Balder kirjoitti:
Missähän planeetalla olet mahtanut vierailla? Elämä totisesti oli erilaista. Henkilökohtaisia tietokoneita ei tuolloin ollut jos sitten et laske jotain puolityperää sirua tietokoneeksi joka sisälsi vähemmän muistia kuin nykypäivän alkeellisin kännykkä.
Milläköhän planeetalla sinä olet tällä hetkellä?
Puhe on koko ajan ollut hiilareista ja eineksistä, eikä tullut mieleen että jollekin pitäisi selventää että en tarkoittanut tietokoneita,
autoja, kasarimusaa, NMT-puhelimia jne.
Lainaa:
Kaikki tavallinen ruoka maksoi ja esimerkiksi kananmunasta sai pulittaa 5-10 kertaisen hinnan kuin nyt jos suhteuttaa indeksiin ja verrataan nykypäivään.
On aivan sama mitä ruoka silloin maksoi. Sillä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä(paitsi köyhälle sillä saattoi olla laihduttava vaikutus)
Lainaa:
Vihannestisekjä ei ollut vaan pari hassua kaalinpäätä , sipulia ja porkkanoita oli päivän sana.
Olin jo ennen vuotta -85 kesätöissä tavaratalossa ja tehtävänäni oli yhdistetyn hedelmä- ja vihannestiskin ylläpito.
Myös asiakkaan valitsemien hedelmien/vihannesten punnitus oli minun heiniäni. (tämä tosin tapahtui telluksella)
Lainaa:
Tuoretta kalaa sai vain jossain hyvinvarustetuissa tavarataloissa. Meribroileri oli suurta harvinaisuutta ja herkkua.
Tuoretta kalaa en 80-luvulla ostanut koskaan, enkä osta nytkään.
Meribroileri on minulle suuri harvinaisuus nykyäänkin... mikä se on?
Tämä vesieläviä koskeva kommenttisi oli varmaankin naula mielipiteitteni arkkuun. Taidan vain olla liian tyhmä tajutakseni miten???