karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:35:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2019-03-08 11:52:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-28 20:43:48
Viestit: 93
Paikkakunta: Kanta-Häme
Hei!

Onko kukaan käynyt AH:n vastaanotolla, millaisia kokemuksia on? Onko tietoa, onko hänellä nykyään edes vastaanottoa, kun ei ole enää Eiran sairaalassa? Onko kellään toimivaa sähköpostiosoitetta(itsellä vaan Eiran sairaalaan)En ole Facebookissa, eli siellä en voi kysyä.
Pitäisi löytää jostain lääkäri, joka osaisi sanoa jotain kilpparin vajaatoiminnasta ja ketoilusta, itse en enää tiedä mitä tehdä. Olen sairastanut kilpparia jo n.6v; arvot viitteissä, mutta oireita riittävästi. Painoa on kertynyt 12 kg ylimääräistä, josta ei pääse eroon sitten millään. Aloitin vuoden alusta ketoilun, kun paino ei laske normaalilla vähähiilarisella mihinkään. Kilpparioireet räjähti käsiin, nivelet särkee, muisti pätkii, nukkuminen huononi tosi paljon. Paino on pudonnut kahdessa kuukaudessa peräti 2 kg :lol: Eli siis ihan naurettavaa.
Kilppariarvot tällä hetkellä tsh 2,2 ja t4v 11(9-19). Terkkarilääkäri sanoi tietysti, että viitteissä ovat. Mistä löytyisi lääkäri, joka antaisi tyroxiinit mulle? Varsinaisia karppilääkäreitä Suomessa ei taida montaa olla, joka oikeesti ymmärtäis ruokavalion ja tän taudin hoidon...Olisin saanut ajan pari vuotta sitten VPöntiselle Kuopioon, mutta se 400e vastaanottomaksu ei oikeen kiinnostanu. Samasta syystä en ole kiinnostunut meneen Antioksidanttiklinikalle, jossa on pakotettu käymään 1000e labrakokeissa....vaihtoehtoja kaipailisi, onko kenelläkään ajatuksia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-08 12:23:16 
Poissa
Metsästäjä-keräilijä
Metsästäjä-keräilijä
Avatar

Liittynyt: 2017-11-15 02:25:45
Viestit: 4701
Paikkakunta: Metsässä korpikuusen kannon alla
^^. Kuukeloi Taija Somppia. Se vois olla sulle jepa. Treella.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-08 12:53:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2014-02-07 20:02:51
Viestit: 494
johimmo kirjoitti:
Hei!

Onko kukaan käynyt AH:n vastaanotolla, millaisia kokemuksia on? Onko tietoa, onko hänellä nykyään edes vastaanottoa, kun ei ole enää Eiran sairaalassa? Onko kellään toimivaa sähköpostiosoitetta(itsellä vaan Eiran sairaalaan)En ole Facebookissa, eli siellä en voi kysyä...


HA:lla on terveysklubi. Sitä kautta saanee yhteyden. Se maksaa jotain, en tiedä paljonko. https://www.anttiheikkila.com/terveysklubi/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-08 13:45:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 09:50:14
Viestit: 484
Taija Somppi on yksi Valviran ajojahdin uhreista, joten tuskin saa määrätä edes tyroksiinia tällä hetkellä. Sama koskee aika monia funktionaalisia lääkäreitä. Somppi ei myöskään ole halpa, mutta varmasti rahan arvoinen, ja osaa ohjata eteenpäin lääkärille, jolta tyroksiina voisi saada noilla arvoilla.

Voit pyytää lääkäriltä lähetettä julkiseen labraan, vastaanoton oman yksityisen labran sijasta, mikä tulee luultavasti monin kerroin halvemmaksi.

Ei tosiaan kannata yrittää laihduttaa, ennen kuin lääkitys on kunnossa. Ravintolisillä voit yrittää tukea kilpirauhasen toimintaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-08 14:00:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Pelkällä yhdellä erikoislääkärin käynnillä ei asiat selvene. Voithan mennä funktionaaliselle ja sanot että haluat vain kilpirauhaskokeet ottaa. Väkisin ei ylimääräisiä kokeita oteta. Mutta johonkin 400-500€ saa varautua.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-08 15:21:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-28 20:43:48
Viestit: 93
Paikkakunta: Kanta-Häme
Juu, Taija Somppi ei taida voida hoitaa kilpparipotilaita nykyisin. Sielläkin on ns.pakollisia lisäpalveluita. AH:n terveysklubi maksaa vuodessa monta sataa, muuten yhteyttä häneen ei saa kuin liittymällä klubiin. Karppauksen alkuaikoina sain hänen sähköpostinsa jostakin ja silloin vastasikin minulle. Mutta nykyinen sähköposti ei ole enää voimassa...

_________________
Terveisin

johanna

Karppausta vuodesta 2004, vaihtelevalla menestyksellä.....


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-08 19:27:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 09:50:14
Viestit: 484
Kilpirauhasliitoilla on numeroita, tukiryhmiä, facebook-ryhmiä jne, joista voit kysellä lääkäreitä. Tyroksiinia varten lääkäri varmasti löytyy helposti, mutta ketoilun päälle ne tuskin ymmärtää. Ketoillessa voi pärjätä pienemmällä lääkityksellä. Aloitusvaiheessa mineraalien poistuminen voi myös olla haitaksi kilpirauhasen toiminnalle.

Syötkö ketoillessa nyt jotain, mitä et aiemmin syönyt yhtä paljon? Esim. jokin goitrogeeninen kasvi? Tai siemenrasvoja?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-08 20:10:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-28 20:43:48
Viestit: 93
Paikkakunta: Kanta-Häme
Mä syön suht samalla tavalla, oon vaan jättänyt viljat kokonaan pois, samoin light-juotavat(joihin mulla oli oikeen riippuvuus). Aamupalalla turkkilaisen joukossa auringonkukansiemeniä ja kurpitsansiemeniä muutama rkl....ei ees kaaleja juuri kun satunnaisesti. Voisko tää olla jotain puhdistussysteemiä, vähensin siis hiilareita kolme viikkoo sitten(vielä lisää) ja lisäsin samalla kookosöljyä ja oliiviöljyä. Kermaa en paljoa käytä, siitä kasvaa vaan kilot, oon tän huomannut moneen kertaan vuosien varrella.

_________________
Terveisin

johanna

Karppausta vuodesta 2004, vaihtelevalla menestyksellä.....


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-08 22:47:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-28 20:43:48
Viestit: 93
Paikkakunta: Kanta-Häme
Saankohan mä rasvoja ollenkaan tarpeeks...luin juuri nettiä tutkiessani että kilpparin vajiksen ja ketoilun kanssa pitäs saada rasvaa 100-200 g päivässä. Ainakin toi 200g on niin paljon, että ei koskaan tule täyteen. Pari rkl oliiviöljyä, pari kookosöljyä, nakkeja 200g - 40g rasvaa, turkkilaista 1 dl - 10 g, ehkä jauhelihaa 200 g, tulisko siitä 20g, tietty paistamiseen jonkin verran lisäksi, miltä tää näyttää? Jos rasvoja tulee liian vähän, siinä on ehkä selitys näihin oireisiin...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-08 23:04:03 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Kituketoilu ei kyllä ole hyväksi kilpparille, samoin siemenöljyt eivät sovi. Suolaa tarvitaan myös enemmän. Minusta se 100 grammaa rasvaa vrk on kyllä alakanttiin. Itse olen saanut pahat vajisoireet paranemaan kun insuliiniresistenssi parani eli selvisin ilman lääkkeitä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-09 10:13:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-28 20:43:48
Viestit: 93
Paikkakunta: Kanta-Häme
Kyllä se insuliiniresistenssi on varmaan mullakin. Sokerirasituksessa oli kahden tunnin arvo jo vähän suurentunut 2v sitten, voihan osa tästä painonnoususta tulla siitäkin. Mulla oli myös raskausdiabetes aikanaan ja molemmilla vanhemmillaki kakkostyyppi. Tää mun karppailu on ollu aika hakusessa viime vuodet. Aina välillä yrittäny mut sitten taas repsunu...Mutta kun paino ei laske, on syy varmaan kilpparissa. Mä etsinkin sun vanhoja viestejä, kun muistin, että sä olet päässyt kilppariongelmista eroon ilman lääkkeitä. Oliko sulla niitä oireita monta vuotta, ennenkuin aloitit ketoilun? Onko nuo hh määrät edelleen 20-25 päivässä, niinkuin jossain vanhassa viestissä luki?
Mä käytin aiemmin enemmän pähkinöitä jukurtin seassa, mutta kun niissäkin on hiilareita niin paljon. Onko siis pari rkl siemeniä kilpparille päivittäin liikaa?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-09 10:19:52 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-28 20:43:48
Viestit: 93
Paikkakunta: Kanta-Häme
Juu ja kyllä mä ton tiesinkin, että kituketoilu ei missään tapauksessa sovi. Kun en oo mitannu mitään vuosikausiin, sitä kuvittelee, että onhan sitä rasvaa riittävästi. Ja tällä palstalla on niin tyypillinen lause se, että syötkö rasvaa riittävästi, tai että lisää rasvaa. En osannu aatella, että sitä pitää olla niin hirveesti..ja kun ei oikein tiä, mihin sitä pitäs lisätä, kun en mä voipaketista voi veistellä lastuja, siitä tulee oksennus! Tietysti kypsiin kasviksiin, vois paistaa pannulla ison rasvamäärän kanssa.
Suolaa käytän sitäkin mielestäni reippaasti(vai kuvittelenko taas), päivittäin syömissäni nakeissakin sitä on. Juon myös vichyä joka päivä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-09 10:51:11 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Minulla se insuliiniresistenssi kehittyi vähitellen ja siinä samassa hiipivät sitten ne vajisoireet eli viimeinen vuosi ennen eläkkeellejääntiä oli tosi vaikea, töissä pätki jo muistikin ja sellaiset kihtioireet jaloissa tekivät liikkumisen vaikeaksi, astmakin diagnosoitiin ja ne oireet hiipivät aikalailla vähitellen, kilpparikokeet olivat viitteissä eikä lääkitystä edes harkittu, en jaksanut lähteä hakemaan apua muualtakaan. Sitten nousivat verensokerit diabeteslukemiin ja eräs työkaveri vinkkasi LCHF ruokavalion ja se auttoi nopeasti verensokerit kuntoon. Vähitellen häipyivät myös vajisoireet , ehkä puolessa vuodessa, ja viimeksi samoilla labralukemilla olo ok. Raaka kaali pistää nopeasti oireet päälle eli äänen käheydestä huomaa ensimmäiseksi. Mutta nyt ei siis muita oireita ole, painoa en halua alas kun laihtuminen huonontaa ahtauman ennustetta.

Olen edelleen siinä 20 - 25 gramman hiilareilla vrk ja yhtä tärkeää se harvoin syöminen. Minä käytin joskus alkuun lisäravinteita, mutta huomasin että kun syö ravinteikasta ruokaa niin oikeastaan se D3/K2 lisä talvella riittää, kananmunista jo tulee rakennusaineita.

Minulla on tavallaan tullut sellainen johtopäätös että jos on hiilariherkkä niin sekä insuliinit että kilpparihormoonit riittävät kun lasketaan ne hiilarit tarpeeksi alas, tietysti kilpparivajikseen voi olla muitakin syitä ja lääkkeitä tarvitaan, mutta moni on päässyt lääkityksestä tai saanut vähentää aloitettuaan LCHF ruokavalion. Ja LCHF koska siinä niitä rasvoja käytetään reippaasti. Minulla entisen elämän runsas fruktoosi niistä terveelisesti markkinoiduista hedelmistä varmaan edisti diabeteksen syntyä eniten, en ole ollut karkkien tai limsojen ystävä ja kavileivätkin hylännyt jo muutama kymmenen vuotta sitten.

Toivotaan että löydät ratkaisut vähitellen, kilppari ei ole helppo lääkittäväkään!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-09 16:43:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Omalla kohdalla vasta siirtyminen karnivoriksi eli eläinperäiseen pudotti hiilarit niin alas (käytännössä nollaan), että aamusokeri asettui normaaliksi ja painokin on nyt lähestymässä normaalipainoa (65 v mies). Diabetesdiagnoosi 2003, karppaus 2011, karnivori 7 kk sitten.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-10 00:20:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-28 20:43:48
Viestit: 93
Paikkakunta: Kanta-Häme
Hyvä tietää, ehkäpä mullakin on vielä toivoa saada kilppari jotenkin kuntoon ilman lääkitystä. Olen kyllä kaverin Thyroxinia kokeillut pariin otteeseen ihan pienellä annoksella, että voisin kuvitella sen tehoavan minulle hyvin. Nukkuminen parani jo toisen yön jälkeen. Mutta täytyy viilata tätä ruokavaliota pidemmällä aikavälillä. Nyt kun olen lisännyt kookosöljyä, olin keskiviikkona ripulissa (luulin että mahatauti) ja tänään heräsin migreeniin ja loputtomaan ripuliin pitkin päivää. Olisihan se pitänyt muistaa, että kookosöljy nopeasti lisättynä voi tehdä mitä vain!
Teoriassa voisi ajatella löytyvän sellaisen lääkärin helposti, joka voisi määrätä lääkityksen näillä oireilla(mutten tiedä näillä labroilla), mutta siltikin se on ihan hakuammuntaa. Olen yrittänyt hakea netistä tietoa, mutta se on aika loputon suo. AH:stä tiedän, että hän kuuntelee nimenomaan potilasta eikä tuijota arvoja, mutta mistään ei löydy tietoa, onko hänellä enää vastaanottoa Suomessa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-10 08:38:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-02-19 14:44:02
Viestit: 4871
Antti Heikkilän blogikirjoitus kilpirauhasen vajaatoiminnasta

KILPIRAUHASONGELMASTA
Vanha potilaani - nelikymppinen nainen Pohjanmaalta - tuli tervehtimään samalla kun hänellä oli
tapaaminen endokrinologin kanssa. Potilaan äidillä on hypotyreoosi, johon on pysyvä lääkitys.
Hänellä oli normaalin rajoissa olevat laboratorioarvot, mutta oireet viittasivat selvästi
hypotyreoosiin. Lääkekokeilussa annosta nostettaessa vähitellen löytyi oikea terapeuttinen taso.
Nyt tyttärellä on tismalleen samat oireet. Hän hakeutui terveyskeskukseen ja pyysi, että
kilpirauhasarvot mitattaisiin. Siellä kieltäydyttiin ottamasta. Sitten hän pyysi työterveydenhuoltoa
mittaamaan arvot, mikä tehtiin. Arvot olivat normaalin rajoissa, mutta siitä huolimatta potilas pyysi
äidin kokemuksen opettamana, voitaisiinko aloittaa samanlainen lääkekokeilu kuin äidillä.
Työterveyslääkäri kieltäytyi sanoen, että menee osaamisen ulkopuolelle. Potilas sai vaivoin
lähetteen Helsinkiin erikoislääkärille, joita maassa on vain muutamia tätä lääkekokeilua varten.

Olin järkyttynyt, mutta tarina kertoo hyvin siitä, mille tasolle perushoito on vajonnut tässä sotesotkun ja sähläämisen maassa. Ennen kilpirauhasasiat kuuluivat minkä tahansa lääkärin
perussivistykseen. On kauan tiedetty, että kilpirauhasen alitoiminnan arvioimiseen ei pelkästään
laboratoriokokeet riitä, vaan potilasta on hoidettava hänen kliinisten oireidensa mukaisesti lääkettä
kokeillen. Sopiva lääkitystaso löytyy kokeillen oireita seuraten. Tämä on parhaimmillaan sitä
kliinistä lääketiedettä, jossa hoidetaan potilasta eikä laboratorioarvoja tai röntgenkuvia. Nyt
käypähoitosuositusten antajien viisaus on jyrännyt kliinisen osaamisen. Suositusten antajien
todellisuus rajoittuu laboratorioarvoihin ja mitään sen ulkopuolella ei ole olemassa, vaikka potilas
kärsisi kuinka. Todellisuuden muokkaus johtuu näiden henkilöiden sidonnaisuuksista
lääketeollisuuteen, sillä potilaan hoito pelkkien laboratorioarvojen perusteella tukee vain
lääketeollisuuden intressejä. Hyvänä esimerkkinä tästä on kolesterolihysteria. Suomi ei ole
korruptiovapaa maa. Etenkin systeemi näin kliinikon silmissä on joko hullu tai sitten palvelee
joidenkin muiden kuin potilaan etua. Poliitikkojen olisi viimein herättävä tarkastelemaan omien
asiantuntijoittensa sidonnaisuuksia. On täysin käsittämätöntä, että terveydenhoidon päätökset
tehdään tavarantoimittajien kanssa yhdessä saunoen ja ryypäten. Koko järjestelmä on
romuttumassa hurjaa vauhtia osaamattomuuden takia ja tulee ennen kaikkea niin kalliiksi, että jo
sitäkin kautta käy mahdottomaksi ylläpitää koko systeemiä.

Palaan tähän hypotyreoosiasiaan esimerkin kannalta. Itse lääkehän on hyvin halpa ja ilmeisesti se
on yksi syy, miksi asioita ei hoideta oikein. Kukaan kun ei oikein tienaa siinä mitään.
Hypotyreoosipotilaan oirelista on yhtä pitkä ellei pitempi kuin lääketehtaan illallismenu juomineen.
Potilas voi joutua massiivisen ylilääkinnän kohteeksi, sillä nykyinen systeemi hoitaa pääasiassa
oireita tajuamatta kokonaisuuksia. Masennus ja vetämättömyys ovat tyypillisiä hypotyreoosin
oireita. Käypähoitosuosituslääkäri aloittaa yleensä näillä potilailla masennuslääkkeet, kun
illanistujaisissa on niin sanottu. Tämä johtaa yleensä hypotyreoosipotilailla katastrofiin. Oman
näppituntuman mukaan juuri nämä potilaat saavat lääkkeistä yleensä kaksisuuntaisen
mielialahäiriön, mikä onkin sitten aivan eri juttu. Siihen sitten tarvitaan taas lisää pillereitä. Kuka
siitä siiten hyötyy? Lääketeollisuus tietysti, potilaan kustannuksella.

En tiedä lukevatko lääkärit blogiani, mutta annan yksinkertaisen neuvon, miten menetellä tässä
asiassa. Jos syntyy epäily, että potilas sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa, vaikka mitatut arvot
olisivat normaalialueella, niin kannatta aloittaa koehoito. Thyroxin- lääke aloitetaan annoksella
0.025 mg. Seurataan tilannetta 2 viikkoa, ja jos ei muutosta, niin annosta nostetaan samalla 0.025
mg:n annoksella, jolloin lääkkeen määrä on 0.05 mg. Sitten tarvittaessa sama uusitaan, jolloin
annos on 0.075 mg ja jälleen lisää parin viikon kuluttua, jolloin annos nousee 0.1 mg:n tasolle,
mikä yleensä on keskimääräinen hoitotaso. Jos joissakin vaiheessa kokeilua alkaa ilmaantua
liikatoiminnan oireita, niin sitten annosta vähennetään. Jos lääke ei auta perusvaivaan, sitten
kyseessä ei ole hypotyreoosi. Kaiken lisäksi potilas voi itse tehdä kokeen kotona vaivaamatta
viisaita lääkäreitä, kunhan vaan noilta lääkäreiltä riittää rohkeutta kirjoittaa Thyroxin 0.025-resepti
ja aika perehtyä kirjallisuuteen, jotta oppisi jotain vaivasta, josta kymmenet tuhannet kärsivät ja
joita on hoidettu täysin väärin. Thyroxin on selkeä ja vaaraton lääke, jos pitäytyy tämän
yksinkertaisen ohjeen puitteissa. Kaikki tämä on niin idioottimaisen yksinkertaista, että
valkotakkinenkin ymmärtäisi. Tai sitten tässä kaikessa on jotain pelottavan pielessä.

Jos suvussa etenkin naispuolisilla sukulaisilla on tuo vaiva, niin on todennäköistä, että jos itse on
nainen, saa myös hypotyreoosin. Hypotyreoosi on lähes aina autoimmuunisairaus. Keskeinen
laukaiseva tekijä on viljojen gluteiini ja D3-vitamiinin puute.

Jostakin syystä viisaat ovat päättäneet, että mitataan vain osa kilpirauhasarvoista. Ennen mitattiin
TSH, T4 ja T3. Nyt viimeksi mainittu on jätetty pois ja siitä ei ole edes mainintaa KELA:n
laboratoriolähetteessä. Perusterveydenhoidon tasolla T3:ta ei mitata käytännössä koskaan, joten
diagnoosit perustuvat vajavaiseen tietoon. Haluaisin tietää, kuka on vastuussa kyseisestä
muutoksesta ja minkä takia. Fysiologien tosiasia (mikä on unohtunut tyystin) kertoo, että
kilpirauhanen erittää T4:ää, joka sitten muuttuu maksassa T3:ksi, mikä on hormonin aktiivimuoto.
Jos sitten mitataan vain T4, niin ei tiedetä totuutta, toimiiko systeemi oikein. Pitäisi aina mitata
myös T3. On nimittäin paljon potilaita, joilla maksa ei tee tuota muutosta. Virallinen labra voi
näyttää normaalilta, vaikka potilas on hypotyreoottinen. Nämä potilaat sitten luokitellaan
psyykkisesti poikkeaviksi ja saavat helposti SSRI-lääkityksen, jota määrätään kuin karkkia
jokaiselle.

Valistuneet potilaat ovat tiennet tämän ja alkaneet penätä muutosta asiaan. On valmisteita, joissa
on mukana sekä T4 että T3. Ne ovat siinä mielessä hankalia, että jokainen pilleri sisältää eri
määrän hormonia ja siten voi saada liikaa tai liian vähän, nämä lääkkeet kun on tehty eläinten
kilpirauhasista. Siksi näillä luonnon valmisteilla hoito voi osoittautua hyvinkin hankalaksi.
Ongelmaan löytyy toinenkin ratkaisu. Viljaton vähähiilihydraattien ruokavalio muuttaa oleellisella
tavalla maksan toimintaa. Toinen, mikä vaikuttaa T4:n muuttumiseen on seleeni, joka yhdessä
ruokavalion kanssa on normalisoinut potilaiden kilpirauhasen aineenvaihdunnan.

Potilaani tilanne kertoo omalta osaltaan, kuinka sekaisin perushoidon osaaminen on tässä maassa.
Lääkärit ovat omituista sakkia. Olen kuullut hurjia tarinoita kilpirauhashormonin tiimoilta. Jotkut
lääketeollisuus-kiihkouskovaiset ovat kannelleet kliinikko -kollegoista näistä asioista. Erään
psykiatrin oikeuksia rajoitettiin tämän määrättyä Tyroxinia masentuneelle hypotyreoosipotilaalle.
Jos maassa ei konsuleilla ole mitään muuta järkeä jäljellä, niin rahan pitäisi puhua. Onko mielekästä
pompotella esimerkkipotilasta, kuten on tehty. Kuka vastaa? Miten käy niiden kymmenien
tuhansien, jotka kärsivät osaamattomuuden takia.? Pitäisikö heidän jonottaa vuosia päästäkseen
niiden harvojen endokrinologien vastaanotolle, joita maassa on vai onko siinäkin jokin tarkoitus?
Tai sitten on tarkoitus sumentaa ihmisten mielet SSRI-lääkkein. Joka tapauksessa osaamattomuus
lisää kustannuksia tähtitieteellisen suuriksi. Poliitikkojen on turha näprätä organisaatiouudistuksen
parissa, kun sisältö alkaa lahota.

_________________
You Eat What You Are


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-11 11:17:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-28 20:43:48
Viestit: 93
Paikkakunta: Kanta-Häme
AH puhuu asiaa. Olen tän lukenut jo aiemminkin, mutta hyvää kertausta! Miksi on kilpparin hoito tehty näin vaikeeksi, mutta ehkä se on todella raha, Thyroxin on liian halpa lääke, siitä ei kukaan hyödy riittävästi....


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-03-19 12:12:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-28 20:43:48
Viestit: 93
Paikkakunta: Kanta-Häme
Kävin lääkärissä tänään toisen vaivan takia, ja kysyin, voisko antaa Thyroxinia näiden vaivojen vuoksi. No ei tietenkään onnistunu, arvot on kuulemma viitteissä ja silloin ei vaivat johdu kilpparista vaan olisko vaihdevuosivaivoja....tosin myönsi itsekin, että jos niitä on ollu jo 6-7 vuotta, ei ehkä kuitenkaan vaihdevuosivaivoja(en mä nyt vähän yli nelikymppisenä sentään vaihdevuosissa ollu). Mutta tää on niin tätä, ei yhtään yllättäny...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-02 14:51:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-28 20:43:48
Viestit: 93
Paikkakunta: Kanta-Häme
Antti Heikkilällä ei ole tätä nykyä ollenkaan vastaanottoa Suomessa...


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)