Moi
Mä oon laihduttanu monta monituista kertaa tätä mun ylimäärästä 10 kiloo, mut sitkeesti se seuraa mukana ja syynä tietty repsahdukset. Kantti ei yksinkertasesti riitä laihduttamiseen

Alakarppauksen aloittaessani tavoitteenani oli laihtua, mutta nyt olen lähinnä ottanut tästä elämäntavan. Liian tiukkapipo en ole, mutta päivittäin seuraan hiilarimääriä joten kuten ja perunan, pastan ja riisin olen totaalisesti jättänyt pois, samoin kaikki valkeat viljat. Joskus omalla luvallani sallin itseni hieman herkutella ja olenkin syönyt kerran pitsaa

(en jaksanut läheskään niin paljon kuin ennen ja jälkeenpäin oli väsynyt ja ähky olo, en syö kyllä ihan heti) ja yksittäisiä kertoja esim. muutaman keksin tai vähäsen karkkia. Ihmeekseni olen todennut, ettei makeeta tee niin mieli

Jos aiemmin maistoin jotain hyvää, en osannut lopettaa, nyt pistän stopin aivan oma-aloitteisesti. Esim. tuore pulla tai leipä olivat ansoja, joihin lankesin helposti, mutten enää.
Olen autuaan onnellinen tästä ruokavaliosta ja varmasti ainakin hyväkarppaan jatkossakin, kunhan nyt putoisi tuo kymppi pois. Toisaalta taas elimistön tottuessa tähän uuteen syömätapaan on painonpudotuskin jäänyt vähemmän tärkeäksi, hyvä olo on tärkeämpi. Kroppa on kuitenkin kuin ihmeen voimalla kiinteytynyt, makkarat on pienentyneet ja jotenkin omasta mielestänikin loistan hyvää oloa ja onnellisuutta pitkän matkan päähän. Mieheni on myös sanonut että hehkun ihan eri lailla

ja entiset hienovaraiset vihjeet lenkille lähdöstä ovat vaihtuneet kommentteihin et "eikö se 10 kiloo oo vähäsen liikaa, eikö se 5 kilon pudotus oo ihan tarpeeks?" Samaa mieltä olen pikkuhiljaa itsekin, sillä vaikka vaa'an viisari ei paljoa alas värähtele, niin kyllä mussa jotain tapahtuu!!
Hiilari, älä masennu, kyllä se siitä lähtee rullaamaan. Alussa jo ruokien miettiminen ja suunnittelu oli outoo, ei saanut oikeen selkoo et mitä sitä nyt pitäs syödä ja paljonko. Kokemuksen kautta se selkiintyy ja menee sit omalla painollaan. Nälkä häviää muutaman alakarppauspäivän jälkeen ja olo "normalisoituu" sille tasolle, jota se tulee olemaan jatkossakin. Saat vissisti lisää puhtia ja hyvää oloa, mutta kaikki ei tapahdu hetkessä. Multa ainakin ovat tyystin jääneet pois sellaiset ajatukset, joita oli esim. Paikkareissa laihdutaessani, jolloin aattelin et mässään tänään mut huomenna taas lasken pisteitä, ja huominen siirtyi aina kauemmas...
Tämä poppoo täällä on aivan ihanaa

, kysy mitä ikinä mieleen tulee ja jos vaikka hypistelet näpeissäsi pullaa niin käväse täällä purkamassa ristiriitaiset tunteesi meille niin varmasti tulee potkuja peffalle ja saat otteesi pullasta irtoomaan
Tsemppiä!!