karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-06 17:08:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 217 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 811 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-11-03 11:01:22 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^Ei olla kunnolla osattu motivoitua hyvin vähähiilariseen elämään, koska ei olla ikinä koettu yhtä pahimmistä hiilarimätön haitoista (eli runsasta ylipainoa)? :D Emmätiä. Noh joo, terveyshän se pitäis olla ensisijalla ja ei terveyden takiakaan olis hyvä karkkia kovin usein mässätä [-X Mutta minkäs teet kun joskus vaan ne hormonit ja joku kumma pieni ääni päässä pakottaa :shock:

Paljos sulla muuten olikaan pituutta? :)
Ja tosta reiden ympäryksestä, niin mistä te sen mittaatte? Kun oon tästä jonkun kanssa joskus kinastellu et "kuuluuko" se mitata ihan ylhäältä vai puolestavälistä :D

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2011-11-03 11:08:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marika_ kirjoitti:
^Ei olla kunnolla osattu motivoitua hyvin vähähiilariseen elämään, koska ei olla ikinä koettu yhtä pahimmistä hiilarimätön haitoista (eli runsasta ylipainoa)? :D Emmätiä. Noh joo, terveyshän se pitäis olla ensisijalla ja ei terveyden takiakaan olis hyvä karkkia kovin usein mässätä [-X Mutta minkäs teet kun joskus vaan ne hormonit ja joku kumma pieni ääni päässä pakottaa :shock:

Paljos sulla muuten olikaan pituutta? :)
Ja tosta reiden ympäryksestä, niin mistä te sen mittaatte? Kun oon tästä jonkun kanssa joskus kinastellu et "kuuluuko" se mitata ihan ylhäältä vai puolestavälistä :D

Voi olla perää tuossa. Kun on vain esteettistä ekstramassaa, miksi sen vuoksi tiukistellakaan 24/7? Mäkin tiukensin karppausta alkukesästä TÄYSIN terveyssyistä. Mutta että pieni ääni. Hmm. Mulla se on kaiken muun alleen peittävä, siis silloin kun ylipäätään esiin puskee :lol:

Mulla on lyhyyttä 163 cm, jos oikein seison ylisuorassa ryhdissä. Ja mittaan vyötärön ohuimmasta kohdasta (n. 2 cm navan yläpuolelta), muut mitat paksuimmasta. Reisi puolivälistä olis ohuempi kyllä :-k

ViestiLähetetty: 2011-11-03 11:09:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä yksi irtokarkkiholisti, hei! Ja hoikahko olen, kyllä, enkä usko tai haluakaan koskaan lopettaa irtokarkkien syömistä. Karppailun myötä, hassua kyllä, tuntuu että miltei mistä tahansa voin luopua iloiten - leivät, suklaat, hedelmät ei enää huuda mun nimee. Voisko tossa hoikka tyttö / karkkihimo -yhdistelmässä olla kyse myös insuliiniresistenssillä? Ehkä ne satunnaiset hiilaripiikit ei tee kovin pahaa tuhoa, minkä vuoksi elimistö niitä edelleen kaipaa? En tiedä mistä puhun.

Mun mitat:
Vyötärö ohuimmasta
Reisi paksuimmasta
Lantio häpyluun korkeimmalta kohdalta

-> Jos mun perse muokkautuu pyöreämmäks kun oon alkanut kyykkäämään, niin kasvaakohan lantionympärys :shock:

ViestiLähetetty: 2011-11-03 11:15:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ Irtokarkeissa on jotain mystistä. Ainakin enemmän kuin ruisleivässä :smt031

ViestiLähetetty: 2011-11-03 11:18:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
Reisi puolivälistä olis ohuempi kyllä :-k

Edustusvaimo kirjoitti:
-> Jos mun perse muokkautuu pyöreämmäks kun oon alkanut kyykkäämään, niin kasvaakohan lantionympärys :shock:

En tiiä, onko tämä nyt vähän OT, mutta mä oon nuita mittomishommia kans miettinyt. Koska mun reidet on aika ohuet jopa aika "korkealle" asti, mutta ihan ylhäällä on semmonen vararengas molempien reisien ympärillä, jos nyt voitte tällaisen ilmiön kuvitella. :D Se on siis ihan selkeästi sellainen erottuva paksumpi alue. Ehkä pitäis vaan mitata molemmista, puolesta välistä ja ylhäältä., olis elämä yksinkertaisempaa. (Muita ongelmia mulla ei ole) :lol:

Ja Edustusvaimo, mäkin tuota just toissa päivänä mietin! :D Ja mun tavoitteena on nimenomaan saada perää vähän ylemmäs. Että sinänsä en hätkähtäisi, vaikka lantionympärys kasvaisi. Mutta tod.näk. siinä kyykätessä rasva palaa silleen, ettei se paljon mittoja kasvata, kuvittelisin.

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2011-11-03 11:22:46 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Musta tuntuu, et irtokarkeissa on joku psykologinen elementti kans, kun saa ihan ite valita just sitä mitä haluu. Ah sitä vallan tunnetta, kun ei tarvii ostaa valmista karkkipussia, joissa enimmäkseen on kuitenkin jotain pahaa (tai sit vaan yhtä ja samaa) :D Samaa namiahan se on, mut onhan se nyt ihan eri asia ite kerätä ja valkata pussinsa ja laittaa sinne vaan niitä omia suosikkeja just oikeessa suhteessa.

Niin ja lantionympäryksen kasvu, mikäli se yhdistyy pyöristyneeseen takamukseen, on musta lähinnä positiivinen ilmiö :D
Oon kyllä ihmetelly, että kun mulla on ihan oikeesti samankokonen lantio kun joillain malleilla (jotain 93cm taitais mulla olla ja paparazzin sivuilta löyty useempi malli samalla ympäryksellä), mut sit vyötäröä on jotain 7-9cm enempi mulla (73cm about tällä hetkellä), niin kuin suora mä oikein oon, kun musta mallitkin näyttää aika suorilta (siis ettei lantio oo niillä kovin levee suhteessa vyötäröön) :shock: Öyh dear..

Niin ja tosta reidestä, niin mä oon tosiaan aina mitannu paksuimmasta kohtaan, koska onhan se paljon selkeempää. Jos mittaat puolesta välistä, niin miten voit olla, et se mitta on aina samasta kohtaan? :-k Pitäs piirtää tussilla joku viiva ja muistaa vahvistaa sitä säännöllisesti :P

ViestiLähetetty: 2011-11-03 11:24:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

munkkis kirjoitti:
Kukkopilli kirjoitti:
Reisi puolivälistä olis ohuempi kyllä :-k

mun reidet on aika ohuet jopa aika "korkealle" asti, mutta ihan ylhäällä on semmonen vararengas molempien reisien ympärillä, jos nyt voitte tällaisen ilmiön kuvitella. :D Se on siis ihan selkeästi sellainen erottuva paksumpi alue. Ehkä pitäis vaan mitata molemmista, puolesta välistä ja ylhäältä., olis elämä yksinkertaisempaa. (Muita ongelmia mulla ei ole) :lol:

Mä väittäisin, että useimmilla naisilla on samantyyppinen reisimalli - ellei sitten koipi ole pelkkää luuta tai lihasta. Mulla myös, muttei se onneksi ole kunnon selluliittia ainakaan omasta mielestäni :wink:

Hitto että nyt tökkii. Olen kirjoittanut gradua vasta muutaman rivin tänään. Mutta en voi kovin hyvin, vaan aika huonosti epäkelpojen yöunien jäljiltä. Lähden ny kaupoille asioille, jos myöhemmin vielä sais jotain aikaan.

ViestiLähetetty: 2011-11-03 13:31:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

I'm back, Olen selkä. Vitsit on huonot, sillä puhkesi aurallinen migreenikohtaus heti kun astuin ovesta sisään. Olis pitänyt arvata jo siitä, mieten pökkyräinen aivotoiminta oli aamusta alkaen. Näköhäiriövaihe nyt tietysti jo ohi, kun pystyn kirjoittamaan. Jos en olisi eilenillalla syönyt sokeria ja juonut viiniä, en varmaan olisi nyt tässä jamassa. Tai sitten olisin. En tiedä, kun tasan kuukausi sitten oli edellinen kohtaus. Ketoosissa ei migreeniä ollut eikä edes pienintä uhkaa olossa. Mutta entä jos se ketoosi sitten haittaa kilpirauhasta?! :smt026 Mitä hemmettiä tässä pitäis oikein säätää nyt :?: Jos joku vannottais tarpeeksi uskottavasti, ettei ketoosi aiheuta mulle kilpirauhasen vajaatoimintaa, lähtisin taas sille tielle. Mutta en mä kovin syvää ketoosia edes tarttis, jotta se toimisi. Mutta jos ja jos. On vaikeeta. Ja tänkin päivän syömiset jääkööt salaisuudeksi tässä hervottomassa olotilassa :smt119

ViestiLähetetty: 2011-11-03 14:36:12 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^Mun hyvällä ystävällä on erittäin vaikea kilpirauhesen vajis (siis ainakin paljon vaikeampi kuin muilla tuntemillani vajislaisilla, on siis ollut _todella_ sairas pitkiä aikoja) ja hän on ketoillut useamman vuoden nyt. Taudin toteamisen jälkeen siis vasta aloitti (eli ketoosi tai karppaus ei mitenkään voinut olla aiheuttaja) ja karppaus on auttanut tautiin ja lisäksi on hänelle ollut ainoa tapa saada painoa alas. Käsittääkseni myös ihan joku alaan hyvin perehtynyt lääkäri (joku erikoislääkäri, oisko ollu antioksidanttiklinikalla tms?), oli hänelle karppausta suositellut, jossen nyt ihan väärin muista. Tällä hetkellä hän siis voi paremmin kuin koskaan aiemmin tuon sairauden kanssa. Voin kysyä tarkemmin tuosta, että olisiko hänellä linkata aiheesta jotain infoa tms.

Mitään muuta tietoa mulla ei asiasta ole, muuta kuin mitä nyt olen muualtakin lukenut, että karppaus voi auttaa kilpparisairaita.
Mistä olet tuon kuullut, että ketoosi voisi aiheuttaa vajista?

ViestiLähetetty: 2011-11-03 16:39:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Kaisa Jaakkolan Hormonidieetti-kirjasta suora lainaus: "Jos elimistön sietokyky hiilihydraateille on hyvä, voi niukasti hiilihydraatteja sisältävä ruokavalio hidastaa aineenvaihduntaa ja siten altistaa kilpirauhasen vaajatoiminnalle. Heijastus hyvästä insuliiniherkkyydestä on rasvan vähäinen varastoituminen selkään". ja mulla ei tod rasva varastoidu selkään ollenkaan. Kun myös olin matalilla hiilillä (20-30g) ja todella runsaalla rasvalla, painoni nousi sen 2 kg, minkä olen sittemmin onneksi saanut pois. Ei kai tässä auta kuin yrittää jotakin keskitien ratkaisua. Mutta erinäisiä tiukennuksia on tehtävä olon ja toimintakunnon parantamiseksi. Huomattavaa on sekin, että vaativimman osuuden gradusta olen jo tehnyt - ketoosissa.

Muoks: En nyt keksi äkkiseltään muuta apukeinoa tähän pattitilanteen tuntuun kuin sen, että pidän taas huomisesta alkaen tarkempaa ruoka (+juoma) ja liikuntapäiväkirjaa. ja nostan annostusta macassa ja kookosöljyssä. Kahvia taas pitäis vähentää. Se tuleekin olemaan inhottavan vaikeaa :x (asenne kohdallaan :| )

ViestiLähetetty: 2011-11-03 17:37:27 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen melko saletti, että Kaisa on väärillä jäljillä väitteesään. Jo ihan loogisen ajattelun perusteella. Kun ravinnossa ei ole hiiliä nimeksikään, elimistö on aika nopeasti jonkin sortin valmisutilassa. Ei aineenvaihdunta voi silloin kovin paljoa hidastua tai olla levossa, vaan päinvastoin. Elimistöllä luulisi olevan melkoinen kiire korvata muin keinoin puuttuvaa sokeria, eli tehdä kiivaasti ketoaineita... Iso prosessi lähtee käyntiin kun jokin helppo ravinnonlähde jää puuttumaan ja se on korvattava.

Jos vedät ketoosiin, niin älä lisää liikaa rasvoja, jotenkin itseni ainakin on oltava tarkkana.. Ainakaan minun paino ei laske vaan nousee, vaikka söisin pelkkää rasvaa ravinnoksi. Joudun laskemaan kaloreita kulutukseen nähden ja kaloritaseella säätämään laskenko vai nostanko painoa. Ehkä olen liian monta vuotta syönyt ja rakastanut lihaa, eikä hiilimössöt oikein koska ole sytyttäneet, niin elimistö on sopeutunut vähähiileen... tai en tiedä, luulen vaan :D

Varsinainen keto-karppaaja olen ollut vasta viime keväältä, mutta selvästi en toimi kuten moni muu täällä on kirjoittanut.

ViestiLähetetty: 2011-11-03 19:24:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

noin^mäkin tuosta aiheenvaihdunta-asiasta ajattelin ja selitänkin ketoosissa lihomistani sillä, että kaloreita vain tuli kerta kaikkiaan liikaa suhteessa kulutukseen. Eli tarkkana on oltava rasvankin kanssa. Mutta kookosöljyä lisään silti, syön sitten vähemmän vaikka juustoja #-o

Ketoositavoitteeni on muuten sellainen, että ennen nukkumaanmenoa mun on se katkaistava joko punkkutipalla (pieni lasillinen) tai korkeammilla hiilillä, muuten alkavat unet mennä pidemmän päälle. Kesällä ja alkusyksystä tuo toimi.

Olen muutenkin aika kokonaisvaltaisen ryhtiliikkeen tarpeessa ja sen tekemiseen ja siihen tottumiseen on vielä hyvin aikaa ennen töihin paluuta 8)

Systeemi onkin taas uusittu, mutta miten, kerron vasta viikon päästä, [i]jos[/i] olen onnistunut sen pitämään!

Jos Marika saa ongittua lisäinfoa kilpparivajiksella karppauksesta, niin kiinnostaa kovasti! Mulla on iso sukurasite vaivaan.... kahdesti on testattu, viimeksi reilu vuosi (vai kaksi?) sitten eikä häikkää todettu. Mutta mistään raja-arvoista en silloin tajunnut edes kysyä.

ViestiLähetetty: 2011-11-04 11:52:35 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Mä ite pidän tota hormonidieettiä hiukan höpöhöpönä. En ole tarkemmin perehtynyt, niin en sano siitä enempää (koska sitähän me täällä aina vouhkataan et kun lauotaan mielipiteitä vailla tietopohjaa), mut tää nyt on tällänen mututuntuma sen perusteella mitä olen tähän asti kuullut. :-k

Tältä vaikeasti kilpparivammaselta kaveriltani sain lyhyesti vastauksen, että molekyylilääketieteeseen erikoistuut lääkäri hänelle oli sanonut, että ehdottomasti kannattaa karpata. Nyt on reissussa tuo kaveri, mutta voin udella tarkemmin sitten kun palaa, että onko itse muualta selvittänyt ketoosin ja kilppari yhteyttä minkä verran jne. :) En kyllä uskoisi, että tämä kaveri tekisi mitään terveyteensä liittyvää hepposin perustein, itsekin lääkäriksi kun opiskelee... :-k

terveisin. leuanraapimishymiön suurkuluttaja :-k :-k :-k

ViestiLähetetty: 2011-11-04 12:00:10 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

ps. Kun heitit tuolla toisessa ketjussa tuon "ulkonäkökarppaajat" -ketjun, niin mähän jo melkein innostuin et oispas ihanaa vertaistukea :lol: Voitas siellä pauhata punaviinistä, ruuista ja treeneistä tälläsen ketjusta toiseen sukuloinnin sijaan :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-11-04 12:28:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marika_ kirjoitti:
ps. Kun heitit tuolla toisessa ketjussa tuon "ulkonäkökarppaajat" -ketjun, niin mähän jo melkein innostuin et oispas ihanaa vertaistukea :lol: Voitas siellä pauhata punaviinistä, ruuista ja treeneistä tälläsen ketjusta toiseen sukuloinnin sijaan :mrgreen:

Ja siitä hehkuuko iho eniten ketoosissa vai kohtuuhiilareilla :D Oon niiiiin neiti.

ViestiLähetetty: 2011-11-04 12:48:42 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^Niin no toi, miten pääskin listasta unohtumaan :lol:

ViestiLähetetty: 2011-11-04 14:14:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marika_ kirjoitti:
Musta tuntuu, et irtokarkeissa on joku psykologinen elementti kans, kun saa ihan ite valita just sitä mitä haluu.

No just se! Ja sit vielä sekin, että irtokarkit nyt vaan on jotenkin more special than tavalliset sekotuspussit tai yhden laadun pussit. Niiden ostaminen on jännempää valintaprosessin vuoksi, pussin suuruuteen voi vaikuttaa ja mulle henkilökohtaisesti ne oli aina lapsena elokuvateatteriherkku. Käytiin elokuvissa harvoin, joten senkin perusteella irtsarit on määritelty vähän sellasiksi "only on special occasion"-herkuksi. Mulla on sopimus itteni kanssa, etten osta irtokarkkeja muualta kuin tarjouksesta. Pelittää harvinaisen hyvin.

Hormonidieetissä on IMO ihan järkeviäkin asioita, mutta kuten mitä tahansa "elämäntapaopusta" niin tuotakin tulee lukea vähän kriittisten lasien läpi. Esimerkiksi mulla on taipumusta muffin top-muotoon eli käytännössä ruokavaliossa ois pitänyt olla liikaa hiilareita (?), mut nyt kun oon syönyt suklaata päivittäin ja hiilarimäärät on muuteskin nousseet 60-100 gramman välille niin kortisolipaikka eli napaläski tuntuu kummasti huvenneen ja muuttuneen pehmeämmäksi ja sellaiseksi, että nipistämällä tuntuu "rosoiselta". Vaikee selittää... Mutta siis, samalla kun napaläski on alkanut lähtemään niin ei oo kyllä lantiopalluratkaan levinneet käsiin hiilarien ansiosta. Henkimaailman asioita.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-11-04 21:22:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ootko anniemi kaloreita laskenut viimeaikoina? Ts. mä en ainakaan liho, söin mitä tahansa, jos vain kalorit olis alhaalla.

Aamupala: macaa+viherjauhetta vedessä, kahvia + kaakaojauhetta (en muisa, laitoinko kookosöljyäkin)+ kermaa, 2 voissa paistettua munaa, emmentalia, saksanpähkinöitä, d-vitsku + relatab, 2 rkl pellavansiemeniä nieltynä veden kanssa

Lounas: savusiikaa ja parapähkinöitä.

Välipalajuoma: kahvia + macaa + kö + kaakaojauho + kerma

Iltaruoka: höyrytettyä parsaa + suolaa + voita + Mustapekka-juustoa

Vanilja- ja suklaarooibosia mennyt ja tulee vielä menemään. Enkä jaksa kirjata kaikkia syömiäni lisäravinteita. Enkä sitä, että ehkä 50% kaikesta ravinnostani on luomua, joskus ylikin. Enkä varmaan jatkossa jaksa pitää koko päiväkirjaa :smt069 Tuntuis liian vaivalloiselta. Kuten myös kalorien tai minkään muunkaan laskeminen! Voiko tällä tavalla syntyä toivottua tulosta? Vielä on Routaporsasta jäljellä, nähtäväksi jää.

Liikunnat: n. 10 min 3kg painojen nostoa, kävelyä 45 min, spinning-pyörällä ajoa teholla 20 min ja kyllä hiki lensi ja valui inhottavasti silmiin ja jopa nenään :shock:

ViestiLähetetty: 2011-11-05 01:22:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tän viikon ajattelin laskea ja oonkin laskenut, aika alhaalla ollaan edelleen :oops: Mut siis mitä mä tolla höpötykselläni ajoin takaa oli se, että paikallinen laihtuminen on IMO mahdollista. Se on vaan kysymysmerkki, jotta miten se käytännössä tapahtuu eri ihmisten kohdalla: mitä muutoksia on tehtävä, mikä tapahtuu itsestään, mikä ylipäätänsä ongelman on aiheuttanut jne.

Hyvän kuulosia ruokia sulla on. Eiköhän noilla lähe :wink: Ja spinnipyörä, uu nam!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-11-05 08:48:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anni! Se lienee sitä hormonaalista laihtumista, eikös juu :idea:

Spinningpyörä on varsinainen helvetinkone, vielä punainen metallinvärinen monsteri makkarissa :twisted: Aluksi kun aloin polkea, niin oli ihan tuskaa. Meillä mies ajaa sitä monta kertaa viikossa kauheilla tehoilla. No, sillä on rutosti parempi kunto aina ollutkin. Mutta perässä tullaan, ei nimittäin ole iso vaiva työpäivänkään jälkeen polkea 20 minuuttia, saada aivot nollattua ja yli 200 kaloria kulutettua. Kustannustehokasta jos mikä. Kohta olen laiha luikku :smt026 (sekä seesteinen ja hyväkuntoinen :lol: )

Aamupalatilitys: Maca on pahaa ja juuttui hampaiden taakse, kun koitin niellä jauhon suoraan lusikasta veden kera. Viherjauho vähintään yhtä pahaa. Mutta noin ne silti pienimmällä tuskalla alas saa. Kokonaiset pellavansiemenet veden kanssa nieltynä eivät maistu millään ja solahtavat sujuvasti kurkusta alas :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 217 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 811 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00