karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 19:31:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 133 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-04-25 11:47:22 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva

Plos Onen selvityksen mukaan Jebb oli eniten rahoitusta sokerilobbylta saanut tutkija.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-25 11:55:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-01 15:25:41
Viestit: 578
Lainaa:
Susan Jebb, tuo brittien Fogelholm, kuuluu Coca Colan ja muiden kuolintarvikejättien sponsoroimiin tutkijoihin


Eikös hra F:lläkin ole jotain yhteyksiä CC-companyn kanssa?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-25 12:07:22 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Fogelholm Coca-Colan tutkimuksessa?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-25 13:46:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Uusi Suomi kirjoitti:
Ruokateollisuuden välittämistä harhakuvista esimerkiksi otetaan Coca-Cola, joka tutkijoiden mukaan pyrkii mainonnassaan painottamaan kalorien laskemista ja antamaan mielikuvan, että sokerista juomaa voi nauttia, kunhan harrastaa liikuntaa. Tutkijat myös väittävät, että 40 prosentilla normaalipainoisista ihmisistä on metabolisia oireita, jotka yleensä liitetään ylipainoon

Tutkijoiden raju ulostulo ylipainosta: ”Ihmisiä manipuloidaan – hyytävä taktiikka käytössä”

Mitäköhän hyötyä on liikunnasta/laihtumisesta, jos 40 prosentilla normaalipainoisia on "metabolisia oireita"? MetSn ensioireita....
Lainaa:
Up to 40% of those with a normal body mass index will harbour metabolic abnormalities typically associated with obesity, which include hypertension, dyslipidaemia, non-alcoholic fatty liver disease and cardiovascular disease. However, this is little appreciated by scientists, doctors, media writers and policymakers, despite the extensive scientific literature on the vulnerability of all ages and all sizes to lifestyle-related diseases.

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-26 14:10:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-05-01 20:28:09
Viestit: 203
Etteikö pelkkä liikunta laihduta? Kilometrin hölkkääminen vie 100 kilokaloria, joista puolet rasvasta ja puolet sokereista. Ja lisäksi perusaineenvaihdunta vie energiaa tavallista enemmän seuraavat 12 tuntia.

Eihän se toki paljon ole mutta paljon enemmän kuin ei mitään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-26 14:16:20 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
^^ Sitä kuvitellaan kaikenlaista muttei se kuitenkaan näy käytännön ihmiskokeissa :)
Eikö olekin hassu juttu?

Noissa muuta väittävissä on muuten kaksi alan proffaa (urheilufysiologia /lääketiede)
Siitä lisää taustoja vaikka täältä: http://stan-heretic.blogspot.fi/2015/04 ... -lose.html

Ja SBUn raportissa, jossa katsottiin tutkimuksia yleisemminkin,
ja todettiin ettei liikunta lisää laihdutusta edes kalorirajoituksen kanssa, tehtiin niinikään ammattilaisvoimin...
Täällä on lisää siitä: viewtopic.php?p=1797908#p1797908

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-26 15:14:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-05-01 20:28:09
Viestit: 203
Saahan sitä väittää mitä tahtoo. Minun yhden henkilön epätieteellinen kokeeni kertoo just niinkun sanon.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-26 15:17:35 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Kuten sanottua, on yksilökokemuksia (joista omani on tasan päinvastainen kuin sinin, ilmeisesti?)
ja sitten on tuo tutkimukseen perustuva tiede, joka katsoo keskiarvoja ja -hajontoja ja korrelaatioita.

Ja tieteen mukaan mukaan liikunta ei pääsääntöisesti auta laihdutuksessa,
vaikka yksittäistapauksia toiseenkin suuntaan tiedetään.
Luithan linkit? :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-26 15:25:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-05-01 20:28:09
Viestit: 203
Linkkejä painonpudotuksesta en lukenut -nyt ei ole aikaa- sillä minua ei toisten ihmisten paino juurikaan kiinnosta, oma paino kyllä. Ja omalla kohdallani liikunnan osuus painon pudotuksesta on jossain 5...10% haarukassa. Hiilarien vähentäminen 95...95%.

Jonkun himoliikkujan mielestä olen edelleen sohvaperuna :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-26 15:55:43 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Eipä uskallettu tässä tutkimuksessa tutkia liikunnan vaikutusta per se, vaan kaikki koehenkilöt pantiin syömään 30 prosenttia vähemmän kaloreita kuin he kuluttivat.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-26 18:43:31 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
orion kirjoitti:
Linkkejä painonpudotuksesta en lukenut -nyt ei ole aikaa- ...

Älä huoli, ei sitä juurki9 kukaan muukaan viitsi lukea, ei edes lyhyesti tai suomeksi.
Me kaikki tykkäämme niin paljon omista mielipiteistämme, että harva jaksaa lukea mitään muuta.
Ja usko liikuntaan on jopa vahvempi kuin usko rukiin ja rypsin kaikkivoipaisuuteen.

Ehkä sitten kun on heitetty tarpeeksi monta kertaa seinää vasten... mutten tietty toki toivo sellaista kenellekään :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-27 10:54:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Oma kokemus liikunnasta on kyllä vahvasti se, että se laihduttaa. Mutta liikunta on tällöin ollut 8 tunnin fyysisesti kuormittavaa siivoustyötä. Olen kahtena kesänä tehnyt kyseisiä hommia sellaiset 2 kuukauden pätkät, ja kummallakin kerralla paino tippui vähän turhankin paljon. Toisella kerralla onneksi vähän vähemmän, kun tietoisesti pyrin syömään rekkamiesannoksia. Mutta jos puhutaan liikunnasta, niin harvalle se tarkoittaa 7,5 h liikuntaa viisi kertaa viikossa. Tuosta voinee päätellä vaan sen, että jotta liikunnalla olisi laihduttava vaikutus, sitä pitäisi olla niin paljon, että tavallisella töissä käyvällä ei sellaisiin liikuntamääriin olisi aikaa, ja tuollainen määrä liikuntaa ei ole enää kovin terveellistä (esim. rasitusvammat ja ylikuormitustilat).

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-27 11:13:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
oulaliina kirjoitti:
Oma kokemus liikunnasta on kyllä vahvasti se, että se laihduttaa. Mutta liikunta on tällöin ollut 8 tunnin fyysisesti kuormittavaa siivoustyötä. Olen kahtena kesänä tehnyt kyseisiä hommia sellaiset 2 kuukauden pätkät, ja kummallakin kerralla paino tippui vähän turhankin paljon. Toisella kerralla onneksi vähän vähemmän, kun tietoisesti pyrin syömään rekkamiesannoksia. Mutta jos puhutaan liikunnasta, niin harvalle se tarkoittaa 7,5 h liikuntaa viisi kertaa viikossa. Tuosta voinee päätellä vaan sen, että jotta liikunnalla olisi laihduttava vaikutus, sitä pitäisi olla niin paljon, että tavallisella töissä käyvällä ei sellaisiin liikuntamääriin olisi aikaa, ja tuollainen määrä liikuntaa ei ole enää kovin terveellistä (esim. rasitusvammat ja ylikuormitustilat).

Samaa kokemusta olen itsekin kohdannut. Talven aikana, vaikka kuinka yrittää käydä kävelemässä jne, niin painoa tuppaa tulemaan 2-3 kiloa lisää. Tämähän ei nyt sinällään ole mikään katastrofaalinen määrä,. Tosin vaimo kiukuttelee jo puolesta kilosta. Kuten kirjoitit, niin kesällä on sitä puuhaa runsaasti, niinpä nämä extra kilot lähtee huomaamatta. Tämä prosessi on jo koettu muutamana kesänä.
Talvella olimme Kanarialla pari kuukautta, jossa oli mukavia mäkiä (polkuja) kivuta, niin syksyn kilot häipyi.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-27 14:48:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-01 15:25:41
Viestit: 578
Lainaa:
Etteikö pelkkä liikunta laihduta? Kilometrin hölkkääminen vie 100 kilokaloria,


Yksin tuo 100 kcal vajetta kulutuksessa ei taida paljoa laihduttaa?? Varmaan semmoisen 5 km reipasta hölkkää pitäis mennä per päivä, jotta sais tuon n. 500 kcal miinusta, jota yleensä sanotaan olevan sopiva määrä kun alkaa laihduttamaan. Jos on paljon ylipainoa, ei hölkkääminen edes moneltakaan onnistu, kun polvet alkaa "paukkuun" ja muutenkin tulee heikotus...Toisaalta miinuskaloreilla helposti tulee eteen se "säästöliekki" jolloin kroppa luulee, että nyt on jääkausi, nyt ei saa yhtää kuluttaa vaan pitää tyyppi hengissä...eikä näin ollen laihtumista tapahdu. No, karppaajalla tilanne on huomattavasti helpompi, kun voi syödä energiapitoista hievenainerikasta ravintoa eikä tarvi noita kaloreita sinänsä tuijotella, kunhan jättää hiilarit vähemmälle (30-80 hhg / pvä), eikä tule nälkä ja pikkuhiljaa korpan rasva sulaa kun sitä ensisijaisesti energiaksi käytettävää hh:ia ei ole saatavilla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-27 14:57:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-12 17:24:12
Viestit: 3176
Ja lenkin jälkeen sitten hiukookin mukavasti, ja 500kcal hujahtaa hetkessä kitusiin.

_________________
- Ruisleipä on suomalaisten ravinnon multitabs -


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-27 20:09:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
itse en osaa sanoa,mitä liikunta tekee painonhallinnalle noin niinkuin omana kokemuksena.Mutta sen voin sanoa omalta kohdalta,että kyllä hyvä kunto on hyvän olon ja JAKSAMISEN edellytys.Mielenvirkeyttä ja jne...

Sinänsä en itse usko,että liikunnan merkitys painon pudotuksessa/hallinnassa olisi juurikaan enempää kuin nuo mainitut 5-10%....mutta silti tekee mieli heittää ilmaan pallo,että
MISSÄ LIHAVAT KESTÄVYYSURHEILIJAT?MISSÄ LIHAVAT NORJALAISET HIIHTÄJÄT?
MISSÄ LIHAVAT HIILIHYDRAATEILLA ELÄVÄT MARATOONARIT?(eikös ne etiopiankin ihmeet vedelleet 5000kcall päivässä hiilareita?)
Onko noilla ammattiurheilijoilla käytössä joku universaali taikakeino pysyä hoikkan,koska liikunta ei heitä hoikista?

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-27 20:20:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
Lisään vielä tuohon yllekirjoittamaani viittaukseen ammattiurheilijoista.
Minulle on tullut 1X2 Veikkaaja (nyk.urheilusanomat) jostain 1991 vuodesta jonnekkin 2007 asti.
Muistan 90-luvun puolivälistä jutun,kun ensimmäinen italialainen valmentaja meni valmentamaan englannin valioliigaan.Hän kauhisteli ammattijalkapalloilijoiden ruokavaliota.Silloinen keskimääräisen ammatikseen englannissa pelaavan pelaajan ruokavalio sisälsi päivää kohti noin 5-15 valmismuffinssia,paljon keksejä,pari tuoppia kaljaa ja lihaosuutena sitten tyyliin fish&chips tai pihviä ranskalaisilla.Aamuisin mahdolliset pekonit ym.
Siitä huolimatta,en muista tuolloinkaan nähneeni varsinaisesti lihavia (joskin vähemmän atleettisia kuin nykyään) pelaajia englannin valioliigassa.Tuohon aikaan seurasin jalkapalloa hyvin intensiivisesti,nykyään vain huvin vuoksi toisinaan.

*eli voisin tehdä tässä johtopäätöksen,että se liikunta laihduttaa SITTENKIN jos sitä tehdään intensiteetillä joka on ammattiurheilutasoa(ammattijalkapalloilussa se tarkoittanee 4-5 päivänä viikossa kahdet treenit,joista toinen varmasti aerobinen kova treeni.Yhteensä arvelisin treenipäivänä liikuntaa tulevan 3-4h)

**
kuka muistaa Mika Myllylän kuuluisat kesäiset rempomiset suolla autonrengas vyötäisille sidottuna?En muista määriä,mutta kesäkuukausina se oli jokatapauksessa monta kertaa viikossa pitkiä aikoja kerrallaan.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-27 20:38:50 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Edelleen muistutan ettei säännöllisesti lenkkeileviä lihavia näy katukuvassa. Laihdutttaminen liikunnan avulla on yhtä helvettiä mutta kilojen poissa pysymiseen se auttaa.

Karppauksesta puhuttaessa kannattaa muistaa aina tuo aineenvaihdunnallinen etu joka vähistä hiilareista ja runsaasta rasvasta tulee, vaikka sille usein jostakin syystä löytyy äänekästä vastarintaa.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-27 20:54:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
jussi kirjoitti:
Karppauksesta puhuttaessa kannattaa muistaa aina tuo aineenvaihdunnallinen etu joka vähistä hiilareista ja runsaasta rasvasta tulee, vaikka sille usein jostakin syystä löytyy äänekästä vastarintaa.

-niin,eihän tuota etua kai oikein tahdottu aikoinaan myöntää?Mutta eikös se tätä nykyä ole fakta?

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-27 21:18:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-08-23 18:02:08
Viestit: 366
Onhan se VHH todella tehokas laihdutuksessakin mutta ei tässä nyt sentään fysiologian perusteet ihan voi heittää härän pyllyä. Enkä usko, että ikilikkujaakaan ole vielä keksitty. Eli kalori on kalori. Sekä syötynä että kulutettuna. Jos liikut 1000 kalorin edestä on se jostain myös saatava. Syömällä tai vararavinnosta.

FF


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 133 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)