karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 23:46:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-06-13 10:37:43 
Moikka!

Mietin tässä josko uskaltaisin maistaa noin. 13 vuoden jälkeen broileria (en siis syö lihaa, vain kalaa..). Muistan kun penskana tykkäsin valmiiksi grillatusta broilerin koivesta ja se maustettu rapeaksi grillattu nahka nam nam..
Kun joo, ainahan on sanottu että broileri kannattas syödä ilman sitä nahkaa koska sisältää ihan kauheeeeesti rasvaa. Mutta nyt alakarppinahan sitä ei tarvitse välttää, eihän? Tietääkö kukaan mitä kaikkea se broilerin nahkan mausteseos sisältää ja söisittekö itse nahkoineen??
Auttakaa alottelijaa.. :shock: Niin ja mikä muu kana/broileri ruoka olisi neutraalia maistella näin alkuun, ettei heti yrkki lennä? :?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-13 11:04:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 08:38:20
Viestit: 531
Riippu vähän broilerin laittotavasta että syönkö nahkan vai en, jos on oikein ihanan rapeaksi paistettu niin syön, jos taas sellainen löllö... niin :-#

Kannattaa varmaan aloittaa tuo broilerin syönti ihan maustamattomista tuotteista, mausteseokset ei useinkaan ole kovin hyvän makuisia ja toisaalta taas niissä on paljon lisäaineita ja usein myös glukoosia. Osta vaikka broilerin suikaleita, paista niitä pannulla, lisää suolaa ja pippuria, omia lempimausteitasi, yrttejä jne.

Siitä sitä kun aloittelet niin hyvä tulee :D

_________________
Karppaus aloitettu 25.8.2003.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-13 11:26:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 20:58:01
Viestit: 1479
Me taistellaan koirien kanssa aina grillatun broiskun nahoista :lol: mä pistelen poskeeni ne ohuet rapeat palaset ja koirat saa sitten ne löllöt ja paksummat biitit.

_________________
Entä jos ei edes yritä...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-13 11:55:22 
En syö koskaan nahkoja! En ole myöskään niitä maistanut ikinä....


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-13 12:37:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 20:09:11
Viestit: 802
Syön aina nahkat. Ja muista(kin) lihoista läskit. Yleensä myös pureskelen luiden päitä niin pitkälle kuin ovat pehmeitä. Kannattaa muistaa, että lähes kaikki "maku"asiat ovat vain opittuja tapoja. Minulle menee myös pehmeä kanannahka, vaikka onhan se rapea raksumpaa syötävää ja kieltämättä minunkin mielestä paremman makuista. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-13 12:39:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-21 20:03:36
Viestit: 471
Esikko kirjoitti:
Osta vaikka broilerin suikaleita, paista niitä pannulla, lisää suolaa ja pippuria, omia lempimausteitasi, yrttejä jne.


Itse laittaisin nuo sitten vielä salaattiainesten kanssa sekasin ja söisin salaattina, on muuten hyvää (varsinkin jos lorauttaa vähän oliiviöljyä sekaan ja sirottelee parmesaania päälle).


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-13 13:43:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 20:58:01
Viestit: 1479
ja leipäjuusto kuutioita tuohon salaattiin vielä mukaan niin taju lähtee siitä herkusta :D

_________________
Entä jos ei edes yritä...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-13 13:53:30 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 22:46:22
Viestit: 2259
:arrow:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-13 13:56:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 20:58:01
Viestit: 1479
eikai se oo sellaista mihin tulee jotain janssonin paloja joukkoon? :?

_________________
Entä jos ei edes yritä...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-13 14:07:27 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 22:46:22
Viestit: 2259
:arrow:


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)