karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 14:04:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 114 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-04-13 17:57:22 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Liittynyt: 2006-12-10 13:11:40
Viestit: 4221
Mikä ettei, mutta kenties se olisi hyvä avata omassa ketjussaan. Tässä ketjussa kuitenkin rönsyillään laidasta laitaan. :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-13 21:42:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 19:12:46
Viestit: 5305
-

_________________
Our way is not the best way. Our way is merely another way.
Vapaa ohjelmisto, vapaa yhteiskunta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-13 21:49:03 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Liittynyt: 2010-09-16 21:34:37
Viestit: 10408
Paikkakunta: tuppukylä
eli siis paljonko lehmänmaito ja ihmisemon maito poikkeaa toisistaan? ainakin ne molemmat ovat rasvaisia :-k entäs muuta yhteistä?rasvaprofiili kai aika samantapainen vai olenko itseni antanut ymmärtää väärin :?

_________________
Ruoalla terveeksi!
LCHF


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-13 21:56:06 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Liittynyt: 2010-10-01 08:55:55
Viestit: 1685
Miksi mulla on muistikuva, et ihmismaito ainakin maistuis makeammalle? En oo maistanu, mutta muistan et jossain ohjelmassa ois ollu puhetta (nyt kyllä alan pelkäämään, et se ohjelma oli Frendit :lol: ).


Eksyin taas lukemaan vähän enemmän yleistä/aloittelijoiden puolta ja kyllä täällä aika rasvakammo taitaa olla :roll: Tai ehkä enemmänkin kalorikammo. Kun kaloreita on pakko hilata alas niin rasvat siinä ensimmäisenä saa lähteä. Oisko LCHF:n aika siis vasta, kun uskalletaan syödä riittävästi?

_________________
Cogito ergo doleo


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-13 22:08:46 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Liittynyt: 2010-09-16 21:34:37
Viestit: 10408
Paikkakunta: tuppukylä
Olisko siis enemmän maitosokeria ihmisen maidossa sitten.Täytyisköhän kysyä isältä miltä maistui kun se oli kuulemma joskus työstä tultuaan hätäpäissään juonut mummun lasiin lypsämän maidon.Isä oli 17-vuotias ja nuorin sisarensa siis vauva.Mummu lähti illaksi siivoamaan koululle ja oli laittanut maidon valmiiksi,että joku sisarista syöttää sen vauvalle :lol:

Kyllä tuo rasvan käyttö varmasti on aika vaikeaa.Joskus huolestuttaa kun tiedoista käy ilmi ettei sitä omaakaan rasvaa voi kovin paljoa olla ja silti ei uskalleta käyttää lisärasvoja.Itsellähän tässä on omaa lisä(eläin)rasvaa mistä poltella vielä pitkän aikaa :lol:

_________________
Ruoalla terveeksi!
LCHF


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-13 22:35:14 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47602
Paikkakunta: HomeSweetHome
jazzhole kirjoitti:
Öh, nyt jompikumpi on tainnut ymmärtää toisen sanoman väärin. Enkai mä sentään ihan noin sanonut? Jos mä niin sanoin niin se oli kyllä ihan puhdas vahinko. Korjaa jos olen väärässä, mutta kuvitellakseni luonto ei kuitenkaan olisi varustanut nisäkkäitä ravintoliemellä, joka olisi sen omille jälkeläisilleen haitallista. Mikä järki siinä olisi? Omat jälkeläiset ja toiset eläimet/kasvit on ihan toinen kysymys :)

Tunnustan, etten ole edes lukenut ketjua, joka ilmeisesti liittyy Brillan ja sinun puheisiisi täällä (yhtä viestiä lukuun ottamatta, johon siis vastasin siellä - jos arvaan ketjun oikein). Ja hyvinkin voin olla ymmäränyt jotain väärinkin.

Mutta mutta... jos äitien maito jätetään väliin (ja lehmä on sentään paljon lähempänä ihmistä kuin oliivipuu, rypsikasvi tai edes lohi - eikä sitä tarvitse myrkyttää, koska sen saatavuus saalistajille tai ylipäätään muille kuin oman lajin jälkeläisille oli hyvin, hyvin epätodennäköistä ennen ihmisen karjataloutta), niin tiedän vain yhden ainokaisen tuotteen, jonka evoluutio satojen miljoonien vuosien aikana onnistunut kehittämään erinäisten aikuisten nisäkkäisen ravinnoksi. Ja se on vielä paljon pahiksempi juttu kuin maito. Arvaatko mikä se on *wink*

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-14 06:05:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Voikku kirjoitti:
eli siis paljonko lehmänmaito ja ihmisemon maito poikkeaa toisistaan? ainakin ne molemmat ovat rasvaisia :-k entäs muuta yhteistä?rasvaprofiili kai aika samantapainen vai olenko itseni antanut ymmärtää väärin :?

poikkeaa kyllä.
fineli kertoo
Maito, tilamaito, raakamaito
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=600&lang=fi
poikkeaa tämäkin, mutta kuka tätä saa... aika harva

nämä on sitten ... katso. eroa
eli Kevytmaito
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=684&lang=fi
ja
Äidinmaito
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=603&lang=fi

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-14 08:21:43 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47602
Paikkakunta: HomeSweetHome
Olisikohan tuo samanlasisuus tai erilaisuus vähän niinkuin määrittelykysymys?
Minusta kaikki nisäkäsmaidot ovat yhdisteiltään hyvin samantyyppisiä, valaasta hiiruun... samoin niiden rasvan koostumus.
Tämä verrattuna mihin tahansa muuhun kalori- tai rasvalähteeseen.
Kun kyse ei ole vain makroista, vaan joukosta niitä yhdisteitä, joita fineli ei mainitse.
Ja ne finelin mainitsematta jättämät ovat asioita jotka vahvimmin erottelevat jalosteen oikeasta ruoasta muutenkin, K- ja D-vitamiinien puuteilmauksista alkaen (mikä näkyy mm siinä, että Fineli ei tunne K2'sta lainkaan, vaan raportoi K-vitamiinina vain ja ainoastaan K1'n)

Jos niillä ravinteilola ei olisi merkitystä, ei olisi temppu eikä mikään tehdä täysmaidotonta äidinmaidonkorviketta,
joka toimisi yhtä hyvin kuin se ikioma homosapiensmaito. Mutta kun näin ei näytä käyneen?

**********
Mutta toistona edelliseen viestiin:
Kertokaa nyt, mikä on se ainokainen evoluution valmistama raaka-aine,
joka on kehittämällä kehitetty juuri aikuisen ihmisen kaiken ylläpitäväksi täsmäravinnoksi, vaikka viikoiksi?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-14 08:30:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
els kirjoitti:
Kun kyse ei ole vain makroista, vaan joukosta niitä yhdisteitä, joita fineli ei mainitse.
Ja ne finelin mainitsematta jättämät ovat asioita jotka vahvimmin erottelevat jalosteen oikeasta ruoasta muutenkin, K- ja D-vitamiinien puuteilmauksista alkaen (mikä näkyy mm siinä, että Fineli ei tunne K2'sta lainkaan, vaan raportoi K-vitamiinina vain ja ainoastaan K1'n)

näinpä.
ja kyllä äidinmaito on ihmislapselle parasta

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-14 08:36:29 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Liittynyt: 2010-09-16 21:34:37
Viestit: 10408
Paikkakunta: tuppukylä
els kirjoitti:
Kertokaa nyt, mikä on se ainokainen evoluution valmistama raaka-aine,
joka on kehittämällä kehitetty juuri aikuisen ihmisen kaiken ylläpitäväksi täsmäravinnoksi, vaikka viikoiksi?
No mulle tulee mieleen ihmisen oma rasva jota elimistö kerää ja luovuttaa tilanteen mukaan.
Sitten suuhunpantavista ykköseksi nousee kananmuna..tai ylipäätään munat.

Kun noita maitoja vertailee,olkoonkin vaikka noilla finelinkin tiedoilla,niin en ihmettele ollenkaan miksi ennen oli toisin ja nyt on nyt.Terveisin entinen rasvakammoinen kurrinlipittäjä :? On se niin väärin.

_________________
Ruoalla terveeksi!
LCHF


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-14 08:50:05 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47602
Paikkakunta: HomeSweetHome
Voikku kirjoitti:
els kirjoitti:
Kertokaa nyt, mikä on se ainokainen evoluution valmistama raaka-aine,
joka on kehittämällä kehitetty juuri aikuisen ihmisen kaiken ylläpitäväksi täsmäravinnoksi, vaikka viikoiksi?
No mulle tulee mieleen ihmisen oma rasva jota elimistö kerää ja luovuttaa tilanteen mukaan.
Sitten suuhunpantavista ykköseksi nousee kananmuna..tai ylipäätään munat.

Kun noita maitoja vertailee,olkoonkin vaikka noilla finelinkin tiedoilla,niin en ihmettele ollenkaan miksi ennen oli toisin ja nyt on nyt.Terveisin entinen rasvakammoinen kurrinlipittäjä :? On se niin väärin.

Kiitos :respect: :hug:

Sisäinen rasva on sitä mitä luonto on kehittämällä kehittänyt monelle kaltaisellemme lajille selviämiseen.
Ja sillä hyvin selviämisestä kertoo muun muassa se, miten ihmisten terveys paranee lähesä aina silloin kun he pääsevät (tai joutuvat) kuluttamaan omia läskejään eli juuri sitä superruokaa. Ainoana poikkeuksena ovat itsensä jo kitukuurein sun muin rikkoneet, ja hekin saattavat selvitä rasvakarppeina (siis terveempänä, laihtumista ei lupaa rikkimenneelle enää juuri mikään, ei ainakaan niin kauan kuin kroppaa ei saa kuntoon).

****
Ja tämän korollaari: jos ja kun kannibalismi on kielletty, niin mitkä ovat ne kaksi tapaa, jolla asian voisi hoitaa?
Itse näen tähän kaksi ja oikeastaan vain kaksi tapaa :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-14 09:27:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
Jatkuva tai toistuva autokannibalismi, jeesnou :) :?: eli ikulaihdutus, ehkä välillä perunallalihotus jos ei muuten meinaa ahterista riittää.

Tai sitten toisten, ei-inhimillisten otusten läskien tai vauvanruokarasvojen anastaminen :)

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-14 10:12:18 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Liittynyt: 2010-09-16 21:34:37
Viestit: 10408
Paikkakunta: tuppukylä
Arvo Morkkis kirjoitti:
Jatkuva tai toistuva autokannibalismi, jeesnou :) :?: eli ikulaihdutus, ehkä välillä perunallalihotus jos ei muuten meinaa ahterista riittää.

Tai sitten toisten, ei-inhimillisten otusten läskien tai vauvanruokarasvojen anastaminen :)

:lol: hauskasti ilmaistu. Ajattelin myös samoin eli syödä muita lajeja tai heidän tuotoksiaan(siis näitä syötäviä :D ,esim. maito,kananmuna) sekä kerätä/käyttää omia varastorasvoja.

_________________
Ruoalla terveeksi!
LCHF


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-14 12:25:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 19:12:46
Viestit: 5305
-

_________________
Our way is not the best way. Our way is merely another way.
Vapaa ohjelmisto, vapaa yhteiskunta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-14 16:30:12 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Liittynyt: 2010-10-01 08:55:55
Viestit: 1685
Kannibalismilla sais tosin korjattua aika monta ongelmaa :-k Tosin mut varmaan syötäis aika ekana, kun on tota superterveellistä rasvaa vielä kannettavana :)

_________________
Cogito ergo doleo


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-16 10:58:57 
Poissa
Käsityökarppi
Käsityökarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-09-20 11:29:30
Viestit: 8221
Paikkakunta: Metsän laidalla ja kallioiden keskellä sekä meren äärellä!
huhhuh.. Ompas täällä vääntöä :lol:

Öljystä on pakko mainita sen verran omalla kohalla, ettei se maistu mun suuhun hyvälle missään muodossa. joskus oon hätäpäissäni joutunu salaattiin laittamaan öljyä kastikkeeksi ja hyi olkoot! :smt078 Siksi kai musta tuliki LCHF muodon kannataja kun ei tarvi perustella voin ja kerman käyttöä. :lol:

Ja koska muutaman kuukauden jälkeen joudun perehtymään rintaruokintaan ensimmäistä kertaa elämässäni (toivottavasti onnistuu) elän vahvasti siinä uskossa, että mun Kirppu saa rasvoiltaan parempilaatuista ja ravitsevampaa äidinmaitua ruuaksi kun vertaa vt-syöjään, joka kammoaa rasvaa. :roll: En tiiä, nämä on vaan mun ajatuksia... :oops:

_________________
Epeli 9/12 :smt049
Mötkäle 3/14 :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-16 11:09:46 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47602
Paikkakunta: HomeSweetHome
Arvo Morkkis kirjoitti:
Jatkuva tai toistuva autokannibalismi, jeesnou :) :?: eli ikulaihdutus, ehkä välillä perunallalihotus jos ei muuten meinaa ahterista riittää.

Tai sitten toisten, ei-inhimillisten otusten läskien tai vauvanruokarasvojen anastaminen :)

Nämäpä juuri ne olivat, loogisesti ajateltuna.
Vähän sääli ettet silloin aikoinaan tainnut edes harkita tutkimuspuolen hommia. :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-07-07 12:46:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Mites to proden jakautuminen pitkin päivää.
Itse olen ollut aika rasvalla aamusta mutta kokeillut nyt pari kertaa vedellä puolet protskuista aamiaisella, ei ihan sovi minulle, loppuu voimat tuossa puolen päivän jälkeen.
Pähkäilyni on etten saa tarpeeksi rasvoja aamulla jos yritän päästä helpolla ja napsia puolet prodeista vähän tyylin että nenkin nyt hoidettu pois alta, päivä ja ilta prodet sopii mulle hyvin.

Mites muilla?

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-07-07 13:00:12 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18409
Paikkakunta: Jämtland
Minullakin painottuu prodet päivään/iltaan. Minulla on sellainen käsitys että meillä on aminohappopooli johon puretaan esimerkiksi elimistöstä uudelleenkäyttöön tavaraa. Tärkeintä minusta on että niitä aminohappoja joita elimistö ei itse osaa valmistaa tulee ruoan mukana riitävästi ja kun on sekasyöjä niin ei pitäisi olla ongelmaa eli prodet tulee pääasiassa eläinlähteistä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-07-07 20:02:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Kiitos vastauksesta, siitä kehkeytyi näin hieman liian lämpimän päivän sisatila tekemisiksi tuntikausien lueskelu mielenkiintoisesta aiheesta.

Nyt vois mennä ja tehä wine coolerin sitruuna mehulla ja kuplilla ja menna terassille fundeeraamaan..

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 114 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)