karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-16 12:07:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Turren satanen
ViestiLähetetty: 2013-02-02 10:22:02 
Nyt täytyy kiltisti palata karppaukseen. Kiloja on kertynyt ihan liikaa, enemmän kuin koskaan ennen. Viimeksi olen osallistunut painokampanjaan syksyllä 2008, silloin aloituspaino oli vähemmän kuin nyt laitoin tavoitepainoksi. Mutta täytyy edetä vähän kerrallaan.
Tiedän hyvin minkälaiset syömiset minulle sopii, mutta kun niitä ei noudata vaan eksyy hiilarimaahan niin tulos ei voikaan olla muuta kuin tämä. Osaksi syynä on ollut nivelrikko, jonka takia kaikenlainen lenkkeily kävi lähes mahdottomaksi, puolitoista vuotta sitten laitettiin lonkkaan tekonivel. Sen jälkeen olisi pitänyt ottaa oikea suunta, mutta vanhat tavat oli niin piintyneet, että sama tahti jatkui edelleen ja kiloja kertyi lisää. Joten nyt ollaan tässä, jotain on pakko tehdä. :oops: #-o

Viestin otsikko: Re: Turren satanen
ViestiLähetetty: 2013-02-02 22:35:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Onnea yritykseen Turre! Toivottavasti saat ruokavalion vähähiilariseksi ja sitä kautta paino lähtee kyll puotoamaan. Raportoi aina välillä miten on mennyt. :) :)

(Tarkoitus ei ole mainostaa. Kyseessä on voittoa tavoittelematon liike.)

ViestiLähetetty: 2013-02-04 18:08:25 
Poissa
sintti
sintti

Hei, Turre!

Tervetuloa mukaan minunkin puolestani!

Täällä on muitakin tekonivelihmisiä. Minulle laitettiin lonkkaan tekonivel kolme vuotta sitten ja polveen kaksi vuotta sitten. Tiedän käytännössä, millaista on liikkua (= olla liikkumatta) nivelrikon takia ja millaista on parantua leikkauksen jälkeen.

Niveltenkin takia pitäisi painoa saada alas, senhän me tiedämme. Mutta tuohan ei olekaan ihan yksinkertainen homma. Se painonlasku ei ole matematiikkaa, vaan jotain ihan muuta. Yhdessä kuitenkin onnistutaan, kun jaksetaan vaan sitkeästi pitää karppilinjaa.

ViestiLähetetty: 2013-02-05 08:58:24 
Kiitos HarriLapinoja ja Pike¤. Paino näyttää jo pikkuhiljaa menevän alaspäin =D>. Sehän me Pike¤ tiedetään tosiaan, että paino pitäisi nivelten takia saada alas, luin Coxan sivuilta, että paino on polvi-, ja lonkkanivelten päällä kolminkertaisena, kymmenen kiloa ylimääräistä tekee siis mahtavat 30 kg :shock: . Minulla ei ruoka tuota ongelmia, mutta olen koko ikäni ollut sokerihiiri, suklaa, jätskit, pikkuleivät yms. ne ei meillä kauaa kestä. Nyt niitten suhteen täytyy pitää nollalinja, tummaa suklaata sentään otan palan kahvin kanssa.

ViestiLähetetty: 2013-02-05 09:55:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Karppi herkkuja löytyy.
Katsele noista päiväkirjoista ja tietysti reseptit...
Kahvin kanssa omenaunelmaa...Rakkauspiirakkaa...Marjon patonkia...
Pitsaa...pohjalla tai ilman...juustokakkua...Piiniksen parempaa suklaakakkua...

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-02-11 08:53:51 
Meneehän paino alaspäin, 900 g viikossa on ihan hyvä tahti vaikka odotinkin tässä alussa vähän enemmän. Kun paino on pikkuhiljaa hiipinyt ylöspäin niin on hyvä, että se menee samanlailla alaspäinkin.
Vaikka olenkin tykännyt herkuista niin nyt on kahvin kanssa riittänyt pala tummaa suklaata. Muukin syöminen on ollut karppia, nyt vaan on vaarana se, että syön liian vähän kun syön nälkääni enkä mielitekoihin.
Hyvää laskiaisviikkoa kaikille! :smt006

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00