karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-01 13:11:35

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 273 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 714 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-05-23 13:27:40 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mun mielestä on ihan asiatonta syyttää luterilaisuutta tai yleensäkään sotkea uskontoa näihin syömähommiin.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2012-05-23 16:37:51 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Uskonto vaikuttaa ruokakulttuuriinkin, halusipa sotkea tai ei.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-05-23 17:53:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kyllä suomalainen ruokakulttuuri on tosi luterilaisen syyllistynyttä.
"ei kai sitä nyt yks..."
"kai sitä nyt sentään kesällä..."
"laitetaas nyt oikein oikeaa voita kun kerran..."
"minun nyt ei kyllä pitäisi...mutta"

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2012-05-23 20:02:57 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

RaahenTiikeri kirjoitti:
kyllä suomalainen ruokakulttuuri on tosi luterilaisen syyllistynyttä.
"ei kai sitä nyt yks..."
"kai sitä nyt sentään kesällä..."
"laitetaas nyt oikein oikeaa voita kun kerran..."
"minun nyt ei kyllä pitäisi...mutta"

Siis justiinsa! :smt081

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-05-23 21:02:01 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Eiköhän tuo käytös johdu ihan muista ohjeista kuin että kirkko ois niin opastanut?? Esim Puskaa syytän ennemmin kyllä kuin kirkkoa!

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2012-05-23 22:43:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ihan sama vaikka sen ois opettanut Jörn Donner tai J.L Runeberg,mutta se on luterilaista käytöstä!

Myös kirkkoon kuulumattomat,koko ikänsä ateistina olleet,jotka ovat imeneet Puskan opit ja selittelevät syyllisinä sitä yhtä voinokaretta uusien perunoiden kanssa käyttäytyvät luterilaisesti.

koko kaupungistuneen ajan(ja ajan kun ihmiset ovat ylipäätään nähneet muita ihmisiä)on yli 95% ihmisistä olleet luterilaisen mentaliteetin vaikutuspiirissä.Ja suomi on edelleen luterilaisen elämänasenteen läpitunkema vaikkei valtaosa niistä ihmisistä ymmärtäis paskan höläystä uskonnosta.

Kävipä vahingossa lipsahdus,yllämainituista heitoista tuo Jörn Donner on oikein oiva esimerkki siitä,mitä ei ole tyypillinen "luterilainen käytös".
-uskotaan itseensä
-ei kaduta turhia,ei turhaa syyllisyyttä
-uskaltaa väittää onnistuvansa/onnistuneensa
-uskaltaa epäonnistua.vaikka useasti.
-ei ole "armon" varassa,jossa omat ratkaisut jätetään tekemättä kun ei itse kuitenkaan asioille mitään voi.

Ja jos palataan Puskan Pekkaan,niin ei se olisi onnistunut missiossaan(ihmisten pelottelu,ruokavalioinvaasio ym)Katolisessa maassa,vaikka espanjassa,vaikkei ne ihmiset sen ihmeemmin taida ollan "syvän katolisia" sen enempää kuin täälläkään hartaasti uskovaisia ollaan.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

ViestiLähetetty: 2012-05-23 22:52:21 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Minä en häpeä mitään minkä oon tehnyt. En sano eläneeni fiksusti tai jos uskonnollista termiä on pakko käyttää, synnittömästi. En katso, että ihmisen edes täytyy elää niin, vaan viallisena ja vaillinaisena itsensä hyväksyen ja sitä kautta myös erilaisuutta edes sietäen. Jos tämä nyt ei ole perussuomalaisluterilaista hapatusta, niin ei mahda mitään. Ihan suomalainen kuitenkin olen. :lol: Täällä alkaa olla melko monenlaista ajattelutapaa nykyään. Uskovaisia on tuoreen tutkimuksen mukaan kansastamme n. 30% uutisoi Hesari hiljan.

Tuota hiiri- tai rottatutkimusen inspiroimaa pätkäpaastoilua en suinkaan harrasta katumuksen kyyneleet poskilla ja itseäni ruoskien, vaan edelleenkin syön kahdeksan tunnin aikana hyvillä mielin ravinteikasta, hyvänmakuista ruokaa niin paljon kuin napa vetää.

Kaksi vuorokautta on nyt näin kulunut.

ViestiLähetetty: 2012-05-23 23:05:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Konnasintti kirjoitti:
En katso, että ihmisen edes täytyy elää niin, vaan viallisena ja vaillinaisena itsensä hyväksyen ja sitä kautta myös erilaisuutta edes sietäen.

-höpö höpö.Ei itsessä ole viallisuuksia tai vaillinaisuuksia.Ei niitä sillon tarvi hyväksyäkään. :lol:

ViestiLähetetty: 2012-05-24 07:49:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Komppaa Raahen Tiikeriä tuossa luterilaisessa käyttäytymisessä. Se on niin juurtunutta tänne. Kaikki nautinto on kiellettyä ja ilonpito syntiä. Ja sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko ihminen missään uskossa vai ei.
Tästähän tämäkin kertoo, mun elämäni eka fanitusbiisi:
http://youtu.be/eemoGwyMtOs

.

ViestiLähetetty: 2012-05-24 10:13:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

jojoko kirjoitti:
Komppaa Raahen Tiikeriä tuossa luterilaisessa käyttäytymisessä. Se on niin juurtunutta tänne. Kaikki nautinto on kiellettyä ja ilonpito syntiä. Ja sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko ihminen missään uskossa vai ei.

Samoin tiikeriä komppailen, ja Mirkaa. Ikävä kyllä, luterilainen uskonto ja meidän historiallinen tapa kaikkia (isompia) nöyristellä on tehnyt suomalaisista aika masentavaa porukkaa. Riittää, että joku on iloinen ja hymyilevä, ja vaikka juttelee bussipysäkillä tuntemattomille, niin kyllä tulee pahaa silmää. Tai jos kehtaa sanoa, ettei usko johonkin viralliseen suositukseen. Hymy huulilla kun laittaa kahviin kermaa, niin on supersuperpaha.

Aiheeseen palatakseni, en olisi kyllä ihan samaa mieltä tuon asiantuntijan kanssa, joka varauksetta suosittelee 16 tunnin paastoa. Että ei siitä haittaakaan voi olla. Näen silmissäni kaikki ne laihdutusintoilijat, jotka tuon uutisen jälkeen syö aamulla yhden aktivian ja lounaaksi pussipuuron ja lopun ajan voikin sitten paastota. Auts!

ViestiLähetetty: 2012-05-24 10:25:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

reettis kirjoitti:
Aiheeseen palatakseni, en olisi kyllä ihan samaa mieltä tuon asiantuntijan kanssa, joka varauksetta suosittelee 16 tunnin paastoa. Että ei siitä haittaakaan voi olla. Näen silmissäni kaikki ne laihdutusintoilijat, jotka tuon uutisen jälkeen syö aamulla yhden aktivian ja lounaaksi pussipuuron ja lopun ajan voikin sitten paastota. Auts!

Hyvä, että päästiin taas takaisin varsinaiseen aiheeseen....

Ei 16 tunnin päästoa voi toteuttaa alisyömisellä? Mutta kaikkihan syövät omalla vastuullaan.....

Tosin olen kokeillut pitkää vesipaastoa. Kyllä se onnistuu. Parin päivän päänsäryn jälkeen on todella hieno olo...

SANIN LUUPPI

ViestiLähetetty: 2012-05-24 11:38:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Siihen 16 tunnin paastoon saa sisällyttää yöunet, joten mikä on ongelma?
Ei kai tässä sitä tarkoitettu että yöunet + 16 tunnin paasto, vaan ylipäätään 16 tuntia /vrk syömättä ilman että olisi määritelty ollaanko hereillä vai ei.

Jos viimeisen aterian illalla syö vaikka klo 22, niin sitten vain seuraavan päivän ensimmäistä ateriaa vain viivytetään klo 14 saakka. Sitten taas syödään klo 22 saakka normaalisti jne.

Minulla menee ihan itsestään 14 tuntiin syömisen 'yötauko' kun yleensä syön iltakymmeneltä, eikä kiinteä ruoka innosta ennen puoltapäivää. Laihtuminen ei ole minulla ollut koskaan pointti, vaan se että jos syön mitään kiinteää aamulla niin tulee kuvottava olo. Jo ajatuksestakin tulee... ehkä minulla on vain sellainen elimistö, että yöstä jää ketoosi päälle ihan itsestään, vaikka hiilarit pyörivätkin välillä 100g tai yli per vrk.

Tosin laitan aamukahviin kuohukermaa, joten ehkä se sitten katkaiseen paastotilan. Joskin eikös joku sanonut ettei pieni rasvamäärä katkaise paastoa? Siitä olisikin mielenkiintoista kuulla lisää.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2012-05-24 12:18:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^^...mutta kermassahan on myös hiilareita!?

ViestiLähetetty: 2012-05-24 13:45:11 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mutta luulis ettei niin pienellä hh määrällä ole merkitystä kun eihän kermaa tule kahviin kuin pieni loraus.

ViestiLähetetty: 2012-05-24 13:51:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

suopursu kirjoitti:
^^...mutta kermassahan on myös hiilareita!?

Kuohukerman makrot per 100 g:
Imeytyvä hiilihydraatti 3 g
Rasva 35 g
Proteiini 2 g
Kaloreita 330 kCal
(Sorje, vanha ei kykene sisäistämään jouleja vaan ajattelee edelleen kaloreina)

Eli jos nyt neljännesdesin enimmillään ja yläkanttiin arvioiden aamulla kahviini laitan
(muki on sangen iso), niin saan makroja siitä seuraavasti:
Hiilihydraatteja 0,75 g
Rasvaa 8,75 g
Proteiinia 0,5 g

Että ei ole ihan hirmuinen tuo hiilihydraattimäärä, eikä proteiinimääräkään. :D
Rasvaa sentään tulee muutama gramma. Vai olikos se niinn, että se on kalorimäärästä kiinni loppuuko paastotila? Kaloreitahan tuosta tulee peräti 82,5.

Minulla on sellainen erittäin hämärä muistikuva, että kaloreissa on joku raja, jonka jälkeen paastotila loppuu. Noh, ketoosi tuolla ainakin jatkuu kun hiilarit ovat niin alhaalla. Tämä kysymys on minulle lähinnä vain tiedollisesti/uteliaisuudesta kiinnostava, sillä laihtumistarvetta ei ole, vaan aamupaasto johtuu ihan vain siiitä että kroppa protestoi kiinteää ravintoa ennen puoltapäivää.

Treenileiripäivänä juon 2 kuppia kahvia ja kermaa niihin kokonaisen desin ja sillä rasvamäärällä treenaa oikein mukavasti lounaaseen asti, eli 3 tuntia.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2012-05-24 14:33:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jänniä nää erot ihmisissä.Ite en osais kuvitellakkaan olevani heräämisen jälkeen ilman kiinteää ruokaa.
Joskus olen tietty olosuhteiden pakosta ollut,mutta en mieluusti.
helposti menee aamulla heräämisen jälkeen (klo 4.00 tai 9.00 pintaan vuorosta riippuen)1-3 kananmunaa,vaikka joitain paistettuja nakkeja/pikkumakkaroita+mahd hapankorppua voilla ym,jugurttia ja juustoja jos on.Tai vaikka ed.päivän lihamurekkeita,joskus pari broilerinkoipea jos jäänyt ym..
Ja aina toki kermakahvia.Ja vähäisempää ruokaa voi tietty kompensoida juomalla kermaa kahvilla joka tarkottaa jo sit koko 2dl tetraa.
töistä tuleekin sit 8 tunnin ja tunnin matkojen paasto.

ViestiLähetetty: 2012-05-24 22:12:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^^Ok, en todellakaan tiedä mikä katkaisee paaston...tietääkö joku?

Mutta, siis aivan ihana ketju tämä... Kiittää eritoten Mirkaa ja Raahen Tiikeriä!!!

ViestiLähetetty: 2012-05-24 22:18:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

suopursu kirjoitti:
^^Ok, en todellakaan tiedä mikä katkaisee paaston...tietääkö joku?

Mutta, siis aivan ihana ketju tämä... Kiittää eritoten Mirkaa ja Raahen Tiikeriä!!!

50 kcal ois sen yhden paastogurun mukaan mitä paaston mittaan sais nauttia, olkoon siitä haaraketjuisia tai lehmänlypsämää. koska mä sanon niin.

ViestiLähetetty: 2012-05-24 22:57:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ok, elikkä ruokalusikallinen (nyt tuli vispikerma, sorry) kermaa on 53kcal.

Ruoka-aine Määrä E hh r pr alk
kerma 38 % rasvaa, vispikerma, vähälaktoosinen, iskukuumennettu 1 ruokalusikka
muokkaa | poista 53 kcal 0,4 g 5,7 g 0,3 g 0 g
Yhteensä 15 g 53 kcal 0,4 g 5,7 g 0,3 g 0 g

ViestiLähetetty: 2012-05-25 08:30:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

san martino kirjoitti:
Konnasintti kirjoitti:
Silloin tuollainen ateriarytmitys ja myös lepo aterioista lienee ihan hyvä veto. "Ja vatsallesi rauha."

Voisi ajatella niin, että kehon postprandiaalinen aika on vatsan arkipäivä ja sitä seuraava paasto sen juhlapäivä...vatsa kiittää!

Tietääko kukaan, kuka "keksi" välipalat? Nehän juuri edesauttavat, että keho on koko ajan postprandiaalisessa/aterianjälkeisessä ähkytilassa...

SANIN LUUPPI

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 273 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 714 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00