karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-27 15:05:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 193 94 95 96 97237 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Diabeteskatastrofi
ViestiLähetetty: 2017-04-01 09:47:48 
Poissa
ruutana
ruutana

Antti Heikkilä kirjoitti Fb-sivullaan:

Lainaa:
Vallankumous leviää. Ihmiset ovat kyllästyneet maailmanlaajuisesti näihin käypähoitosuosituksiin. Monen sairauden kohdalla voi käydä niin, että ihmiset ohittavat lääkärit ja hakevat ratkaisut ongelmiinsa muuta tietä. Nyt Britanniassa paikallinen diabetesyhdistys alkaa hoitaa kaikkia diabeetikkoja netin kautta tarkoituksena saavuttaa pelkällä ravinnolla tyypin 2 diabeetikoilla lääkkeetön remissio ja tyypin 1 diabeetikoilla mahdollisimman hyvä sokeritasapaino ja minimoida insuliinin tarve. Tätähän minä olen tehnyt Suomessa vuosia kaikesta vastustuksesta huolimatta. Minulla on kokemusta yli kolmesta tuhannesta tyypin 2 diabeetikosta jotka ovat saavuttaneet remission pelkällä ruokavaliolla. Suomessa vallitsee Itä-Suomen yliopiston perussääntö: leipää ja lääkkeitä, kun taas tämä toinen sääntö sanoo, että leivättömänä pääsee lääkkeistä
http://www.diabetes.co.uk

ViestiLähetetty: 2017-04-01 10:28:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lääkäri Mary Vernon alkoi ihmetellä, miksi aina samat potilaat palaa takaisin samojen sairauksie kanssa. Kaikki lääkäri ei ilmeisesti tätä huomaa.

ViestiLähetetty: 2017-04-01 12:16:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Greda Carpo kirjoitti:
Mä olen todella monta kertaa yrittänyt lopetta D-kakkosen lääkityksen ja tuo n. kolme kuukautta ilman lääkkeitä onkin se maaginen raja ainakin mun kohdalla. Sen jälkeen sokerit alkoivat hiipiä ylöspäin ja paino nousta, vaikka edelleenkin söin karpisti. Tämä nyt vain yksittäisen ihmiskokeen kokemus. Mutta muutoin olen sitä mieltä, että ainakin 6kk pitäis seurata tarkkaan.

Hiilarit vaan tulee pitää alhaalla koko loppuelämän, jos aikoo pitää diabeteksensä remissiossa. Itse en enää aamusokeria mittaile, vaan luotan oloon ja pitkän sokerin satunnaisiin mittauksiin. Ketoaineita seurailen silloin tällöin uloshengitysanalysaattorilla (Ketonix). Olen sitä mieltä, että niin kauan kuin olen ketoosissa, kevyessäkin, niin sokeritauti pysyy piilossa, eikä muutkaan metaboliaongelmat iske.

ViestiLähetetty: 2017-04-01 12:44:22 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ Aivan ja tasan näin se menee aika monella tuntemallani diabeetikolla.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2017-04-01 13:00:48 
Poissa
ruutana
ruutana

^Kuten esimerkiksi minulla. Samoihin tuloksiin olen tullut niin syömisten kuin mittailujenkin suhteen - paisi että uloshengitysanalysaattorina toimii toistaiseksi vain oma nenäni ja satunnaisesti hallituksen puheenjohtajan nenä.

ViestiLähetetty: 2017-04-01 14:04:36 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Catharsis kirjoitti:
Greda Carpo kirjoitti:
Mä olen todella monta kertaa yrittänyt lopetta D-kakkosen lääkityksen ja tuo n. kolme kuukautta ilman lääkkeitä onkin se maaginen raja ainakin mun kohdalla. Sen jälkeen sokerit alkoivat hiipiä ylöspäin ja paino nousta, vaikka edelleenkin söin karpisti. Tämä nyt vain yksittäisen ihmiskokeen kokemus. Mutta muutoin olen sitä mieltä, että ainakin 6kk pitäis seurata tarkkaan.

Hiilarit vaan tulee pitää alhaalla koko loppuelämän, jos aikoo pitää diabeteksensä remissiossa. Itse en enää aamusokeria mittaile, vaan luotan oloon ja pitkän sokerin satunnaisiin mittauksiin. Ketoaineita seurailen silloin tällöin uloshengitysanalysaattorilla (Ketonix). Olen sitä mieltä, että niin kauan kuin olen ketoosissa, kevyessäkin, niin sokeritauti pysyy piilossa, eikä muutkaan metaboliaongelmat iske.

Monta vuotta pidinkin. mm. noina lääkkeenpoistoaikoina. Olin ilmeisen huono karppi silloin(kin), kun aina vaan puhutaan lääkkeettömästä remissiosta mihin ihmiset pääsevät karppaamalla todella nopeasti. Silloin hiilarit oli parinkympin pintaan.

ViestiLähetetty: 2017-04-01 16:11:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Greda Carpo kirjoitti:
Catharsis kirjoitti:
Greda Carpo kirjoitti:

Monta vuotta pidinkin. mm. noina lääkkeenpoistoaikoina. Olin ilmeisen huono karppi silloin(kin), kun aina vaan puhutaan lääkkeettömästä remissiosta mihin ihmiset pääsevät karppaamalla todella nopeasti. Silloin hiilarit oli parinkympin pintaan.

Joo ei toimi kaikille vaikka kuinka tarkkana on, tunnen ja tiedän jonkun, mutta ilmeisesti useimille ja minulla pelittää, minulla ainakin toistaiseksi niin hyvin että on vaan itsestään kiinni että toimiiko ja toimiihan se.

Mikä on ero, on kysymys ja sillä eteenpäin voi päästä, olisipa vaan kivemat lääkkeet tarvitsijoille.

ViestiLähetetty: 2017-04-01 22:07:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toisinsyöjä kirjoitti:
Ai niin ja vielä: Jos kyseessä on McDonalds hampurilainen, KAIKESSA on sokeria. Myös hampurilaispihvissä.

Mistäs tämä tieto on peräisin? Mcdonalds.fi sanoo näin:
Lainaa:
Naudanlihapihvi (OSI Food Solutions Poland Sp. z o.o., Puola) :
Naudanliha (100 %). Valmistukseen käytetään käsinleikattuja, luuttomia ruhon etuneljännes- ja kylkipaloja. Lihan alkuperä: Puola.
Cheddar-sulatejuusto (Hochland Deutschland GmbH, Saksa) :
Cheddarjuusto (51 %), vesi, juusto (9 %), voi, rasvaton maitojauhe, sulatesuola (E331), luonnollinen juustoaromi, maitoproteiini, suola (3,5%), värit (beta-karoteeni, paprikauute), happamuudensäätöaine (E330), paakkuuntumisenestoaine (auringonkukkalesitiini).Rasvapitoisuus 27 %.
Jäävuorisalaatti (Salico Oy, Suomi) :
Pesty ja leikattu jäävuorisalaatti. Alkuperämaa: Espanja, Saksa tai Suomi (satokauden mukaan).
Suolakurkku (McCormick Kütas, Turkki) :
Suolakurkku (68 %), vesi, väkiviinaetikka, suola (2,9 %), kiinteyttämisaine (E509), luontainen aromi, säilöntäaine (E202).
Grillimauste (McCormick Ltd, Iso-Britannia) :
Suola, mustapippuri, mustapippuriuute.

http://www.mcdonalds.fi/fi/product/big-mac.html

Salaatin pesemisestä kysyisin Toisinsyöjältä: millaisen pesun tarkoitat olevan hampurilaisen salaatissa ja millainen pesu sinun käsityksesi mukaan pitäisi olla?

ViestiLähetetty: 2017-04-02 15:58:57 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Muakin kiinnostaisi että pitääkö teidän mielestänne salaattiin jättää torjunnassa käytetty Bacillus thuringiensis,joka aiheuttaa ruokamyrkytyksiä, vai olisiko hyvä pestä se pois tarkkaan? Tuo on vittumainen öttiäinen ja löytyy käytännössä kaikesta vihannespuolen appeesta jota kuluttajille myydään ja nykyään jo kotipuutarhoistakin.

ViestiLähetetty: 2017-04-02 16:30:14 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Ja kun puhutaa kerää tekevästä salaatista, niin tulisi tietää, että se kasvaa sisältäpäin. Silloin esim. kotipuutarhan pehmeäkeräsalaattiin riittää uloimpien lehtien poisto.

ViestiLähetetty: 2017-04-02 18:22:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Monet joutuvat käyttämään metformiinia karppauksen lisäksi, jotta aamusokerit asettuvat tarpeeksi alas. Ei kai siinä mitään tuomittavaa tai ihmeellistä. Itse annan aamusokereiden olla ihan silleen, en ole kiinnostunut, kunhan olo ja pitkä sokeri on kunnossa. Olen toistaiseksi vakuuttunut siitä, että maksa vähän nostaa niitä aamusokereita valmiiksi heräämistä varten. Onko luonnonkansojen aamusokereita mitattu, poikkeavatko ne keskimääräisestä päiväsokeriarvosta?

ViestiLähetetty: 2017-04-03 07:27:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onko ns terveiden aamusokereita mittailtu? vai alkaako sokereiden mittaus yleisesti vasta siinä vaiheessa kun alkaa metabolisen häiriön tunnusmerkit täyttyä ja joku terveydnhuollon henkilö mahdollisesti kiinnostua ja passittaa sokerirasituskokeeseen? Onhan niitä paljonkin henkilöitä, jotka väittävät että esim eivät ole nälkäisiä aamulla, korkeintaan kupillinen kahvia menee, sekin mun mielestäni jo viittaa siihen että elimistö tuottaa vereen sen verran sokeria kiertoon että se virkistää ja herättää ja laittaa henkilön liikkeelle ja nälän tunne on hyvin pieni..voi olla että ajattelen väärin mutta tulipahan nyt vaan mieleeni. Toinen tähän paastosokeriin liittyvä juttu on, että miten voidaan sanoa että sen pitää olla aina ja joka aamu saman alle 6:n..kyllähän jokaisen kroppa toimii joinain päivinä niin ja toisina noin, ns biorytmitkin vaikuttaa, edellisen päivän syömiset ja liikkumiset ja moni muu muuttuja

ViestiLähetetty: 2017-04-03 09:10:34 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Tässä on mittailtu terveiden sokereita.
Se, mikä on normaalia, riippuu aika pitkälti katsojasta - hiukan kuten D-vitamiinin tasoissakin : )

Linkki: http://healthcorrelator.blogspot.fi/201 ... ormal.html
Huom: näillä kaikilla pitkäsokeri oli tosi hyvässä jamassa, vaihteluväli 4.3...5.4,
ja tuon takia minustakaan kukaan näistä ei kuuluisi diabeetikkomäärityksen piiriin

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2017-04-03 20:14:40 
Poissa
ruutana
ruutana

Runsashiilariset ravitsemusssuositukset ovat aiheuttaneet diabeetikoiden määrän räjähdysmäisen kasvun, vaikeuttaneet sairastuneiden verensokerin hallintaa ja nostaneet hoitokulut pilviin.

The Telegraph: Doctor's Diary: the dietary advice that caused a diabetes catastrophe

ViestiLähetetty: 2017-04-03 20:41:42 
Poissa
ruutana
ruutana

Yhden miehen komitea kirjoitti:
Uutispalvelu Duodecim joutuu jo myöntämään, että kakkostyypin diabeteksen voi "pysäyttää lääkkeettömäksi". Sitä se ei tietenkään kerro, että tämän voi parhaiten ja kestävimmin tehdä karppaamalla.

http://www.iltalehti.fi/diabetes/201703 ... 9_di.shtml

Aika pitkään siellä tätä tutkimusta haudottiin, foorumilla se oli esillä jo 15.3.:

viewtopic.php?f=30&t=64442&start=1820

Kyseisessä tutkimuksessa diabetes saatiin remissioon ankaralla liikuntaohjelmalla ja VÄHENTÄMÄLLÄ PÄIVITTÄISTÄ ENERGISANSAANTIA 500-750 KILOKALORILLA, JOLLOIN MYÖS HIILIHYDRAATTIEN SAANTI VÄHENI.

Tuollaisella energiavajeella ei voi jatkaa loppuikäänsä, karpaten voi.

Milloin Duodecim kertoo Indianan yliopiston tutkimuksesta, jossa paljon paremmat tulokset saatiin aikaan tiukasti hiilihydraatteja rajoittavalla ruokavaliolla ilman kalorirajoitusta?

viewtopic.php?p=2116466&sid=6d614a8ae58809a60b25b2d3142980ba#p2116466

Ilta-Sanomat antautui Duodecimin apuriksi diabeetikoiden kyynisessä harhaanjohtamisessa. Ilta-Sanomat: ei jatkoon.

IS: Näin voit vaikuttaa kakkostyypin diabetekseen: Sen voi jopa pysäyttää

ViestiLähetetty: 2017-04-03 20:58:43 
Poissa
ruutana
ruutana

Professori sai T2DM:nsä remissioon jättämällä aamiaiset väliin (pätkäpaastoilemalla).

https://www.dietdoctor.com/professor-re ... -breakfast

ViestiLähetetty: 2017-04-03 21:01:51 
Poissa
ruutana
ruutana

Se on just niin kuin Gary Taubes sanoo: kartettavia hiilareita ovat about kaikki muut paitsi vihreiden kasvisten hiilarit.

Lainaa:
Once you’re insulin resistant — metabolically disturbed, as the paleo/LCHF folks like to say — you’re secreting more insulin to handle the carbohydrates you’re consuming, and you’re gaining fat, heading toward becoming diabetic. The question then is what do you have to do to solve that problem. For most people, just removing the sugar is not enough. You need to remove all the easily digestible carbs, which means pretty much all those except the carbs in green vegetables

https://www.dietdoctor.com/gary-taubes- ... merica-fat

ViestiLähetetty: 2017-04-03 21:09:28 
Poissa
ruutana
ruutana

Haluatko lihoa ja saada diabeteksen? Noudata virallisia ravitsemussuosituksia.

http://www.zoeharcombe.com/2017/04/the- ... diabesity/

ViestiLähetetty: 2017-04-04 08:29:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joulupukki kirjoitti:
Muakin kiinnostaisi että pitääkö teidän mielestänne salaattiin jättää torjunnassa käytetty Bacillus thuringiensis,joka aiheuttaa ruokamyrkytyksiä, vai olisiko hyvä pestä se pois tarkkaan? Tuo on vittumainen öttiäinen ja löytyy käytännössä kaikesta vihannespuolen appeesta jota kuluttajille myydään ja nykyään jo kotipuutarhoistakin.

Tuota, minä puhun nyt siitä kemikaaleilla (jotka on lobattu sellaisiksi, että niitä ei tarvitse ilmoittaa pakkauksessa) kyllästetystä tehdaspesusta, jonka teollinen salaatti läpikäy. Se tehdään säilyvyyden parantamiseksi.

Kokkikaveri, joka työssään käsittelee ko. salaattia vihjaisi asiasta, kun ihmettelin Hesen burgersalaatin täydellistä mauttomuutta
Lisää aiheesta Joanna Blythmanin kirjassa Swallow This.

Tarkoitan siis sitä, että äidin kasvimaalta tai torilta hankittu salaatti maistuu salaatilta. Teollisesti pesty salaatti ei maistu yhtään miltään. Minä EN siis nyt puhu ikävien ruokamyrkytysbakteerien välttelystä, vaan sen salaatin pinnan terveen luonnollisen bakteerikannan poispesusta. Siis juuri sen, jonka olemassaolo ylipäätään tekee salaatin syömisestä järkevää puuhaa noin ylipäätään.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2017-04-04 10:10:28 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Et sellaista bakteerikantaa löydä mistään muualta kuin omalta takapihaltasi. Kaikki muu todellakin pitää pestä pois.

Parillakin vihannesten pesijällä käynyt, pesevät pelkällä vedellä. Siksi se bakteeri ongelma onkin. Olisiko taas kerran niin ettei ihan kannattaisi suoriltaan vetää yhtäläisyysmerkkejä muun maailman kanssa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 193 94 95 96 97237 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00