Liilia kirjoitti:
aarnima kirjoitti:
,,,vaikka tämän päivän Hesassa moitittiinkin vaikeaselkoisiksi.
Minusta aina tuntuu että tälläiset kommentit "vaikeaselkoisuudesta" johtuvat siitä että perusasiat uupuu itseltään. Esim. tämä esittelyn kirjoittant friikki saatta olla (en tiedä enkä tunne sitä naista) kyllä ruokakirjoihin noin yleensä perehtynyt mutta vhh-aiheen ravitsemuksellinen puoli on hänelle uutta ja"hebreaa". Hänelle saattaa olla ihan selkeää kyllä mm. pastan oikeaoppinen keittäminen.
En siis ole vielä päässyt uutta kirjaa tutkimaan mutta saattais(ko?) olla että jos on jo muitakin karppikirjoja lukenu ja muutoin aiheeseen perehtyny niin ei oliskaan niin "vaikeaselkoinen"?
Mitäs me karppi-friikit

!
Minä luin eilen asiaosuuden ja ihan hyvä kirja oli. Ymmärrän kyllä kritiikkiä, sillä kirja oli kirjoitettu hyvin tieteellisesti tai oikeastaan niin, että oletettiin ihmisen itse vetävän johtopäätöksen, eli "suomennoksen". Tarkoitan tällä sitä, että puhuttiin vain kuinka rasvahapot varastoituvat ja odotin koko ajan että koska ne kirjoittaa että sinne vyötärölle ne varastoidaan. Eli avaavampaa olisi kertoa kansan sanoin ja yksinkertaisesti edes siinä viimeisessä lauseessa että läskiä se varasto on, eikä vain että varastotilaa rasvahapoille ihmisessä riittää. Toisaalta, ehkä kohderyhmänä olivatkin karppaajat.
Jokatapauksessa minä sain uusia ahaa-elämyksiä ja syvällisempää tietoa.