karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 14:53:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-06 08:43:56 
Poissa
Karpisti
Karpisti
Avatar

Liittynyt: 2006-01-11 14:20:17
Viestit: 3407
Ernomies kirjoitti:
Minulla ilmestyi valkoisia pisteitä kynsiin viime kesän aikana. Ihmettelin sitä kun niitä ei ollut moneen vuoteen näkynyt. Sitten tajusin että olin hikoillut helteiden takia rankasti jo monta viikkoa. Hankin magnesium ja kaliumpillereitä. Pilkkuja ei enää tullut ja myös ihmeelliset lihaskivut katosivat. Näin talvella niitä ei tarvitse mutta ensi kesää varten ovat tallessa.


Toivottavasti näistä saan avun miehelle, ihan samoja "oireita" ollut (tosin kesät/talvet, mutta on fyysisesti erittäin raskaassa työssä)

_________________
~Kiiruhda hitaasti~


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-06 11:48:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-29 12:07:13
Viestit: 347
Paikkakunta: Tampester
Kynsiteknikko sanoi, että se on urbaanilegenda, että kynnen valkoiset läiskät kertoisivat kalsiumin puutostiloista. En vaan enää muista, että mitä ne oli... Kysäsenpä, kun seuraavan kerran käyn. Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-04-09 13:34:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-16 11:26:55
Viestit: 125
Paikkakunta: Kotka
En millään löytänyt aiheesta ketjua.. Ehkä en vaan osannut. Jatkan siis tähän, kun puhutaan kuitenkin kynsistä. Elikkäs, ongelmani on seuraavanlainen: Kynteni ovat todella huonossa kunnossa. Liuskottuvat koko ajan, katkeilevat, ovat pehmeät ja kaikkea. Vaikka pidän ne lyhyenä, en löydä ongelmaan ratkaisua. Moni kynsi on nyt niin ohutkin, ettei tarvitse paljon tökätä, kun on jo katkipoikki ja kerrokset irtoilevat. En syö muuta lisää kuin kalaöljykapseleita, kantsis varmaan ostaa jotain muutakin. Mutta mitä? Mg? Ca? Mitä niitä nyt on.. Tää on karseeta.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-09 14:30:41 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Mikä ihme on kynsiteknikko???

Mutta enivei, pitkittäisjuovat voivat myös kieliä kilpparinvajauksesta.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-09 21:49:21 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Monipuolinen hivenainevalmiste vois olla paikallaan, sellainen jossa on kaliumia, kalsiumia, magnesiumia, rautaa, sinkkiä, seleeniä, kromia ja mangaania.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2019-04-08 21:48:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1196
Punapää kirjoitti:
POIKITTAISET "aallot" kynsissä on RAUDAN puute.
PITKITTÄISET JA HARJANTEISET "aallot" on KALKIN puutetta ja
LÄISKÄT on SINKIN puutetta.

Minulla on alkanut olemaan noita pitkittäisiä harjanteita sen jälkeen, kun vähensin reilusti maitotuotteiden käyttöä. Olin tosin aiemmin varmaankin maitotuotteiden suurkäyttäjä, koska mulla meni litra päivässä ja lisäksi vielä 200 gramman rahkapurkki.
Pitäisi varmaan ruveta syömään juustoa, mutta kun hinta hirvittää.

P.S. Lääkärit noudattavat jotain ihan outoa laskuoppia:
"Kalsiumin puutteen hoidosta ollaan yksimielisiä. Kalsiumia tulisi saada 500-1000 mg päivässä, ellet juo maitoa. Jos juot maitoa, älä ota kalsiumlisää, lääkäri Hannu Vierola opastaa."

Miten ihmeessä esim. lasillinen maitoa voisi riittää, vaikka siinä on vain 240 mg?? :D :D

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: läiskät kynsissä??
ViestiLähetetty: 2019-04-08 22:36:45 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93463
En tiedä, mutta veikkaisin, että luonnollisesta ravinnosta kalsiumkin imeytyy paremmin elimistöön kuin tabletista.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: läiskät kynsissä??
ViestiLähetetty: 2019-04-09 08:14:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Pitkittäiset harjanteet voivat MYÖS olla geneettisiä, toisilla on kynsissä vahvikkeita. Meidän perheessä isällä ja minulla on, äidillä ja veljellä ei. Ja niitä on eniten eniten käytetyissä sormissa, vähemmän niissä joita käytetään vähemmän. Niitä on ollut minulla aina, ihan lapsesta asti, mutta ovat tulleet selvemmiksi iän myötä ja nimenomaan eniten rasitukselle joutuvissa sormissa, etusormi, peukalo, keskisormi. Idea on siinä, että aaltopeltikin on vahvempaa kuin sileä pelti, siis taivutuskestävyys.

Kalkinpuute on aika epätodennäköinen, kun viikossa menee 1,5 litraa kefiiriä, 1,5 litraa kuohukermaa ja parisataa grammaa kovaa juustoa. :D

(Läiskät kynsissä tosiaan sinkinpuutetta, meikäläinen saa niitä sinkin määrästa ravinnossa riippumatta, ellen syö punaista lihaa.)

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2019-04-09 08:16:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Kitrus kirjoitti:
Mikä ihme on kynsiteknikko???


Sellainen, joka lakkaa kynsiä ja tekee geeli- sekä akryylikynsiä. Kynsisalongin työntekijä siis.

Tietämys ravitsemuksen vaikutuksista siis samaa tasoa kuin laillistetuilla ravitsemusterapeuteillakin. :D

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2019-04-09 11:12:08 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-11-27 10:05:21
Viestit: 16
Gisandra kirjoitti:
Kynsiteknikko sanoi, että se on urbaanilegenda, että kynnen valkoiset läiskät kertoisivat kalsiumin puutostiloista. En vaan enää muista, että mitä ne oli... Kysäsenpä, kun seuraavan kerran käyn. Kuva

Kynsiteknikko voisi tutustua alkuaineiden jaksolliseen järjestelmään. Ei ole mitään järkeä puhua kalkista kun kyseessä on magnesium ja potaska (potasium K) Eli kynsiteknikko ei puhu potaskasta vaan potaskaa kansan kielellä.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)