karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 14:21:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-04-23 21:21:28 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-09-04 08:42:47
Viestit: 14
Epätoivoinen atopia naamassa ja nyt meni kuppi nurin tän lärvän kanssa.
Suun ympärys usean sentin alueelta punainen, törkeen kipee, valuu kudosnestettä ja ainoa mikä helpottaa edes vähän on merisuolaveteen kastettu kangasriepu millä oon kolmatta päivää nyt kokoajan töpötelly ihottumaa. Näyttää varmaan todella fiksulta tää rättitouhu et parempi pysyy himassa.
Niin ja jotta riemu olisi katossa tää saatana nyt sit levii pitkin naamaa, "itkulaikut" tullu poskiin ja luomissa se ah niin tuttu ruttotautinen tunne joka tarkottaa sitä et pian on silmät ku johannes virolaisella. huulet turvonnu sisältä kans.

LUPAATTEKO TE MULLE, että kun tasan nyt alan karppiruokavaliolle ja istun täs koneel kaiken vapaa-aikani (mitä nyt vajaa 3kk vauva sallii) imemällä tietoa aiheesta ja koostan itselleni karpin ruokavalion siitäkin huolimatta ettei mein perhees kukaan muu aio luopua hiilihydraateistaan, ETTÄ TÄÄ KIROTTU IHOTTUMA HELPOTTAA????

Mä en kestä enää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-23 21:26:28 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Meistä kukaan ei varmaan lupaa mitään, kun sopiva karppaustyylikin on itse kunkin löydettävä palstan ristiriitaistenkin neuvojen keskeltä,
tai niistä huolimatta.

Mutta... mitä sinulla on tässä kokeilussa menetettävänä?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-24 09:47:04 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-09-04 08:42:47
Viestit: 14
Ei tää ainakaan huonommaksi voi mennä.
Mutta karppauksesta on kokemusta muutaman vuoden takaa, kaatui siihen kun työkaverit vittuili mun eväistä ja painostuksen alaisena lopuksi otin kahvipöydässä siivun kääretorttua -> menolippu takas hh-helvettiin ja siellä ollaan oltu siitä asti. Silloin tosin iho oireili pähkinöistä joita tykkäsin syödä ja joita käytin leivontaan, täytyy nyt alkuun jättää ne oraville ja kokeilla tilanteen rauhoituttua varoen uudestaan. Sen takia ei karitevoikaan ilmeisesti sovi mulle.

Ajattelin käydä lääkärin pakeilla jos saisi lähetteen ihotautilekurille. Kuitenkin vielä vähän kahden vaiheilla, toisaalta olisin kiitollinen jos saisi nyt jonkun lääkityksen tms. että tää rutto rauhoittuisi niin ettei menisi joka sekunti ihonsa ajetteluun. Toisaalta taas kauhistuttaa ajatus mitä mömmöjä ja myrkkyjä ne mulle tarjoaa. Ja taas toisaalta, olisi varmaan aika selvittää mistä tää johtuu, onko jotain allergioita jne. kun näitä oireita on ihan turha mielestäni hoitaa jossei se syy koskaan selviä jonka voisi eliminoida elämästään.
Ja silti toisaalta pitäisikö ite lähteä haravoimaan mikä on pahasta ja mikä hyvästä. Kuitenkin 31 vuotta tää paska vaivannu enemmän ja vähemmän.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-24 11:17:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Täällä yksi atoopikko. Atopia näkyy minulla voimakkaana ainoastaan päänahassa. Ennen karppausta muistutin talvella kävelevää lumisadepilveä. Karppauksen myötä päänahka on voinut huomattavasti paremmin. Viljojen jättämisellä ei kuitenkaan omalla kohdalla ole ollut vaikutusta. Kuitenkaan kokonaan ongelma ei ol hävinnyt, edelleenkin stressi näkyy nopeiten päänahan hilseilynä... :(

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-25 12:27:40 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-09-04 08:42:47
Viestit: 14
Toinen päivä. Eilen illasta lähtien pärjäsin jo ilman suolavesirättiä ja se naaman märkiminen lakkas. Tosin silmä ihan turvoksissa ja kädet meni hanurilleen sen suolanläträämisen kanssa vaikka se naamatuskaa helpottikin.

Tänään tilanne se, että uskallan jo hieroa vihreetä aqualan (oisko plus) perusvoidetta kasvoihin ja imee kuin sieni, iho on ku autiomaa ja halkeamilla suun ympäriltä. Mutta selvästi paranemaan on.

Helvetin pyhämaanantai, ainut kauppa joka oli auki on lähisale ja kävin shoppaa aseeksi rainbow extra virgin luomu oliiviöljyä jota vetelinkin antaumuksella sisäisesti ruokalusikallisen näin lähtöön. Lisäksi kara kookoskermaa kahviin, mutta (kookoskermaketjussa kirjoittelinki) epäilyttää sen karrageeni ja ksantaanikumi, pirustako sitä tietää mitä ne sit tekee.

Ahneuksissani oon haalinu pakastimeen punalappusia lihatuotteita ja on kai ne jotain marinoituja paskoja. On se taivaan ihme että naturel lihasta saa maksaa enemmän ku noista liejuissa lilluvista kuolleista eläimistä, ei mee jakeluu.

Paljon tekee varmaan jo sekin että oon päättäny karppauksen olevan ratkaisu mun iho-ongelmiin. Kun on toivoa ei oo stressiä, nimittäin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-25 15:42:49 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-09-04 08:42:47
Viestit: 14
Mä kehitin jo villin teorian: tän ihottuman lisäks kun olen vielä lihavakin ollut suurimman osan elämästäni niin uskon vakaasti että elimistöni on himoinnut rasvaista ruokaa vain sen takia että se kaipaa sisäistä rasvausta. Roskaruoka ei vaan ole se paras tapa inessiivin voiteluun :twisted:

Luultavasti kroppa kertois tasan mitä tarvitsee, jos vain pysähtyisi kuuntelemaan ja oppisi ymmärtämään. Hienosti sitä on vieraantunut omasta itsestään. Lapsena sitä vielä ihan luonnostaan söi leivän päältä makkaran ja nuoli voin ja jätti itse leivän syömättä, voitakin salaa kaapi paketista. Sitten sanottiin ettei niin saa muka tehdä.

_________________
When the going gets weird, the weird turn pro.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-26 23:21:49 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-13 00:14:13
Viestit: 3
Kirjoittelin tuossa muutama kuukausi sitten viimeksi ja erittäin hyvään suuntaan on menty täällä! Olen pärjännyt nyt yli 1,5kk ilman protopic/elidel tai kortisonivoiteita. Eli mitään myrkkyjä ei ole iholle tarvinut laittaa. Kookosrasvaa olen vain levitellyt lähinnä suihkun jälkeen. Iho sai hyvän boostin kun kävin viikon ulkomailla ja sen jälkeen ei ole pahemmaksi mennyt. Ei kuitenkaan voi laittaa läheskään kokonaan parantumista ulkomaan auringon piikkiin sillä siellä tuli aurinkoa ottamalla otettua ehkä 2 päivänä. Iho on edelleen sormista melko huono mutta muualta parantunut erittäin hyvin ja vaikka on kuiva niin tulehtumisia ei ole näkynyt.

Olen nyt siis lokakuusta asti ollut (lähes) viljattomalla dieetillä. Pari kertaa on joutunu anoppilassa syömään jotain gluteenittomia kakkuja kun on vartavasten tehty eikä sitten viitsi kieltäytyä. Ja jossain ravintolaruoissa on saattanut olla pieniä määriä esim. saostuksessa mutta näitäkin hyvin harvoin. Kaljoja on tullut välillä yksi otettua, mutta yleensä gluteenitonta kukkoa. Riisiä olen syönyt ehkä kerran 2vk pieniä määriä enkä ole huomannut merkittävää huonontumista. Olin alussa todella tarkka hiilareitten kanssa mutta nyt olen perunaa alkanut syödää melko normaaliin tapaan, koska en ole huomannut ihossa sen myötä huonontumista ja olisi kiva saada muutama kilo takaisin. Yleensä ihoni on parantunut kesäksi vasta kesäkuun tienoilla. Nyt se tuntuisi parantuneen jo maaliskuun puolella mutta ei nuolaista ennen kuin tipahtaa. Pirullinen kutina on myös vähentynyt tosi paljon ja nukkuminen on ollut siten "tehokkaampaa", eikä tarvi niin pitkiä yöunia ollakseen peruspirteä. Syön tällä hetkellä Kalaöljykapseleita, D-vitamiinia (alussa 100mg , nyt 50mg) ja sinkkiä. Siitepölyt ovat kyllä alkaneet kutittaa nenää taas pirullisesti joten antihistamiinin joutuu aamulla ottamaan, eikä se tunnu edes hyvin vaikuttavan. No nokka kutisee onneksi yleensä vain aamuisin.

Olen lisännyt paljon voin, kerman ja extra virgin oliiviöljyn käyttöä ruoanlaitossa. Kananmunia ja pekonia tulee myös syötyä paljon. En ole käyttäny enää maitoa ruokajuomana. Yleensä nykyisin omatekoista mehua tai kaupan tuorepuristettua mehua tai vettä. Olen kuitenkin syönyt ruokia joissa on käytetty maitoa tai maitotuotteita. Salaatteja, hedelmiä ja marjoja olen lisännyt reilusti. Marjoja pitäisi varmaan syödä vielä enemmän, täytyypä ensi kerralla ostaa kaupassa kunnola niitä pakkaseen kun ei ikinä tunnu olevan riittävästi. Ja uusi blenderi hankkia kun vanha vuotaa. Herkuttelen lähinnä kuivalihalla , pähkinöillä ja harvoin jäätelöllä tai parilla suklaapalalla. Jos "roskaruokaa" haluaa niin mielestäni kebabsalaatti on erittäin hyvä vaihtoehto. Jos tietäisi tarkemmin mitä niiden kastikkeisiin tulee niin en pitäisi sitä edes kovinkaan "roskaruokana".

Alku oli muuten melko hidasta parantumisessa ja tuntuukin että elimistö on nyt ehkä puhdistunu jotenkin viljoista ja pienet määrät eivät välttämättä ole nyt niin myrkkyä. Tämä on toki vain mutuilua.

Joo tuli taas vähän sekava entry mutta tsemiä kaikille ja myös itselleni! En ihan vielä menisi takuuseen että täysin voitettu tauti on mutta suunta on hieno täällä päin!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-22 20:19:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-22 12:21:08
Viestit: 33
Tätä mäkin olen miettinyt. Mulla on nelivuotias tyttö, jolla atooppinen iho. Pysyy kurissa vain kun rasvaa apolarilla lähes päivittäin. Haluaisin että tttökin karppaisi, mutta sitten tämä perusongelma: PÄIVÄKOTI! Tyttö syö siellä päivittäin lounaan ja välipalan. Ja on oikea hiilarihirmu. Tykkää muroista, leivästä ja vaan sokerijugurteista yms. Niin ja lisäksi aivan sairaan nirso, siis ihan käsittämättömän nirso ja huonoruokainen. Nyt jos joku kertoisi että miten noin päiväkotiruuat(kaikkihan tietää että mitä ne on...) vaikuttaa jos kotona karppaa. Niin ja vielä se että on jokatoinen viikonloppu isänsä luona ja siellä myös vedellään hiilarimoskaa ihan surutta... Niin ja miten ihmeessä saan sen syömään sitten niitä ruokia! Esim. partishan olisi sille ihan loistava vaihtoehto, mutta se ei suostu syömään sitä. Ja ei tosiaan suostu, on mieluummin nälissään kun syö jotain mistä ei tykkää. Jos joku vähän auttaisi niin olisin ikionnellinen!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-23 05:30:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-08-20 20:17:24
Viestit: 290
Täällä vaikean atopian diagnoosi -05. Tuolloin koko kroppa epämääräisten ihottumien peitossa, pahimpana kudosnestettä vuotava päänahka. Karppauksen löysin keväällä 2009 ja sen jälkeen kun poistin kokonaan viljat ruokavaliosta, ei ole ollut ihottumaa missään. Testien ja koepalojen mukaan en ole vilja-allergikko enkä keliaakikko.

Mutta se muutos? Kolmas syksy menossa ilman rasittavia valohoitoja. Kelakortin erityiskorvauskoodi on vanhentunut jo aikaa sitten. Protopic ja muut myrkyt ovat muisto vain, kortisoniin en koske enkä apteekin perusvoiteisiin kun ei tarvitse. Iho on sileä kuin vauvan pylly ja satunnainen avocadoöljyäminen (ehkä kerran kuussa, jos muistan) on ainoa rasvaus mitä teen.
En kutise, kiristele, kipuile, punoita, kiristele, raavi tai valvo.

Mutta jutussa on kohdallani näköjään koukku: Viljat vähäisinäkin määrinä räjäyttävät kesivän ihottuman poskipäihin ja nenänpieliin Jostain syystä en ole viitsinyt riskeerata suuremman määrän kanssa :|


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-25 02:34:24 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-25 02:06:36
Viestit: 1
Mulla atooppinen iho ollut ihan pienestä saakka. Pitkän aikaa oli pelkkää taiveihottumaa ja ainoastaan talvisin. Sitten aikuisiällä alkoi taiveihottuma pysymään myös kesäisin ja siitä eteenpäin ihottuma-alue vain leviää ja leviää. Nykytilanne on, että vakipaikat ovat polvitaipeet, pari läiskää reisissä, käsivarret lähes kokonaan, ranteet sisäpuolelta sekä toisessa kämmenselässä, kaulassa, leuan ja kaulan rajamaastossa, toisessa silmäluomessa sekä uutuutena korvalehdet ja leukapielten ihottuma leviää kohti ohimoita. Kutina on hirrrmuinen ja jatkuva.
Olen keväästä saakka vältellyt hiilareita niitä kuitenkaan kokonaan pois jättämättä. Vakituisella ruokalistallani on ollut puuro ja silloin tällöin ruisleipäviipale päivässä, raejuusto, partaäijäjugu hunajan tai banaanin kera, kahvi rasvattomalla/kevytmaidolla, pähkinät, oivariini, oliiviöljy, kanmuna keitettynä/paistettuna. Pasta, riisi ja peruna ovat olleet pannassa sekä valkoiset jauhot muutenkin ja sokeria en edes muista, milloin viimeksi olen lisännyt mihinkään.
Iho ehkä hieman parantui viikon etelänreissulla. Eli ei kutissut kun otin aurinkoa paikallani, mutta annas olla jos vähänkin hikosi niin johan kirveli ja kutisi. Reissulla en paljoa miettinyt syömisiäni, maistelin jopa pastoja vähäsen parina päivänä ja jälkkäriksi muutama lusikallinen jotain kakkua tai paikallista leivosta (jotka eivät olleet kovin herkullisia juuri koskaan, siksi jäivätkin vain muutamaan lusikalliseen :))
Kaverini suosittelee Ecowayn Omegoja, ovat vain turkasen kalliita (kuten myös Protopic, josta saan sentään vakuutuksessa täyden määrän takaisin), enkä ole vielä huomannut senkään auttavan mitenkään mainittavasti.
Nyt päätin pari viikkoa kokeilla viljatonta, saas nähä kuin käy!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-25 06:16:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-28 11:57:27
Viestit: 1098
Mulla karppaus on auttanut vaikeaan kokovartalopsoriin todella hyvin. Lähes oireettomana iho jo useamman vuoden. Stressi ja alko välillä pukkaa läiskiä kehoon. Mutta kynnet...

Psori on tuhonnut mun kynnet täysin. Varpaiden kynnet täysin epämuodostuneet, kasvavat miten sattuu, irtoilevat osittain, kasvavat todella paksuna tönkkinä. Käsien kynnet aivan valkoiset ja irronneet ihosta eli kynnen ja ihon välissä lähes kokonaan millien väli ja ovat kiinni sormessa ainoastaan tyvestä :cry:

Nyt yli 10 v asiasta kärsineenä sain itseäni niskasta kiinni ja perjantaina olis ihotautilääkärillä käynti. Saas nähdä osaako auttaa tässä asiassa, karppaus ei osaa :cry:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-25 08:55:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-01-06 07:19:02
Viestit: 68
Paikkakunta: Turku
Mä olen karpannut nyt kohta vuoden, atooppisesta ihosta olen kärsinyt koko elämäni ajan. Olin kyllä tajunnut, että iho on paremmassa kunnossa - mutta vasta tällä viikolla tajusin, etten ole kohta vuoteen käyttänyt juuri mitään kosteusvoiteita, kasvoille vain perus-Aqualania :shock: Missään vanhoista ihottumapaikoista ei ole mitään. Vuosi sitten nukuin useasti öitä Ataraxin kanssa, koska kutina oli niin kova ja esim. päänahka oli jatkuvasti rikki. Ei ole ollut siihenkään tarvetta...

Jotenkin vain huomaamatta kaikki jäivät pois. Nyt kesän aikana kylläkin Karppista syödessä meni iho vähän huonoksi, mutta silloinkin huonoksi tarkoitti samaa tilaa, missä iho aiemmin oli ollessaan hyvänä... Nyt jätin taas Karppisenkin pois.

_________________
Suhtaudu häkkeihin epäillen. Jos pitää marsua yksin tyhjässä häkissä, se sairastuu ja kuolee. Päästä marsusi häkistä, edes silloin tällöin. Päästä rakkaasi marsu häkistä mahdollisimman usein.
Liskoista en sano mitään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-26 18:36:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-28 11:57:27
Viestit: 1098
No niin, ihotautilääkärillä käyty pahan kynsiin levinneen psorin takia. Lopputulos lohduton: ei varmaa parannuskeino ja että onneksi olen nainen, niin paras keino on tumma kynsilakka :cry: ja osaltaan hyvä homma :lol:

Siis lääketieteelliset keinot on minimissä. Käsiin kohdistuva valohoito, jossa käydään 2-3 krt/vk ja 2-3 kk:n päästä nähdään vaikuttaako lainkaan. En tiedä, jaksanko ravata kesken työpäivää valossa muutama minuutti kerrallaan. Mutta tämä vaihtoehto siis mulla harkinnassa. Sain lähetteen.

Toinenkin vaihtoehto on. Suht koht raju :shock: Suun kautta nautittava lääke nimeltä Neotigason. Ongelmat: ei varmuutta tehoaako. Vahvat ja moninaiset sivuvaikutukset. Sivuvaikutukset: heikentää veri- ja maksa-arvoja sekä nostaa kolesterolin. Veri- ja maksakokeissa olisi käytävä joka viikko. Lääkkeen ottoaikana ei saa tulla raskaaksi eikä myöskään KAHTEEN VUOTEEN LÄÄKKEEN LOPETTAMISEN JÄLKEEN :shock: :shock:

En suunnittele tulevani koskaan raskaaksi (ikää kohta 40), mutta siis mitä myrkkyä tuo lääke on. En varmasti ala syömään esteettisen ongelman vuoksi. HUH, HUH.

Reseptin kirjoitti mulle silti. Neotigason 10 mg, 30 x 2 , 1 kaps pv:ssä. Ei kyllä suositellu vaan suositteli rehellisesti kynsilakkaa ja sanoi et mieti valohoitoa kokeiluna...

Että tämmönen tapaus...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-28 17:04:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-08-20 20:17:24
Viestit: 290
Fatalji: Kuulostaa tosiaan myrkyltä, mää käyn sytostaattien vuoksi lääketurvaverikokeissa ja nekin on "vain" kolmen kuukauden välein. Mieti vielä tosissaan.
Olet varmaan jo kokeillut kaikki mahdolliset luontaistuotteet, oliko apua piistä, kalkista, vitamiineista?
Olen käynyt kokovartalon valohoidoissa aikanaan, aika sitovaa ja vaivalloista (talviaika, riisumiset ja rasvaukset) oli kyllä, mutta tehokasta. Sain kainaloihin palovammat yhdellä kerralla kun unohdin pestä deodorantit pois :shock: Ensimmäisellä kerralla paloi persus 10 sekunnissa, normaali ihonväri kun on lähinnä alabasterinvalkoinen eikä ko. ruumiinosa ole auringossa paistatellut :lol: Vaikuttaako tosiaan kynsiin?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-12 14:47:37 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-13 12:42:14
Viestit: 9
Mulla on taas aikaa vierähtänyt edellisestä viestistäni. Välillä olen käynyt täällä lukemassa tsemppausmielessä muiden onnistumisista atopian selättämisessä. Olen joskus parisen vuotta sitten aloitellut karppausta ja silloin se auttoi hyvin käsi-ihottumaan. Muualta en saanut ihottumaa parantumaan. Välillä kyllä lipsuin ruokavaliosta, mikä ei varmaankaan edistänyt parantumista.. Tällä hetkellä tilanne ihon suhteen on huonompi kuin koskaan:( "Jouduin" palaamaan normaali ruokavalioon loppuraskaudessa odottaessani kaksosia, koska tuntui etten saa tarpeeksi energiaa karppiruokavaliosta ja helpompaa ja nopeampaa oli aina napata pari leipää kuin syödä karppievästä. Tämän myötä käsi-ihottuma palasi, minkä olen saanut nyt taas kuukauden karpattua onneksi häviämään. Ongelmana tällä hetkellä onkin muualla kropassa oleva ihottuma. Ihottumaläiskiä on koko kropassa päästä varpaisiin ja osassa raajoissa tervettä ihoa on ehkä 10 % jäljellä eli suurinta osaa peittää ihottuma. Olen maanantaina menossa allergiatesteihin, mut pelottaa vaan ettei niitä saada tehtyä, kun ahkerasta (kortisoni)rasvauksesta huolimatta en ole saanut ihoa paranemaan. Ja pistokokeet pitää käsittääkseni tehdä terveelle iholle. Varmaan voisin vielä parantaa syömisiäni, kun olen tällä hetkellä syönyt perunaa ja joskus sokeroituja tuotteita mm. mustikkakeittoa partiksen kanssa. Olen tulkinnut tällä tavoin väljästi tuota havaintoa ettei liian alhaiset hiilarit sovi välttämättä atoopikoille. Harmittaa, kun välillä aina tuntuu, että iho alkaa voida paremmin ja sitten tulee taas uudet ihottumaläiskät kiusaksi. Esim. viikonlopun jäljiltä iho oli huonommassa kunnossa, vaikka en muuten lipsunut ruokavaliosta, kun juomalla yhden siiderin ja syömällä lohta (olen ollut huomaavinani ettei välttämättä mulle sovi). Viikonlopun jäljiltä tuli käsiin myös käsi-ihottumaa vähäsen. Mietinkin, että voiko siiderin sisältämä glukoosi saada sen aikaan? Oletteko muut vältelleet myös glukoosia?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-12 15:17:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-28 11:57:27
Viestit: 1098
Harmi toi sun iho :cry:

Mulla kyllä alkoholi vaikuttaa, mutta ku juon, niin juonkin sitte kyllä reippaasti ja saattaa muutama punkkulasi/sidukka mennä useana päivänä peräkkäin. Vähempikin kyllä vaikuttaa. Nyt menossa 11 pv. täysin ilman alkoa ja iho taas parantunu lähes täysin (pari pientä pläikkää), kun vielä viime viikolla oli suht huonona juominkien vuoksi.

Eli kyllä se vähäinenkin määrä alkoa voi vaikuttaa ja jos siihen vielä yhdistää hiilarit ja epäsäännöllisen ruokailurytmin, niin lopputulos yleensä vähemmän toivottu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-12 16:23:55 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Sky81 kirjoitti:
Mulla on taas aikaa vierähtänyt edellisestä viestistäni. Välillä olen käynyt täällä lukemassa tsemppausmielessä muiden onnistumisista atopian selättämisessä. Olen joskus parisen vuotta sitten aloitellut karppausta ja silloin se auttoi hyvin käsi-ihottumaan. Muualta en saanut ihottumaa parantumaan. Välillä kyllä lipsuin ruokavaliosta, mikä ei varmaankaan edistänyt parantumista.. Tällä hetkellä tilanne ihon suhteen on huonompi kuin koskaan:( "Jouduin" palaamaan normaali ruokavalioon loppuraskaudessa odottaessani kaksosia, koska tuntui etten saa tarpeeksi energiaa karppiruokavaliosta ja helpompaa ja nopeampaa oli aina napata pari leipää kuin syödä karppievästä. Tämän myötä käsi-ihottuma palasi, minkä olen saanut nyt taas kuukauden karpattua onneksi häviämään. Ongelmana tällä hetkellä onkin muualla kropassa oleva ihottuma. Ihottumaläiskiä on koko kropassa päästä varpaisiin ja osassa raajoissa tervettä ihoa on ehkä 10 % jäljellä eli suurinta osaa peittää ihottuma. Olen maanantaina menossa allergiatesteihin, mut pelottaa vaan ettei niitä saada tehtyä, kun ahkerasta (kortisoni)rasvauksesta huolimatta en ole saanut ihoa paranemaan. Ja pistokokeet pitää käsittääkseni tehdä terveelle iholle. Varmaan voisin vielä parantaa syömisiäni, kun olen tällä hetkellä syönyt perunaa ja joskus sokeroituja tuotteita mm. mustikkakeittoa partiksen kanssa. Olen tulkinnut tällä tavoin väljästi tuota havaintoa ettei liian alhaiset hiilarit sovi välttämättä atoopikoille. Harmittaa, kun välillä aina tuntuu, että iho alkaa voida paremmin ja sitten tulee taas uudet ihottumaläiskät kiusaksi. Esim. viikonlopun jäljiltä iho oli huonommassa kunnossa, vaikka en muuten lipsunut ruokavaliosta, kun juomalla yhden siiderin ja syömällä lohta (olen ollut huomaavinani ettei välttämättä mulle sovi). Viikonlopun jäljiltä tuli käsiin myös käsi-ihottumaa vähäsen. Mietinkin, että voiko siiderin sisältämä glukoosi saada sen aikaan? Oletteko muut vältelleet myös glukoosia?

Jos sinulla on ongelmia kalorien kanssa karpilla, niin taidat syödä aika proteiinivoittoisesti?

Itselläni pysyy iho kunnossa vain jos todella suuri osa kaloreista tulee rasvasta.
Eli karppaan niin että sekä valkuaista että hiilareita mahtuu vain tarpeellinen määrä (edellistä rakennusaineeksi ja jälkimmäistä ketoosin ulkopuolella pysymisen verran, kumpaakin luokkaa 10 E% + 10-15 E%).

Tärkkelys (vaikkapa peruna runsaalla voilla) tai kasvishiilarit (rasvassa kuullotettuina) tai rasvaan sekoitettu sokeri (suklaa) tai hedelmä päivässä (rasvaisen ruoan seurana) eivät haittaa, mutta rasvan unohtaminen näkyy heti, korvaa sitä sitten hiilareilla tai valkuaisella.

Huippusyömisiä ihon kannalta ovat voi, eläinrasvat, luuliemi (kollageeneineen) ja keltuainen (hiveniä tosi monipuolisesti) ja raakaraasteet (ilmeisesti kivoja suolistolle)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-13 14:12:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-13 12:42:14
Viestit: 9
Mulla on käynyt tän karppauksen kans taas samalla tavalla, kun viimeksikin karppausta aloitellessa eli olen ajatellut pelkästään viljojen poisjättämisen ruokavaliosta riittävän. Mutta eihän se toki niin mene, vaikka monella auttaa varmasti jo se. Kävin nyt laskeskelemassa noita makroja ja yhtenä päivänä esim. olin ostanut viikunoita pussin karkin korvikkeena ja syönyt koko pussin kerrallan, niin siitä jo tuli hiilareita yli sata eli ei kai sitä tarvi ihmetellä miksi iho ei ala paranemaan. Pitää tosiaan kiinnittää jatkossa enemmän huomiota noihin makroihin, koska nuo hiilarit voi näköjään nousta aika korkeiksi, vaikka viljoja ja sokeria ym. välttääkin. Kiitos teille taas vastauksista:)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-13 14:17:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Oletko kokeillut vaihtaa kaikki pesuaineet luonnollisiin?

Esim. pesupähkinät pyykkiin ja shamppoot käsintehtyyn palasaippuaan tai shamppopalaan jne.
Meidän kaksi tyttöä parani täysin oireettomaksi. Ja rypsittömyys on toinen. Kolme päivää jos käyttää oivariinia, alkaa oireet palata.

Minulla vaikuttaa eniten sisäinen rasva + pesuaineet + meikit + ihorasva.
Eli ihorasvankin tulee olla jokin 100% luonnontuote. Muuten tulee oireita. Erioil on ainut jota pystyn käyttään jonkin verran!??

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-03-16 22:03:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-08-12 11:23:58
Viestit: 182
Mitä kuuluu tämän ketjun atoopikoille? Itsellä meni pitkä tovi, toki karpatessa, mutta liian vähällä rasvalla, pienillä kaloreilla ja tuskin hivenetkään olivat kunnossa. Ja ihossahan sen huomaa. Nyt aloitin tiukemman linja ja pidän taas päiväkirjaa, ei tietenkään ole näin lyhyessä ajassa vaikuttanut, mutta tahtotila ja usko tähän tekemiseen on taas korkealla. Tsemppiä kaikille tämän yhteisen ongelman parissa painiskeleville!! :smt023

_________________
Ihottumaisen ihon hillitsemis-päiväkirja: Täällä


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)