karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:29:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-05-13 13:13:22 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-03-17 12:00:45
Viestit: 45
Tavoitepaino lähestyy ja nyt haluaisin siirtyä painon ylläpitoon. Mahtaakohan tällä foorumilla olla keskustelua aiheesta, vai pyörivätkö jutut pelkästään painon pudotuksen tiimoilla? Jos on, kiitän etukäteen linkeistä...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-05-13 15:33:23 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Täällä on montakin normaalipainoista jotka karppaavat terveyssyistä, toivottavasti löytävät ketjun. :smt023

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-05-14 09:05:30 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Kun karpata ja pudottaa painoa voi niin monella tavalla niin lähtisin hakemaan sitä oman tyylin ohjeistusta. Atkinshan lähtee siitä oman hiilarinsiedon löytämisestä testaamalla kuinka paljon niitä voi syödä niin että painon lasku loppuu, oma LCHF taas ruokahalun mukaan ja myös sen oman hiilariensiedon rajoissa ja välipalat pois. Kuureilla taas tule helposti se jojotus eli uusi kuuri kun paino noussut ja mielellään tiukempi.
Kuitenkin kun laihtuminen loppuu, niin tarvitaan jonkun verran lisäenergiaa korvaamaan sitä omista varastoista otettua, etupäässä eläinrasvaa. Sittenhän meillä on jokaisella omia säätöjä, itsellä diabetes remissiossa ja en ole karpannut laihtuakseni, mutta ne alkuun pudotetut 8 kg ovat pysyneet poissa ja vähän vielä lisääkin, ihan hyvällä ruoalla.

Toivotaan että löydät sen oman tyylin ja hyvinvoinnin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-05-14 10:59:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-03-17 12:00:45
Viestit: 45
Olin vähän ajatellut nostaa päivittäisen hiilarikiintiön esim. 50 grammaan, mutta en osaa säätää protskuja ja rasvoja vastaavasti. Painon nousua estämään pidän ehkä minipaastopäivän kerran viikossa tai sitten 3-5 pätkäpaastopäivää viikossa. Konstit eivät ihan heti lopu, pitäisi vain osata valita oikeat kombinaatiot. Meillä on kahden hengen ruokatalous enkä haluaisi kiusata sitä toista kaikenlaisilla höpsötyksillä ja kokeiluilla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-05-23 20:37:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-07 08:01:05
Viestit: 471
...kyllä se "luonto" hoitaa painonlaskun siihen kilomäärään, joka on sulle tarkoitettu eli ei tsun arvitse miettiä tahi muuttaa syömisiään...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-05-23 20:54:46 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-03-17 12:00:45
Viestit: 45
Mä olen tässä reilun parin vuoden aikana pudottanut painoa vähän yli 30 kiloa ja voin kertoa, ettei se ilman mun panostusta olis varmalla onnistunut.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-05-24 10:40:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Tässä olen Peksun kanssa samaa mieltä: paino asettuu ruokavalion mukaiseksi. Oma panostus on omasta mielestäni siinä, että valitsee oikean ja luonnollisen ruokavalion, jota myös noudattaa. (nimim. "32 kg pudottanut", esin siis keto, sitten karnivori).

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-05-24 10:55:53 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-03-17 12:00:45
Viestit: 45
Catharsis - olen vähän ymmällä tuon karnivorin suhteen, kun en ole täällä aikaani viettänyt. Voitko parilla lauseella selventää, miten tämä eroaa ketodieetistä tai karppauksesta?

Sitähän minä tässä alunperin kyselin, suuntaa-antavia neuvoja sen oikean ja luonnollisen ruokavalion löytämiseksi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-05-24 16:08:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-07 08:01:05
Viestit: 471
.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-05-24 17:39:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-03-17 12:00:45
Viestit: 45
No, eiköhän tämä asia muutenkin selviä aikanaan. Se tavoitepaino tulee vastaan parin viikon kuluttua ja sitten jatkan karppausta menneiden vuosien tahtiin, mutta en varmaankaan ketoosiin enää heittäydy. Tutkin noita makroja ja yritän sieltä päätellä, millä reseptillä mennään jatkossa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-05-24 21:20:00 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Tuossa on vähän kuviota siitä että kun ei enää saa täydennystä sieltä omista varastoista niin pitää lisätä sitä suun kautta tulevaa ravintoa
Kirjasta
Lainaa:
The Art and Science of Low Carbohydrate Living: An Ex... by Phinney MD,PhD, Step
joka minusta on yksi parhaista VHH kirjoista.

Liitteet:
PICT1276.JPG
PICT1276.JPG [ 53 KiB | Katsottu 8940 kertaa ]


Ruokahalu kertoo myös paljon.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-05-26 19:31:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Karnivori ei syö mitään kasvikunnan ruoka-aineita. Rasvat käytännössä vain eläinrasvoista. Karnivori syö rasvaista lihaa, kalaa, sisäelimiä, broileria, ehkä juustoja. Ketoruokavalio voi sisältää vihanneksia, jopa juureksia ja kasviöljyjä, karnivori ei. Itse kyllä en ole vielä luopunut kahvista.

Allekirjoituksessani on kaaviot molemmista.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-05-27 08:41:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Kahvi lisää ketonien tuotantoa, blogikirjoitus:
https://blog.bulletproof.com/study-show ... ne-levels/

Ja tutkimusabstrakti:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28177691

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-05-27 09:26:38 
Poissa
Metsästäjä-keräilijä
Metsästäjä-keräilijä
Avatar

Liittynyt: 2017-11-15 02:25:45
Viestit: 4701
Paikkakunta: Metsässä korpikuusen kannon alla
bulletproof kirjoitti:
Tavoitepaino lähestyy ja nyt haluaisin siirtyä painon ylläpitoon. Mahtaakohan tällä foorumilla olla keskustelua aiheesta, vai pyörivätkö jutut pelkästään painon pudotuksen tiimoilla? Jos on, kiitän etukäteen linkeistä...


Moikka. Mä on nyyppä näin karppina. Virallisesti vasta tuolla rekkauksen aikaan. Jotain epävarmaa karpihkoa häröilyä sitte aiemmin.

Noh, asiaan. Kun oon semmonen että tutkin ja hutkin. Mä lienee olen vähän semmonen terveyspainotteinen karppi. Alussa kovin tietenkin piiskasin ylimääräistä rasvaa veks ja keskityin ehkä liikaakin siihes. Painon seurantaan. Omalta osalta kun on vp-lääkkeet sekä geeniperimässä Alzheimer-perheen taudit. Näihin auttaa sitte ketoilu (ja molempiiin ketoaineet, ainakin osittain).

Vp-lääkkeet sain puolitettua tässä joku kk sitte. Miten nyt se auttaa tuohon pääkopan "aineenvaihduntaan" selvinnee vasta myöhemmin, ainaski budjettisyistä. Tuolla ihan viimeisessä viestissä oli kahvistakin. =D> sille, kun oon ihan himona siihen(kin).

Sitte. Tuo paino. Alussa oli 86kg.(intissä ziljoona vuotta sitte 63, joten ihan "kuivapainokin" oli tiedossa). Joten ketopoltto päälle. Paino nykyisellään on 75. Sen saavutin joskus 8-9kk sitte. Ja ihan on riippuvainen että mitä söin ja kui paljo "faksaan". Ts nyt paino on ollu siitä lähtien 75. (+-2kg). (saattaa siellä olla jotkut hiilarirepsutkin 8) )

Joten nyt minä oon ylläpitämässä tätä rasvapolttoisena (joka jeesaa kyllä hommissakin; voimasumppi alle, vissyä/suolavettä pv'llä ja illalla sapuska, ehkä voimatee myöhäisiltaan). Olen pätkäilevä rasvapolttoinen semi-karnivori. En kylläkään ressaa ihan sikana, repsuilen jo repsututtaa. Viinaa en varo.

Tähän on lisäkaneettina lienee turha ohjeistaa että lue tutkimuksia; perkuulautaa jne. Sieltä itte oon saanu sekä infoa että virtaa omaan tekemiseen.

Aijoo, ja vielä. Itellä ei syöminen seurassa ole kovin hankalaa. Ei oo kovin monta kertaa että joudun tekemään omat safkat. (paitsi jos aamiaiseksi haluttaa munat-pekoni-makkara). Jonku lisäkkeen saatan jättää sivuun tms. Se tietty auttaa että lähipiiri tietää mitä teen ja ei sitte tyrkytä scheissea.

Toivottavasti tästä epävarmasta runoilusta ois sulle jotain jeesiä. Tietenkin, kukin taaplaa tyylillään. Jos tuo sopii mulle, ei se ehken sovi sulle. Kysy jos tuossa oli jotain epäselvää.

:smt006


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-05-28 09:49:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-07 08:01:05
Viestit: 471
...eikos Jorma tuo aamupalasi nyt ole aika epäterveellinen, mikäli joka päivä tota vedät? Täynnä lisäaineita ja teollista mössöä?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-05-28 11:09:28 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Miksi olisi?
Hyvin saman tyyppisellä aamupalalla meidän perheessä on kaikenlaiset labra-arvot pysyneet hienoina : )
Aika vaikeaa on löytää voita puhtaampaa sapuskaa Suomessa...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-10-04 02:45:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-03-17 12:00:45
Viestit: 45
Viime kesän rietastelut ruokapöydässä veivät taas kerran muutaman kilon takapakkia, jotka nyt on saatu kadotettua historian hämäriin. Nyt pyrin uudestaan selvittämään, millä raiteella olisi ajeltava, jottei sama toistuisi, eikä ruokavalioni sotkisi perhe-elämää. Valvon mieluusti pitkään yli puolenyön ja nukun aamulla pitkään, eläkeläinen kun olen. Intermittent fasting voisi ehkä sopia mulle, voitaisiin syödä yhdessä lounasta puoliltapäivin ja iltapalaa ennen klo 20. Puntarointi päivittäin ja tarpeen vaatiessa paastopäivä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-10-04 15:49:30 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-03-17 12:00:45
Viestit: 45
Pääsen ensi viikolla neuvolapainoon eli alle sataan kiloon. Mun BMI näyttää, että olen silloin ylipainoisen ja lihavan välimaastossa. Normaalipainoni on BMI:n mukaan 85 kiloa. Joopa joo... Kun tulin intistä vuonna 1966 painoin 86 kiloa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-10-04 16:16:50 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Mullei ole mitään vaikeeta ylläpitää painoo...se on ylläpysynyt viimeset kymmenen vuotta.
Tiputtaminen sen sijaan on työlästä...
Ja bmi "huomattavan ylipainoinen"...vaikkei kuvissa yhtään siltä näytäkään :roll:

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-10-05 09:17:18 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-03-17 12:00:45
Viestit: 45
Joopa joo, tuo BMI on ihan hyödytön juttu. Vaaka ja mittanauha riittää hyvin. Eikä tässä iässä (73) ihan timmin näköinen tartte ollakaan. Mä pudotin ylimääräiset 30 kiloa nk. kardiologin dieetillä. Tosi helppo, kilo päivässä lähtee, kaksi parhaassa. Ylläpito on sitten osattava. Olen kallistumassa pätkäpaastoon (16:8). Päivittäinen puntarointi ja tarpeen mukaan paastopäivä. Punaviiniä puoli pulloa max. per päivä. Luulis toimivan ja kun vaimokin tuossa nyökyttelee, niin siitä vaan.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)