uusi vieras kirjoitti:
minua on kiusannut karppiuteen liittyvä ”suuri aate ja julistus”, suorastaan uskonnollinen hurmio. Kysehän on vain ruokavaliosta, yhdestä muiden joukossa. Tällä ruokavaliolla moni voi hyvin, mutta monilla muillakin ruokavaliolla voi elää terveellisesti ja voida erinomaisesti, jopa sillä suuresti paheksutulla virallisterveellisellä.
Suurella osalla karppisivujen kirjoittajilla tuntuu olevan ”karppilasit” päässä ja suunnaton paheksunta muiden eriäviä näkemyksiä kohtaan. Se näkyy tässäkin viestiketjussa pahasti, asiattomat ja perusteettomat viestit tulevat karppikirjoittajilta, semmi ei ole niihin alentunut kertaakaan.
Semmi on kiemurrellut kuin mato koukussa pystymättä vastaamaan mihinkään argumenttiin. Se, että syödään vapaana laitumella juoksennellutta poroa tai lammasta jotka parhaimmassa tapauksessa kunnostavat uhanalaisen etelänsuosirrin pesimäympäristöjä oli hänen mielestään vitsi, kun taas se ei häiritse häntä lainkaan että viljantuotannossa tuhoutuu useitten vaarantuneiden lintulajien pesiä. Mitäs niistä ja muurahaisista kun ne eivät ole nisäkkäitä.
Vastuuttomien eläinten hoitajien heitteille jättämä kissa saa kyllä sekaravintoa sen sijaan että kissa lopetettaisiin, mutta lisääntymishaluisten vanhempiemme tuotos kuten vaikkapa minä en saisi sekaravintoa syödä.
Mitä tulee siihen että on "karppilasit päässä" niin itse asiassa me olemme jatkuvasti altavastaajina virallisterveellisen linjan talebaneihin, linjan jota tuntuu Suomi noudattavan ainoana maana maailmassa. Reipas karppireaktio tähän on oman ruokavalion puolustaminen henkeen ja vereen.
Tässä maassa ei kerta kaikkiaan pystytä keskustelemaan asiallisesti ruokavaliosta.
uusi vieras kirjoitti:
Lisäksi hänen kiihkottomia vastauksia ei selväsikään ole luettu niin, että sisältöjä olisi koitettu ymmärtää vaan on lähdetty heti uuteen hyökkäykseen (ja mitä vastaan???)
Semmi on erittäin paha kiihkoilija jolla on sokea piste oman "eettisyytensä" suhteen.
Tässä ollaan hyökkäyksessä vaikkapa sabotaasijärjestöjä vastaan, sellaisia jotka mustamaalaavat Atkinsia yhteistyössä elintarviketeollisuuden kanssa ja vapauttavat minkkejä luontoon. Semmi tietysti kieltää tukevansa tällaisia järjestöjä, mutta hän ei suoranaisesti tuomitsekaan näitä.
uusi vieras kirjoitti:
Tämä on tietysti hyvin inhimillistä, pahimmat tupakoinnin vastustajat ja moralisoijat ovat niitä, jotka ovat juuri tupakoinnin lopettaneet. Julistamisen tarve on muutosvaiheissa suuri, ei siinä mitään kummallista olen, mutta katsokaapa joskus peiliin ja nähkää se itsessänne (ensin ne karppilasit pois).
Minä olen kyllä stara ihan joka suhteessa sillä karppausta on jatkunut jo kohta kaksi vuotta ja sitä ennen lihoin kasviksia syömällä hengenvaaralliseen tilaan. Tupakointia vastustan hyvin kiihkeästi ja lopetin niin monta vuotta sitten etten enää edes muista.
Semmille sanon sen vielä ettei esimerkillinen karppaaja ole samanlainen kuin esimerkillinen vegaani, koska jälkimmäinen on ideologia kun taas esimerkillinen karppaaja on sellainen jolla kaikki terveyttä mittaavat luvut ovat parantuneet huomattavasti ja melko lyhyessä ajassa (ja tällainen en ole minä).
Me emme yritä tällä elämäntavalla todistaa jotain muille kun taas vegaanit yrittävät. Semmi sotkee tämänkin jollain ihmeellisellä tavalla. Meidän tavoitteemme ovat perin itsekkäät ja se, että kannatamme todellista luonnonmukaisuutta maataloudessa on vain tämän asian sivujuoni.