karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 02:57:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 336 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 517 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-12-21 17:35:07 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29275
http://www.iltalehti.fi/flunssa/2017122 ... 7_fl.shtml

Lainaa:
Suomessa alkamassa olevalla influenssakaudella havaittu toistaiseksi eniten on B/Yamagata-viruksia.
Meillä kansallisen rokotusohjelman influenssarokotteessa ei ole tätä viruskomponenttia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-21 19:37:29 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93648
Ja vaikka olisikin, niin teho ei silti ole 100% tai sinne päinkään.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-21 21:18:01 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29275
Kaikesta huolimatta: osittainenkin suoja, pienikin, on parempi kuin ei suojaa lainkaan. Onnittelut kuitenkin kaikille niille, jotka hakivat kattavamman rokotteen yksityisiltä toimijoilta. Vieläkään ei ilmeisesti ole myöhäistä, vaikka uutiset ovatkin saaneet ihmiset liikkeelle ja rokotteista on monissa Mehiläisen ja Terveystalon toimipisteissä esiintynyt tänään tilapäistä pulaa. Uutiset Australiasta viittaavat siihen, että influenssakaudesta on tulossa hankalampi kuin viime vuosina. Siellä sairastuvuus on ollut 2,5-kertainen viime vuoteen verrattuna.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-22 11:04:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Se mikä on jännää on, että influenssan sairastaminen suojaa monta vuotta. Kun 2010 oli oikein kunnolla influenssa kuumeen kera ekaa kertaa tällä vuosituhannella, niin terveydenhoitaja tk:ssa lohdutti kertomalla, että tämä antaa sitten suojaa monta vuotta, vaikka ne virukset muuntuvat.

Eli kun immuunijärjestelmä saa itse tapella oikein kunnolla viruksen kanssa, niin ilmeisesti se sitten herkistyy kyseisestä kokemuksesta ryytyneenä tunnistamaan niitä paremmin vaikka ne muuntuvatkin joka vuosi. Oliko terveydenhoitaja oikeassa tässä väitteessään, eli onkohan tästä tehty jotain tutkimusta?

Tuntuisi siltä, koska 2010 jälkeen olen selkeästi meinannut saada influenssan mutta en ihan sitten kuitenkaan saanut jokusia kertoja, tai saanut sen jotakuinkin kuumeettomana ja hyvin lievänä - tuo 2010 oli sellainen että 10 päivää putkeen kuume nousi iltapäivän alusta iltaa kohti ja puoliltaöin se oli aina 38,5 - 39,5 - epäilen tämän syksyn kummallisen flunssankin (se mistä on oma ketju) oireiden perusteella olleen kuumeeton/vain hiukan lämpöilevä (minun normaali kainalolämpöni on 35,5 eli 37 on jo tosi kuumeinen olo) influenssa.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-22 11:31:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2016-04-13 18:39:22
Viestit: 634
Eikös rokotteissa ole sama idea, mutta siinä pöpöt ovat kuolleita niin ei käytännössä keho joudu aktivoimaan taistelua? Ja ei siis opi taistelusta.

_________________
Voi, keltuaiset, eläinrasva, lähiluonnosta bakteerit.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-22 11:41:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Eli jos tuodaan taltutettu vastustaja näytille, oppii kroppa tunnistamaan vain sen, mutta oikea sota tekee semmoisella hyvällä tavalla vähän paranoidiksi? :D

Minä kun ajattelen kaikkia solujani pieninä persoonina, niin näen mielessäni influenssataistelun veteraanin, joka mutisee itsekseen näin:
"Perskeles että oli kova koitos, ensi kerralla ammun taatusti heti jokaista, joka näyttää edes hiukkasen samanlaiselta kuin nämä vihulaiset!"

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-22 11:42:25 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93648
Mä olen sairastanut influensan jokseenkin harvakseltaan varmaan juurikin tuon oman vastustuskyvyn vuoksi. Onhan noita lastentautejakin, joihin ilmeisesti saa elinikäisen (?) vastustuskyvyn sairastaessaan. Toisaalta on joku sikotauti, jota on ainakin kolmea tyyppiä. Sen olen sairastanut lapsena ja uudestaan sitku omilla lapsilla oli.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-22 17:54:01 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29275
Hain muuten julkiselta sen Influvacin heti kun rokotukset alkoivat ja tänään yksityiseltä VaxigripTetran.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-22 21:16:29 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47636
Paikkakunta: HomeSweetHome
Noh, kaikilla meillä on strategiamme, siinä missä ne pimeätkin puolet, eikä siinä mitään.
Itselle ei ole koskaan tullut mieleen hakea rokotetta influenssaa vastaan.
Mutta toisaalta, taidan olla niitä harvoja, jotka haaveilevat maailmasta ilman lääkkeitä...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-22 21:24:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-09-13 23:28:05
Viestit: 1329
Näistä räkätaudeista saapi ikuisen suojan, mutta rokotteesta jokusen hetken. Tässä ku ikään on kehittynyt niin ei ole oluut noita lentsuja pariinkymmeneen vuoteen joten en taia edes harkita piikkiä.

Ai niin olenko minä allerginen jaloviinalle ku nenä tirskuttaa vettä.

_________________
http://wainanjutut.blogspot.fi/2015/04/ ... vamme.html


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-22 21:34:44 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29275
els kirjoitti:
Mutta toisaalta, taidan olla niitä harvoja, jotka haaveilevat maailmasta ilman lääkkeitä...


Minäkin haaveilen, mutta otan rokotukset varmuuden vuoksi. :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-23 17:57:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Tunnettujen kulkutautien rokotukset ovat mielestäni ok, mutta täytyy sillä immuunipuolustuksella vielä jotain hommia olla, joten flunssapiikkejä en hae. Tähän taustaksi, että olen aina selvinnyt melko helpolla niistä satunnaisista kausiflunssista, joiden kynsiin olen joutunut. Jos olisin jokaisen kulkuflunssan kohdalla kontannut, tilanne voisi olla toinen.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-23 19:54:29 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93648
Flunssa ja influenssa on kyl kaks eri asiaa. Mulla on ollut kolme influensaa naismuistiin, eka oli vähän ennen vuosituhannen vaihdetta, toinen alkupuolella ja kolmas pari-kolme vuotta sitten. Flunssat on eriasteisesti pikkujuttuja influenssaan verrattuna. Mutta luotan siihen että jaksan ja pystyn itseni hoitamaan. Jos tarvitsen jotain mitä en ole varannut, soitan naapuriapua. Mutta aika harvakseltaan on niitä influessoja meikäläisellä ollut. Kuinka usein sille piikille pitäis mennä?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-23 19:55:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-05-23 13:34:12
Viestit: 826
Mistä tietää sairastaneensa influenssan? (Eikä vain flunssan.)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-23 19:58:14 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93648
Siinä on melko raju ero kaikkien oireiden voimakkuudessa.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-23 20:26:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Sitten varmaan hongkongilainen tai aasialainen jotain puoli vuosisataa sitten... Ei pysty enää sanomaan oliko oireet rajuja vai ei.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-23 21:10:41 
Poissa
Sambakarppi
Sambakarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-06-03 16:26:23
Viestit: 15364
Paikkakunta: Vantaa
Yhden miehen komitea kirjoitti:
Minäkin haaveilen, mutta otan rokotukset varmuuden vuoksi. :)

:smt023

PS. Kaksi vaikeaa influenssaa sairastaneena samana syksynä (josta toinen oli sikainfluenssa), niin olen päättänyt, että otan varmuuden vuoksi kausi-influenssarokotukset. En halua kokea samaa helvettiä uudestaan!

_________________
Mateen ruokahakemisto

Tiede on se, mihin uskominen loppuu. - Matee


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-24 08:51:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-02-19 14:44:02
Viestit: 4877
Leenuliinutiinu kirjoitti:
Mistä tietää sairastaneensa influenssan? (Eikä vain flunssan.)

Voimakkaat oireet ovat melko varma merkki influessasta, mutta lievemmistä oireista et voi olla varma.
Lainaa:
Brittitutkijoiden mukaan jopa 80 prosenttia influenssatartunnoista voi jäädä huomaamatta ja diagnosoimatta, koska tartunnan saaneet ovat oireettomia. Havainto viittaa siihen, että influenssaan sairastuu paljon luultua useampi.

viewtopic.php?p=1868738#p1868738

_________________
You Eat What You Are


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-24 10:01:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-12-10 00:36:50
Viestit: 92417
Se, että osa oireista ja sairastuneista jää huomaamatta, kertoo, että osalla ihmisistä immuunipuolustus toimii, kuten sen kuuluu. Kaikki lääkkeet ja rokotukset häiritsevät immuunipuolustuksen toimintaa. Siksi en itse ota yhtään lääkettä tai rokotetta varmuuden vuoksi. Vanhat, vakavat kulkutaudit ovat asia erikseen, mutta niidenkin kohdalla totuus, jota kukaan ei halua kuulla (eikä kuule) on, että rokotus ehkä suojaa, ehkä ei.

Valintakysymyksiä. Itse keskityn siihen, että pidän immuunipuolustukseni mahdollisimman hyvänä. Maailmassa on enemmän viruksia ja bakteereita kuin ihmiskunnassa soluja, joten niiden kanssa aloitettu taistelu hävitään vääjäämättä. Ne, jotka tuhoavat immuunipuolustuksensa, ovat heikoilla, koska virukset ja bakteerit adaptoituvat lääkkeisiin jatkuvasti - ja nopeasti. Kausi-influenssarokote on hyvä esimerkki siitä. Ei se viime vuonnakaan ihan putkeen tainnut mennä. Ihmiset peloissaan rokottautuvat eli heikentävät taas immuunipuolustustaan. Ja saavat influenssan, kun oma systeemi on heikentynyt ja luonto on päättänyt taas yllättää ihmisen. Onko järkevää?

Influenssan erottamisessa flunssasta on peukalosääntönä se, että influenssa aiheuttaa rajua lihassärkyä. Muutenkin oireet ovat flunssaa paljon pahempia. Sen saatuaan kyllä huomaa eron, jos on tajuissaan. Kotihoito on kuitenkin sama kuin flunssassa. Lepoa ja nesteytystä, suolaa ei saa unohtaa, kun juo paljon (lämmintä) vettä. Sinkki, C-vitamiini, Finrexin, auringonkukkauute - siinä muutama kotiapu ja lievityskeino myös, jotka boostaavat omaa immuunipuolustusta. Finrexinissä on suht vaaratonta särkylääkettä, disperiniä, myös. Helpottaa hetkeksi oloa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-24 10:20:28 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47636
Paikkakunta: HomeSweetHome
Regina kirjoitti:
Se, että osa oireista ja sairastuneista jää huomaamatta, kertoo, että osalla ihmisistä immuunipuolustus toimii, kuten sen kuuluu. Kaikki lääkkeet ja rokotukset häiritsevät immuunipuolustuksen toimintaa. Siksi en itse ota yhtään lääkettä tai rokotetta varmuuden vuoksi. Vanhat, vakavat kulkutaudit ovat asia erikseen, mutta niidenkin kohdalla totuus, jota kukaan ei halua kuulla (eikä kuule) on, että rokotus ehkä suojaa, ehkä ei.

Sama täällä. Nimenomaan varmuuden vuoksi jätän muut kuin tappavien kulkutautien rokotukset ottamatta.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 336 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 517 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)