karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-10 20:29:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 136 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 09:30:30 
Tuota minäkin mitetin, että makeannälkä kyllä herää jos ei syö kunnolla. Mutta jos todella syö pienen pussin karkkia perjantaisin, niin eipä se kai maailman pahin asia ole.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 09:31:33 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Jos karkin syöminen pysyy kohtuudessa, niin mikäs siinä sitten. Itse en kylläkään ymmärrä että aikuinen ihminen syö karkkia, enhän enää leiki Barbie-nukeillakaan yms. Minulle se on lasten juttu.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 09:38:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

justiinsa. karppaamallakin voi syödä kevyesti. kevyt tarkoittaa mulle justiinsa aamupäivän lounaalla isoa salaattia (onko kasvikset ja salaattikin nyt sitten kiellettyä???!!!)
juuri sen takia en voi töissä syödä mitään pihvejä kun aamulla syön mielummin tukevan aamiaisen koska töissä on huonot mahdollisuudet valmistella/ottaa mukaan mitään tuhteja aterioita. kotona syön sitten tavallisen annoksen vaikkapa jonkun pihvin,kasviksia, joskus sitten täysjyväriisin tai muun kanssa.

on se vi**u kun täällä arvostellaan joka hel**tin sanaa minkä sanoo. ei mulla nälkä oo vaikka en TUHDISTI syö joka aterialla, ei se kai ole tarkoituskaan!!!!!

en viitti mitään kinkkupöydällisiä joka ateria syödä ja sen jälkeen mennä salille oksenteleen! sekö sitten on tervettä???!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 09:41:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

ja voi ne aikuiset leikkiä barbeillakin. karkki on lasten juttu - ihan miten vaan.
jos sulla mirka lapsia edes on, niin omistaa kyllä aika tylsän äidin.
ihan sama jos jonkun herkku on juurikin vaikka se viini, niin heittäisin että viini on alkoholistien juttu hyi kauheeta, tai seksi on panohullujen juttu, juusto on hiirien juttu..ihan sama

lapsenmielellä elämä on oikeesti helpompaa. nipottaa voi jos jaksaa siihen energiansa tuhlata..!!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 09:44:57 
Kyllä mun isomummuni söi silloin tällöin Marianne-karkkia, vaikkei barbeilla koskaan leikkinytkään. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 09:45:45 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Ei, vaan syödä niin että nälkä lähtee.

Jos et halua syömisiäsi kommentoitavan, on parempi olla niitä kirjoittamatta tänne. Kuitenkin, viimeisen valossa näyttää siltä, että olet löytänyt ihan toimivan kohtuukarppilinjan itsellesi. Jos olet siihen tyytyväinen, niin miksipä muuttaa?! Vähintäänhän linjasi vaikuttaa hiilihydraattitietoiselta, sinulla luultavasti hiilarin sieto on parempi kuin esim. minulla, ja säädöt sen mukaan hiukan eri. Niinhän juuri pitääkin!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 09:48:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mirka kirjoitti:
Jos et halua syömisiäsi kommentoitavan, on parempi olla niitä kirjoittamatta tänne.

Luulisi, että riittää jos laittaa otsikkoon (ei saa kommentoida),
jos ei halua.

-yupik

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 09:51:28 
yupik kirjoitti:
Mirka kirjoitti:
Jos et halua syömisiäsi kommentoitavan, on parempi olla niitä kirjoittamatta tänne.

Luulisi, että riittää jos laittaa otsikkoon (ei saa kommentoida),
jos ei halua.

Mä ymmärrän tämän niin, että jos otsikkoon laittaa "ei saa kommentoida", niin silloin niitä safkoja ei saa kommentoida siinä nimenomaisessa ketjussa. Muistaakseni Karpaasilta tuli sapiskaa, jos joku kehtas hänen "diaryynsä" laittaa edes pienenpientä kommentinpoikasta. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 10:03:58 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Lainaa:
ihan sama jos jonkun herkku on juurikin vaikka se viini, niin heittäisin että viini on alkoholistien juttu hyi kauheeta, tai seksi on panohullujen juttu, juusto on hiirien juttu..ihan sama

Kai se ydinsana kuitenkin on kohtuus. Se, kuka sen sitten määrittelee... no, enpä tiedä.

Mun mielestä tätä on helppo verrata alkoholiin. Voin juoda esim. lasillisen punkkua päivässä tai vetää kerran viikossa perseet olalle. Molemmissa tapauksissa viikoittainen punkkumäärä voi olla sama. Saattaa myös olla, että molemmissa tapauksissa pystyy lopettamaan koska vaan. Me ollaan kaikki aika erilaisia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 10:04:30 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

tottakai saa kommentoida syömisiäni. en ole niin väittänytkään ettei saisi. on pikkusen eri asia alkaa heittään pashaa naamalle heti jos mainitsee esimerkiksi sanan kevyesti. mistäs peijakkaasta sitä toinen tietää mitä mä sillä tarkoitan, vai oletko kenties jostain ruokapäiväkirjaani lukenut, tuskin??!!!!!

täällä sitten pitäisi olla kuin kaikki muutkin. karpata juuri samalla tavalla kun muut, isosti ja täysillä.
se on aikas lailla eri asia jos on hoikka ja harrastaa urheilua 4-5 kertaa viikossa. silloin ei voi ihan samalla tavalla karpata kun aktiivikarpit.
hiilareita on pakko syödä jos urheilee, niissä panostan sitten laatuun ja määräänkin toki.
päivät ei oo hirveen pitkiä jos töissä käy joten mitään tuhteja aterioita ei niin vaan huitaista jos meinaa kyetä työtuolista salille tai jumppaan. kuka sitten tykkää täysin kylläisenä siellä pomppia...on eri asia.

eikä kyse oo mistään hiilarinsietokyvystä!! se on kiinni paljon ihan siitäkin millaista työtä tekee, kuinka paljon urheilee ja karppaako laihduttaakseen vai ihan muuten vaan ja ihan siitä mihin itensä totuttaa. tottakai mullakin kesti totutella minihiilari määristä hiukan isompiin määriin..

voi että kun on kivaa kertoo tekevänsä jotain erilailla. se siitä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 10:11:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

sitäpaitsi on eri asia jos on elämänsä ollut ns.ruoka-addikti ja muutenkin ongelmia juuri aterioiden koon ja muun kanssa. jotkut vain ovat tankanneet tai edelleen tankkaavat itseään suuremmalla ruokamäärällä kuin jotkut. ei kaikki syö samanlailla.
en mä itseeni nälässä pidä, päinvastoin.

koko elämäni olen ollut "huono" syömään. joskus söin kerran päivässä , tietysti leivän pari illoin aamuin. mutta siis todella niukasti. ihmiset ihmettelee että miten ei ole nälkä vaikka en ole syöny pitkään aikaan.
eilen ei yksinkertaisesti ollut aikaa/rahaa/muistia syödä. töissä söin lounaan ja seuraavan kerran illalla kotona. välissä tein kahden tunnin sali treenin ja tunnin jumpan.

se on tottumus asia!!!! ja karpata kevyesti""""""" ei tarkoita ettei olisi kylläinen ihan yhtä lailla kun karpisti "tuhdisti" syövät.
kelle mahtuu enemmän ruokaa, kelle ei. ei voi verrata!!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 10:18:19 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Mikäs tässä nyt sitten oli uutta? Karpeista tiukin Atkins kehottaa urheilijoita hyväkarppaamaan jopa 150 hhg päivässä. Miten sinun linjasi nyt sitten eroaa karppaamisesta? Olet kuin Agatston: ilmoitat tiukasti että Atkins/karppaaminen on hyihyi pahapaha ja sitten omassa versiossa on kuitenkin hyvin vähän eroa.

Kyse nimenomaan on hiilarisiedosta, eli sokeri- ja insuliinivasteet eri ihmisillä poikkeavat melkoisesti. Lue vaikkapa Fredrik Paulunin Verensokeriblues. Osalla ihmisistä hiilihydraatti aiheuttaa semmoisen insuliinivasteen, että verensokeri laskee parissa tunnissa alle paastoarvon. Itse kuulun lääkärissä mitatusti tähän ryhmään.

Joo, ja taatusti olen tylsä äiti. Se on mielestäni äidin velvollisuus.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 10:23:32 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Lainaa:
täällä sitten pitäisi olla kuin kaikki muutkin. karpata juuri samalla tavalla kun muut, isosti ja täysillä.
se on aikas lailla eri asia jos on hoikka ja harrastaa urheilua 4-5 kertaa viikossa. silloin ei voi ihan samalla tavalla karpata kun aktiivikarpit.
hiilareita on pakko syödä jos urheilee, niissä panostan sitten laatuun ja määräänkin toki.

Äläpä nyt hermostu, hännäkäs keltamusta ystäväisemme. Tuostahan ei nyt kai ole kyse, kaikkien ei tarvitse karpata samasta muotista. Minä miellän itseni aktiivikarpiksi, silti kaikki quotessa listaamasi ominaisuudet pätevät. Aktiivikarppi != ketokarppi.

Kommentit, joita olet saanut, pohjautuvat viesteissäsi oleviin pieniin ristiriitaisuuksiin. Ja ihmisten omiin kokemuksiin. Voi tietysti ärsyttää, jos toiset yrittävät ratkaista ongelmia, joita ei ole, mutta toisaalta sinulla on nyt hieno tilaisuus arvioida uudelleen omaa tilannettasi ja miltä se muista kirjoitustesi pohjalta näyttää.

Älä ota näitä juttuja liian vakavasti, tämä on vaan nettikirjoittelua.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 10:26:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

koskakohan olen sanonut että atkins/karppaaminen on pahapaha hyi hyi????!!!!! täällä sitten ladotaan paljon sanoja toisten suuhun!!!!

itsehän mä tässä yritän sanoo että urheilijalla se karppaaminen ei voi olla SAMANLAISTA kun ei-urheilevalla!!!!! ei sitä nyt sa*ta*a
jaksa urheilla samalla ruokamäärällä/laadulla kun erilailla karppaavat. luokittelen itteni hyväkarppaajaksi. kai ne karkit ja salaatti lounaaksi sitten musta tekee niin kauheen huonon karppaajan.
vaihdankin nimeni lousy-carb sanamantien.

on eri asia kritisoida ja kommentoida toisten/ERILAISTEN IHMISTEN syömisiä kun arvostella niitä väärinä!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 10:33:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Se on minusta vikapäätelmä, että täällä olisi jokin yksi-ainoa-oikea-autuaaksitekevä-karppauslinja ja ettei erilailla saisi tehdä. Kyllä minusta näyttää siltä, että tällä foorumilla löytyy karppaajia joka lähtöön.

Karkkiasia sikseen, sehän on jo loppuunkäsitelty. Mutta se kyllä käväisi minullakin mielessä, että olisikohan karppauksen sopimattomuuden taustalla sittenkin se, että kokonaiskalorit jäi liian vähäisiksi kulutukseen nähden. Niin nimittäin käy yllättävän helposti, varsinkin jos on aiemmin yhtään tottunut rasvaa varomaan. Siitä on vaikea opetella eroon. Ja kasvikset täyttää vatsan hyvin siinä syödessä, mutta helposti jää päivän syömiset liian kevyiksi jos on parsakaalin ja salaattien varassa. Itselleni myös mm. proteiinilisä on ehdoton joka aterialla, muuten ei vointi ole hyvä.

En osaa sanoa, onko karppauksesta erityistä haittaa ihmiselle, jonka hiilarinsieto on hyvä. Puhun vain omasta puolestani, "hiilarivammaisen näkökulmasta", jolle karppaus on oikeastaan ainoa mahdollisuus voida hyvin. Noin yleisesti ottaen olen ankarahko hyväkarppi - syön surutta kaikkia kasviksia, papuja, pähkinöitä, mieleni mukaan maitotuotteita ja hedelmiä. Joskus menee vähän puuroa tai riisiä tai ruisleipää, ihan pikkuannoksia ja tasapainottavin lisäkkein. Mutta aktiiviurheilijana jaksan kyllä usean tunnin treenit varsin hyvin ihan ilman hiilarilisääkin, kun olen syönyt tasapainoisesti protskuja ja rasvoja. Eli ei pidä paikkaansa, että urheilija välttämättä tarvitsee pastaa tai leipää. Voi olla että sinä marsupilami tarvitset, mutta kaikki eivät tarvitse. Kroppa tottuu olemaan ilmankin (ei tosin parissa viikossa).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 10:36:15 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Vilkasepa kirjoittamaasi otsikkoa. Hiilihydraattimäärän ei urheilevalla karpilla todellakaan tarvitse olla äärimmäisen alhaalla. Kukaan ei liene koskaan muuta esittänytkään? Onko tämä itsestään selvyys kaikille muille kuin sinulle? Miksi aloitit koko ketjun?

Karppaaminen ei sovi minulle. En pitänyt Atkinsin induktiosta.
Karppaaminen ei sovi minulle, kun en tykkää pekonista.

Voihan näitä tehtailla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 10:44:35 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

juu no en minäkään pahemmin mitään hiilaripaukkuja vedä ennen urheilua, eilenkin oli hyvä esimerkki, en syönyt mitään lounaan jälkeen eikä ollut nälkäkään. vesi riittää joskus ja treenin jälkeen palauttava proteiinijuoma.se vain riippuu sitten liikunnan laadusta, esimerkiksi lihaskunto treeni/painojen nostelu on eri asia..

ei salaattikaan ole aina pelkkää salaattia??!! useimmiten lounnaalla menee broilersalaattia mistä saan ihan riittävästi proteiinia ja rasvaa--
baanaani on semmoinen jonka joskus otan ennen treeniä, ei se pakolla pastaa tai leipää tarkoita, vaikka niitä syön viikossa joitakin kertoja ihan muuten.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 10:48:13 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

aloitin ketjun ihan kertomalla miten itselläni homma menee. anteeksi kovasti.
kun aloitin karppaamisen en urheillut niin paljoa kuin nyt!!, silti alakarppi ei mulle sopinut. vai pitäisikö jatkaa oman jaksamisen uhalla? on mulla muutakin tekemistä kun voida pahoin. tottakai se on itsestään selvyys että urheilijalla eri homma karppaamisen suhteen, en sitä väittänytkään. silti arvostellaan siitä miten minä syön, mistäs muut sitä tietää onko mulla juuri näin hyvä olo vai ei??

juuri toi sinun kommentointisi on arvostelemista.

rakastan pekonia ja syön sitä useinkin. miten voi sanoa ettei pidä induktio vaiheesta? voi anteeksi etten pitänyt siitä mitä ketoosi mulle teki, väsymyksen ja heikon olon.
ei taida edelleenkään mennä päähän että karppaa sinä tyylilläs, minä omallani.

täällä ei voi sanoo mitään. ehkä ei jaksakkaan..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 10:51:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mä en syö banskujakaan, ne maistuukin liian makeilta ja on mielestäni aika tyhjiä hiilareita. Mulle käy niiden kanssa niinkuin perunan kanssa, että hyvin pian syömisen jälkeen tulee taas sikanälkä ja tärinä. Laboratorio-oloissa ei asiaa ole varmistettu, mutta maalaisjärjellä sanoisin, että sokeri-insuliinivaste ei ole optimaalinen :idea:

No joo, broiskusalaatti kuulostaa jo paremmalta, mutta ei siinä ainakaan mulle olis riittävästi rasvaa, jos ei lisänä ole vaikka mozzarellaa/leipäjuustoa ja reippaasti oliiviöljyä. Broisku on aika kuivaa noin issekseen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 10:55:28 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

juu onhan siinä broilerisalaatissa muutakin kun kuivaa broileria. usein myös paljon juustoja, kuten raejuustoa ja cheddaria. luettelenko nyt kaikki mitä aterioihini sisältyy? juu ja omatekoista salaatinkastiketta.

miksi joka aterialla pitäisi syödä kasa proteiinia ja rasvaa. ei se ole joka aterian tarkoitus, ainakaan mulla.

joo ja saa siitä banaanista kuten muistakin hedelmistä muutakin kun turhaa hiilaria. enenmmin mä sitten banaanin syön ennen treenia kun jotkut suklaata tai kasan sitä pastaa. edelleen mielipide ja tottumuskysymys.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 136 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00