karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 11:09:35

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-04-07 15:28:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Ai verrattuna mihin? oliiviöljyynkö vai mihin? Kiinnostaa kovasti?

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-07 16:28:52 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ethän halua, vaan mieluummin kokeilla kaikenlaista. Ja se on ihan hyvä niin 8)
Se mikä jäi mietityttämään oli kookoksen ehdottaminen ensin "pelkäksi paskaksi" ja sen jälkeen rajoitus pariin kertaan vuodessa.

Haulla näkyy mitä olet itse viime aikoina kirjoittanut kokkauksista, ja siellä vilisee sujuvasti liha-muna-juustojen ja paikallistuotteiden ohella kaikenlaista (siemeniä, jyviä, chiiaa, kuituvalmisteita, puuroa, maapähkinävoita jos toki sitä ooöötä ja iiherbejäkin).

Eikä siinä mitään, käytät mitä tykkäät ja sillä hyvä ja peace ja kaikkea.
Mutta mikä teki cocoksen niin paljon vaarallisemmaksi, että sitä (ja vain sitä) voi käyttää vain pari kertaa vuodessa?
Mutta ehkä selität tuonkin näissä vielä joskus. Eikä meidän todellakaan kaikkien tarvitse syödä samoin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-07 16:57:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
No ensinnäkin ymmärsin nuista teiän jutuista että tuo cocos on jotain kovetettua? Siksi kysyin, että suomeksi??

Ja toiseksi minä tilailen chia ja psylliumia ja sellasia iherbistä. Mutta eihän jotain chia voi verrata kookosrasvapalikkaan?
Eihän se voi olla tyhjää energiaa jos muut pitää sitä ruperfoodina?

Cocosrasvaa ollaan käytetty jääsuklaassa lähinnä ja sitä teemme eniten jouluna. Ja siihenkin olen etsinyt vaihtoehtoja ja nyt löysin ranskankerman. Melkeen yhtähyvää tulee ellei parempaa.

Ja minä olen ollut siinä käsityksessä että tuo palikka on epäterveellistä. Ainakin joka kerta joku käy blogiin kommentoimassa, että käytä neitsytöljyä.

En halua haastaa riitaa, mutta etkös sinäkin syö suklaata? Tuodaanhan sekin jostain kaukaa?
Ja suklaa on vielä melkeen aina lapsityövoimalla tuotettua..

En puolustele tällä omia iiherbejäni :lol: mutta piti päästä sanomaan, ku olen vähän ilikee :cry:

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-07 18:58:08 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ole pois. :) Supereita en harrasta, mutta monessa paikassa täällä olen sanonut, etten yritä 100 prosenttia myöskään sapuskoissani vaan vain 80/20/0 mallia, oli kyse sitten kotimaisuudesta, paleosta tai erkistä. Nollavalinnat eli täyskiellot ovat vain niille joiden olen todennut tekevän juuri minut kipeäksi. Ulkomaisia superruokia en valitettavasti ymmärrä, vaikka maun takia vierassapuskaa käyttänkin, vähän. Yhtä ja toista olen matkan varrella kokeillut ja unohtanut kun eivät sopineet / eivät maistuneet / eivät auttaneet. Toisaalta, enpä ole muutenkaan hoitanut omaa tai läheisten napaa kovin tiukasti. Itselle riittää oikein hyvin että tervehdyin ja että lähipiiri tuntuu/näyttää terveeltä, omintakeisine valintoineen. Ja että voivat nyt monessa jopa paljon paremmin kuin 12v sitten.

Mutta sinä ja minä olemme muutenkin valinnoissamme erilaisia, ja se on varmaan vain ihan hyvä juttu. Optimoi sinä ja onnea siihen o/

Superruoista.
- Superruoaksi voi kukavaan sanoa mitävaan, asenteesta riippuen. Näin tehdään sekä karppilassa että muualla, aikakaudesta riippuen.
- Jos kaikkia väitteitä uskoo, niin voi olla että jossain vaiheessa rahat loppuvat kesken - tai usko. Joiltain jopa terveys.
- Selviääkö, jos sellaisiin ei usko ylipäätään? En tiedä, mutta kun moni on aiemminkin selvinnyt, niin uskallan ainakin kokeilla. Jos virallisterveellinen olisi sopinut, tuskin edes karppaisin, mutta kun se ei sopinut, ei itselle eikä suvulle. Joku muu saa kokeilla superit.


Kookoksesta (ainoa tähän ketjuun kuuluva asiakohta tässä postauksessa, kaikki muu on OoTeetä)
1. Kovettaminen tarkoittaa transsaamista vain osittain kovetetuissa. Kookos on täyskovetettua --> ei transseja
2. Safaa on virallisväelle pahaa rasvaa tai suorastaan kaikkien pahojen juuri. Siksikö sitä ei saa syödä? LCHF'äläisille ja rasvakarpeille Safa on puolestaan turvallisin rasva syödä. Siksi en näe kookoksessa ongelmaa tässä.
3. Neitsytöljyssä voi (ehkä?) olla jäljellä jotain superiakin, joka liittyy muuhun kun rasvahappoihin. Tosin niistä ei kukaan tunnu kertovan mitään, joten oma kerettiläinen käsitykseni on, että muut turvallisen Safan lähteet ovat monelle kiellettyjä eläinperäisyytensä takia. Eläinrasvan vieroksujille jäljelle ei oikein jää muuta kuin kookos. Ehkä joku tulee tähän ketjuun kertomaan lisää?
4. Toisaalta, toisin kuin voi ja lähielukkarasvat, kookos on pitkämatkalaisia. Pienen ihmisen pienet tekemiset eivät välttämättä suojele maapalloa miltään, mutta kun tälle tavaralle sentään on olemassa kotimaisia (ja vieläpä tuoreita) hyvänmakuisia vaihtoehtoja, meikä sattui valitsemaan niitä. Tämä ei ole ainoa tai paras tai edes järin paljoa maailmaa säästävä tapa, mutta valintojahan täällä joka tapauksessa tehdään. Eikä rahtaus maailman toiselta puolelta kerrannaisvaikutuksineen ole järin ekologista, semminkään kun emme tiedä mitään sen enempää tuotanto- kuin kuljetusolosuhteistakaan, sanotaan siitä virallisesti mitä hyvänsä.
--> Mikään yllämainittu ei tee edes palikkakookoksesta terveyspahista, ja sitä pelkkää (turvallista) energiaakin tarvitaan rutosti yhden ihmisen ylläpitoon sitten kun hivenet on saatu kasaan (ja ne saa hyvällä ruoalla helposti).

Chiiat, gojit ooööt ja muut... jos ne tekevät sinulle hyvää, no problem.
Jos uskot niihin, ehkä siellä tapahtuukin jotain, vaikkeivät ne superia olisikaan; placebot voivat auttaa nekin.
Mutta... supertavaraksi on kehuttu joskus myös plutoniumia (jota piti pidettämän amulettikivenä rinnalla,
kuin myös tupakkaa, kokaa ja viinaa... eivätkä niistä kaikki ole olleet vaarattomia. Osa oli/on jopa aika ilkeitä.

Elämä on vaarallinen juttu. Ja päättyy jokatapauksessa kuolemaan, sitten lopulta.
Eikä sitä kukaan (onneksi) elä puolestamme.
Toivottavasti myöskin valinnat jäävät itse kunkin omatekemiksi.
Terveysdiktatuuri on ihan yhtä ikävä asia kuin kaikki muutkin diktatuurit.
Ja muiden terveyden/tekemisten seuraaminen on ihan mielenkiintoista, ihan ilman ohjailuja ja diktatuuriakin :)


LCHF'stä
Yllä oleva kanta varsinkin supereista on omani, ei LCHF'n eikä karppien.
Kumpaankin ryhmään mahtuu niin meitä paikallisia ekstremistejä kuin superruokalaisiakin.

Peace o/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-07 19:45:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
Ronja-Aliisa kirjoitti:
suomeksi! cocos on siis paskaa?


:lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-07 20:00:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
:lol: Aina minä saan sut nauramaan mulle :lol: R-A hulailee ja kkaa COCOSta :wink:

Els, koita jaksaa. Minä kun en siis ikinä muista ja tajua näitä rasvajuttuja kun ne valuu kuin hanhen selästä.
Nyt tajuan että ei ole transrasvoja, koska se on kokonaan kovetettu.
Mutta eikö se kovettaminen sitten ole jotenkin huonoa??
Vai eikö se ole sen kummempaa kuin kerman kirnuaminen voiksi??

MInä ymmärrän sun asenteen täysin kaikissa näissä ulkolaisissa supereissa. Esim. miksi gojia jos on tyrniä.

Minä muokkaan valintojani kokoajan. Ehkä 5 vuoden kuluttua on superit jo jääny :lol:

Ja Els, sinä voit mun kanssa inttää ihan rauhassa, en takuulla suutu :lol: Tykkään susta liikaa vaikka joskus mua vastakarvaan silitätkin. Joten ei tartte erikseen sanoa Peace ;)

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-09 07:12:12 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Liittynyt: 2010-12-06 19:51:50
Viestit: 3339
els kirjoitti:
4. Toisaalta, toisin kuin voi ja lähielukkarasvat, kookos on pitkämatkalaisia. Pienen ihmisen pienet tekemiset eivät välttämättä suojele maapalloa miltään, mutta kun tälle tavaralle sentään on olemassa kotimaisia (ja vieläpä tuoreita) hyvänmakuisia vaihtoehtoja, meikä sattui valitsemaan niitä

No niin ja sitten vaihtoehtoja kehiin [-o< . Ihan vakavasti, kerros tässä ihan selkeästi vaihtoehdot. Tiedä kuka meistä mitäkin poimii sitten itselleen siitä matkaan :D

Lainaa:
--> Mikään yllämainittu ei tee edes palikkakookoksesta terveyspahista, ja sitä pelkkää (turvallista) energiaakin tarvitaan rutosti yhden ihmisen ylläpitoon sitten kun hivenet on saatu kasaan (ja ne saa hyvällä ruoalla helposti).

Tästähän vois aloittaa ihan oman ketjun. Siis hivenainerikkaimmista ihan kotimaisista "superfoodeista".

_________________
04/10 113,5kg
Ensimmäisestä tilauksesta iHerbistä -5$ koodilla KIV264
"Kaikkea kivaa kohtuudella."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-09 07:59:52 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Tyyli-Lyyli kirjoitti:
els kirjoitti:
4. Toisaalta, toisin kuin voi ja lähielukkarasvat, kookos on pitkämatkalaisia. Pienen ihmisen pienet tekemiset eivät välttämättä suojele maapalloa miltään, mutta kun tälle tavaralle sentään on olemassa kotimaisia (ja vieläpä tuoreita) hyvänmakuisia vaihtoehtoja, meikä sattui valitsemaan niitä

No niin ja sitten vaihtoehtoja kehiin [-o< . Ihan vakavasti, kerros tässä ihan selkeästi vaihtoehdot. Tiedä kuka meistä mitäkin poimii sitten itselleen siitä matkaan :D

Vaihtoehtoja on varmaan enemmän kuin mitä tässä alla olevasta Kawailuketjusta löytyy.
Lyhyesti:
Voita ja maitorasvaa on hyvin tarjolla; kysy muita kaupoista/teurastamoilta/maatilatoreilta (luita, läskiä, rönttölihoja, koiranmuonaa)
Kysy kavereilta jotka kasvattavat jotain syömäelukkaa tai asuvat kasvattajien lähellä
Verkostoidu ja avaudu karpeissa; paljon olen saanut ja vaihtanut ja läytänyt lammikon kavereiden kanssa.

Ja se linkki: viewtopic.php?f=62&t=52234

Ai niin, se yksi jäi pois: Unohda fileet ja marinoidut lihat. Tasvalihojen valikoima on kaupoissa tosin pienempi, mutta on niitä sentään, ja kysyntä näyttää jo tuoneen niitä vähän lisääkin. Äläkä heitä kypsennyksessä syntyneitä ylimäärärasvoja menemään vaan säästä ja käytä seuraavaan sapuskaan, vaikkapa rehujen kuullotukseen. Kumpikin (rehut ja rasva) aateloituvat näin
:)

Ja vielä:
Tänne LCHF'ään voi hyvin alkaa ihan omankin eläinrasvan keräilyketjun; verkostoituminen kannattaa aina :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-11 08:37:41 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15263
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Aluksi laskeskelin, nykyään en. Pidän vain hiilarit riittävän alhaisina.

Noin 150 g päivässä plus omat varastorasvat.

Ulkopuoliset rasvalähteet: rasvaiset lihat, voi, kerma, täysrasvaiset kypsytetyt juustot, muut rasvaiset maitotuotteet, kananmunat, luulihaliemet, avokado, pekonin ja lihojen paistorasva kerätään pakkaseen odottamaan sopivaa käyttökohdetta, neitsytkookosöljy, salaattiin neitsytoliiviöljy.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-16 10:48:43 
Poissa
Käsityökarppi
Käsityökarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-09-20 11:29:30
Viestit: 8221
Paikkakunta: Metsän laidalla ja kallioiden keskellä sekä meren äärellä!
Tunnustan, etten tällä hetkellä laske rasvoja tai muitakaan makroja. :oops: Syön nälän mukaan ja rasvani saan voista, kermasta, majoneesista ja muutenki täysrasvasista tuotteista.

_________________
Epeli 9/12 :smt049
Mötkäle 3/14 :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-16 11:15:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-22 16:23:15
Viestit: 587
Paikkakunta: Espoo (Torniosta lähtöisin)
Voi, oliiviöljy, rasvaiset lihat, kerma :)

_________________
Tein makro- ja kalorilaskurin, tässäpä näin: http://koti.mbnet.fi/juhau/makrolaskuri/ :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-16 13:04:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-27 15:09:36
Viestit: 1215
Paikkakunta: Helsinki
Rasvaiset lihat ja kalat, rasvaiset juustot, voi, oliiviöljy, kookosöljy, kurpitsansiemenöljy, siinäpä ne pääasialliset rasvanlähteet.
Määrä noin 120-130 g/vrk.

_________________
Tammikuusta 2011 rentokarppaillen. "ketoosihoipuntaa" heinäkuusta 2011 alkaen :-) Normaalipainoisena 2013 alkaen enemmän tai vähemmän ketoosissa, karnivori tammikuusta 2018 alkaen =D>
http://meatheals.com http://justmeat.co/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-22 11:19:11 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Rasvaiset lihat ja kalat, voi, juustot, kerma, kookosöljy ja jonkin verran oliiviöljyä salaattiin. En oo laskenut mitään pitkään aikaan mutta luulisin n.150g vähintään.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-07 13:25:24 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-10-21 12:35:19
Viestit: 31
Paikkakunta: Haukipudas
Rasvainen liha ja kala, voi, kerma, juustot, täysmaito, kananmuna, kookosöljy, oliiviöljyä lähinnä marinointiin tai joskus kasviksille, pähkinät. Määristä ei tarkkaa tietoa, mutta joskus laskeskellut Fineli-tietokannassa ja siellä 160-170 gramman tienoilla ollut.

Rasvoista olisi sellainen kysymys, että onko totta että macadamia-pähkinöissä on enimmäkseen tyydyttyneitä rasvoja eikä lainkaan omega-kuutosta? Etsin tuossa hyvää rasvalähdettä, jossa olisi mahdollisimman vähän omega-kuutosta ja törmäsin Fineli-tietokannassa macadamiaan. Olin luullut, että siinä on paljon omegoja, kuten muissakin pähkinöissä. Macadamia-pähkinät on pähkinöistä mun lemppareita :D Olisko jotain muuta, jossa vähän omega-kuutosta? Kala tietysti, mutta muita? Tuppaa tuo omega 3/6 -suhde olemaan vieläkin liikaa kuutosen suuntaan, vaikken kasvirasvoja juuri käytäkään ja otan joka päivä kalanmaksaöljyä. Possunlihassa näyttää olevan kuutosta niin paljon, kun ne possuparat pitää ruokkia viljalla :evil:


Edit. Hö..siis tyydyttymättömiä eikä tyydytettyjä macadamioissa :oops:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-08 18:36:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-27 15:09:36
Viestit: 1215
Paikkakunta: Helsinki
Sikäli kun olen ymmärtänyt, niin paleoihmiset nimenomaan suosittelevat macadamioita mainitsemastasi syystä, koska ovat tarkkoja omegoiden oikeata suhteesta. Täällä http://paleodietlifestyle.com/are-nuts- ... s-healthy/ on hyvä yhteenveto erilaisten pähkinöiden ja siementen omegoista. Ihan mielenkiintoista lukea.

_________________
Tammikuusta 2011 rentokarppaillen. "ketoosihoipuntaa" heinäkuusta 2011 alkaen :-) Normaalipainoisena 2013 alkaen enemmän tai vähemmän ketoosissa, karnivori tammikuusta 2018 alkaen =D>
http://meatheals.com http://justmeat.co/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-08 19:06:41 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar
Avatar

Liittynyt: 2010-05-30 11:54:35
Viestit: 1085
Voi, oliiviöljy, kookosöljy, mantelit, suolapähkinät, rasvaset maitotuotteet, lohi ja liha...siinäpä ne lähinnä ovat. Noin 80 -100 g päivässä.

_________________
mutinaa...ei mull mitää asiaa oo :mrgreen:
Rakasta itseäsi tänään :smt049
-------------------------------------------------------------------------------------
91kg --> 74kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-09 10:59:55 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-10-21 12:35:19
Viestit: 31
Paikkakunta: Haukipudas
karppis kirjoitti:
Sikäli kun olen ymmärtänyt, niin paleoihmiset nimenomaan suosittelevat macadamioita mainitsemastasi syystä, koska ovat tarkkoja omegoiden oikeata suhteesta. Täällä http://paleodietlifestyle.com/are-nuts- ... s-healthy/ on hyvä yhteenveto erilaisten pähkinöiden ja siementen omegoista. Ihan mielenkiintoista lukea.



Mielenkiintoinen linkki, kiitos! Selvisi tuolta sekin, että Finelissä on pekaanipähkinöiden osalta virhe, kun näyttää omega kuutosta nollana. Olisihan se pitänyt tajuta, kun kuitenkin monityydyttymättömien määrä on oikein siellä. Mutta siis macadamioita voi syödä..niin paitsi minun ei pitäisi autoimmuunisairauden takia. En saisi syödä kananmuniakaan, eikä munakoisoa, tomaatteja ja montaa muuta. Mutta jos kaikkea uskoo, niin kohta ei voi syödä mitään :(


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-09-12 11:16:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Voi, rasvaiset maitotuotteet, kookosöljy, mantelit/pähkinät rasvainen liha ja kala. Keskimäärin n. 150g rasvaa.

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-10-28 16:07:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 23:36:21
Viestit: 343
Paikkakunta: Pohjanmaa
Voi, kookosöljy, kerma, majoneesi, kananmuna, juustot, rasvaiset lihat, ranskankerma, smetana, hasselpähkinät, omega3-kapselit. Oliiviöljyä tulee käytettyä enemmän kesällä, kun tulee syötyä enemmän salaatteja.

Rasvaa tulee yhteensä ainakin 150 grammaa päivittäin.

_________________
Karppausta vuodesta 2012.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-10-28 16:50:21 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Voi,oliiviöljy,kananmuna, rasvaiset lihat ja kalat ja luuliemet, pähkinät,kookosmaito/-kerma,kalaöljy-kapselit.En käytä maitotaloustuotteita paitsi voita. Rasvaa tulee reilusti yli 100g päivässä.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)