karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 15:34:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 137 38 39 40 41237 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-10-24 16:11:20 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Lääkkeetön kirjoitti VHH-terveysravinto-sivustolla

Lainaa:
Samassa lehdessä [Diabetes-lehden uusimmassa numerossa] eräs diabetekseen erikoistunut terv.keskuslääkäri sanoo:"Monelle diabeetikolle kauhusana on sokeri. Todellinen mörkö piileskelee kuitenkin kovissa rasvoissa"
Itselläni on ensi maanantaina edessä lääkärillä käynti ja odotukset siltä on aika vähäiset tältä pohjalta...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-10-24 16:14:54 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva

-Sain uuden elämän, sanoo ykkösdiabeetikko P-O Heidling.

P-O:n ryhdyttyä diabetesklinikan pelotteluja uhmaten noudattamaan LCHF-ruokavaliota hänen verensokerinsa on pysynyt paremmin hallinnassa pienemällä insuliinilääkityksellä. Jatkuva nälkä ja väsymys eivät vaivaa entiseen tapaan. Paino putosi aluksi 15 kiloa ja on sitten pysynyt vakaana.

Parin tavallisen päivän verensokerikäyrät ENNEN ja JÄLKEEN:

Kuva

Kuva

Lähde:

Andreas Eenfeldt: ”På det hela taget har jag fått ett helt nytt liv”


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-10-25 18:05:12 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Nykyisen virallisterveellisen runsashiilihydraattisen diabetesruokavalion takana olevan establismenttihirviön viimeiset kuolinkouristukset:

Sokeriteollisuuden mies Jimm Mann hyökkää Lancetissa tutkitusti parasta diabetesruokavaliota vastaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-10-27 11:20:22 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Andreas Eenfeldt: Hela familjen lever med Eskils diabetes

Kostdoktorn kommentoi Correnin juttua perheestä, jonka koko elämä pyörii lapsen tyypin 1 diabeteksen hoidon ympärillä: Kuusi insuliinipistosta ja seitsemän verensokerin mittausta päivässä.

Ja järjestelmä "opettaa" syömään ruokaa, joka maksoimoi hoidon tarpeen. Siksi, että

Lainaa:
Kuva

...sairaanhoitohenkilöstö puolestaan on (suoraan tai välillisesti) lääketeollisuuden opettamaa. Yritysten, jotka tienaavat lisää rahaa jokaisesta turhasta pistoksesta ja jokaisesta yksiköstä insuliinia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-10-29 11:58:52 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Diabetesriski kasvaa enterovirustartunnan myötä (Uutispalvelu Duodecim 29.10. 2014)
Lainaa:
Suomessa nuoruustyypin diabetes on huomattavasti yleisempi kuin Taiwanissa, mutta enterovirusinfektioita on todennäköisesti vähemmän. Kuitenkin meilläkin tutkimukset ovat viitanneet enterovirusten ja nuoruustyypin diabeteksen yhteyteen.


Ylpön aikaan tyypin 1 diabetesta oli PALJON vähemmän.

Suomalainen asiantuntija: D-vitamiini on vähän hyödynnetty merkittävä terveyden edistäjä (Infosota 14.4. 2010)
Lainaa:
”Suomessa vuoteen 1964 asti D-vitamiinin suositus alle 3-vuotiaille lapsille oli 112,5 mikrogrammaa päivässä. Vuonna 1964 se alennettiin 50 mikrogrammaan. Vuonna 1975 suositus laskettiin 25 mikrogrammaan ja vuonna 1992 se alennettiin 10 mikrogrammaan. Jokaisen alennuksen jälkeen uusien alle 14-vuotiaiden lasten diabetestapausten määrä lisääntyi. Vuoden 1992 jälkeen käyrä kääntyi jyrkkään nousuun. Käänteinen korrelaatio D-vitamiinin saantiin on erittäin vahva.”


Rokotuksesta ollaan kiinnostuneita tyypin 1 diabeteksen ehkäisykeinona, koska sillä lääketehtaat voisivat rahastaa kunnolla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-10-30 10:39:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2014-09-29 14:22:33
Viestit: 183
Hikikomori kirjoitti:

Rokotuksesta ollaan kiinnostuneita tyypin 1 diabeteksen ehkäisykeinona, koska sillä lääketehtaat voisivat rahastaa kunnolla.


Eikö sitä insuliinilla nyt enemmän massia tehdä? Vai millainen tuo rokotus olisi? Jos se on kertapiikki, niin luulisi olevan huonompi rahanlähde kuin insuliini.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-10-30 11:21:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Huvu kirjoitti:
Eikö sitä insuliinilla nyt enemmän massia tehdä? Vai millainen tuo rokotus olisi? Jos se on kertapiikki, niin luulisi olevan huonompi rahanlähde kuin insuliini.


Toi on hyvä kysymys.
Jos hiukan pakkaa sohaisee voisi esimerkki skenario olla vaikka seuraavan lainen:

Suomessa syntyy vuosittain noin 60000 lasta, 1500 € rokote on 90 miljoonaa siis ei hirveästi mutta kun on vain väestöltään pikkuinen maa niin lisätuloksi Suomi lasketaan, Intia ja USA etc. tuo enemmän rahaa.

Inskaa ja mittarin tikkuja ja muuta oheiskamaa menee paljon enemmän rahallisesti mutta se on jaettu satojen eri toimioiden kesken, pääosin 6 suurimman lääkefirman kesken, nyt jos joku firma perustaa tytär yrityksen ja myy WHO, IMF, valtion velan ym muiden tukemana rokotetta kaikille, kaappaa tämä kyseinen firma suuren potin, sitähän se on.

Rokotukselle on nyt tilauskin...
Pikku hiljaa toitotus sokerin vaaroista menee eteenpäin ja voi olla että sen kulutus tulee todella laskemaan seuraavan kymmenen vuoden aikana, eihän sen rokotteen tarvitse olla sen tehokkaampi kun statinien niin kohta kun tilastoja on väännelty niin se onkin se rokote joka laski uusien D2 tapausten määrää, D1 se on ilmeisesti tarkoitettu (D1 en tiedä tarpeeksi synnystä sanoakseni mitään) mutta joka tapauksessa tuo rahaa ja nimenomaan keskittää sen rahan enemmän yhdelle yritykselle.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-10-30 11:47:55 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Täsmärokotteet ovat lääketehtaiden toivelistan ykkösiä, on kyse sitten ebolasta tai diabeteksestä.
Massainsuliini on geneerinen valmiste, josta kilpaillaan raskaasti
Ebolasta parantuneiden seerumi on niinikään ihan liian halpa ja helppo lääke lupaavaan paniikkiin.

... mutta toki insuliini(kin) voittaa ruokavalion 600-0 jos tai kun katsotaan tuottoprosentteja...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-10-30 14:14:31 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
^Juurikin näin. IMHO yksittäiselle lääkeyhtiölle olisi erittäin kannattava asia saada hankituksi patentti tyypin 1 diabetesrokotteeseen ennen kuin kilpailijat ehtivät sellaisen hankkia. Näin ne myös itse asian näkevät päätellen siitä, että panostavat rahaa rokotteen kehittämiseen tähtäävään tutkimustoimintaan.

Hyvä, että panostavat. Toimiva rokote tyypin 1 diabetekseen olisi LOISTAVA asia.

Se vain on vahinko ja niin väärin, että kun lääkeyhtiöt dominoivat lääketieteellistä tutkimusta, niille vähemmän tai ei lainkaan rahaa tuovat sairauksien ehkäisy- ja hoitokeinot jäävät mopen osalle. Jopa niin, kuten aivan erityisesti diabeteksen ruokavaliohoidon kohdalla on asian laita, että ne pyritään lääketeollisuuden toimesta eliminoimaan niiden toimivuudesta riippumatta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-10-30 22:37:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2014-02-06 15:41:11
Viestit: 185
En oo perehtynyt asiaan, mutta eräs enemmän tietävä on vihjaillut, että 1-tyypin diabeteksiäkin olisi erilaisia, siis poissulkien ilmiselvät esim. haimanpuutteesta/leikkauksesta johtuvaa insuliininpuutosta... Eli voisi olla, että osa on joidenkin enterovirusten aiheuttamia ja niihin rokote voisi toimia, mutta niihin toisiin sitten ei.

Jännää ajatelmaa tuo kantasoluista tehdyt beta-soluviljelmien siirto hoitokeinona ("cure"na uutisoitiin, mutta..). Niin kauan kun ei tiedetä, saada tai viitsitä lopettaa beta-solujen tuhoutumista, niin kauan diabeetikko mahdollisesti palaisin, parin - viiden vuoden välein hakemaan kantasoluterapiaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-10-31 09:49:26 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Kantasoluterapian yhteydessä puhutaan sitten siitä että tarvitaan immuunipuolustuksen heikentämistä niin ettei keho tuhoa niitä uusia soluja välittömästi eli sieltä kyllä sitten löytyisi paikkaa elinikäisille lääkkeille. En tiedä kumpi parempi, pistää insuliinia tai laskea immuunipuolustusta. VHH:llahan saadaan ykköstenkin insuliinin tarve ja verensokeri tasaisemmaksi mutta se onkin sitten eri asia. Minusta olisi kuitenkin ensisijaista tutkia miksi juuri Suomessa sairastumiset lisääntyvät, onko esimerkiksi nuo neuvolan ohjeet vaikkapa gluteenista päin p:tä vai vaikuttaako D vitamiinin puute.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-01 14:00:34 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Oliiviöljy ja pähkinät voivat parantaa yleisen sairauden (Uutispalvelu Duodecim)
Lainaa:
Pähkinöiden ja oliiviöljyn lisääminen päivittäiseen ruokavalioon voi espanjalaistutkimuksen mukaan parantaa metabolisen oireyhtymän sitä potevilta suuren riskin potilailta.

Ne eivät silti estä sairastumasta metaboliseen oireyhtymään.

Espanjalaiset havaitsivat, että noudattamalla viisi vuotta pähkinöillä tai oliiviöljyllä vahvistettua ruokavaliota metabolinen oireyhtymä katosi noin kolmanneksen todennäköisemmin kuin vertailuryhmässä. Vertailuryhmäläiset saivat vain opastusta vähärasvaisen ruokavalion noudattamiseen.

Vaikutus johtui todennäköisesti vyötärölihavuuden vähentymisestä ja veren glukoositasojen laskusta, joka havaittiin varsinkin oliiviöljyryhmässä. Keskivartalolihavuus väheni myös pähkinäryhmässä, mutta glukoositasot pysyivät ennallaan.


Tietenkin ruokavalion muuttaminen karpimmaksi lisäämällä rasvan osuutta on hyväksi. Espanjalaistutkimuksessa se tehtiin (quelle surprise) oliiviöljyllä ja pähkinöillä, jotka eivät olekaan kaikkein pöljimpiä rasvan lähteitä. Eivät ne kuitenkaan voita voita.

Kyseessä oli PREDIMED:in jatkotutkimus. Annika Dahlqvist kirjoitti siitä:

Lainaa:
Tietääkseni ei ole koskaan osoitettu, että oliiviöljy olisi terveellisempää kuin voi tai lihan rasva. Voita ja lihaa voidaan mainiosti tuottaa Pohjolassa, oliiviöljy täytyy tuoda Välimeren maista. Miksi meidän pitäisi, ilman mitään perusteita, välttää kotimaista rasvaa tuontirasvan eduksi?

On aika tehdä suuri vertaileva tutkimus voin ja oliiviöljyn terveysvaikutuksista. Siihen saakka voimme rauhallisin mielin jatkaa oman voimme syömistä.


PREDIMED-tutkimuksen interventioryhmää kehotettiin lisäämään "hyvien rasvojen" osuutta ruokavaliossaan, vähärasvaista vertailuryhmää puolestaan vaihtamaan tyydyttyneitä rasvoja sisältäviä ruokia kevyttuotteisiin. Interventioryhmäläisille jaettiin ilmaiseksi oliiviöljyä ja pähkinöitä.

Seurauksena oli, että interventioryhmässä rasvan osuus ruokavaliossa nousi ja hiilihydraattien osuus laski. Vähärasvaisessa vertailuryhmässä kävi luonnollisesti päinvastoin.

PREDIMED:in ja LOOK AHEAD:in tulokset Anders Tengblad tiivisti näin:

Lainaa:
Vähärasvainen ruokavalio on kuollut.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-04 15:07:15 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Bengt Nilsson kysyi diabeetikoiden ruokavaliosuosituksia antavalta Ruotsin sosiaalihallitukselta, että mikä ruokavalio ehkäisee parhaiten "diabeteksen luonnollista kulkua". Sosiaalihallituksen pitkä vastaus oli stiiknafuuliaa, jonka voi tiivistää näin:
Lainaa:
Ravitsemussuositusten mukaan on vähennettävä ensisijaisesti rasvaa ja hiilihydraatteja.

Aiheellisesti Nilsson ihmettelee, että mikä ruokavalio se tällainen on.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-12 10:35:42 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Yle
Lainaa:
Diabetestä sairastaa noin puoli miljoonaa suomalaista, heistä liki puolet tietämättään. Hoidettavien määrän arvioidaan lisäksi kaksinkertaistuvan runsaassa 10 vuodessa....– Jalkojen amputaatioita tehdään Tampereella noin 150 diabeetikolle vuodessa.

Tyypin 2 diabeteksen räjähdysnaisen yleistymisen takana on haimaa rassaava virallisterveellinen hiilarimättö ja jalat amputoidaan sen vuoksi, että tutkitusti paras diabetesruokavalio eli vhh on Puskalandiassa pannassa, vaikka se tutkitusti on myös sydänterveyden kannalta virallisterveellistä hiilarimättöä terveellisempi ruokavalio. Tutkitun tiedon vastaisesti sitä vastustetaan sydänterveyteen vedoten.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-13 12:12:56 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kostfondenin tieteellisen neuvottelukunnan jäsenet yhdessä kahden potilasjärjestöjen puheenjohtajan kanssa vaativat mielipidekirjoituksessaan Dagens Nyheterissä valtiota panostamaan kaupallisista intresseistä riippumattomaan tutkimukseen suurten kansantautien ruokavaliohoidosta.

”Ruokavaliohoito voi säästää miljoonia diabeteshoidossa" (DN.Debatt 13.11. 2104)

Lainaa:
I kommande forskningsproposition behöver Sveriges regering prioritera kostforskning och avsätta resurser till högkvalitativa vetenskapliga behandlingsstudier. Det finns osäkerheter kring de kostrekommendationer som ges vid flera stora folksjukdomar, som typ 2-diabetes, hjärt-kärlsjukdom, demens, IBS och de vanligaste cancersjukdomarna.


Kirjoittajat eivät ole mikään ihan turha joukko:

Lainaa:
Anders Lönnberg, ordförande, Diabetesorganisationen i Sverige och Storstockholms Diabetesförening

Ann Fernholm, fil. dr. molekylär bioteknik, författare av boken ”Ett sötare blod” och ledamot av Kostfondens vetenskapliga råd

Birgitta Rehnby, ordförande, Mag- och tarmförbundet

Jonas Lindblom, docent i funktionell farmakologi, projektledare för SBU:s rapporterna ”Mat vid diabetes” och ”Mat vid fetma” och ledamot Kostfondens vetenskapliga råd

Kerstin Brismar, professor i diabetesforskning och överläkare på Sophiahemmet, ordförande Kostfondens vetenskapliga råd

Magnus Simrén, professor i medicinsk gastroenterologi och hepatologi, överläkare Sahlgrenska Universitetssjukhuset och ledamot av Kost­fondens vetenskapliga råd

Nina Rehnqvist, specialist i kardiologi och internmedicin, ordförande i nämnden vid Statens beredning för medicins utvärdering (SBU) och ledamot av Kostfondens vetenskapliga råd


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-13 13:07:29 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Andreas Eenfeldt: Dagens Nyheterin mielipideosasto tänään: Ruokavaliohoito voi säästää miljoonia

Lainaa:
Kuva

Vastaperustetulla Kostfondenilla on tänään Dagens Nyheterin mielipideosastossa artikkeli siitä että kansanterveyden edistämiseksi tarvitaan rahoitusta ruokavaliotutkimukseen.

”Ruokavaliohoito voi säästää miljoonia diabeteshoidossa”

Kirjoituksen mukaan vähähiilihydraattinen ruokavalio voi säästää 15 prosenttia Ruotsin diabeetikoiden insuliinikustannuksista ja pelkästään tästä koitusi sadan miljoonan kruunun vuosittainen säästö. Arvio on luultavasti alakantissa. Tiukkaa LCHF-ruokavaliota noudattavat ovat yleensä voineet pienentää insuliiniannostaan 50 prosenttia, usein enemmänkin.

Kirjoituksen ovat allekirjoittaneet Kostfondenin vaikuttavan tieteellisen neuvottelukunnan jäsenet sekä potilasjärjestöjen Diabetesorganisationen i Sverige ja Mag- och tarmförbundet puheenjohtajat (Kostfonden pyrkii tekemään tutkimuksen IBS:stä heti kun tarvittava pienehkö rahoitus on saatu hankituksi).


Diabeetikoiden terveyden parantaminen ruokavaliolla on pois lääketehtaiden tuotoista. Kostdoktorn-blogin kommenteissa on sellaista henkeä, että nyt nähdään onko Elintarvikevirasto kansanterveyden vai lääketehtaiden asialla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-13 13:40:06 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Per Wikholm: Ann Fernholm DN mielipiteessä ruokavaliotutkimuksen tärkeydestä

Per Wikholm allekirjoittaa kaiken kirjoituksessa esitetyn ja lisää, että Elintarvikevirasto ja sen uskovaiset elintarviketieteilijät ovat ihan kujalla. He uskovat, että totuus ruokavalioista löytyy sekoituksesta, jossa on puolet kyselylomakkeisiin pohjautuvia havainnointitutkimuksia ja puolet sairaaksi jalostetuilla hiirillä tehtyjä eläinkokeita, joiden tulokset eivät ole sovellettavissa edes hiiriin (joiden kehitys eriytyi meistä miljoonia vuosia ennen dinosaurusten katoamista 65 miljoonaa vuotta sitten).

Bo Zackrisson kommentoi, että tutkimusnäyttö vähähiilihydraattisen ruokavalion merkityksestä tiettyjen kansantautien hoidossa on jo nyt varsin vakuuttava. Ongelmana ei ole tutkimusten puute, vaan puuttuva valmius muutokseen. Lähtökohtana, josta pidetään jäykästi kiinni, on se että hoidon on ensisijaisesti perustuttava patentoituihin lääkkeisiin. Tästä ovat osoituksena erityisesti Sosiaalihallituksen linjaukset diabeteksen hoidossa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-13 17:55:06 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Major huomauttaa, että mielipidekirjoituksessa diabeteksen kustannukset on arvioitu pahasti alakanttiin, kun on kokonaan sivuutettu sen liitännäis- ja seurannaistaudit kuten sydän- ja verisuonitaudit, syövät ja dementia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-13 21:21:36 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Matti Tolonen:
Lainaa:
Suuri eurooppalainen väestötutkimus (European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition-InterAct, EPIC) osoitti, että maitorasvan syöminen vähentää riskiä sairastua tyypin 2 diabetekseen, eikä suinkaan lisää sitä, kuten ravitsemustieteilijät ovat tähän asti väittäneet.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-14 06:08:54 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Hyvää maailman diabetespäivää!

Hirvittävä visio: Suomessa miljoona diabetespotilasta (ET-lehti 14.11.2014)

Maailman diabetespäivän informaatio- ja disinformaatiotulvalle on oma ketjunsa TÄÄLLÄ.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 137 38 39 40 41237 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)