karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 20:23:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 144 45 46 47 48237 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-03-31 00:03:13 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva

Expressen kertoo, että yhä harvempi ruotsalainen saa sydäninfarktin. Västerbottens Kuriren puolestaan uutisoi tutkimuksesta, jonka mukaan sairastuvuus tyypin 2 diabetekseen on laskussa ja siihen sairastuneet elävät entistä pitempään. Annika Dahlqvist arvelee myönteisen kehityksen johtuneen LCHF-ruokavalion suosiosta, sehän vaikuttaa suotuisasti molempien tautien takana olevaan metaboliseen oireyhtymään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-03-31 20:17:21 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Petro Dobromylskyj kirjoittaa pistämättömään tyyliinsä verensokeritasapainosta ja familiaalisesta hyperkolesterolemiasta:

HbA1c and Familial Hypercholesterolaemia
Lainaa:
BTW, as statins worsen glycaemic control, could they actually make the CVD problems worse for hFH patients? Surely not. Surely we have stopped making booboos of this type. Of course we have. Of course.

Juuei, emme tietenkään päättele, että verensokerin hallintaa vaikeuttava statiinilääkitys oikeasti pahentaa familiaalista hyperkolesterolemiaa sairastavien sv-tautiongelmia. Emme tietenkään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-01 11:51:56 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Lars Bernin asiakirjotus kannattaa lukea:

Politik byggd på pseudovetenskap del 1


Pseudotieteeseen perustuneet ravitsemussuositukset, joiden linjauksiin oli suuresti vaikuttamassa Suomen Akatemian kunniajäsen, tutkimushuijari Ancel Keys, ovat aiheuttaneet katastrofaaliset aineenvaihduntasairauksien epidemiat, mutta ovat olleet hyvin kannattavia elintarvike- ja lääketeollisuudelle. Asiaan liittyvät valtavat taloudelliset intressit ovat tehneet tyhjiksi pyrkimykset pysäyttää epidemiat. Ruotsissa, kuten tietenkin myös Suomessa, establismentti on pilkannut lääkäreitä ja tutkijoita, jotka ovat osoittaneet ruokavalion epidemioiden syyksi. Vastuu on viime kädessä poliitikoilla, mutta mistäpä löytyisivät ne poliitikot, joilla olisi edellytykset ottaa vastuu oikaisuliikkeen tekemisestä?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-02 17:55:45 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Lihavuus kasvattaa epidemiaa - Diabetes vie miljardeja (Karjalainen 1.2. 2015)

Lainaa:
Kakkostyypin diabetes on kymmenkertaistunut 1950-luvun alusta. Tärkein syy epidemialle on ylipaino. Lihavuus on kolminkertaistunut muutamassa vuosikymmenessä. Liikkumattomuus lisää riskiä sairastua. Valtaosa voisi ehkäistä sairastumisensa terveillä elintavoilla.

Asiantuntijat toivovat, että tulevat sote-alueet pystyvät tarttumaan asiaan.

- Tällaisten sairauksien ehkäisy on nyt nostettava kärkeen. Kunnat eivät ole kyenneet ennaltaehkäisevään työhön kunnolla, toteaa professori Matti Uusitupa.

Työterveyshuoltokaan ei Uusituvan mielestä ole onnistunut tässä asiassa


Kakkostyypin diabetes on siis kymmenkertaistunut 1950-luvun alusta. Mitä meillä on nyt mitä ei ollut silloin? Virallisterveelliset hiilaripainotteiset ravitsemusohjeet, teollinen vähärasvainen hiilarihöttömättö (laitos- ja työpaikka"ruoka" mukaan lukien) ja statiinit.

Uusituvalla, joka on ollut mitä suurimmasa määrin asianomainen Suomen diabetesepidemian synnyttämisessä, on otsaa syyllistää uhrit: Mitäs ette ole juosseet tarpeeksi, oma vikanne, laiskat ja tyhmät läskit!

On totta, että valtaosa voisi ehkäistä sairastumisensa terveillä elintavoilla, mutta ei niillä, joita Uusitupa propagoi, vaan välttämällä liikahiilareita.


San Martinolle kiitos linkistä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-04 00:04:41 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Tulisiko diabeetikoiden noudattaa LCHF-ruokavaliota? (Expressen 1.4. 2015)

Lainaa:
Fredrik Nyström, sisätautiopin professori Linköpingistä, on tehnyt useita tutkimuksia ruokavaliosta tyypin 2 diabeteksessa, jonka elintapasairauden perusongelma on liian korkea verensokeri.

- Kaikki nykyaikainen tutkimus viittaa siihen, että potilaiden tulee vähentää hiilihydraatteja mahdollisimman paljon ja ettei ole mitään syytä pelätä tyydyttynyttä rasvaa, hän vetää yhteen.


Lehden haastattelema ravitsemusterapeutti on - tietenkin - sitä mieltä, ettei LCHF-ruokavaliota voi suositella, koska sen pitkäaikaisvaikutuksista ei ole tutkimustietoa.

Tämä argumentti ontuu, sillä virallisterveellistä runsashiilihydraattista ja vähärasvaista ruokavaliota puoltavaa tutkimusnäyttöä tyypin 2 diabeetikoiden kohdalla ei ole sen enempää lyhyellä kuin pitkällä aikavälillä. Sitä vastaan puhuvasta tutkimusnäytöstä ei sitä vastoin ole puutetta. Miten sitä kuitenkin voidaan suositella - Suomessa vieläpä ainoana sallittuna vaihtoehtona - diabeetikoille?

Ja miten niin ei muka tiedetä LCHF-ruokavalion pitkäaikaisia vaikutuksia? Johan professori Matti Uusitupa vuosia sitten vakuutti televisiossa, että KAIKKI TIEDETÄÄN JO!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-04 10:43:51 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Annika Dahqvist: Bör diabetiker äta LCHF-kost?

Lainaa:
Expressenissä saivat Fredrik Nyström ja Andreas Eenfeldt kertoa näkemyksensä.

Sekä verensokeri että muut sv-taudin riskitekijät paranivat [Nyströmin tutkimuksen] siinä ryhmässä, joka söi vähähiilihydraattista ruokaa, jossa oli enemmän tyydyttynyttä rasvaa.

Kuitenkin ravitsemusasiantuntijat sanovat, ettei ole pitkäaikaisisa tutkimuksia LCHF:n soveltuvuudesta diabeetikoille - vaikka ei siitäkään ole tutkimusnäyttöä, että heidän vähärasvainen ja runsashiilihydraattinen ruokavalionsa olisi hyväksi diabeetikoille. Heidän ravitsemusohjeensa perustuvat yksinomaan fantasioihin.

Ravitsemusasiantuntijat viittaavat siihen, että LCHF:n pitkäaikaisvaikutuksista ei ole tutkimuksia. Miksi he eivät sitten tee tällaisia tutkimuksia? Heidäthän on verovaroin palkattu huolehtimaan siitä, että ravitsemusohjeet perustuvat parhaaseen mahdolliseen tietoon.


No siksi, että he tietävät, että LCHF osoittautuisi ylivoimaisesti parhaaksi diabetesruokavalioksi pitkälläkin aikavälillä ja he joutuisivat myöntämään olleensa väärässä kaiken aikaa ja väliajatkin. Eikä tällaisten tutkimusten rahoittaminen ole lääkeyhtiöiden intresseissä.

Mitä helkkarin merkitystä niillä sv-taudin riskiteijöillä, kuten verensokerilla, lipidiarvoilla, verenpaineella, tulehdusarvoilla jne. sitten on, ellei niiden paraneminen ole terveellistä pitkällä aikavälillä? Ai niin, niiden parantaminen lääkkeettömästi on tietenkin väärin parannettu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-04 11:53:40 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Erik Edlund tekee oikean kysymyksen:

Onko muista diabeetikoille suositelluista ruokavalioista pitkäaikaistutkimuksia?

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-07 08:19:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Tämä ei ole takuulla italialaisen pastatehdas Barillan mieleen

Påven tvingas äta mindre pasta...Paavin on pakko syödä vähemmän pastaa

Onko Paavilla diabetes ei selviä artikkelista, mutta kyllä hän on reilusti ylipainoinen ja se on jo diabetesriski?

PS Mielenkiintoista seurata kantautuuko tieto VHH-paavista Suomeen saakka?

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-07 08:55:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-01-12 14:24:15
Viestit: 3152
Koskaan ei kyllä puhuta millä nuo korvataa. Tai ilmeisesti tarkoitus olisi ettei millään, mutta se ei taida ainakaan pidemmän pälle olla mahdollista..

_________________
Nature doesn't jump.

Praise the lard!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-07 09:49:38 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Eilen tuli Akuutti ja siinä puhuttiin LADA-diabeteksesta, joka on aikuisiällä puhkeava ykköstyypin diabetes. Siinäkin haastateltiin sairastunutta ja hän mittaili sokereitaan, laski ruuasta inskan tarpeet, pisti ja söi ja sanoi iloisesti, että hyvin voi juoda jälkkäriksi kakkukahvit, kun kaikkea saa syödä kohtuudella.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-07 15:37:17 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Lääkäri: Tyypin 2 diabetesta ei ymmärretä eteneväksi sairaudeksi (MTV3 7.4. 2015)
Lainaa:
Lähde: Novo Nordisk Farma Oy

Lääkäri ei näytä tietävän (ei saa sanoa), että diabeteksen eteneminen on pysäytettävissä vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Kun verensokeri pidetään ruokavaliolla terveen tasolla, elinmuutokset pysähtyvät kuin seinään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-07 17:45:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-01 15:25:41
Viestit: 578
Lainaa:
Lähde: Novo Nordisk Farma Oy


Mitä muuta voi vastaukseksi odottaakaan, johan se olis skandaali, jos alkais kannattelevaa oksaa sahaamaan...
ja kuinkahan paljon 2-diabeetikoita tuotakin ohjelmaa katsoo ja uskoo kaiken mitä tuutista tulee?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-08 17:04:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Totta kai diabetes 2 on lääkehoidolla etenevä sairaus!

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-11 08:44:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Hikikomori kirjoitti:
Lääkäri ei näytä tietävän (ei saa sanoa), että diabeteksen eteneminen on pysäytettävissä vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Kun verensokeri pidetään ruokavaliolla terveen tasolla, elinmuutokset pysähtyvät kuin seinään.

Tri Tolonen kirjoitti:
D-vitamiinivaje, joka on vielä yleinen Suomessa, lisää diabeetikkojen hermovaurioita, diabeettista neuropatiaa. Kliinisten tutkimusten mukaan D-vitamiini, vähintään 50 mikrogrammaa (µg) päivässä, parantaa heikentynyttä hermon johtumisnopeutta ja lievittää diabeteksen aiheuttamia hermosärkyjä. Diabeetikkojen D-vitamiinin tarve on huomattavasti suurempi kuin D-vitamiinin viranomaissuositus (10 µg/vrk). Viranomaisten neuvoma seerumin D-vitamiinin pitoisuus (S-D-25) 50 nmol/l ei riitä alkuunkaan diabeetikolle, heille ihanteellinen tavoite on 125–150 nmol/l.

Minusta THL, Itä-Suomen yliopisto (Kuopio), valtion ravitsemusneuvottelukunta ja valtamedia (HS, YLE, ym.) tekevät suomalaisille diabeetikoille valtavan karhunpalveluksen toitottamalla, että suomalaiset muka saavat nyt riittävästi D-vitamiinia ruuasta.

D-vitamiini ehkäisee ja lievittää diabeettista neuropatiaa

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-11 20:11:20 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
FDA:n raportin mukaan diabeteslääke ONGLYZA® (saxagliptiini) on "ehkä liitetty suurempaan kuolleisuuteen":

AstraZeneca's diabetes drug Onglyza may increase death rate -FDA (Reuters 10.4. 2105)

Tietysti kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksensa, mutta IMHO kuolemaa ei voi pitää ihan hyväksyttävänä sivuvaikutuksena.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-12 14:14:33 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva

Andreas Eenfeldt: Jälleen yksi diabeteslääke mahdollisesti hengenvaarallinen - näin voit välttyä siltä

Lainaa:
Jälleen yhden diabeteslääkkeen - Onglyzan - epäillään nostavan riskiä sairastua ja kuolla.

SvD: Diabetesmedicin granskas

On täysin mahdollista, että lääke todella on hengenvaarallinen. Näin siksi, että tyypin 2 diabeteksen hoitoon tarkoitetut lääkkeet eivät hoida itse sairautta. Ne hoitavat vain oiretta, korkeaa verensokeria.

Vähän aikaa sitten julkaistu valtavan iso tutkimus, jota monet yrittivät nopeasti vähätellä, osoitti että intensiivinen lääkehoito tappoi enemmän tyypin 2 diabeetikoita kuin verensokerin jättäminen korkealle.

Parempi vaihtoehto

Lääkehoito voi siis ollas pahempi kuin itse sairaus. Paljon parempi vaihtoehto on tehdä lääkehoito tarpeettomaksi elämäntapamuutoksilla. Tässä ehdotukseni tyypin 2 diabeteksen hoidoksi:

1. Elämäntapamuutokset: tiukka LCHF-ruokavalio, mielellään täydennettynä pätkäpaastoilulla (liikunta on hyvä lisä, joskin sen vaikutus on pienempi).
2. Metformiinilääkitys, jos se on verensokerin hallinnan vuoksl tarpeen (lähes kaikki lääkärit käyttävät tätä ensisijaisena lääkkeenä).
3. GLP-1-analogi, jos lisälääkitystä tarvitaan (esimerkiksi Victoza).

Monille riittää vaihe 1, elämämäntapamuutokset, joihin sisältyy tiukka LCHF-ruokavalio. Kannattaa huomata, että ruokavalio vaikuttaa äärimmäisen tehokkaasti ja voi nopeasti tehdä diabeteslääkityksesi tarpeettomaksi. Jos käytät esimerkiksi insuliiniruiskeita, voit joutua nopeasti pienentämään annoksia välttääksesi verensokerin iiiallisen laskun.

Elämäntapamuutokset antavat kaupan päälle paremman painonhallinnan, paremmat verensokerit ja paremmat lipidisuhteet sen lisäksi että niiden avulla välttyy lääkityksen sivuvaikutuksilta kuten hypoglykemioilta ...ja ennenaikaiselta kuolemalta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-12 14:39:26 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Annika Dahlqvist: Onglyzan epäillään nostavan kuolemanriskiä

Lainaa:
...Kaikista hoitomenetelmistä vähähiilihydraattinen ruokavalio (LCHF) on tehokkain ja ilman sivuvaikutuksia.

Todennäköisest juuri siksi koko establismentti on vastustanut sitä raivokkaasti. Tutkijat saisivat pitkän nenän ja lääketeollisuuden ja elintarviketeollisuuden voitot pienenisvät, jos LCHF valtaisi alaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-12 14:54:33 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Lainaa:
Lääkäri: Tyypin 2 diabetesta ei ymmärretä eteneväksi sairaudeksi


Olihan siellä järkevääkin tekstiä? Esim.:

Lainaa:
– Potilaalle on helpompaa, kun hyvää tarkoittava sukulainen ei ole joka vierailulla tyrkyttämässä makeita leivonnaisia, ja työpaikan kokouskahveilla tarjotaan terveellisempi vaihtoehto perinteisen palaveripullan sijaan.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-12 14:59:06 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Lainaa:
Onglyza ingår i samma grupp av farmaka som Januvia och Victoza (Inkretiner). De sänker effektivt blodsockret, och även vikten tenderar att sjunka.


Mä en onneksi ehtinyt syödä januviaa kuin 3-4kk. Eiköhän vaan siinä ollut joku (haima?)syöpäriskikin?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-12 16:42:35 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
^Google kääntäjän käännöstä:

Suosittu diabetes lääkkeet voivat nostaa haimasyövän riskiä, tutkimus ehdottaa

Lainaa:
Henkilöt, joilla on tyypin 2 diabetes ottaen huumeita Januvian tai Byetta voi olla lisääntynyt riski sairastua haimatulehdukseen ja haimasyöpään, alustava tutkimus osoittaa.

Tutkimuksessa todettiin myös, että Byetta (eksenatidi) saattaa lisätä riskiä kilpirauhassyövän.

Vaikka linkit eivät ole ratkaisevia, ne ansaitsevat lisätutkimuksia, tutkijat totesivat.

"Olemme herättäneet huolta siitä, että voi olla yhteys, mutta emme ole vahvistaneet sitä," sanoo johtava tutkija tohtori Peter Butler, johtaja Larry L. Hillblom Islet Research Center University of California, Los Angeles. "Meidän täytyy tehdä enemmän työtä selvittää, onko tämä totta vai ei."

Molemmat lääkkeet auttaa hallitsemaan verensokeria kannustamalla tuotannon hormoni glukagonin kaltainen peptidi 1 (GLP-1).

Januvia (sitagliptiini) ja Byetta, ruiskeena huumeiden, ovat uusi tapa hoitaa tyypin 2 diabetes, ja heillä mahdollisesti on etuja verrattuna vanhempiin lääkitys, Butler sanoi. Mutta koska nämä lääkkeet ovat uusia, ne ovat "kuin tiedämme ainakin noin", hän sanoi. "Kun uudet lääkkeet tulevat ulos, pitkän aikavälin haittavaikutuksia näiden lääkkeiden ei ymmärretä hyvin."

Tutkimusta varten julkaistiin äskettäin lehdessä gastroenterologian, Butlerin joukkue käytti 2004-2009 tietoihin US Food and Drug Administration tietokanta haittavaikutuksia, joita on raportoitu lääkärit, joiden potilaat käyttävät näitä lääkkeitä.

Verrattuna muihin hoitoihin, tutkijat löysivät kuusinkertaistuu ilmoitetuista pankreatiittia (haimatulehdus) liittyvät potilaiden Januviaa tai Byetta, 2,9-kertaiseksi raportoitu tapauksia haimasyövän joukossa kun Byetta ja 2,7- kertainen raportoitu haimasyöpä keskuudessa Januvia käyttäjille.

Lisäksi ne myös huomattava kasvu raportoitu tapauksia kilpirauhassyövän BYETTA.

Tämä uusin tutkimus pohjautuu aiempaan tutkimukseen, joka julkaistiin vuonna 2009 kysymystä Diabetes, joka löytyi lisää haimatulehduksen rotilla, joiden GLP-1 tasot nostettiin, tutkijat sanoivat.

Butler on nopea huomauttaa, että nämä korotukset haimasyövän riskiä, ​​mutta tilastollisesti merkitsevä, eivät liity erityisesti potilaille, vaan pikemminkin lisää lääkäreitä raportointi näissä tapauksissa FDA.

"On tärkeää välttää pelotteluun ja on ihmisiä lopettamaan lääkkeitä, että ne voidaan hyötyvät, kun riski ei ole vielä määritelty," hän painotti.

"Jos lääke ja työskentelet hyvin yhteen, en sanoisi on syytä lopettaa lääkkeen perusteella todisteita meillä on juuri nyt", hän sanoi. "Mutta jos sinulla on huolta sinun pitäisi puhua lääkärille siitä."

Ylipaino on tärkeä riski sekä haimasyövän ja tyypin 2 diabetes, Butler huomattava. Joten ensimmäinen neuvoja ylipainoisille potilaille tyypin 2 diabetes on laihtua. "Tekemällä, että voit vähentää haimasyövän riskiä", hän sanoi.

Lisäksi, ensimmäinen lääkitystä käytetään hallitsemaan verensokeria tyypin 2 diabeetikoilla on metformiini, joka itsessään voi vähentää riskiä haimasyöpä, Butler mainittu. Metformiini on vanhempi lääke tunnettu turvallisuusprofiili, hän totesi.

Tohtori Mary Ann Banerji, johtaja Diabetes Center SUNY Health Science Center Brooklyn New Yorkissa, sanoi, että "tämä ei ole täydellinen tietoja."

Kuitenkaan Banerji ei määrätä näitä lääkkeitä potilaille, joilla on ollut aiemmin haimatulehdus tai suvussa kilpirauhassyöpä. On olemassa vaihtoehtoja, kuten metformiini ja insuliini sekä Avandia ja Actos, hän sanoi, mutta tutkimukset ovat kääntyneet jopa lisääntynyt riski sydänkohtaus ja sydämen vajaatoiminta kahden viime huumeita. FDA on poistettu Avandia apteekkien hyllyt, ja virasto antoi varoituksen viime kesänä, että on mahdollista lisätä riskiä virtsarakon syöpä potilailla, jotka ottavat Actos yli vuoden.

Huoli Januvia ja Byetta "ei pitäisi puhalletaan ulos suhteessa" Banerji sanoi. "Sinä määrätä ne tapauskohtaisesti, koska loppujen lopuksi kaikki lääketieteen on yksilöllinen", hän sanoi. "Meidän pitäisi käyttää näitä lääkkeitä järkevästi yhdessä metformiinin kanssa."

Teollisuuden edustajat, vaativat, ettei tutkimuksissa nämä lääkkeet ovat löytäneet suurentunut haimatulehduksen tai haimasyöpä, seisovat niiden tuotteita. Tietokantaa käytetään tutkimus sisältää tietoa lääkäri-raportoiduista tapauksista ja ei heijasta syy-ja seuraussuhteita, he sanoivat.

Dr. Barry Goldstein, varapuheenjohtaja ja hoitoala pään diabeteksen ja endokrinologian Merck Research Laboratories, mikä tekee Januvia sanoi, että "ei ole ollut yhdistyksen osoittanut välillä Januvia ja haimatulehdus."

"Meillä on täysi luottamus Januvia, jota käytetään miljoonia potilaita ympäri maailmaa", hän sanoi.

Anne Erickson, tiedottaja Amylin Pharmaceuticals, päättäjät Byetta, sanoi että "tutkimuksen tuloksista on toisin kuin muilla kliinisissä, kliiniset ja asianmukaisesti suoritettu post-marketing epidemiologisia tutkimuksia."

Epidemiologiset tutkimukset eivät ole osoittaneet merkitsevästi suurentunut haimatulehduksen liittyy Byetta, hän sanoi. "Tähän mennessä saatavilla olevat tiedot eivät osoita, että Eksenatidi lisää yleistä syöpäriskiä ihmisille."

Toinen asiantuntija, tohtori Ronald Goldberg, lääketieteen professori, biokemian ja molekyylibiologian Miamin yliopiston Miller School of Medicine, sanoi tulokset ansaitsevat huomiota. "En usko, tutkimus on lopullinen, mutta se herättää lippu ja on selvästi jotain meidän on kiinnitettävä huomiota jatkossa."

Siellä on "enemmän hyötyä kuin riskejä näiden lääkkeiden perustuvat tämänhetkiseen tietoomme", hän sanoi.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 144 45 46 47 48237 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)