karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-03 22:57:35

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-09-26 10:32:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Huhhuh.. Olen nyt kaksi päivää seikkaillut näillä sivuilla ja pää on aivan sekaisin tästä uudesta asiasta...

Osaisko joku ihana ihminen auttaa tässä ongelmassa? :shock:

Olen siis ajatellut ryhtyä "hyväkarppaajaksi" (??) :roll: ...mikäli olen asian oikein ymmärtänyt, SIIS, jätän vaaleeta vehnää, pastaa, riisiä sokeria yms pois, mutta haluan kuitenkin pitää hyviä hiilareita päivittäisessä ruokavaliossa: kasviksia, salaatteja, ehkä jotain täysjyvävehnää tms. eli 50-100 g hiilareita/pv (???) mie oon siis NIIN PIHALLA.... et voivoi..

Mistähän kirjallisuudesta miun kannattais aloittaa? Hyväkarppaus, ruokaohjeet, hoikistuminen jne.

Jos joku "alan ammattilainen" osais minua pientä raukkaa ohjeistaa/auttaa niin olisin kovin KIITOLLINEN :lol:

Tatti, pieni pesusieni

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 10:37:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Oletko jo lukenut tämän: http://karppaus.info/ruoto/numerot/05/0 ... iamatriisi
Tuosta voisi olla hiukan apua

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 10:42:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mä oon tykänny tosta Melkein kivikautisesta keittokirjasta. Kompakti teoriaosa ja hyvännäköisiä ohjeita (ostin vasta viime viikolla, mutta ohjeet näyttää siltä, että tällainen tampiompikin vois niitä tehdä). Tällä siis pääsee hyvin alkuun, mutta lisää faktoja kaipaavan kannattaa lukea muutakin.

Heikkilä kirjoittaa sitten enemmän terveysasiaa ja vähän kaikkea muutakin, mutta Heikkilän reseptit ei oo kyllä muhun purreet.

Tavi-Salmenkaita: Laihdu ilman nälkää on kanssa käsittääkseni ihan hyvä perusteos (katso, että Salmenkaita on toisena kirjoittajana, pari muutakin samannimistä kirjaa on kans, mutta ne on sitten enemmän keittokirjoja).

Atkins on sitten enemmän nimenomaan laihdutusopas ja ruokaohjeet on välillä vähän vaikeita suomalaisiin olosuhteisiin.

Toivottavasti tästä oli jotain apua.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00