karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-16 20:54:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Hotmama :D
ViestiLähetetty: 2012-02-21 13:55:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joo, siitä on muutama vuos aikaan kun viimeks täällä pyörin..ja laihutin jotain 8kg. Raskausaika tuli ja mäni ja se toikin tullessaan taas painoa, joka ei sit ihan vaan mettämällä lähtenykkään niiku esikon aikaan. Nyt vauva on jo 1v1kk ja päätin imetyksenkin lopettaa ja alkaa "kunnolla" laihduttamaan. Kokeilin karppia viime kesänä mut maidot hävis niin en sit viittinyt jatkaa, kun tyttö oli rinnassa vielä. Nyt siis ei haittaa jos maito häviää, se ois jopa suotavaa [-o< Neiti roikkuu edelleen rinnassa, ja kiljuu ja karjuu jos sitä en anna. Nyt kaks viikkoa ollaan tapeltu tissitakiaisen kanssa asiasta, maitopullo kelpaa mut sen jälkeen on saatava vielä tissiä.

Tää on mulle paras tapa hoikistua, sen oon todennu monet kerrat. Oonki yleensä hyväkarpannut, mut välillä lipsuu ja sit olo on väsyny ja turvonnu. Pasta on se mun kirous..se on vaan NIIIN hyvää =P~ Mulle ei oo ongelmana makea tai hampparit tai pizzat (ja karppipohja pizza on super hyvää). Karkeista en oikeastaan edes pidä, suklaa on sit se suurin intohimo myös.

Mutta jospa se taas tästä. Ois kiva olla kesällä taas siinä painossa mitä se oli ennen raskautta eli n.64-65kg. Tänä aamuna vaaka näytti 76,3kg :roll: Jos tämän kevään Humpuukilla hotiksi aikana pääsisi sinne 70kg niin olisin erittäin iloinen. Pitää vaan alkaa taas muistelemaan vanhoja ja lueskella miten tää homma menikään. Toki karpata osaan, mut osa asioista unohtuu..

Lisäilempä tänne torstaina otetut mitat ns. aloitusmitat:

to 23.2.2012

paino: 75,8 kg
rinnanympärys: 95,0 cm
reidenympärys: 69,0 cm
lantio: 114,5 cm
vyötärö: 97,0 cm
hauis: 34,0 cm
painoindeksi: 30,4

BLOGI

Viestin otsikko: Re: Hotmama :D
ViestiLähetetty: 2012-02-22 09:30:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No niin.. Tänään se sit virallisesti taas alkaa, tiukkislinja. Eilen illalla tuli jo vähä karsittua enimpiä hiilareita pois, mut kuitenkin vielä leipää sun muuta höttöä upposi :roll:

Tänään siis suuntaan kauppaan.

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-02-23 09:45:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No niin, eka päivä takana. Mut illallahan sitä sit mentiin kummitytön synttäreille. Mutta oon ylpee itestäni kun söin vain ohuenohuen maustekakun palan ja kakusta kerkesin ottaa kaksi (tee)lusikallista, kun sit oma tyttö halusi kanssa kakkua ja päätin antaa omani hälle.

Eilen väsäilin vaan jotain jämäruokaa, kun kaapissa oli grillikanaa. Lapsille ja miehelle tein sitten perinteiset spagetti bologneset, eikä tehny mieli yhtään =D> Oma ruoka oli niin hyvää ja täyttävää, et olo oli kylläinen koko illan. Keittelin kasviksia ja iskin jämäkanat kermaan johon pistin pari ruokalusikkaa punaista pestoa =P~

Positiivinen ylläri oli tuo minihiilari sämpylä, se on hyvää. Ja siin on niitäkin kuituja jota ainakin mun maha kaipaa. Ja hiilareita on tosi vähä.

Tänään mennään isomman likan kanssa jumppaamaan, likka menee lasten jumppaan ja mie painelen joko salille tai bodycombattiin. Katotaan kumpaan päädyn.

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-02-24 07:45:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tulin piipahtamaan ja nauttimaan aamukahvin!
Kiitos seurasta.

Lasten kanssa yhteiset jumppailut on juur hyvä.
Yksi kaveri kuskasi lastaan johonkin treeneihin pari kertaa viikossa. Aikaisemmin oli ollut vaan seurailemassa lapsen liikuntaa, mutta päätti sitten hyödyntää ajan itselleen ja kävi sauvakävelemässä ko ajan. Yllättyi itsekin kuinkapaljon kuntoon vaikutti pieni liikunnan lisäys (ja tietty säännöllinen ulkoilu).

Hyvää perjantaita!

ViestiLähetetty: 2012-02-24 09:25:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos Matami-Mimmi :D
Kyllä, on kaikki vapaa aika hyödynnettävä. Isompi (6v) käy omassa jumpassaan ja mie samalla menen joko salille tai ryhmäliikuntaan, pienemmän (1v) käydään maanantaisin äitilapsi jumpassa ja kyllä siel itelläkin hiki tulee kun tuota 9kg nostelee :mrgreen: Hyvää hyötyliikuntaa, leikkien ja laulaen. Se on tuo isompi jo siinä iässä et äippä saa kaivella ne vanhat kouluaikaset luistimet ja suksetkin esiin :mrgreen:

Toi meidän kuntoilukeskus on aivan huippu ihana, siellä on myös lapsiparkki minne voi lapset jättää aikuisen hoidettavaksi siksi aikaa, kun itse on jumpassa. Pienempi ei sinne vielä pääse, mut sit siinä 2-3v hän pääsee myös. Pääsee sit mieskin harrastaa.

No niin, sitten itse aiheeseen.

Eilen se iski :sick: Niinkuin ennenkin..aina alottaessa mulle iskee vissiin jonkun sortin hiilarivierotusoireet ja mua etoi ja oksetti koko iltapäivän ja illan. Mietin jumppaan menoakin kun niin tuntui oksennus olevan lähellä ja mua heikotti ja pyörrytti. Onneks jumpatessa olo hävis, mutta tuli sit illalla takas. Tänään on jo vähä parempi olo. Janottaa aivan kamalasti kokoajan ja vessassa saa rampata ja tää hikoilu ja vuoroon palelu :smt107 Jospa se on aineenvaihdunta alkanu käynnistämään koneitaan :P

Tänään oli punnituspäivä, punnaan itteni siis perjantaisin ja paino oli tullut alas. Eihän täs ole kuin vasta 3 päivää takana.
24.2.12 75,7 (-600g/3pv) =D>

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-02-24 15:06:07 
Poissa
sintti
sintti

Hieno pudotus heti alkuun! Tsemppiä sulle jatkoon. Ite kans raskauskilojen kanssa kamppailen. Tai oikeestaan samapa tuo mistä ne kilot on peräisin, kamppailtava se on aina, et ne saa pois :)

Mulla muuten on myös ollu ihan jatkuvasti jano, suuta kuivaa vaikka kuinka vettä juo. Ja olen oikeesti yrittäny juoda vettä paljon. En tiedä mistä johtuu tuo suun kuivaus. Jos joku fiksu ja filmaattinen tietää niin voi kertoa! Tarvitseekohan elimistö enempi nestettä ketoosissa?

Toivottavasti oot päässy jo huonosta olosta. Itsellä oli alussa parina päivänä tosi huono olo, ja päässä höntti olo. Se helpotteli kyllä sitten päivien kuluessa ja sitten kun hoksasin, että pitää oikeesti syödä aikas paljon rasvaa ja saada paljon energiaa rasvasta ja proteiinista. Kun eihän sitä vanhana painonvartijoiden pisteidenlaskijana ensin meinannu uskaltaa voita heitellä sinne ja tänne.

Mukavaa viikonloppua sulle!

ViestiLähetetty: 2012-02-26 21:56:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

RainyODays: Kiitos tsempeistä! Huono olo on hävinnyt ja tilalle on tullut ihan M.A.H.T.A.V.A. fiilis, olo on energinen eikä kokoajan tee mieli jotain napsia [-o<

Niin tosiaan, raskausaika toi hurjat 26,5kg :shock: Mulla ei ollu raskaudiabetesta, rv12 vuodin verta ja rv14 eteenpäin alkoi supistelut. Niinpä sit rv20 paikkeilla jäin sairaslomalle ja siitä sit varhennetulle äippälomalle. Raskaus sujui levolla hyvin, mut paino vaan nousi hurjaa vauhtia kun suurimmat rehkimiset oli kiellettyä. Noh sitten kun LA tuli ja lupa synnyttää niin pikku neiti päätti pysyäkkin mahassa :smt011 Sit yritin sitkeesti kolailla lumia pihoilta ja lenkkeillä, ei auttanu..paikat meni vaan kipeeks ja kolotti joka kohtaa. Viimein sitten rv41+5 saatiin neiti häädettyä käynnistämällä pihalle :mrgreen:
Viikko synnytyksestä paino tipahti -10kg, aika HURJAA! Se kaikki oli vaan turvotusta. Pikkuhiljaa se on sieltä onneks alaspäin tullut ja nyt raskauskiloja on tippunut kaikenkaikkiaan -16,3kg. Mutta onhan noita kiloja vieläkin.

Noh, se siitä raskauskilo kertomuksesta.

Viikonloppu ohi ja hyvin pysyin karppina ruokien suhteen =D> Ei ees tehny mieli mitään hiilarimättöä, vaikka mies mutusti sipsejä ja pizzaa. Eikä ees ärsyttänyt. Toki pizzaa voin tehä itekki jos oisin halunnut , mut ei tehny mieli. Olo on kyl ollu tosi pirteä ja energinen. Olinpa hurja ja kävin perjantaina spinnailemassa, tunnin piti olla kevyt. Mut innostuin vähä rehkimään :roll: Aamulla olo oli kun ois rekan alle jääny, lihakset hieman kipeenä. Siihenkin autto lauantai päivä likkojen kans pulkkamäessä.

Huomaan jo nyt, et mahan turvotus on pienentynyt ja sormuksetkin alkaa taas pyöriä sormissa.

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-02-28 09:15:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

On tullut nyt liikuttua aika paljon ja olo on vähä sellanen turvonnut :? Liekkö lihakset vähä vetäny nestettä rankan treenin jälkeen..

Eilen kurkkasin salaa puntarilla, paino oli hieman jopa noussu. Mut luulen et noi salitreenit ja jumpat saa aikaan sen..Tai sit mulla on liikaa hiilareita ruokavaliossa.

Mä vihaan laskeskelua ja ruokien mittaamista, mut eipä tässä kai muukaan auta :smt017 Haluan kuitenkin pitää ne hh siin 20g paikkeilla. Mietin siis jos menisin kultakaloihin ja siellä alkaisin pitämään kirjaa ruuistani ja liikunnasta niin näkis sit paremmin.

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-02-28 10:20:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No niin, nyt on kultakala jäsenyys ja eilisen perusteella syön ihan päin honkia #-o

energia 1486 kcal
hiilarit 39 g
proteiinit 71 g
rasva 116 g

Rasvoja menee kivasti, protskua pitäs olla enempi ja hiilareita vähempi..ja kaloreita pitäs saada paaaaaaalon enemmän. Tavoitteet olisi et kaloreita tulis sen 1800kcal/pv hh 20g/pv p 90g/pv ja rasva 100g/pv. Liekkö nuo tavotteet hyvät..en oo oikein itekkään varma. Pitäs päntätä tuolta alotusosiosta, mut nyt on niin paljon lasten kans härdelliä..

Joku voi toki vinkata mulle apua nässä säädöissä :wink:

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-02-29 09:12:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilen tarkistelin makrot kohdilleen ja tarkistus punnitus, paino menossa jälleen oikeaan suuntaan =D> Eli joutuu nyt kuitenkin kyttäämään noita.

Jaaha, pitääpä alkaa aamupalaa väsäämään ennen kuin lähetään likkojen kanssa muskariin.

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-03-01 08:37:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilen läks viisuri ja ei ollu mikään iisipiisi juttu, tai noh hammas läks helposti mutta toinen juuri katkesi sisään ja sitä ronkittiin tunti sieltä pois. Puudutustakin sai lisätä pariin kertaan. AB kuuri tuli sitten myös, et ei tule mitään tulehduksia moisesta kaivelusta.
Onneks olin syöny aika hyvin ennen hammaslekuri reissua, illalla sitten söin yhen minihiilarileivän ja leikkeleitä ja kananmunaa päälle. Oli vähä varovaista toi syöminen.

Ja flunssanpiru :evil: Se iski meikäläiseen. Kurkku on kun sinne ois tungettu kaktus, oikeen sellanen anopinjakkara :smt095 Nieleminen on yhtä tuskaa ja kahvikin maistuu pahalle..Voi olla tänään haasteellista syödä kun on tuo suu hieman arka ja kurkku myös. Nyt pitäs vissiin jotain vhh keittoja reseptejä käydä kurkkaa. Semmonen menis varmaan parhaiten alas.
Lämpöä oli eilen, mutta lääkihin itteni niin hyvin tuon hammassäryn takia et ei se sit päässy pahemmin nousemaan.

Voi itku, huomenna ois punnituspäivä ja tottahan se näyttää varmaan aika alhaisia lukemia kun ei kykene syömään ja sit se taas pompsahtaa kun tervehtyy ja pystyy syömään normaalisti. Vai jättäsköhän kokonaan punnitsematta :smt017

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-03-02 09:47:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään pompattu puntariin ja laskuunpäin on paino mennyt =D>

Tämän aamun paino 75kg! Jee, jotain tapahtuu :mrgreen:

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-03-04 09:51:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Huh, mahaan koskee ja pahaolo :smt087 liekkö oksennustautia kun sitä tuntuu nyt olen lähipiirissäkin. Mahaa turvottaa ja kivistää ja on sellanen ähkyolo. Kahvikaan ei maistu, eikä ruoka. Nyt istun täs ja yritän ees pikkasen syödä, kun meen koiran kanssa MölliTOKOon..

Eilen sain mun kielenki jotenki karrelle. Mulla on viisurin poiston takii AB kuuri ja tommosta ihme suuvettä jolla purskuttelen..suuvesi vissiin poltti kielen niin et mikään ei oikein maistu, vähä niikuin ois kuumaan kahviin polttanu #-o

Sit yks ongelma on et mun kalorit jää kyl aika alhasiks..viikonloppuisin on noita koiratreenejä niin ei oikein ehi syömään ja sit illasta ei jaksa ahtaa niin paljoa ruokaa.

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-03-10 15:45:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No niin, nyt on lomat lomailtu ja kotona jälleen.

Viikko meni mukavasti kylpylässä. Karppilinjalla kuitenkin, paitsi paria ruispohjapizzaa lukuun ottamatta :wink: Viikkopunnitusta ei tullut siis tehtyä, mutta luulen et paino ei reissussa ainakaan tippumaan päässyt. Tai olo oli ainakin jotenki turvonnut.

Nyt oiskin urakka kirjata noi lomasyömiset kultakaloihin..näkis miten överiks meni syömiset :roll:

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-03-15 14:43:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Huhhuh mikä urakka oli laittaa syömiset tuonne kultakalaan, mutta sain kuitenkin homman tehtyä.

Syömiset on menny ihan penkin alle.. :? Karpisti olen syönyt, mutta ihan liian vähän. Tuntuu et mitä enempi kesää kohden mennään niin en ehdi syödä, kun kokoajan on menoa jonnekkin. Sit illalla on ihan rättipoikki väsynyt. Kuopuskin on alkanut taas valvottamaan ja imetyksen lopetus ei tunnu onnistuvan millään.
Tuo pikku pipana osaa olla nyt niin vaativakin, hiki hatussa yritän sen perässä mennä..Tulis jo kesä!!

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-03-16 08:45:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No niin, pitihän se arvatakki. Paino oli plussalla :( Tosin eilen vedin kovan salitreenin et voihan se olla et lihakset on nesteytyny. Olo on nyt aamustakin jotenkin turvonnu muutenkin. Noh, onneks ei ollu kuin +200g. Eli vähä niiku +-0

IIh..huomenna hevosen selkään monen vuoden jälkeen :oops:

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-03-20 13:12:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Paino tippu kilon tuossa viikonloppuna, mut en kirjannut sitä koska se ei ollut virallinen punnitus :roll:

Eilen meni sit ihan kunnolla överiks..oon pahassa flunssassa ja keuhkoihin sattuu. En päässyt kauppaa, niin söin sitten samaa mitä muukin perhe ja hiilareita tuli mässättyö ihan urakalla :? Ja tietoisesti..nooh. Annan itelleni anteeksi, tänään on palattu jo karppaamaan. Oon kyl ollu niin pienillä kaloreilla kun en ole ehtinyt oikein syömään jotta ei varmaan pahaa tehny kropalle hieman saada enenpi ruokaa.

Noh, toivotaan et perjantaihin mennessä ois vaikka se paino samassa mitä se oli viime perjantaina [-o<

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-03-21 10:24:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Miks flunssan pitää tulla pilaamaan aina kaikki :evil:

Just kun sain uuden saliohjelman ja into salille olis ollu kova. Nyt makaan sohvan pohjalla ja ei jaksa tehdä mitään..Pitäs yrittää syömisistä pitää kiinni.

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-03-21 12:41:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Isot tsempit sulle, sitä se lähtee sujumaan taas... jään seuraksi :D

ViestiLähetetty: 2012-03-23 10:16:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jee =D> Paino oli tippunut! Eilen paino kävi jo 73,9kg, mut tänään oli sit 74,2kg. Tuo heitto on kyl ihan normaalia.
Noh, jospa se paino taas alkaa paremmin tippua kun pääsen joskus liikkumaan. Kävin eilen lääkärillä kun olo vain on pahentunut, keuhkoputkentulehdushan siellä jylläsi ja sain ab kuurin. Jospa se olo alkaa pikkuhiljaa helpottamaan.

BLOGI

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00