karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 22:20:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4032 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 170 71 72 73 74202 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-02-20 12:53:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2014-02-06 15:41:11
Viestit: 185
Tuossa kuvaajassa on kai kaksi puolta. Sairastutaanko täällä vain varhain vai eletäänkö pitkään sairaudesta huolimatta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-20 12:57:29 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Periaatteessa kyllä.
Mutta silloin vertailun voi rajoittaa maihin, joissa eletään yhtä pitkään.
Hännillä pysymme silloinkin. Kirkkaasti.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-21 18:58:08 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Malcolm Kendrick: What causes heart disease part VI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-24 13:15:15 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuningatar Elisabethin pitkäaikainen henkilääkäri sir Richard Thomson on ilmaissut tukensa lääkärityhmälle, joka vaatii lääketeollisuuden markkinointimenetelmien perinpohjaista tutkintaa. Ryhmä kyseenalaistaa erityisesti statiinit arvostellen Big Pharmaa siitä, että se kehittää tuotteita, jotka tuottavat sille rahaa, mutta joista ei ole terveydellistä hyötyä.

Daily Mail: EXCLUSIVE: How Big Pharma greed is killing tens of thousands around the world: Patients are over-medicated and often given profitable drugs with 'little proven benefits,' leading doctors war

Lainaa:
Queen's former doctor, Sir Richard Thompson, has backed new campaign
Experts calling for urgent public enquiry into drugs firms' 'murky' practices
They say too much medicine is doing more harm than good worldwide
And claim many drugs such as statins are less effective than thought


Claus Anton: Drottningens doktor kräver utredning om läkemedelsindustrin

Samalla voitaisiin tutkia teollisuuden toimintatavat diabeetikoiden terveydelle parhaan ruokavalion torppaamisessa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-24 17:24:01 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Timo "Statiini" Strandberg hehkuttaa taas ... yllätys yllätys ....statiineja.

Yle: Pahan kolesterolin alentamiseen uusia lääkkeitä
'

Jo 20 vuotta on tiedetty, erttä haitallisten pienten LDL-partikkeleiden määrää voidaan alentaa vähentämäälä ruuasta hiilihydraatteja, mikä on muutenkin eduksi terveydelle. Mutta siitähän eivät lääketehtaat hyötyisi mitään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-24 20:11:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-11-08 12:12:30
Viestit: 221
MOI HIKIKOMORI !

Lusikkani soppaan. Lähetin hetki sitten YLE:n jutun kirjoittaneelle Arto Veräjänkorvalle sähköpostia näin:

Kirjoitat YLE:n verkkosivuilla: "Veren niinsanotun pahan kolesteronin alentamiseen on kehitetty uudenlaisia lääkkeitä, kertoo Oulussa alkaneilla Pohjolan Lääkäripäivillä esiintynyt professsori Markku Savolainen Oulun yliopistosta."

Kertoiko Markku Savolainen sidonnaisuutensa ? Hän on lääkeyritys Pfizerin palkkalistoilla vetämässä Suomen osalta tutkimusta, minkä tulosten avulla tullaan mainostamaan tämän uuden biologisen lääkkeen PCSK9 erinomaisuutta.

Itse olin jonkin aikaa vapaaehtoisena potilaana tässä Savolaisen johtamassa tutkimuksessa, mutta paikallinen ylilääkäri antoi ymmärtää, että lääke voi minulle olla liian vaarallinen. Menetin näet terveyteni statiinin aiheuttaman hengenvaarallisen haimatulehduksen takia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-24 20:29:21 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
MOI LEINO!

Odotamme mielenkiinnolla toimittajan vastausta. :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-24 21:11:37 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Vielä lainaus Ylen jutusta:
Lainaa:
Strandberg kehottaa pohtimaan, mille tahoille skeptisestä keskustelusta ja tyydytteneiden rasvojen käytöstä koituu hyötyä.

– En käy niitä erittelemään. Sidonnaisuuksia on hyvin moniin eri suuntiin kriitikoillakin, Strandberg muistuttaa.

Luulen, että jos Strandbergilla olisi osoittaa yhdenkin statiiniskeptikon taloudellinen riippuvuusuhde johonkin statiinien turhan ja jopa haitallisen käytön vähenemisestä hyötyvään tahoon, hän olisi tuonut sen kuuluvasti ja näkyvästi julkisuuteen. Tarkoitan jotain muuta hyötyä kuin sitä, joka meille kaikille potilaina ja/tai veronmaksajina koituu, jos statiinien turha määrääminen vähenee.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-25 09:21:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-06-10 10:40:31
Viestit: 1205
Statiinien aiheuttamat suorat (lääkkeet, lääkityksen säätäminen) ja epäsuorat (altistuminen muille sairauksille) kustannukset ovat vuositasolla sitä luokkaa, että sillä on jo ihan kansantaloudellista merkitystä. Minä ainakin saan hyötyä siitä, että lapseni saavat käydä koulua homeettomassa koulussa, johon ei ole varaa, koska Statiini-Timo syöttäisi niitä myrkkyjä kaikille.

Mutta en kyllä saa euroakaan siitä, että ihmiset ostavat voita ja kaalia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-25 16:28:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Knuutin blogista poimittua...


Christian Reinman kirjoitti:
Tulipa mieleen…käydessäni Barcelonassa maistamassa erinomaisia täysliha chorizo-makkaroita ja tuorekypsytettyjä jamoneja,joissa on paljon kolesterolia,katselin RTVEn aamuohjelmaa La Mañana. Siinä espanjalaisia valistettiin sydäntaudin riskitekijöistä.

Kas kummaa,LDL sydäntautiriskinä oli kadonnut luettelosta?
Ovatkohan espanjalaiset hoksanneet jotain,joka suomalaisilta on jäänyt huomaamatta?

Riskitekijät olivat 1) korkea verensokeri 2)kohonnut verenpaine 3) liian suuri vatsan ympärysmitta 4) kohonnut triglyseriditaso 5) matala HDL
Ei siis sanaakaan korkeasta LDL-lipoproteiinista…..

http://hyvinvointi.ts.fi/terveys-tiede/ ... taehkaisy/

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-25 19:07:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-10-14 21:57:51
Viestit: 918
Saapa nähdä kuinka kauan menee, ennen kuin tuo espanjalaisten riskilista julkaistaan suomessa ns virallisella puolella. Ehkä ei ennen kuin tiede on edistynyt taas ainakin yhden hautajaisen verran.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-25 22:33:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-11-08 12:12:30
Viestit: 221
VASTAUS HIKIKOMORILLE

Liitän alle YLE:n toimittajan Arto Veräjänkorvan vastauksen koskien kysymystäni emeritusprofessori Markku Savolaisen sidoinnaisuudesta lääkejätti Pfizeriin. Vastaus on sellaisenaan mitään lisäämättä tai mitään poisjättämättä.


Kiitos tiedosta!
-arto-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-25 22:48:35 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kiitos tiedosta! :D
-hikky-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-26 07:58:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-07-29 19:32:13
Viestit: 424
Jaa me ei saada nähdä tuota vastausta?
:(

Kari


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-26 11:40:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Sait jo nähdä
Lainaa:
Kiitos tiedosta!
-arto-

Voisiko toimittaja vastata esimerkiksi: Kiitos, teen tästä mehevän korruptiojutun?

...ja saisi potkut YLEstä...
:lol:

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-26 12:47:25 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Niinpä

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-26 13:15:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-07-29 19:32:13
Viestit: 424
Ah, nyt tajusin :o

t. Kari


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-26 14:28:39 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Saaristolainen kirjoitti VHH-terveysravinto-sivustolla:

Lainaa:
Oulussa vietetään lääkäripäiviä. Niinpä Pohjois-Suomen molemmissa uutisissa torstaina hehkutettiin statiineja ja näitä uusia, kalliita, pistettäviä "pahaa kolesterolia" laskevia lääkkeitä.

Ensimmäisissä uutisissa oli vain oululainen Markku Savolainen, jälkimmäisiin oli laitettu myös itse statiineja käyttävän Timo Strandbergin haastattelu. Kauheaa kolesterolilääkkeiden etujen liiottelua!
http://areena.yle.fi/1-3328813
http://areena.yle.fi/1-3328889

Onko Ylestä tullut mainoskanava?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-26 17:29:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-12-10 00:36:50
Viestit: 94942
Yle on aina ollut virallisen näkemyksen mainostuutti. Välillä sen uutiset ovat neutraaleja ja toteavia ja sehän luo mukavaa kuvaa kaikenkattavasta neutraaliudestaa. Mutta se on vain sumuverho isomman agendan - tietoisen tai tiedostamattoman - edessä. Ehkä YLE on pelkkä käsikassara. Noloa maan viralliselle vallan vahtikoiralle. Mutta häntä senkun heiluu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-02-26 19:52:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-11-08 12:12:30
Viestit: 221
STATIINIKUSTANNUKSET SUOMESSA

A. Statiiniostojen kokonaiskustannus Suomessa vuosineljänneksittäin
2013 / IV-vuosineljännes 14 631 697 €
2014 / IV-vuosinelännes 18 276 366 €
2015 / IV-vuosineljännes 22 720 947 €
Ostokustannus nousi kahdessa vuodessa 55.5 %

B. Statiinikustannus reseptiä kohden
2013 / IV-vuosineljännes 28,7 €
2014 / IV-vuosineljännes 34,7 €
2015 / IV-vuosineljännes 36,0 €

Kahdessa vuodessa reseptiä kohden kustannus nousi 25,4 %, vaikka inflaatio on ollut noin nollassa. Kilpailu ei toimi.

KELA ei ole julkaissut vielä viime vuonna 2015 statiinia ostaneiden määrää. Yllä olevista numeroista voi jo päätellä, että ostajien määrä on taas lähtenyt nousuun. YLE1:n MOT-ohjelma KOLESTEROLIPOMMI on viidessä vuodessa unohtunut.

Aivan viime viikkoina on statiiniprofessorit Timo Strandberg ( Merck/MSD,Pfizer ja Orion) Mikko Syvänne ( Merck/MSD, Pfizer, Kansan raamattuseura) ja Markku Savolainen (ainakin Pfizer) ovat olleet näyttävästi mediassa esillä kehumassa statiineja.

Uutta pistettävää PCSK9-lääkettä lääketehdas Amgenin leivissä on ollut viilaamassa myyntikuntoon kaksi kolesteroliasioiden Käypä Hoito-ryhmän professoria nimittäin puheenjohtaja Matti J Tikkanen ja Petri Kovanen. He eivät ole vielä kehuneet lääkettään näkyvästi mediassa. KELA ei ole vielä määritellyt Amgenin Repathan korvattavuutta, koska vielä ei ole valmista tutkimusta tämän lääkkeen VAIKUTTAVUUDESTA ihmisen terveyteen. TEHOKKUUS tiedetään, kyllä lääke LDL-kolesterolia laskee merkittävästi.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4032 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 170 71 72 73 74202 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)