Lybia kirjoitti:
Tuli tuosta mieleen se, kun poikani tuli armeijasta lomille, ja kysyin millaista ruoka on. Vastasi, että semmoistahan se on hiilarimössöä, ei vihanneksia eikä pahemmin lihaakaan, mutta menee se paremman puutteessa. Ja kotona aina on valittanut minun kummallisista ruuista, kun niissä on vihanneksia liikaa, vaikka yleensä keitin hänelle erikseen perunoita tai riisiä, koska halusi. Eli äidin opetukset oli menneet sittenkin perille. Tunnisti hiilarimössön kun sellaisen näki
Halpojen hiilarien syöttö varusmiehille ja koululaisille on tietenkin valtiolle kannattavaa, mutta mitä se tekee nuorten ravintotottumuksille jatkossa? Ja tämä vanhuksille syötettävä ruoka! Mikä osuus sillä on ikäihmisten hyvinvoinnissa ja toimintakyvyssä? Joku vois laskea näidenkin todelliset kustannukset pidemmällä tähtäimellä.
Siitä on jo aikaa kun itse olin armeijassa, enkä tietenkään siihen aikaan karpannut. No, joka tapauksessa ero on hurja kuvissa inttiin mennessä ja sieltä pois päästessä. Maha kasvoi ja naama leveni, vaikkei paino kovin paljoa kilomääräisesti noussutkaan. Surkealaatuinen eväs teki tehtävänsä.
Ja tuosta vanhusten syömisestä vielä ylipäätänsä... ostoskorikyttäilyssä olen huomannut vanhusten ruokakorien olevan todella irstaita, yleensä niissä ei ole mitään syömisen arvoista ruokaa vaan pelkkää pullaa, keksiä, eineksiä yms.