karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 22:48:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4032 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1109 110 111 112 113202 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-08-23 11:02:27 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Äärimmäisen korkea HDL ei näyttäisi olevan hyväksi kuten ei myöskään HDL:n hinaaminen keinotekoisesti ylös lääkkeillä. Jälkimmäisestä seikasta on jossain tuolla ylempänä linkki Leino Utriaisen ansiokkaaseen analyysiin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-23 11:42:39 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Tim Noakes oikoo vääriä luuloja tyydyttyneestö rasvasta, kolesterolista ja karppauksesta, jota Etelö-Afrikassa nimitetään bantingiksi.

https://www.youtube.com/embed/h1UnhH1yIgE


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-23 11:42:51 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
... mahtaisiko korkea HDL kuitenkaan olla pahaksikaan - paitsi tietysti jos se tehdään lääkkeillä?
Suomalaisnaisten tulokset 60-luvulla näyttivät ihan muuta, ja vanhanaikaisia juttuja syövänä suomalaisnaisena
en ole (kaikeksi onneksi) ainakaan vielä nähnyt tutkimusta, joka jotenkin kumoaisi tämän.

Tosin vielä mieluummin tarkistan tulokset Apoilla,
joiden suhde näyttää korreloivan sydänvaivoihin kiitettävän lineaarisesti ja ympäri maailman :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-23 11:57:25 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Niin, äärimmäisen korkean HDL: n korrelaatiot eivät tietenkään todista mitään ilman lääkkeitä aikaansaadun "tavallisen korkean" HDL:n terveellisyydestä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-23 12:30:28 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
^^ Noh, nuo suomalaisnaiset olisivat helposti päässeet tuon motionin tutkimuksen "äärimmäisen korkeisiin"

Paremminkin voisi sanoa vaikka että nykyruoka vaikuttaa kuolleisuuteen ja kolesterolitasoihin ehkä samaan suuntaan...
... ja toki myös familiaalisen hyperkolestronemian diagnostujen koehenkilöiden mukaan ottaminen. Sitäkin on tehty, aiemminkin...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-23 14:57:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
En nyt ihan ymmärrä mistä noi lääkkeillä korotetut tuli

Tossa yhteenvedossa mainittiin että reippaasta 100.000 ihmisestä oli se tavallinen n. 20% joilla oli FH tai joku muu geneettine syy joka aiheutti korkeat tai matalat arvot, mutta otettiin huomioon ja mainittiin erikseen.

Kyllä toi minun mielestäni tuo toi hyvin esille liian matalan tai korkean HDL arvon aiheuttamat riskit.
Matalan HDL,n riskit tääläkin hyväksytään mutta kun HDL monilla nousee alhaisista kiitettäviin lukuihin karppauksen aikana niin onko aistittavissa hieman korkean HDL arvojen puolustusta nimenomaan karpatessa?
Onkos kellään muuten karpatessa laskennut tuollainen ylikorkea ja vaarallinen HDL vaikka neljästä hieman kohtuullisempaan lukuun?

Itse olen kärsinnyt liian matalasta HDL arvosta pitkään, sen verran matala oli ettei pystytty verestä niitä laskemaan normaali labra koneilla, karppauksen aloitettuani / ison kasan metaboli ja sydän lääkkeiden jäätyä pois HDL sitten pikkuhiljaa nousi ensiksi mitattavalle 0.2 tasolle ja kuukausien jälkeen, olisiko ollut vuosi niin 1.2

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-23 17:48:05 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
HDL'ää on yritelty kohottaa lääkkeilläkin, eikä se silloin ole korreloinut parempaan terveyteen; siitä varmaan. Ja tuossa kahden väestötutkimuksen yhdistelmässä ei ollut vain lääkkeettömiä tai vain järjellisesti syöviä koehenkilöitä, vaan läpileikkaus sen aikakauden tanskalaisista, eli aika monta sekoittavaa tekijää mukana. Ja niitä "hyvin korkean kolesterolin" koehenkilöitä oli kuulemma niin vähän, että piti hiukan tilastokikkailla, sanoivat tuossa. Jo pelkkä ikävakiointi on todellisuudessa hiukan hankalampaa kuin miltä se näissä raporteissa kuullostaa...

... minkä lisäksi erot olivat ja pysyivät varsin pieninä eri ryhmiä verrattaessa. Suurin riski (ainoa merkittävästi kasvanut) näytti olevan matalan HDLn kanssa. Pidän enemmän aposuhteista sekä siksi että niissä ei puhuta 50% lisäriskistä vaan viisinkertaisesta (siis 500%) riskinlisäyksestä ylimmässä kymmenyksessä alimpaan verrattuna. Ja näyttää siltä, että jos mentäisiin prosenttitasolle. Ja siksi että suhteet kertovat samasta riskistä miehille ja naisille, iästä ja rodusta riippumatta, INTERHEARTin mukaan. Sen jälkeen herää kysymys, miksi riski pitäisi laskea jostain muusta lipidiarvosta : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-25 11:54:43 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva


Huonoja uutisia vegetaristeille: Koska heidän ruokavalionsa tuppaa olemaan hiilaripainotteinen, se huonontaa lipidiprofiilia ja nostaa sydänriskiä.

Gary Fettke visersi:

"Bad news 4 long term vegetarian/diets defined as >4 weeks. Triglycerides not helped & cholesterol & HDL down. #sorry academic.oup.com/nutritionrevie…


Tutkimus:

https://academic.oup.com/nutritionrevie ... and-plasma

HDL laskee. Triglyt eivät.

"Conclusions: Plant-based diets are associated with decreased total cholesterol, low-density lipoprotein cholesterol, and high-density lipoprotein cholesterol, but not with decreased triglycerides. "


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-25 13:37:50 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Taas uusi ihme mistä ainakaan minä en ole kuullut, kiteinen kolesteroli. Ja iltalehti tietenkin ansiokkaasti uutisoi. http://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/ ... 5_we.shtml

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-25 16:29:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Statiinien kauppa käy ilmeisesti huonosti.
Voihan sitä niinkin ajatella jonkun ruoka-aineen aiheuttavan kiteisyyden kuten esimerkiksi teknorasvat. Mitä lie vielä keksivätkin? Mitä tulevaisuus paljastaa?

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-25 17:58:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-10-14 21:57:51
Viestit: 918
Olisiko koko kolesteroli LDL, HDL, Trigyt vain merkki jostain muusta? Numeroiden väkisten lääkkeellä muuttaminen olisi kuin yrittäisi jäähdyttää ylikuumennutta auton moottoria blokkaamalla lämpömittarin viisarin normilämpöön. Tähän viittaisi se, että kolesteroliarvojen muokkaus ei ole antanut sitä, mitä haettiin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-25 18:03:02 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Saattaapi paljastaa ne syyt, miksi Pojen suhteeseen kannattaa luottaa enemmän kuin noihin muihin.
Ne kertovat tosin jo nyt varsin elegantisti mitä kropassa on tapahtumassa / tapahtunut : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-25 20:18:13 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
^ In APOJEN suhde we trust. :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-25 20:20:06 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Greda Carpo kirjoitti:
Taas uusi ihme mistä ainakaan minä en ole kuullut, kiteinen kolesteroli. Ja iltalehti tietenkin ansiokkaasti uutisoi. http://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/ ... 5_we.shtml


Iltalehfen säälittävästä jutusta kertoo kaiken olennaisen tämä;

" Kenties paras keino kolesteroliarvojen normaalina pitoon on eläinkunnan tuotteista vapaa, kasvipohjainen ruokavalio, sillä maitotuotteet, liha ja kananmunat sisältävät runsaasti kolesterolia ja pahalaatuista tyydyttynyttä rasvaa."

Huoh.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-25 20:24:13 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Siippa sai juuri labratuloksia hiukan ennen eläkkeelle jääntiään.
Aika karvoin tuon ikäisellä kaikki on tiptop kunnossa.
Onneksi sentään hänkin rasvakarppaa, ja se tosiaan näkyi.
Noissa labroissa ei ollut mitään huomautettavaa. Sokeritkin solahtaneet mukavasti viitosiksi : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-25 20:59:50 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Omat kolmasti vuodessa tsekattavat labra-arvoni kertovat myös, että rasvakarppaus rulettaa.

Tämä viserrys voisi olla omani:

"All this butter, bacon, and red meat is going to be the death of me."
Said me never."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-27 13:13:55 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Ettei totuus unohtuisi:

https://news.osu.edu/news/2014/11/21/st ... ign=buffer

"Study: Doubling Saturated Fat in the Diet Does Not Increase Saturated Fat in Blood
New research links diabetes, heart disease risk to diet high in carbs, not fat
By: Emily Caldwell
Published on November 21, 2014"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-28 09:52:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
JR62 kirjoitti:
Olisiko koko kolesteroli LDL, HDL, Trigyt vain merkki jostain muusta? Numeroiden väkisten lääkkeellä muuttaminen olisi kuin yrittäisi jäähdyttää ylikuumennutta auton moottoria blokkaamalla lämpömittarin viisarin normilämpöön. Tähän viittaisi se, että kolesteroliarvojen muokkaus ei ole antanut sitä, mitä haettiin.


Joku sanoi auto vertauksesta että kolestroli on vain matkustaja

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-29 08:20:18 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Malcolm Kendrick kirjoitti tutkimuksesta, jossa korkea kolesteroli ei liittynyt korkeampaan sydäntautisairastuvuuteen eikä korkeampaan kokonaiskuolleisuuteen, pikemminkin päinvastoin. Sopimattomien tulostensa vuoksi tutkimus lakaistiin maton alle, siitä oltiin mediassa melko hiljaa.


https://drmalcolmkendrick.org/2012/09/2 ... reply/amp/

"A friendly journalist asked me if I had seen the paper from Norway which looked at cholesterol levels heart disease and overall mortality. Amazingly, as I have sensitive antennae for such things, I had not heard of the HUNT 2 study. Not quite so amazingly, no-one else seems to have heard of it either."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-08-29 08:40:41 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Mun käsittääkseni toi norjalaistutkimus oli positiivinen nimenomaan ikääntyvien naisten kannalta. Levitköön maailmalle!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4032 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1109 110 111 112 113202 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)