karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-12 18:11:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 471 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 524 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-07-29 10:51:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-08-19 19:05:32
Viestit: 1189
Paikkakunta: Turku
Tänään uskaltauduin punnitsemaan itseni pitkästä pitkästä aikaa. Ja sain varsinaisen tsokkiherätyksen. vetäisin ihan kaikkien aikojen lukemat.
Vähän taustaa: karppimaailmaan löysin tuossa pari vuotta sitten. Aika hyvin pysyin ruodussa, eikä edes painonpudotus ollut mitenkään tärkeintä. Tänä keväänä tapahtui jotain. (Karppitapaaminen Turussa 15.1 :shock: ) Uusi ihmissuhde, työasioissa muutoksia, työaikojen muuttuminen kolmivuorosta yhteen vuoroon jne.
Tiesin kyllä, että leikin ruokavaliollani, mutta jotenkin annoin olla. Liikkuminen jäi, aikaa ei ollut (mukamas). Elämäni kesäloma takana. Mökkeilyä, veneilyä, vierailuja, hyviä ravintoloita, grillaamista. Siideriä, olutta ja varsinkin lonkeroa. Nyt mies läksi rallia katsomaan ja minulla oli aikaa hypätä puntariin. Viime kevään jälkeen kertynyt liki 8 kilon lasti.

Paino oli tänään 78, noin. Senttejäkin oli ropissut neljästä kuuteen ympäri kehoa. Siis lisää... Laitain tarkemmat mitat tänne myöhemmin. Istun ulkona naputtamassa ja lappu on sisällä...

Nyt kyllä sitten alkoi.....

Jääkaappi täynnänsä karppiruokaa. Mies ei luvannut alkaa karpata, kun pelkää sukunsa sydäntaustoja. Itsellään on verenpainelääkitys, molemmilla vanhemmillaan useampia infarkteja. En uskalla alkaa tuputtaa hänelle rasvaa, hänen pitää itse haluta muutosta. Toki voin vähän vaikuttaa ruokailutottumuksiin.

Ihania reseptejä olen selaillut. Tarttee oikein arpoa millä tässä nyt aloittaa...

Aamu alkoi tänään parilla munalla ja pekonipaketin puolikkaalla. Ja partiksella ja punaherukoilla (siis vähän) Tiedän, että partis ei sovi oikein mulle, mutta kun olen kesällä totuttanut itseni jugurttiin ja mysliin....Ei liian isoa muutosta heti!!

_________________
viewtopic.php?f=11&t=42276&hilit=heydy+uuden+alussa


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-07-29 10:56:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-08-19 19:05:32
Viestit: 1189
Paikkakunta: Turku
Pieni lisäys vielä...kun kaikki ei varmaan tunne mua entuudestaan...Olen aiemminkin kirjoitellut useampaankin otteeseen samalla nimimerkillä, mutta en jaksa linkitellä (Siis en osaa :? )

Mutta ikää 44, ensi viikolla 45. pituutta jotain 171. Kaksi tyttöä, joista toinen 20 v omillaan. Kotona 17-v. Avioeronnut 1997, Nyt uusi ihmissuhde alkanut joulukuussa 2010.

Liikuntaa kohtalaisesti harrastanut. Omistaa salikortin, joka lähinnä ollut kukkaron täytteenä kevään. Työmatkat (4 km) fillarilla tai kävellen... Ja kaksi ihanaa kissaa kotona, meinasin unohtaa.....

_________________
viewtopic.php?f=11&t=42276&hilit=heydy+uuden+alussa


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-07-29 12:17:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
Tsempitän!

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-07-29 20:05:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-08-19 19:05:32
Viestit: 1189
Paikkakunta: Turku
Puoli tuntia pelailin itsekseni Wiitä. Säälittävää perjantai-illan viettoa. Hyvin mennyt tämä eka päivä "uutta elämää". Kesäkurpitsasta ja jauhelihasta tein ruokaa. Sekaan koskenlaskijaa, aurinkokuivattua tomaattia ja oliiveja. Ja uuniin. Njam! Ai, niin, mutta tämähän ei ollut ruokapäikky :wink: . Kävin kyllä punnitsemassa itseni illallakin. Odotan nopeita tuloksia....aamusta oli jo vähän laskenut.... Noh, en nyt ihan tosissani, mutta vähän kumminkin....

_________________
viewtopic.php?f=11&t=42276&hilit=heydy+uuden+alussa


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-07-29 20:16:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-07-13 07:30:42
Viestit: 3045
Paikkakunta: Turku
Mukana seuraamassa. Lomalla paino noussut täälläkin, viikon päästä tai jotain sellaista takaisin ruotuun - vaikka kaikki ruoka on ollut täysin karppia, niin ei sitä voi määrättömästi syödä ilman läskiintymistä :|


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-07-29 21:04:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-08-19 19:05:32
Viestit: 1189
Paikkakunta: Turku
Minä en voi edes kauhean karpilla kehuskella. Grilliruuat kyllä ihan ok, mutta kaikki muu #-o Noh, vähän niinkun ennen lomaa kyllä päätin, että antaa mennä vaan nyt lomalla. Mutta että näin pahasti karkasi mopo :roll:

Mutta uudet tuulet puhaltaa.....Lomaile saari vielä kun voit ja nauti!!! Syksy tulee varmasti!

_________________
viewtopic.php?f=11&t=42276&hilit=heydy+uuden+alussa


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-07-30 07:36:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-08-19 19:05:32
Viestit: 1189
Paikkakunta: Turku
Aamulla puntari näytti suuntaa oikeaa...77.1. Vauhti tod.näk hidastuu, mutta tässä vaiheessa tuo on kyllä mannaa. Laitan mitat vaikka vasta, kun viikko on kulunut, saan sitten jo ekat vertailuarvotkin.

Tänään Kirkkonummelle serkkutapaamiseen. Aamulla tukevasti pekonia ja munaa, 5 kirsikkatomaattia, vuohenjuustoa ja rucolaa. Katsotaan kuinkas muijan käy päiväruokailussa...

_________________
viewtopic.php?f=11&t=42276&hilit=heydy+uuden+alussa


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-07-30 08:11:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-01 08:16:21
Viestit: 3165
Paikkakunta: Helsinki
:smt023

_________________
Kalan juoksut, puntit ja sapuskat lisäravinteineen
Koodilla HUV171 10 taalan alennus ensimäisestä tilauksestasi. Tämä siis iHerbistä.
Tässä linkki suoraan yrtin sivulle eikä sinun tarvitse lisätä koodia enää mihinkään


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-07-30 20:34:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-08-19 19:05:32
Viestit: 1189
Paikkakunta: Turku
Kiitos Fish käynnistä ja teretulemast toistekkii...

Kotiuduttu Kirkkonummelta! Ihan jees. Serkun avokki paljastui karppaajaksi....letut ei kelvanneet hällekään... Vähän reseptejäkin vaihdeltiin!

Muuten ruuaksi söin vähän lihakeittoa, josta perunat jäi kattilaan. Aaakkosasemalla tankkasin ennen menoa kahvin kermalla. Kakkua maistoin vähän kylässä, koitin ottaa reilusti kermakohtaa, mitä useimmat vältteli. Ja surukseni voin todeta, että join yhden ykkösoluen ja yhden nelosoluen. En tiedä mikä logiikka siinä oli, mutta alas meni. Nyt kaipaan kyllä jotain syömistä. Muistin muuten juuri nyt, että pakkasin mukaan myös 30g parapähkinöitä, mutta ne on kassissa edelleen...

Tämä kovasti koittaa mennä ruokapäikyn suuntaan, mutta mitä väliä!!

_________________
viewtopic.php?f=11&t=42276&hilit=heydy+uuden+alussa


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-07-30 22:40:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
Saahan tänne niitä ruokiakin laittaa, ei se mikään synti ole! Paremmin vaan pysyt ruodussa, kun on pakko merkata tänne meidän silmien alle :lol:

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-07-31 08:12:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-08-19 19:05:32
Viestit: 1189
Paikkakunta: Turku
Kiitos Anni! :D Jotenkin on hankalaa kirjoittaa useampaan paikkaan.

Eilen söin sitten vähän sitä laatikkoa, jota perjantaina jo tein (kesäkurppaa, jauhelihaa, tomaattia, oliiveja ja juustoa)

Tämä aamu lähti liikkeekke pekonin, munan, 4 kirsikkatomaatin ja pienen satsin partista ja herukoita kanssa. Heräsin kun tytär saapui kotiin aamulla. Oli eilisen päivän Tukholmassa. Ja huomenna töihin :( Kai se siitä sitten taas lähtee...Ja monena vuonna olen todennut, että olen kyllä vähän sellainen syksyihminen. (Ainakin uskotellut itselleni...)

Painoa taas aamulla tarkkailin ja suunta hyvä! Lenkille ajattelin lähteä...mutta en sitten lähtenyt. Noh, on tässä päivää jäljellä...Lämpötila on laskenut ja pilviseltä näyttää, ,vois olla hyvä lenkkikeli! Totuttelen ajatukseen!

_________________
viewtopic.php?f=11&t=42276&hilit=heydy+uuden+alussa


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-07-31 11:28:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-08-19 19:05:32
Viestit: 1189
Paikkakunta: Turku
Hah! Tein kuin teinkin sen. Kävin sauvakävelemässä. Tosin vain kaksi kierrosta pururataa, mutta kuitenkin. Nyt alan väsäämään täytettyjä paprikoita. Olen hamstrannut 8 paprikaa, ajattelin tehdä puoleen tonnikalaa ja puoleen jauhelihaa...Riittää sitten alkuviikoksi evääksi töihinkin.
Mulla on se ongelma, että haluaisin tehdä koko ajan jotain ruokaa. Jääkaappi täynnä raaka-aineita. Mutta sitten niitä pitäisi syödä kanssa samaan tahtiin...Tarttis tehdä oikein ruokalista viikoksi. Muuten jääkaappi täynnä toissapäiväistä ja viime viikkoista jne....Tarttis enempi käyttää pakastinta. Tänään en ole kyllä yksin syömässä noita 8 paprikaa, ihan selvennykseksi vaan...

_________________
viewtopic.php?f=11&t=42276&hilit=heydy+uuden+alussa


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-08-02 09:01:56 
Poissa
soutaahuopaakarppi
soutaahuopaakarppi

Liittynyt: 2009-03-11 22:12:54
Viestit: 3791
Paikkakunta: Keurusseutu
heydy kirjoitti:
Kiitos Anni! :D Jotenkin on hankalaa kirjoittaa useampaan paikkaan.

Niinpä :smt045
Sen takia mä taas ruokapäikyssäni selostan kaiken liikunnan ja liikkumattomuuden...sekä siellä perustamassani "Juoksumiitti keväällä 2012" ketjussa #-o (käy kurkkaamassa)

Siitä se taas lähtee kun arki alkaa ja päivärytmit on kohdallaan!

_________________
Kuva
Truth, nothing but the truth since 8.6.2010


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-08-02 09:06:52 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15265
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Merkki tännekin! :)

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-08-02 09:18:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-29 21:08:29
Viestit: 1975
Paikkakunta: Etelä-Karjala
heydy kirjoitti:
Hah! Tein kuin teinkin sen. Kävin sauvakävelemässä. Tosin vain kaksi kierrosta pururataa, mutta kuitenkin. Nyt alan väsäämään täytettyjä paprikoita. Olen hamstrannut 8 paprikaa, ajattelin tehdä puoleen tonnikalaa ja puoleen jauhelihaa...Riittää sitten alkuviikoksi evääksi töihinkin.
Mulla on se ongelma, että haluaisin tehdä koko ajan jotain ruokaa. Jääkaappi täynnä raaka-aineita. Mutta sitten niitä pitäisi syödä kanssa samaan tahtiin...Tarttis tehdä oikein ruokalista viikoksi. Muuten jääkaappi täynnä toissapäiväistä ja viime viikkoista jne....Tarttis enempi käyttää pakastinta. Tänään en ole kyllä yksin syömässä noita 8 paprikaa, ihan selvennykseksi vaan...

Sulla on sielun sisar täällä tässä ruuanhamstraus asiassa. :smt006 Jääkaappi on ihan täyteen sullottu. Sitten jos yllättäen lapsi lähteekin mummolaan, tai lähdetään reissuun, oon ihan pulassa tuon ruokamäärän kanssa. Mutta oishan se (ehkä) kamalaa, jos ei ruokaa oliskaan jemmassa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-08-02 13:56:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-08-19 19:05:32
Viestit: 1189
Paikkakunta: Turku
Great! Kiva kun on käynyt vieraita ja osin tuttujakin... 8)

Tänään oli eka aamu, kun en päässyt vaakaamaan itseäni (eka aamu neljään päivään siis). Olin yökylässä....
Eilen aamulla taisin jo vähän mittaillakin, mutta tulokset eivät vakuuttaneet. On se kumma, kun ei kolmessa päivässä tule tuloksia :twisted: Mistäköhän saisi ostaa kärsivällisyyttä?!

Eilen kävin vähän kävelemässä. Ei oikein jaksanut muuta. Eka työpäivä loman jälkeen vaati oman veronsa. Siellähän ne työt odotteli, vaikka olin odottanut/toivonut, että joku muu tekisi jotain. Samat paperit (lähes) odottelivat työpöydällä.

Tänään ajattelin väsätä kylmäsavulohesta rullia, joiden sisällä valkosipulituorejuustoa ja tilliä. Ja pakkaseen. Ovat sitten huomenna tarjottavissa. Mutakakkua vähän kans ajattelin, mutta katsotaan jaksanko leipoa. Tai sekoittaa ainekset.

Ja nyt töiden pariin taas.....

_________________
viewtopic.php?f=11&t=42276&hilit=heydy+uuden+alussa


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-08-02 14:16:04 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Kuulolla ollaan :)

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-08-02 17:12:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-08-19 19:05:32
Viestit: 1189
Paikkakunta: Turku
salmiakkikala kirjoitti:
Sulla on sielun sisar täällä tässä ruuanhamstraus asiassa. :smt006 Jääkaappi on ihan täyteen sullottu. Sitten jos yllättäen lapsi lähteekin mummolaan, tai lähdetään reissuun, oon ihan pulassa tuon ruokamäärän kanssa. Mutta oishan se (ehkä) kamalaa, jos ei ruokaa oliskaan jemmassa.



Eihän sitä koskaan tiedä, jos kaupat on lakossa tai jotain :roll:

Mä olen vaan huomannut, että ehkä ruuan kanssa puuhailun aika on vakio. Jos ostelen sitä ja valmistelen sitä, jää vähemmän aikaa syömiseen....Tosin rahaa kuluu ja saa syödä aika usein eilisiä ruokia.

Nooh. Nyt mutakakku tehty. Se ei muodoltaan oikein onnistunut. Kuvittelin että ei tartte tehdä irtopohjavuokaan, vaan että sen voi kumota lautaselle. Voin kertoa, että ei voi!! Se mäjähti epämääräiseksi hyvänmakuiseksi kasaksi.....Nooh. No, kun ei ole 18 cm läpimittaista irtopohjavuokaa niin ei ole!!

Teija S: Ole lueskellut sunkin päikkyä vaikken ole kirjaillut. :) Mä ajattelin hakea uutta työpaikkaa, vaikka vähän hirvittää. Olen muutenkin hoitotyöstä jo lipsunut aika pahasti toimistohommien suuntaan. Olen antanut itseni ymmärtää, että sullakin mieli vähän johonkin muualle halajaa...Ainakin toiseen työpaikkaan...Vai oliko se joku muu!!!

Salamancan esimerkin ohjaamana ja Annin valtuuttamana tämä päikky saa siis olla muutakin kuin painotuloksia!!

_________________
viewtopic.php?f=11&t=42276&hilit=heydy+uuden+alussa


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-08-02 21:59:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-22 14:25:31
Viestit: 1317
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
Hups! Säki täällä :D !

Sun pitäs asua vähä lähempänä, niin mentäis dementiakävelylle yhdessä. Mä en vaan saa ajalliseksi lähteä yksin :oops: . Pitäsköhän ostaa toi Wii ihan tolle likalle 6-vuotislahjaksi, se tykkäs kylässä kovasti hulavannepelistä (pyöritäpeppuapyöritä...). Joo. Niin mä teen.

Terveisin liikkumaton Sussoo

_________________
Since 9.8.2010

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hey, hey herätys!!!
ViestiLähetetty: 2011-08-03 07:25:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-08-19 19:05:32
Viestit: 1189
Paikkakunta: Turku
Se hulavanne on ihan järkyttävä....siinä Wiissä siis...Vai onko se tämä ikä :lol:

_________________
viewtopic.php?f=11&t=42276&hilit=heydy+uuden+alussa


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 471 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 524 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)