karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-13 14:25:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 92 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Loppukevennys -5kg
ViestiLähetetty: 2014-03-18 20:20:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-08-28 16:29:05
Viestit: 6049
Paikkakunta: Pieni savolainen kunta
Onnea vaan =D>
Mulla ois tavoitteena ainakin 10 kiloo pois vielä... 8)

_________________
Santikka murisee ja rähisee, mutta usein myös hymyilee :smt006


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Loppukevennys -5kg
ViestiLähetetty: 2014-03-20 20:04:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-09-28 21:03:26
Viestit: 299
Kiitosta vaan, santikka, ja tsempitykset omaan pudotukseesi :smt023

Painosta ei vielä mitään uutta raportoitavaa. Vaaka eilen vähän yritti huudella,
kun olin kotona käväisemässä, mutta vastustin sen kutsua! Lauantai olkoon punnauspäivä.
Senttejä aion myös tarkkailla ja raportoida jatkossakin, kunhan vaan taas mittanauhan
jostain kaivelen.

Liikunnat on tässä viimeisen n. vuoden ajan olleet niin minimissä, että sen todella tuntee
jo ihan arjessakin - kaikki on vaan pykälän verran raskaampaa rapakuntoisena. Tähänkin
tilanteeseen olen jotain rotia yrittänyt nyt saada: työmatkan (5km/suunta) olen kävellyt
muutamaan otteeseen ja kevään aikaan olisi tarkoitus hankkia pyörä ja luopua kokonaan
autosta, joten sitten sitä työmatkaliikuntaa tulisi väkisinkin. Lisäksi ohjelmassa on tällä
hetkellä kaksi 30pv:n haastetta: lankku- ja peppuhaaste :mrgreen: Saa kannustaa! :smt041

_________________
Painon- yms. seurailupäikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Loppukevennys -5kg
ViestiLähetetty: 2014-03-22 08:03:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-09-28 21:03:26
Viestit: 299
Niin kuin oli tiedossa, tämä toimii:

-Korkein paino (arvio): 70+kg
-mitattu lähtöpaino (15.3.2014) : 68,5kg
-22.3.-14: 67,4kg

Ei vielä ollenkaan "virheetön" viikko takana, mutta pahimmat paheet pois kuvioista.
Ja ajattelu naksautettu siihen asentoon, ettei yksittäiset repsut kaada koko systeemiä.
Tästä hyvä jatkaa :smt023

EDIT:

Kirjataanpa jotain välitavoitteita:

1. 65kg:n alitus
2. 63kg:n alitus (tahti tässä vaiheessa jo huomattavasti hidastunut, jos vanhat merkit
paikkansa pitää)
3. KAAPO (60,9kg)
ja
4. 60kg:n alitus

Tähän jätän kuitenkin sen varauksen, että ensisijainen tavoite on vartalon muokkaus ja
yleinen hyvinvointi, joten jos alkaa hyvältä näyttää ja ennen kaikkea tuntua jo korkeammissa painolukemissa,
voin tuon viimeisen tavoitteen ainakin unohtaa. We'll see.

_________________
Painon- yms. seurailupäikky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-25 19:49:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-09-28 21:03:26
Viestit: 299
Tänään kehittelin virkaatekevän mittanauhan, joten sain jonkunlaisia mittoja otettua.
Uusimmat tulokset vertautukoon näihin v. 2011 alkupuolen mittoihin, jotka ovat sieltä
pienimmästä päästä (alhaisin vyötärömitta tais olla v:lta 2012).

v.2011(-2012)____________Nyt:
Ry 85 cm________________88cm
Ra 75,5 cm______________78cm
Vy (kapein) 66cm(!)_______76cm
Alavatsa 84,5 cm_________93cm
Lantio (levein) 100 cm_____110cm
Polven yläp. 42,5 cm______46cm

Huhhuh, sano... :smt009 Järkyttävämpiä kuin painolukema! Kyllä on ihminen tyhmä, kun päästää
ittensä kaiken oppimansa jälkeen takas tuollaisiin mittoihin. #-o Toki nyt on iltamitat kyseessä,
mikä vaikuttaa varmaan hivenen noihin vatsanseudun mittoihin. Mutta silti, Hävettää...

Mutta ei auta itku - vaan VHH! Katsotaan, oisko mitoissa muutosta jo lauantaihin mennessä.

_________________
Painon- yms. seurailupäikky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-31 18:24:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-09-28 21:03:26
Viestit: 299
-Korkein paino (arvio): 70+kg
-mitattu lähtöpaino (15.3.2014) : 68,5kg
-22.3.-14: 67,4kg
-29.3.-14: 67,7kg

Ei toivotunlaista kehitystä painorintamalla, joten jäi mitatkin mittailematta. Viikonloppu lähti (taas)
syömisten ja juomisten suhteen lapasesta (oli toki vähän syytä juhlia, mutta ois sen voinut tehdä
karpimminkin...). Noh, se on mennyttä nyt, tänään taas esimerkillinen päivä. :smt045

_________________
Painon- yms. seurailupäikky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-27 15:04:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-09-28 21:03:26
Viestit: 299
Oon täällä edelleen, ei mitään pakoa foorumilta (eipä!), vaikka kaikenlaista tässä välissä on taas ehtinyt tapahtumaan,
painorintamalla ja muutenkin.

Mutta huomenna on virallisesti (taas) yksi koulutus kunnialla loppuun suoritettu ja paperit kädessä. Ja elo muutenkin
varsin tasaista, töitä ja kotiviikonloppuja ja ehkä välillä vähän reissujakin ynnä muuta kivaa. Ja tietty kesä :smt049
(vaikka tällä hetkellä varsin koleaa onkin, mutta vielähän ollaan kevään puolellakin).

Eli yleisen rentoumisen ja oman ajan lisääntymisen myötä odotan taas ruokailujenkin luonnostaan loksahtavan paikoilleen
ja painon alkavan tippua. Raportointia taas viikonloppuna!

_________________
Painon- yms. seurailupäikky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-12 20:02:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-09-28 21:03:26
Viestit: 299
Niinpäniin. Ei loksahtele, muuta kuin kiloja tähän naiseen. Kautta-aikain ennätyslukemat mittarissa, eikä siis sillä hyvällä tavalla... (EDIT: lukema oli siis 72,2kg, joka ei nyt näy missään,
kun kyllästyin tickeriin. Laitettakoon siis tähän viestiin karuksi muistutukseksi!)

Mutta nyt mulla on tavoitteita, jospa ne selkeyttäisi tätä päänsisäistä elämääkin niin, että aivan älyttömimmät ylilyönnit tuolla ruokailujen puolella jäisi pois. Ja sitten pikku hiljaa kääntyisi aidosti karppiin suuntaan tämä elo. Hitaasti kiiruhtaen, niinku tuo tickerin kilppari koettaa muistuttaa.

Alkuun siis tavoittelen 66 kg:n alitusta. Ja aikaa olisi sellainen 6 viikkoa (loman alkuun). Kilo viikossa. Can we do it? Yes we can! :smt036

_________________
Painon- yms. seurailupäikky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-20 13:18:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-09-28 21:03:26
Viestit: 299
nannuukka kirjoitti:
Kilo viikossa. Can we do it? Yes we can! :smt036


Tänään mittarissa 71,3 parin vesilasillisen jälkeen, eli sanoisin tuota pudotusta olleen juurikin
kilon verran. Eikä kyllä mistään tiukasta linjasta vielä kyse, joten tulokseen olen tyytyväinen.

Juhannuksena taitaa tulla hieman takapakkia, sillä juhlia meinaan ja kunnolla.
Hauskaa juhista kaikille! :mrgreen:

_________________
Painon- yms. seurailupäikky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-26 16:07:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-09-28 21:03:26
Viestit: 299
Tänä aamuna vaakalukema jälleen 71,3 eli jussin vahingot korjattu. Ja etteenpäin, sano mummo lumessa (keskellä kessee)...

_________________
Painon- yms. seurailupäikky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-28 15:32:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-09-28 21:03:26
Viestit: 299
70,7 kg = -0,6 kg/2vrk. Nyt alkaa pudotustahti olla kohdillaan ja motivaatio ennen kaikkea.
Noin pari kuukautta mieltä painanut asia selvisi myös tänään parhain päin, joten senkin puolesta mukavampi jatkaa.

Tänään oli ohjelmassa hiukan kirppistelyä sekä pation/laiturin pohjan rakentelua. Jos kohta sais grilliruokaa,
niin alkais olla hyvän päivän ainekset kasassa :smt001

_________________
Painon- yms. seurailupäikky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-07-03 14:50:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-09-28 21:03:26
Viestit: 299
Tänä aamuna taas puntarilla, vaikkei virallinen punnauspäivä olekaan. Salaa toivoin, että olis jo tipahtanut alle 7-kymmenen, mut ei vielä - vaan tasan 70 kg. No ei voi valittaa :)

Lähtötilanteesta pudotusta nyt siis -2,2 kg. Takkuinen alku ja Juhannus hidastivat tahtia, mutta nyt näyttää jo hyvältä. Hiukan jos vielä kiristäisi, niin varmasti onnistuisi tuo 66 kg:n tavoite aikataulussa, mutta toisaalta tämä tuntuu nyt sopivalta vauhdilta, joten ehkä antaa vaan mennä painollaan.

Tänään ollut raivauspäivä. Jo useampaan kertaan läpikäydyt kirppikselle menossa olevat kamat tuli taas raakattua. Sillä seurauksella, että 4(!) kassillista tavaraa oottelee tuossa ovenpielessä lahjoitettavaksi viemistä. Taivas, mistä tätä roinaa oikein riittää...

_________________
Painon- yms. seurailupäikky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-07-03 15:42:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-08-28 16:29:05
Viestit: 6049
Paikkakunta: Pieni savolainen kunta
Mulla ois myös paljon isoksi jääneitä vaatteita. Hui kauhistus, kun saisin aikaiseksi jotain tehdä niille. Mä olen sellainen, että kun en millään raaski heittää pois.
Ei mulla kirppis pöytää ole, mutta meillä on kylän ainoa kirppis sellainen että mun hyvä ystävä omsitaa sen ja välillä vien muutamii vaatteita sinne.
On niistä joskus aina tullut 5-10e. Isot vaatteet menee aika mukavasti kaupaksi.
Muistan itse, kun olin isompi, niin kyllä kirppikseltä löytyi aina jotain päälle pantavaa.
Nyt vaan en halua mennä, lue ei oo varaa, vaate kauppaan. Näillä tuloilla syö melko hyvin, siihen se jää.
Mulla on nyt kaiken kaikkiaan painoo tippunut 24 kg. Viime elokuun alusta.
Nostan itelleni sitä olematonta hattua =D>

_________________
Santikka murisee ja rähisee, mutta usein myös hymyilee :smt006


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 92 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)