karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:39:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2019-07-09 13:40:00 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Sulamoon ittekin naputtelen.

Kasviksia ei ole tarvis mättää.
Puolenkilon päiväannos on huuhaata.
Kuituja kun ei oikein mihinkään tarvii.

Paljonko sun päivittäisrasva olikaan...taisit mainita jossain :roll:
Pyrin 150-180 päivittäisrasvamäärään.
Prt 60-80g...vaihtelee.
Hoohoot 0-10 g

Tsempit 8)

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-09 19:03:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
Kyllä täytyy sanoa että opettelemiseksi meni tää ruokavalio.
Tänään oli viikkolive, josta katsoin vain sen pätkän joka oli lähellä loppua ja sain kysyttyä tästä ällöstä olosta. Ketoflunssaa, sanoi Anni Sirviö. Elektrolyyttejä kehiin!
Aikoinaan kun Atkinsia aloitin en suinkaan noin tarkka ollut, paha olokin meni päivässä ohi.
Luulin tulleeni kipeäksi ja ilmoitin silloin töihin, et joku vatsatauti kai iski. No sitähän samaa se olo taisi olla kuin nytkin.
Etsin tietoa ketoosista ja luin, siinä tosiaan oli tämäkin mainittu että runsas juominen on erittäin tärkeää, koska keho ei sido nesteitä niinkuin hiilarivarastot tekevät. Eli kuivumisriski on suurempi, samoin elektrolyytit on syytä pitää kunnossa. Mulla varmaan tuo suosittu ketokickstartin jauhe loppunee muutamassa päivässä. Arvoin, hankinko puhdas + :n mautonta myös tässä välissä, koska en tiiä milloin tuo satsi sitten tulee. Silti joudun suolaa lisäämään ja suosin parsakaalia kasviksista, jotta kaliumia tulisi. Sitä on myös kookosmaidossa ja kermassa aika kivasti, joten niitäkin vois käyttää. Ja avokado. Yhdessä avokadossa on tuplasti enemmän kaliumia kuin banaanissa. Siis noin 975 milligrammaa.
Ei ollut parsakaali ilmeisesti yhtä paljon kalium-pitoinen kuin tämä...
Avokadoa olen syönytkin päivittäin yhden, pekonin kera uunissa paistettuna.
Suolaa, ruususuolaa, Vichyä oon koettanut tässä tankata ja sormisuolaa maistelin kans.
Pitääpi siivota tässä vielä illalla näin, jäi eilen ja tänään siivoilu muuten tekemättä ja nyt on hyvä syy kun tulee yöksi vieras.
Eilinen meni täysin palautuessa yövuorosta ja ketoflunssassa, tänään tokenee olo vähän kun oon koettanut suolaa ja elektolyyttejä tankata. Pitäis suolaa käyttää 12 g eli reilu 2 tl. Huh huh!
Nyt en tarkkaa lukemaa sen suhteen tiedä koska en kykene kaikkea mittailemaan. Mutta jos suolan lisäämisestä tulee parempi olo, niinkuin alkaa vähän tuntuakin, niin kyllä se sit ketoflunssaa oli.
Sormisuolaakin maistoin, sehän varmaan on pelkkää natriumia. Eilen kun jalka kramppas, tiesi mistä se kertoi.
Suolavaje ja ehkä magnesiuminkin.

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-09 19:10:06 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Onkos tuo Sirviö lääkäri, tuntuu kummallisilta ohjeilta?

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-09 19:10:48 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Somisuolahan on vain ruuan pintamaustamiseen tarkoitettu suola.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-10 08:41:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Pitäiskö nyt vaan lopettaa tuo laskeminen. Kukaan ei tiedä, mitä yksittäisiä hiveniä keho tarvitsee ja kuinka paljon tarkasti ottaen. Syöt oikeaa rasvaista liharuokaa nälän perusteella ja sieltä ne kaikki tarpeelliset tulee. Rehuja mukaan, jos tuntuu, että on pakko. Mihinkään niitä kuituja ja hiilihydraatteja ei kyllä tarvita.

edit: Suolaa sen mukaan, kun maistuu. Suu kertoo. Ruokasuola on pääosin natriumkloridia, sormisuola on vain tapa levitellä sitä.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-10 15:27:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
mlv kirjoitti:
Onkos tuo Sirviö lääkäri, tuntuu kummallisilta ohjeilta?
Ei ole, vaan personal trainer. Joku entinen urheilijakin kuuluu olevan, mutta minä noita tunne. Fredu Sirviö siis.

Mulla alkoi tänään tuo ällötys lopulta ehkä menemään ohi, yölläkin heräsin ja pakotti mua syömään vähän, otin pari mansikkaa ja salami pepperonia.
Myös lonkkavaivakin kiusaa, joten piti lääkitä ja odottaa koska kipu heltiää.
Eilen suolaa sain reilu 10 g mutta sekään ei tainnut olla tarpeeksi kun 12 g ainakin pitäis saada.
Totta puhuen joudun kiskomaan pekonia, halloumia, kaikkea suolaista että edes jotenkin saan suolaa kylliksi.
Myös sitä pepperoni salamia. Mä kun en oo tottunut suolaiseen ruokaan viimeaikoina...
Aamusta iltaan joko pekonia, halloumia tai salamia aterialla. Sen lisäksi ripottelen myös ruususuolaa kasviksille.
Se tässä on erikoista ettei tuo suolamäärä edes erityisemmin janota, kun aiemmin vähänkin suolaisempi ateria sai janoiseksi.
Juon myös vichyä elektrolyyttien kera reilu 2 dl kerralla.
No, tietty kun tää on ketogeeninen dieetti enkä oo yli 10 vuoteen ollut karppauksellakaan, niin vaatiihan tää alussa sitä et osaa syödä oikeassa suhteessa kaikkea, helposti tekee väärin, oon huomannut. Mä kun oon pitkälti syönyt miten lystää tähän asti, vaikka välillä yrittänytkin jotenkin säännöstellä ja lautasmalleja jne.
Nyt oon taas siinä pisteessä et painoa on niin paljon, että on saatava paino ns. vippaskonstein laskuun, jotta pääsis noista vaivoistaan eroon nopeammin, polviin koskee välillä ja lonkkaan. Liikkuminenkin on kiva saada kevyemmäksi.
Lonkan suhteen on niin, että kipuilee todella herkästi etenkin jos teen jalkaprässiä tai takakyykkyjä. Sen suhteen tarttis tehdä omat juttunsa.
Ikää vielä sen verran et työelämää jäljellä vielä 22 v. tai jotain sinne päin :shock: :shock: ...
Kiitos vain neuvoista :).

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-10 15:38:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
tuulimumma kirjoitti:
Sulamoon ittekin naputtelen.

Kasviksia ei ole tarvis mättää.
Puolenkilon päiväannos on huuhaata.
Kuituja kun ei oikein mihinkään tarvii.

Paljonko sun päivittäisrasva olikaan...taisit mainita jossain :roll:
Pyrin 150-180 päivittäisrasvamäärään.
Prt 60-80g...vaihtelee.
Hoohoot 0-10 g

Tsempit 8)

Tuossa ne makrot lukevat mun allekirjoituksessa. :D Ja kiitokset, mulla alkaa olo vihdoin helpottamaan. Kesti harvinaisen kauan ällötys..

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-12 11:48:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
Jee, mä oon voiton puolella! Huono olo väistyi toissapäivänä, eli se ketoflunssa. Nyt oon pitänyt huolen että saan riittävästi etenkin suolaa eli 12 g päivässä. Vettä oon opetellut juomaan.
Ketoflunssa johtui hiilareiden puutteesta tietty.
Hirmu hyviä ruokaohjeita ketokickstartilla on (löytyy haulla), kuten ketoroonilaatikko jonka eilen väsäsin. Kerrankin sattui että paistoin sitä liian vähän aikaa ja liian miedolla lämmöllä joten jouduin lisää paistaa sitä. Enpä oo aikoihin syönyt mitään niin hyvää!
Tänään otan sitä evääksi. Aamulla söi vaihteeksi Kabanossin grillibalkania yhden kera munakkaan jossa koskenlaskijaa.
Lounaaksi tulee ketoroonilaatikkoa. :) Klo 17 pintaan, toivottavasti kerkeän syömään vaan tänäänkin koska iltavuoro.
Iltapalaa en tiiä, suunnittelen jotain muuta luultavasti. Välipalan syön joskus klo 14-15 välillä, se on turkkilainen jogurtti kera kerman.
No, tässä kuuntelen kertauksen vuoksi ohjeita. Sit töihin...

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-12 13:39:57 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Moni täällä on ostanut kuplakoneen ja juo kuplavettä. Vichyn makuista siitä saaa suolalisällä. Mun ei tulis ihan pelkkää vettä juotua riittävästi, mutta kuplavettä juon sujuvasti!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-12 22:54:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
Aivan, Greda. Voi tulla tarpeeseen sellainen jatkossa. Vettä ei yksinkertaisesti kerkeä ryypiskellä, mutta on alkanut jo sujumaan.
Tänään meni suolaa vähemmän, kun ei ollut halloumia eikä pekonia niin paljon ruokavalinnoissa. Koetan vihcyä juomalla (ihan sitä perus suolaista) suolan tarvetta edes jokseenkin korvattua.
Jäi johonkin 8,5 grammaan. On ne kauhistellut mun suolamäärää töissä, mutta selitin että kun ei ole hiilarivarastoja vettä varaamassa, niin tarvitsee enemmän elektrolyyttejä.
Oli yks kokeillut mainostamaani halloumi-kesäkurpitsapihviä ja oli ollut niin kamalan suolainen! :D
No tuo selitys ehkä sai tajuamaan että mä todella tarvin sitä suolaa tuplasti, kun nesteet lähtee ja voi tulla kuivuminen ja elektrolyyttitasapainon häiriöitä.
Tuntuu itsestäkin hassulta et joudun todella syömään suolaisia ruokia joka aterialla et saan sitä suolaa kylliksi.
Mut pahin ketoflunssan aiheuttaja on nimenomaan et hiilarit poistuu elimistöstä ja elimistö kääntyy rasvapolttoiseksi.
Vaatii aikaa n. kuukauden et kehokin tottuu. Sen takia nyt himmaan treenailuakin ekan viikon ajan, treeni aloituspäivänä sai just aikaan sen pahoinvoinnin.
Koetin alkuun pienillä määrin hiilaria parantaa oloa, mutta se meni sit 3 päivässä suunnilleen ohi.

Ihastuin ketoroonilaatikkoon, ehkä suurin ihanuus oli siinä ranskankerma ja etenkin koskenlaskijapaloja. Ette usko minkä "suuorgasmin" sain tällä ruualla! :D
Nyt tiiän mikä sekin on! :lol: :lol: :lol: Mitään yhtä taivaallista en ole hetkeen syönyt. Olisi toki voinut olla enemmän suolaa mut en osannut laittaa vielä, siinä jauhelihassa.
Tää on mun ehdoton suosikki. =P~
Pitäisi ehkä paistaa se pitempään vain tai kovemmalla lämmöllä ens kerralla.
Mulla on vielä parisen annosta tätä ihanuutta eli huomiseksi.
Toki sen kaa vois hyvin ottaa kurkkua tai salaattiakin.
Onneks ketokickstartissa on hyviä ohjeita, nää oli aivan mahtavia joita oon jo testaillut.
Pitäis löytyy reseptit googlella ihan maksutta.

Painoakin oon uteliaisuuttani seurannut ja hyvin menee, välillä näyttää pienempää ennen kuin päätyy lopulliseen lukemaan tuo vaakani.
Menee vähän paremmin kuin viime maaliskuussa. Pääsin voiton puolelle tuon pahoinvoinnin kanssa. Se jos joku on sellainen joka ei motivoi ollenkaan.
On toki n. 2 kg lähtenytkin ja lisää tietty saa mennä.
Funtsin et jatkossa käytän ketolaskuria määritelläkseni omat makroni. Kyllä niistä on nyt hyötyä paljon, että opin syömään niinkuin pitää.
Mitään erikoista energiapiikkiä en ole kokenut vielä ainakaan, kuten kehokuurilla pari kertaa ollessani tuli.
Ne oli aivan ihmeellisiä, siivosin jääkaapin ex tempore tms.
Kerran tuli se flash efekti naamaankin siitä punaisesta fitlinen vitamiinista, oliko se B-vitskua :lol: :lol: ...kuvasin naamani siitäkin ilmiöstä.
Hassu. En kyllä fitskuja saanut myytyä enkä uusia tiimiläisiä, joten jäi mullakin lopulta tilaukset sikseen. Nyt ei tarvii niitä, kun niissä olis kuitenkin liikaa hiilareita.
Periaatteessa hyvä liikeidea, mutta mä en osannut oikein myydä, joten se siitä. En saanut tiimiläisiä edes värvättyä.

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-13 10:29:37 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Makrot näyttää hyviltä.
Mutta se että löydät oikeanlaista ruokaa josta todella tykkäät, on vähintäin yhtä tärkeää kuin makrot. Hieno homma o/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-13 22:35:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
els kirjoitti:
Makrot näyttää hyviltä.
Mutta se että löydät oikeanlaista ruokaa josta todella tykkäät, on vähintäin yhtä tärkeää kuin makrot. Hieno homma o/

Kyllä, löytyy todella hyviä reseptejä kerrassaan ja saan ne makrot kutakuinkin lähes mihin pitääkin.
Parasta ruokaa oon syönyt ikinä! :)
Olo on joka ruokailun jälkeen erilainen kuin ennen tätä ruokavaliota. Virkistys, on kuin piristysruiske.
Ei ole ähky. Mutta täysi olo juuri sopivasti.
Mikä parhainta. Saan syödä ilman tunnontuskia! Ja hyvää ruokaa. 2-3 kg lähtenyt, ei näy selkeästi missään. Reilu 2 kg.
Makeanhimoa ei juuri ole. Ei tee mieli oikeasti mitään karkkia.
Jos tekee niin sillä ei ole tuon taivaallista merkitystä. Se on pienen pieni muistutus siitä sokerihiirestä, joka tuppasin olemaan. Saan yhä herkutella, mutta eri tavalla.
Ei kertakaikkiaan tunnu siltä, että olisin kituutuksella tai rankaisen itseäni. Saan hyviä uusia ruokaelämyksiä. Huippuolo!
Kokeilin Paulan ketoleipää tehdä illalla. Muistuttaa mantelileipää etäisesti mutta on iso limppu.
Paistelin myöskin halloumipihvejä, niistä tuli erinomaisia jälleen.
Söin iltapalaksi pari niitä kera paistetuin pekonisuikaleiden. Nam!
Tänään tuli syötyä x4, silti makrojen rajoissa.
Aamiaiseksi munakas kera kerman (joka olikin jo vanhaksi mennyttä, tuli ällö olo siitä)...
Ihme ettei tullut ripulla tai muuta. Pekonia 2 siivua.
Välipalaksi aamukahvilla partajogurttia lakritsijauheella maustettuna...
Lounaaksi ketoroonilootAa josta loput päivälliseksi mutta pienempi annos vain.
Semmoista. Mahti olo! Vaikka väsyttikin illalla...

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-14 08:34:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Parasta VHH'ssa on juuri se, että vatsa on täynnä ja ei tule ähkyä.
Ketoroonilaatikko...mistä tahansa saa hyvää kun siihen laittaa kermaa, juustoa ja etenkin koskenlaskijaa.
Mm lassakka oli mun herkku.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-14 09:04:13 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Liittynyt: 2005-03-24 12:26:48
Viestit: 6190
Paikkakunta: Hesa
Tein eilen ketoroonilaatikkoa ja hyvää oli. Kuten Wera tuossa sanoo niin voi, kerma ja koskenlaskija tekee sen.

_________________
16 vuotta karppilassa!
Hetki hetkeltä eteenpäin!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-14 09:50:23 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Jepjep, ruoan maku on se ykkösjuttu.
En ikinä kestänyt muutamaa päivää/viikkoa kauempaa kuureilla, joissa ruoka ei maistunut tähän suuhun hyvältä.

Nimmarilla "pari viikkoa sitten alkoi meikän karppauksen kahdeskymmenes vuosi : ) "

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-14 19:08:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
els kirjoitti:
Jepjep, ruoan maku on se ykkösjuttu.
En ikinä kestänyt muutamaa päivää/viikkoa kauempaa kuureilla, joissa ruoka ei maistunut tähän suuhun hyvältä.

Nimmarilla "pari viikkoa sitten alkoi meikän karppauksen kahdeskymmenes vuosi : ) "


Totuuden sanoit! Todella hyvää sapuskaa saa ketoillen, ja vaikka nyt alkuun seurailenkin makroja niin ei nypi muu kuin se, että täytyy huomioida se suolan saanti ja elektrolyytit etenkin näin alussa. Mun kaloritavoite on aika korkea, vaje laskettu 20% tasolle, kuulemma kaikkein paras laihtumisen kannalta.
Eli ei mikään paha. Toki ketokickstartissa voi itsekin säädellä sitä, mutta jos pyytää valmista suunnitelmaa, niin se tulee näin.
Parasta tuossa valmennuksessa on se, ettei se ole määräaikainen. Voit aloittaa milloin haluat. Kurssimatsku on aina käytettävissä. Aika reilua, kun vertaa moniin muihin määräaikaisiin valmennuksiin. Olin Nana Heikkilän valmennuksessa ennen tätä, jona aikana sairastin 2 flunssaa pystymättä kunnolla koskaan aloittamaan.
Saliohjelmat oli tällaiselle rapakuntoiselle sohvaperunastuneelle turhan rankkoja myös.
Mullahan on tässä karppauksen välissä tosiaan takana kymmeniä laihdutuskokeiluja, kun aloin repsuilla v. 2009 kun en enää jaksanut samoja ruokia ja pysyä sillä vhh:lla.
Kävin Xtravaganzan (mokomakin pakkojäsenyysjuttu josta ei pääse irti ennenkuin soppari päättyy :smt004 ), sit Cambridgen jolla sainkin 27,5 kg karistettua mutta sain lähes jonkun vatsakatarrin tai vastaavan, siinäkin oli alussa ketoosi mutta ne pirtelöt, mun vatsa ei tuu varmaan koskaan kestämään niitä enää. Lääkäri määräsi lopettamaan ne. Kun vein ne valmentajalleni takaisin, se varmaan suuttui mulle ja lemppasi kokonaan valmennuksesta, jätti mut periaatteessa omilleni.
En koskaan ole laihduttanut millään dieetillä yhtä tehokkaasti paljon, mutta vatsa ei kestänyt sitä enää 3-4 kk:n jälkeen, tai kun heinäkuussa -13 aloitin niin jouduin lopettaa v.-14 tammikuussa. Mulle tehtiin oikein gastroskopialähete, mutta kun vatsani taisi parantua lopetettuani pirtelöt, peruin itse toimenpiteen. Söin monta kuukautta Somacia vielä.
Koin itse, että mahalaukussa ei ollut enää mitään ongelmia.
Sitten v. -14 kesällä kuitenkin vielä kokeilin vähän aikaa Slankaa, kunnes lopetin kai. Syksyllä liityin oikotie optimaaliin, joka puolestaan ei ollut mikään dieettivalmennus, mutta hyvä valmennus muuten kyllä, Optimal Performancen sellainen. Koin ihan jees jutuksi, vaikka olikin kallis. Löysin salitreenin.
Sitten tuli Alku-valmennus varmaan samaan aikaan johon tuli myös liityttyä, en muista tarkkaan :lol: ...
Mulla varmaan kävi se efekti, että kun olin pudottanut paljon painoa, kroppa rupesi keräämään sitä takaisin pikkuhiljaa.
Mä yritin vielä superdieettiäkin jossain välissä, super dieetti simpleä, kaikennäköistä. Ja rahaa paloi... :oops:
En edes muista tarkkaan milloin mitäkin, jotain liteä kans, joka oli aika tympeä mulle ruokavalintojen suhteen, vähän rasvaa ja säännöstelty hiilarikin. Rasvaa aika minimaalisesti.
Olin vaikka missä valmennuksissa, mutta tuloksia en saanut, kun en edes loppujen lopuks päässyt jyvälle, miten syödä oikean mallin mukaan.
Eikä niissä joissakin ollut edes tarkoituksena laihdutuskuuria vetää. Voisin kehaista vain optimal performancen oikotie optimaaliin, se oli puolivuotinen ja tietyn maksun maksettuani kävin joissakin niissä kehonkoostumusmittauksissa jotka on laajempia ja kertoo paljon enemmän kehosta. Tykkäsin siitä, vaikka olikin hiilaripainotteinen, enhän mä silloin karpannutkaan. Yritin muka vain päästä elämäntapoja muuttamaan paremmiksi, etten lihoisi. :roll: Ei vaan toiminut mulle...saisin koko ajan olla niissä.

Oikein huvitti nähdä nyt, että Fitfarmillakin on ketodieettivalmennus. Minkähänlainen se lienee, voin vilkaista sivuilta, mutta ei ole aikomustakaan liittyä kun liityin jo ketokickstartiin.
Se on niin kehuttu juttu, en usko että Anni ja Fredu Sirviö mitä tahansa juttuja höpisee. Koulutuksia käyneet asiaan ja omaakin kokemusta koska elämäntapa.
Ovat jatkuvasti mukana, opetusvideot on kans ja melkoinen paketti, myös erinomaisia reseptejä.
Ja intoa heillä on koko ajan olla mukana.
Miksipä en voisi olla loppuelämäänikin tällä, jos vain löytyy tarpeeksi vaihtoehtoja ruuissa. Ja niitähän löytyy, ei kerkee kyllästymään varmasti.
No, ketokickstart ei ole vain kuuri, vaan myös elämäntapamuutos...
Siinäpä selostusta.

Jos sitä ruokapäiväkirjaakin laittais. :lol:

Klo 6: Aamiaisella 50 tai 100 g pekonia, Paulan ketoleipää pieni siivu, paistettu muna...voissa paistettuna.

Aamukahvilla töissä klo 9 partajogurttia pieni kippo kera vadelmien (sellainen pieni määrä)

klo 11.30 lounas, pari kesäkurpitsa-halloumipihviä, paistettuja pekonisuikaleita.
(työkamut ihmetteli syönkö pinaattilettuja :lol: )

klo 16:30 päivällinen, luomukaritsan burgeripihvi paistettuna pannulla, pieni siivu taas vuokaleipää (syön aika ohuehkoja siivuja, vaikka muka ohjeessa on 1 g hh per siivu, niin tuntui tulevan roimasti enemmän loppupeleissä), voita 15-20 g, kurkkua, goudaa siivu (arki)...Dijon-sinappia hieman pihvillä (A. Heikkilän suosima myös).
Et kyl aamuvuoropäivinä nyt ainakin alussa venyisi ruokailuvälit pitkiksi, joudun jakamaan useammalle välille aterioita.
Mutta pyrin siihen etten nälässkään olisi, kehon totuttava rasvapolttoisuuteen n. kuukauden.

Näin tähän mennessä...
Aattelin surauttaa tänäiltana jonkun vhh-sopivan majoneesin taas. Viimeks tuli aika eksoottinen maku kun laitoin macadamiaöljyä puolet ja puolet avokado-öljyä sekä Dijonin sinappia siihen. Kyllä sitä söi, mutta kun en muutenkaan tykkää etikkaisista ruuista, ei se mun lemppari millonkaan oo ollut.
Mut koetan jos enemmän laittais avokadoöljyä...
Katsellaan, on tässä muutakin tekemistä vielä tänään, pitäis jotain lounasta kehittää huomiseksi taas.

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-14 19:08:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
els kirjoitti:
Jepjep, ruoan maku on se ykkösjuttu.
En ikinä kestänyt muutamaa päivää/viikkoa kauempaa kuureilla, joissa ruoka ei maistunut tähän suuhun hyvältä.

Nimmarilla "pari viikkoa sitten alkoi meikän karppauksen kahdeskymmenes vuosi : ) "


Totuuden sanoit! Todella hyvää sapuskaa saa ketoillen, ja vaikka nyt alkuun seurailenkin makroja niin ei nypi muu kuin se, että täytyy huomioida se suolan saanti ja elektrolyytit etenkin näin alussa. Mun kaloritavoite on aika korkea, vaje laskettu 20% tasolle, kuulemma kaikkein paras laihtumisen kannalta.
Eli ei mikään paha. Toki ketokickstartissa voi itsekin säädellä sitä, mutta jos pyytää valmista suunnitelmaa, niin se tulee näin.
Parasta tuossa valmennuksessa on se, ettei se ole määräaikainen. Voit aloittaa milloin haluat. Kurssimatsku on aina käytettävissä. Aika reilua, kun vertaa moniin muihin määräaikaisiin valmennuksiin. Olin Nana Heikkilän valmennuksessa ennen tätä, jona aikana sairastin 2 flunssaa pystymättä kunnolla koskaan aloittamaan.
Saliohjelmat oli tällaiselle rapakuntoiselle sohvaperunastuneelle turhan rankkoja myös.
Mullahan on tässä karppauksen välissä tosiaan takana kymmeniä laihdutuskokeiluja, kun aloin repsuilla v. 2009 kun en enää jaksanut samoja ruokia ja pysyä sillä vhh:lla.
Kävin Xtravaganzan (mokomakin pakkojäsenyysjuttu josta ei pääse irti ennenkuin soppari päättyy :smt004 ), sit Cambridgen jolla sainkin 27,5 kg karistettua mutta sain lähes jonkun vatsakatarrin tai vastaavan, siinäkin oli alussa ketoosi mutta ne pirtelöt, mun vatsa ei tuu varmaan koskaan kestämään niitä enää. Lääkäri määräsi lopettamaan ne. Kun vein ne valmentajalleni takaisin, se varmaan suuttui mulle ja lemppasi kokonaan valmennuksesta, jätti mut periaatteessa omilleni.
En koskaan ole laihduttanut millään dieetillä yhtä tehokkaasti paljon, mutta vatsa ei kestänyt sitä enää 3-4 kk:n jälkeen, tai kun heinäkuussa -13 aloitin niin jouduin lopettaa v.-14 tammikuussa. Mulle tehtiin oikein gastroskopialähete, mutta kun vatsani taisi parantua lopetettuani pirtelöt, peruin itse toimenpiteen. Söin monta kuukautta Somacia vielä.
Koin itse, että mahalaukussa ei ollut enää mitään ongelmia.
Sitten v. -14 kesällä kuitenkin vielä kokeilin vähän aikaa Slankaa, kunnes lopetin kai. Syksyllä liityin oikotie optimaaliin, joka puolestaan ei ollut mikään dieettivalmennus, mutta hyvä valmennus muuten kyllä, Optimal Performancen sellainen. Koin ihan jees jutuksi, vaikka olikin kallis. Löysin salitreenin.
Sitten tuli Alku-valmennus varmaan samaan aikaan johon tuli myös liityttyä, en muista tarkkaan :lol: ...
Mulla varmaan kävi se efekti, että kun olin pudottanut paljon painoa, kroppa rupesi keräämään sitä takaisin pikkuhiljaa.
Mä yritin vielä superdieettiäkin jossain välissä, super dieetti simpleä, kaikennäköistä. Ja rahaa paloi... :oops:
En edes muista tarkkaan milloin mitäkin, jotain liteä kans, joka oli aika tympeä mulle ruokavalintojen suhteen, vähän rasvaa ja säännöstelty hiilarikin. Rasvaa aika minimaalisesti.
Olin vaikka missä valmennuksissa, mutta tuloksia en saanut, kun en edes loppujen lopuks päässyt jyvälle, miten syödä oikean mallin mukaan.
Eikä niissä joissakin ollut edes tarkoituksena laihdutuskuuria vetää. Voisin kehaista vain optimal performancen oikotie optimaaliin, se oli puolivuotinen ja tietyn maksun maksettuani kävin joissakin niissä kehonkoostumusmittauksissa jotka on laajempia ja kertoo paljon enemmän kehosta. Tykkäsin siitä, vaikka olikin hiilaripainotteinen, enhän mä silloin karpannutkaan. Yritin muka vain päästä elämäntapoja muuttamaan paremmiksi, etten lihoisi. :roll: Ei vaan toiminut mulle...saisin koko ajan olla niissä.

Oikein huvitti nähdä nyt, että Fitfarmillakin on ketodieettivalmennus. Minkähänlainen se lienee, voin vilkaista sivuilta, mutta ei ole aikomustakaan liittyä kun liityin jo ketokickstartiin.
Se on niin kehuttu juttu, en usko että Anni ja Fredu Sirviö mitä tahansa juttuja höpisee. Koulutuksia käyneet asiaan ja omaakin kokemusta koska elämäntapa.
Ovat jatkuvasti mukana, opetusvideot on kans ja melkoinen paketti, myös erinomaisia reseptejä.
Ja intoa heillä on koko ajan olla mukana.
Miksipä en voisi olla loppuelämäänikin tällä, jos vain löytyy tarpeeksi vaihtoehtoja ruuissa. Ja niitähän löytyy, ei kerkee kyllästymään varmasti.
No, ketokickstart ei ole vain kuuri, vaan myös elämäntapamuutos...
Siinäpä selostusta.

Jos sitä ruokapäiväkirjaakin laittais. :lol:

Klo 6: Aamiaisella 50 tai 100 g pekonia, Paulan ketoleipää pieni siivu, paistettu muna...voissa paistettuna.

Aamukahvilla töissä klo 9 partajogurttia pieni kippo kera vadelmien (sellainen pieni määrä)

klo 11.30 lounas, pari kesäkurpitsa-halloumipihviä, paistettuja pekonisuikaleita.
(työkamut ihmetteli syönkö pinaattilettuja :lol: )

klo 16:30 päivällinen, luomukaritsan burgeripihvi paistettuna pannulla, pieni siivu taas vuokaleipää (syön aika ohuehkoja siivuja, vaikka muka ohjeessa on 1 g hh per siivu, niin tuntui tulevan roimasti enemmän loppupeleissä), voita 15-20 g, kurkkua, goudaa siivu (arki)...Dijon-sinappia hieman pihvillä (A. Heikkilän suosima myös).
Et kyl aamuvuoropäivinä nyt ainakin alussa venyisi ruokailuvälit pitkiksi, joudun jakamaan useammalle välille aterioita.
Mutta pyrin siihen etten nälässkään olisi, kehon totuttava rasvapolttoisuuteen n. kuukauden.

Näin tähän mennessä...
Aattelin surauttaa tänäiltana jonkun vhh-sopivan majoneesin taas. Viimeks tuli aika eksoottinen maku kun laitoin macadamiaöljyä puolet ja puolet avokado-öljyä sekä Dijonin sinappia siihen. Kyllä sitä söi, mutta kun en muutenkaan tykkää etikkaisista ruuista, ei se mun lemppari millonkaan oo ollut.
Mut koetan jos enemmän laittais avokadoöljyä...
Katsellaan, on tässä muutakin tekemistä vielä tänään, pitäis jotain lounasta kehittää huomiseksi taas.

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-16 09:41:53 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Liittynyt: 2005-03-24 12:26:48
Viestit: 6190
Paikkakunta: Hesa
Osta Borgesin extra light oliiviöljyä ja tee siitä majoneesi. Maistuu paremmalle.
Mä kävin viime viikolla katselemassa tuota sivustoa, ihan hyvälle näyttää.

_________________
16 vuotta karppilassa!
Hetki hetkeltä eteenpäin!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-16 22:19:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
Grasu kirjoitti:
Osta Borgesin extra light oliiviöljyä ja tee siitä majoneesi. Maistuu paremmalle.
Mä kävin viime viikolla katselemassa tuota sivustoa, ihan hyvälle näyttää.

Okei, kiitti vinkistä. :)

Mulla on ollut aikas helvetilliset 2 päivää. Juuri kun aattelin selättäneeni ketoflunssan, se iski pahasti uudestaan. Olin aivan väsynyt, voipunut eilen ja nukuin 3 tunnin päikkärit.
Kun katsoin illalla makroja, oli ne kans aika heikot. Ei niitä saanut korjattua edes vichy ja elektrolyyttikombinaatiolla. Tai suolalisällä.
Nyt pitää heittää joka aterialla vaan reippaat suolalisät, ketoroonilootaa en niin suolaiseksi tehnyt kun oon tottunut ettei suolaa voi laittaa mielin määrin ruokaan tai se on pahaa.
Nyt pitäis enkä tee niin. :roll:
Ei auttanut muu kuin mennä kaupungille ostaa suolatablettaja ja kaliumtabuja. No em. tablettia otin, mutta en jälkimmäistä (vielä).
Kai mä senkin otan tässä vielä iltalääkkeekseni.
Hain varmuuden vuoksi Thyroxinit koska epäilin jo kilpparin prakanneen kun käytin Espanjasta viimekesänä ostamiani vastaavia lääkkeitä, jos ne ei enää toimikaan tms. Ne on hätävaraksi ostettukin kun epäilin ettei riittänyt viimeiselle päivälleni Torreviejassa. Kyllä ne sit riittikin.
Mulla oli viimeks kilpparin ollessa vajaalla (TSH 17) aika uninen olo, mutta ei mitään huonoja oloja. Joskus v. 2007...ja senkin havaitsin vasta rutiinikokeissa. Mulla oli käytössä yhdistelmä e-pillerit, ne vaikutti tähän. eivät sopineetkaan mulle.

No mä oon illallakin koettanut valikoida oikein suolaista kuten pepperonisalamia ketoleivälle,
En edes jaksa selosta enää mitä oon syönyt tänään...unille...

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-07-21 14:50:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
Heipä hei taas,
tässähän tää sujuu, jos vain pidän huolen edelleenkin elektrolyyteistä. Paino hiljalleen on pudonnut myös.
Hiilariruuista oon alkanut silti unta näkemään. Nyt sit kehittelemään ketotyyppisiä herkkuja. :D... välillä niitäkin kaipaa.
Syön suolaisia ruokia edelleen ja otan kalium-lisää myös, on helpottanut sellaiseen voimattomuuteen.
Välipalat suolaisia ja rasvaisia.
Aamuvuorossa vaan tarttee sen toisen pienen aamiaisen.
Heti kostautui huonona olona tänäänkin vähäiset suolat aamulla.
Olin varautunut pepperoni-salamileikkeillä ja pestokastikkeella (HH alhaiset per 100 g) sekä mozzarellasiivuilla.
Olo oli heti parempi. Varhainen aamiainen oli ketovuokaleipää kera voin, koskenlaskijakorvikkeella (Rainbow), pepperoni-salamisiivuilla ja juustosiivuilla.
Tein leipäpalasta pari siivua ja mikrouunitin päällysteineen. Söin minä kurkkuakin.
Aamiaisen merkkasin sulamoon mutten mitään muuta enää. :D
Tarkistin hh-määrän vain.
Lounas oli porsaan kylkeä ja parsakaalta. (Sitä luun määrää joka niistä tulee!)
Voita lisäksi.

Kun hyvää on mieli tehnyt, vatkasin pari desiä kermaa, vähän stevia sweet crystalia ja raakakaakaojauhetta viel sekaan, mutta ennen kaakaojauhetta lappasin muutaman lusikallisen kahviin.
Hyvin maistui. Oikeastaan tuo kaakaojauhe ei onnistunut kermassa oikein hyvin...ja kermakin meni liian paksuksi.
Tietty kermassakin hiilaria on, joten pitäis sekin huomioida.
Syön varmaan vielä sian kylkeä päivälliseksikin kun sitä vielä on.

Katsellaan sit, mitä taas...

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)