja piti vaihtaa uikkareihin, huiih, mikä läskisokki. Painoa oli vko 29 61,5 kg. Oon 158 cm pitkä ja jotenkin äitiyden jälkeen en saata enää uskoa hoikkuuteen.. Takana vähäenergisiä kidutusdieettejä ja lopputulos aina sama. Oon päässy muutaman kerran 57 kg asti ja sit taas takasin kuuteenkymmeneen kiloon. Nyyh.

Kahden viikon hiilarilakon jälkeen paino tippui 3,5 kg - hui! Sit alkoi pelottaa, teenkö mää oikein vai mitä mää teen, mut peili kertoi läskien lähteneen, ihanaa. Mökkiviikonlopun ja sukulaisten ihmettelyn keskellä päätin, et mää en alistu ruokasyrjintään (voiksä nyt syödä tätä? Haittaaks jos mää paan tähän sokeria? Kelpaaks sulle tää?) ja muutan ruokavaliota sallivammaksi. Niinpä valitsin kaupasta kaikkea alle 5 g hh sisältäviä eväitä.

Täs on menty nyt viikko näillä eväillä ja vähän toista, painoa on nyt 57,5 kg. Tän päivän syömiset: muki kahvia + kermaa, 2 paistettua munaa, naudanlihasuikaleita paistettuna+ruokakermaa+koskenlaskijaa tomaatin, kukkakaalin ja kurkun kanssa, lisänä lasi laktoositonta rasvatonta maitoa. Päivällä desi partajogua ja pellavarouhetta, kuppi kahvia ja kermaa. kaupan kautta kotiin tultuani vetaisen loput naudanlihasuikalemössöstä, jota jäi desin verran.

Kommentteja, kannustusta, pliis!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-14 19:24:31 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-03-26 20:39:28
Viestit: 19
Heippa!

Itse olen saman pituinen ja painoa nyt 60 kg. Viime kesänä paino oli jopa 65 kg. Keväällä karppailin kaksi viikkoa ennen ulkomaanmatkaa ja paino tippui silloin 63kg -> n. 58,5 kg. Nyt onneks saa aloittaa edes vähän kevyempänä :) matkan jälkeen paino tuli siis takaisin :| aikalailla vaatii mulla motivaatiota tämä ruokavalion muutos.. eli kolmen viikon päästä taas uusi reissu edessä niin taas jaksaa :lol: hyvä että aloitus alkoi vähä aiemmin, niin jospa pääsis vähän enemmästä eroon :wink:

Eilen siis alkoi taas mulla tämä karppaus. Toinen päivä aina ollut se pahin vastus.. mutta hyvin on kestänyt tänään :)

Olisi kiva kirjoitella jonkun kanssa joka suunnilleen samoissa mitoissa :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-15 08:46:54 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-14 08:20:00
Viestit: 15
Ou jee, kiva kuulla, että maailmasta eivät ole sopivan pituiset loppuneet! :wink: Musta tuntuu, että on henkisesti raskaampaa lähteä tiputtelemaan paria kiloa tai viittä ja pitää se siellä, kun on niin "pienestä" määrästä kysymys. Mulla on ollu tällä viikolla hirveitä ahmimishinkuja, sit söin maapähkinöitä tuskaan ja olin 2 päivää ihan turvoksissa. Mikään ruoka ei tunnu riittävän, vaikka maha on jo täynnä. Onneks työt alkaa eikä ehdi kaivamaan kaappeja tyhjiksi. Elimistö ihan selvästi taistelee vastaan. Nyt lähden mökille pariksi päiväksi taas sukulaisten ruokadiktatuurin alaiseksi, juhlaa on ja syötävää ja juotavaa.. [-o<


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-17 08:50:24 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-03-26 20:39:28
Viestit: 19
Äh, mä oon kyllä niin vihanen ittelleni :evil: meni kaks päivää nyt tuossa ihan hiilarimössöillä. mökillä tuli oltua, ei siellä oikein muuta tekemistä sitten ollutkaan kun syöminen :D voi ei, mutta pakko vaan yrittää piristyä.. ne ensimmäiset kolme päivää kyl vaikeimmat. niistä kun vaan pääsis yli kunnialla, niin helpottas.

mitenkäs sun viikonloppu sujui Katariina? jospa paremmin kuin täälläpäin :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-17 09:20:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-03-26 20:39:28
Viestit: 19
Perjantaiaamuna oli muuten ihan hirveä olo. Joskus viiden aikaan alkoi hikoiluttamaan ja paleltamaan.. siinä sitten sängyssä pyörin puol seiskaan. täristen sitten söin luonnonjogurttia ja mansikoita.. ja hikeä valu selästä ja mahasta :D tais olla verensokeri vähän alhaalla. pitää alkaa illalla syömään vähän paremmin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-18 18:49:33 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-14 08:20:00
Viestit: 15
Ei juma!

Eilen illalla astelin vaa'alle ja jumankauta näytti 58,8 kg :evil: :evil:

Mää en kyl tajuu, lauantaina aamulla söin kananmunaa ja partajogua, perjantaipäivällisellä paistettua jauhelihaa ja sulatejuustoo, pikkusen paprikaa, lauantaipäivällä samaa jauhelihaa pihvimuodossa eli yhteensä kahtena päivänä 400 g ja yht. 4 munaa sekä pellavarouhetta muutaman desin. Sitten illalla lauantaina myöhään 2 pientä makkaraa, joiden hh-pitoisuus piti olla alle 5 % ja salaattia, jossa paprikaa ja oliiveja. Su taas jogua, 2 munaa, pellavarouhetta, kourallinen pähkinöitä jne...Eikä mitään jättimääriä! Su iltapäivällä tuli päänsärky ja väsymys (mut on myrkytetty väärillä makkaroilla :o ), eka kerta, kun on ollu huono olo.

Nyt taitaa olla sellanen meininki, et mää en juo tarpeeksi. Mössöt hautuu mahassa? :shock:

Töihin palattuani olin niin tolaltani, että söin vahingossa kotimaisen pikku omenan #-o :lol:

Mikä on kunto nyt?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-30 09:42:46 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-03-26 20:39:28
Viestit: 19
jeij, nyt on saanu taas otteen tästä karppailusta :) viides päivä menossa. eli oli tuossa välissä hiilaripäiviä, töppäs aina johonkin kolmanteen päivään.

tänään paino 58,3 kg :) tiistaina 60,7 kg. menkkaturvotusta kylläkin vähäsen tuossa alussa. eilen koski päähän kolmesta lähtien, ei auttanu karppiruoka eikä runsas veden juonti. kai se sitä ketoosiin siirtymistä sit (?)

mut nyt kyllä hyvä olo, eikä tulis mieleen lopettaa! :)

mites sulla menny?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-30 09:45:43 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-03-26 20:39:28
Viestit: 19
palelu on kyllä huonoin puoli, tuntuu et ihan jäässä kokoajan :D vois tästä mennä kuumaan suihkuun :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-11-17 19:01:59 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-14 08:20:00
Viestit: 15
Nonii, nyt on kulunu 4 kk aloituksesta. 3 kk kohdalla kävin työterveyden kautta verikokeessa, kolesteroli 6,5. #-o Nyt loppui rasvansyönti ja tehokarppaus, kitoosh. Aloitin taas uudelleen lihotuselämän, paino on noussut, kuten vois kuvitella. Paino meni 55 kg:oon, nyt se on 57. Oon mättäny suremati karkkia ja muuta mössöö pari viikkoa, mut ajattelin vielä palata ruotuun. Olipa mukavaa, kun kuukautiskivut olivat välillä ihan siedettäviä ja oli pirteä ja mukava olo. Aattelin ottaa jonkun keskitien kulkijan linjan. Mikähän vois sopia?

Syviä huokauksia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-28 21:58:28 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-14 08:20:00
Viestit: 15
Läskit ovat palanneet, kun palasin perunan ja riisin syömiseen. Nautin karkista, mutta haluaisin taas vararenkaasta eroon. Olo on kyllä ihan siedettävä, vaikka väsynyt. Liikunta on jäänyt vähälle. Luulenpa, että sopiva paino mulle ois jotain 57 kg. Eikun takaisin ruotuun, hiilarit kuriin. Ei tämä tämmönen eestaas meno oo mistään kotoisin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-02 16:51:33 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-14 08:20:00
Viestit: 15
Oukei. Nyt alkoi kesäloma. Viime talvi oli tosi rankka, voimat loppui ihan totaalisesti. Nyt olen puolentoista viikon ajan yrittänyt levätä. Lepääminen tarkoittaa siis nukkumista kahdeksaan asti, aamiaisen laittamista lapsille, petien petausta ja pientä siivoilemista, lounaan laittamista, puutarhan kynimistä, kevyttä sellaista. Kaupassa pitää aina silloin tällöin käydä. Mies tulee töistä kolmen maissa, ottaa päiväunet ja tekee päivällisen. Istuu sitten netissä ja laittaa lapset nukkumaan. Minä yritän sitten vaan lepäillä. Vaikeeta on olla tekemättä mitään. Olen kieltänyt itseltäni matonpesun, ym. kesäsiivouksen, kirpparitouhuilun, shoppailun alennusmyynneissä (sitä en missään nimessä tekisi muutenkaan) ja uusien projektien kyhäämisen.

Oikeesti en ole edes uskaltanut käydä vaakalla. Luulen painon olevan noin 62 kg.

Nyt mulla on rauha aloittaa. Laitoin tickerinkin, osasin! Aamu alkoi partajogulla, päivällä pekonia ja munia, välipalaksi partajogua, kohta lihaa. Olen valmistellut elimistöä poistamalla hiilihydraatteja ruokavaliosta ja vetänyt viimeiset karkkimässyt.

Täst lähtee.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-05 18:28:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-21 23:04:45
Viestit: 1488
Paikkakunta: Lojo
^ Kyllä se siitä lähtee. :D

Miksi sä et uskalla puntarille? Eikö susta olisi kiva nähdä millaista tulosta sä saat aikaan?

_________________
3.7.2009 on hemmetin pitkä matka päämäärään.
8.8.2011 Ei saa luovuttaa. Pitää olla haaveiden ja unelmien lisäksi päättäväisyyttä.
7.7.2016 Ollaan oltu siinä mistä lähdettiin. 116kg -> nyt 101kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-06 21:20:12 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-14 08:20:00
Viestit: 15
Uskalsinpa vaa'alle, mut vasta kun ketoosi tuntui olevan jo päällä. 61,5. Paino tuntuu alenevan taas vauhdilla. Tuntuu, että tätä helposti häviävää, vartalon pinnalla lilluvaa rasvaa häipyy tosi helposti. Tänä aamuna syömättä ja juomatta vielä paino oli 60. Tasan. :!: Nyt illalla 60,5. Nyt kun vielä osai säätää ton tickerin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-07 11:50:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-21 23:04:45
Viestit: 1488
Paikkakunta: Lojo
^ Jej! :hug:

Mä ajattelin että kerran viikossa puntarointi kauhua riittää mulle. :lol: Pitäisi kaivella jostain esille mittanauhakin niin saisi tätä vartaloa vähän mittailtua, kun siinä se muutos sitten vasta näkyykin.

_________________
3.7.2009 on hemmetin pitkä matka päämäärään.
8.8.2011 Ei saa luovuttaa. Pitää olla haaveiden ja unelmien lisäksi päättäväisyyttä.
7.7.2016 Ollaan oltu siinä mistä lähdettiin. 116kg -> nyt 101kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-09 22:06:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-14 08:20:00
Viestit: 15
Nyt mää oon saanu ketoosin jotenkin syvemmästä vähäisemmäksi, varmaan on tullu syötyä hiilareita, kun oon vetäny salaattia ja vihanneksia enemmän. Että mä vihaan näitä läskimakkaroita, kuolema niille :twisted: . Ostin silti housut tänään alennusmyynnistä. Aamu - ja iltapainon välinen ero näkyy oleva taas se sama ½ kiloa. Tuntuu vähän petokselta, kun punnaa ittensä aamulla ja on olevinaan niin keijukainen, sit illalla on tuntee olevansa läskiuimarenkaan sisällä. Voi neste! :? :( Taidan punnita vain iltaisin nii tuntuu et sit ei petä itseään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-24 14:46:29 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-14 08:20:00
Viestit: 15
Voi jummi, kun sitä on kärsimätön... :x . Nooh, iloinen uutinen on se, että kun tulin viikon jälkeen mökiltä, paino oli n. 60 kg. Ei mitään nopeaa siis. Mutta peilikuva näytti selkeästi ehommalta, läskimakkarat ovat pienentyneet! :D :D Lieneekö lihas kasvanut, mene ja tiedä, mutta lienee uuden trampoliinin aikaansaamaa. Siinä vierähti tovi jos toinenkin lasten kanssa hyppiessä. Mikä sen parempaa liikuntaa, suosittelen!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-20 17:40:05 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-14 08:20:00
Viestit: 15
Mää oon back! Jaksoin kesästä 2009 jonnekin myöhään syksyyn aktiivisena, noudatin pitkään töissä maltillista linjaa ja liikuin. Sit alkoi hirveä työvuosi 2010 jonka perään liian lyhyt ja ytimekäs "loma", uusi syksy ja kiivas kevät. Seurauksena nopea uupuminen ja stressi, jota yritin jopa mielialalääkityksellä kuriin (varmaan juu auttaa, idioottilääkäri työterveydessä). Koko kevät olen taistellu terveyden vuoksi. Pakkotahdin hellittäessä paino alkoi nousta raketin lailla. Lihoin muutamassa kuukaudessa kuusi kiloa ja sitä ennen kerääntyi 2 hiipimällä. Tässä olis nyt 8 kg setti ympärillä paitti että vihelsin pelin poikki ja jäin vuorotteluvapaalle töistä. Pelasta itse itsesi, kukaan muu ei tee sitä puolestasi. Lähdin taas tiukalle kuurille ja 2 kg lähti heti kahdessa viikossa, kuukauden sisään lähti jo seuraava kilo. Patalaiskana ja uupumuksesta vieläkin pyörällä päästä ei ole liikunta maistunut yhtään eli paremminkin vois olla. Tässä ollaan nyt 63,5 kg ssa ja mennään sinnikkäästi mutta maltilla kohti 60 kiloa. Kävin messuilla kehonmittauksessa. Ihannepaino 55 kg! Kenen ihanne, kysyn vaan!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-08-01 21:01:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-14 08:20:00
Viestit: 15
Täällä vielä sinnitellään. Jätin karppaamisen moneksi vuodeksi. Pääsin kuitenkin kerran sopivaan painoon, mut se ruoka kun vaan on syötävä ja perunaa ja pastaa ja riisiä. No tää on kuitenkin tehny musta elämäntapaintiaanin, eli leipää olen oppinu välttämään sekä pienentään annoskokoa sekä syömään riittävän usein. Muistan elokuvasta Rottatouille sen Remy'lle juttelevan kokin , kun se Remy oli siellä viemärissä ja se oli tosi nälissään: se sanoi että ruoka tulee aina.

No, tilanne on osin hyvä, osin huono. Hyvää on se, että paino on ollut enimmillään 63 kg, ei siis ihan huono. Viimeisen puoli vuotta se on pysynyt 62 kg:ssa. Nyt kun taas on aikaa, aloitin kunnon karppauksen ja viikossa on häipynyt kilo. Huonoa on se, että oon kaiken työstressin takia sairastunut fibromyalgiaan, joka tekee liikkumisesta kurjaa. No motivaatiota se antaa liikkumiseen. Oonkin aika hyvin saanut itseäni liikkeelle, kun on riittävän mukavat lajit eikä yritä liikaa.

Katotaan nyt sitten, paljonko saan pudotettua painoa ja häviääkö nuo vihaamani sivuponttoonit :(


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-29 08:13:05 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-14 08:20:00
Viestit: 15
I'm still standing! Ja taas tammikuussa "heräsin" siihen, että mulla oli 10 kg kertynyt. Aloitin armottomalla ketokarppauksella ja sain kuin sainkin painon alle 60 kg. Tällä kertaa vedin 8 viikkoa putkeen, mikä tuntui jo ihan vaarallisen oloiselta kropassa. Sen jälkeen maltilla ja paino jaksaa vielä laskea kilon kuukaudessa.
Mikä siinä on, ettei pysty oppimaan kerrasta, vaan aina lipeää ojaan uudelleen ja uudelleen! Aaaarrgggh!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)