karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-08 22:08:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: miten pääsitte alkuun?
ViestiLähetetty: 2004-10-30 19:49:30 
Poissa
sintti
sintti

Onko muilla samanlaisia alkuvaikeuksia kuin minulla?Koko päivä menee hienosti alakarpatessa ja yks kaks huomaan vetäneeni napaani KAKSI pullaa.Voi sitä harmituksen määrää! Yritän kuitenkin jatkaa sinnikkäästi.Muutaman päivän olen vasta harjoitellut ja joka päivä tulee joku kömmähdys.Nälkä minulla ei ole ,ainoastaan mieliteko.
Onko kellään muulla samanlaisia vaikeuksia,vaan oletteko heti päässeet hyvin alkuun? Kertokaa ja neuvokaa! Kiitos jo etukäteen!

T. Hiilari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-30 21:05:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moi Kuva

Mä oon laihduttanu monta monituista kertaa tätä mun ylimäärästä 10 kiloo, mut sitkeesti se seuraa mukana ja syynä tietty repsahdukset. Kantti ei yksinkertasesti riitä laihduttamiseen :? Alakarppauksen aloittaessani tavoitteenani oli laihtua, mutta nyt olen lähinnä ottanut tästä elämäntavan. Liian tiukkapipo en ole, mutta päivittäin seuraan hiilarimääriä joten kuten ja perunan, pastan ja riisin olen totaalisesti jättänyt pois, samoin kaikki valkeat viljat. Joskus omalla luvallani sallin itseni hieman herkutella ja olenkin syönyt kerran pitsaa Kuva (en jaksanut läheskään niin paljon kuin ennen ja jälkeenpäin oli väsynyt ja ähky olo, en syö kyllä ihan heti) ja yksittäisiä kertoja esim. muutaman keksin tai vähäsen karkkia. Ihmeekseni olen todennut, ettei makeeta tee niin mieli :shock: Jos aiemmin maistoin jotain hyvää, en osannut lopettaa, nyt pistän stopin aivan oma-aloitteisesti. Esim. tuore pulla tai leipä olivat ansoja, joihin lankesin helposti, mutten enää.

Olen autuaan onnellinen tästä ruokavaliosta ja varmasti ainakin hyväkarppaan jatkossakin, kunhan nyt putoisi tuo kymppi pois. Toisaalta taas elimistön tottuessa tähän uuteen syömätapaan on painonpudotuskin jäänyt vähemmän tärkeäksi, hyvä olo on tärkeämpi. Kroppa on kuitenkin kuin ihmeen voimalla kiinteytynyt, makkarat on pienentyneet ja jotenkin omasta mielestänikin loistan hyvää oloa ja onnellisuutta pitkän matkan päähän. Mieheni on myös sanonut että hehkun ihan eri lailla Kuva ja entiset hienovaraiset vihjeet lenkille lähdöstä ovat vaihtuneet kommentteihin et "eikö se 10 kiloo oo vähäsen liikaa, eikö se 5 kilon pudotus oo ihan tarpeeks?" Samaa mieltä olen pikkuhiljaa itsekin, sillä vaikka vaa'an viisari ei paljoa alas värähtele, niin kyllä mussa jotain tapahtuu!!

Hiilari, älä masennu, kyllä se siitä lähtee rullaamaan. Alussa jo ruokien miettiminen ja suunnittelu oli outoo, ei saanut oikeen selkoo et mitä sitä nyt pitäs syödä ja paljonko. Kokemuksen kautta se selkiintyy ja menee sit omalla painollaan. Nälkä häviää muutaman alakarppauspäivän jälkeen ja olo "normalisoituu" sille tasolle, jota se tulee olemaan jatkossakin. Saat vissisti lisää puhtia ja hyvää oloa, mutta kaikki ei tapahdu hetkessä. Multa ainakin ovat tyystin jääneet pois sellaiset ajatukset, joita oli esim. Paikkareissa laihdutaessani, jolloin aattelin et mässään tänään mut huomenna taas lasken pisteitä, ja huominen siirtyi aina kauemmas...

Tämä poppoo täällä on aivan ihanaa Kuva , kysy mitä ikinä mieleen tulee ja jos vaikka hypistelet näpeissäsi pullaa niin käväse täällä purkamassa ristiriitaiset tunteesi meille niin varmasti tulee potkuja peffalle ja saat otteesi pullasta irtoomaan :D

Tsemppiä!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-30 21:23:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Aloittelija olen itsekkin. 3 vk menossa. Mut sen verran voin alustani sanoa, et ekat 2-3 päivää oli henkisesti vaikeimmat. Teki miel vaikka mitä mut olin päättänyt tähän lähteä ja tiukasti pitää opeista kiinni. Teen työtä kioskissa missä on jatkuvasti kaikki hiilariherkut käden ulottuvilla ja kiusaus oli ensimmäisinä päivinä valtava. Nyt on mennyt makeanhimo kokonaisuudessaan pois. Ennen kun oli pojan karkkipäivä, niin vinguin siltä ainakin muutaman karkin jollei ollut omaa karkkipussia kotosalla. Tänään kun poika veteli mässyjä ja mies vieressä sipsejä, niin ei käyny edes mielessä et ottaisin jommasta kummasta pussista. Ja ah, et tunsin oloni niin ylpeäksi itsestäni! :D Mä vetelin ennen ihan hulluna karkkia, sellanen about 100-200g/pv! Siis ihan järjetön määrä, joten ei ihme et on yli 20kg pudotettavana. Mut nyt tämän alkukankeuden jälkeen kaikki sujuu todella hyvin, muutamia mielitekohetkiä lukuunottamatta. Mut silloinkin vaan pitää muistaa se et sekin menee 10-15 min ohi, kunhan alkaa tekemään jotain muuta mikä vie mietteet pois siitä himon kohteesta! Pakko tosin on myöntää et ei se munkaan taival ole ilman repsahdusta edennyt. Yksi ilta kirjaa lukiessani vetelin pojaööe ostettuja viinirypäleitä 14 kpl, ja jälkeenpäin harmitti kun tietää et niis on paljon hedelmäsokeria. Siltä päivältä hiilarit sit nouskin melkein 30g! :(

Tässä siis yritin kaikin keinoin rohkaista ja jelpata sua seuraavien mielitekojen iskiessä, eli kun seuraavan kerran mieli tekee tarttua pullaan yms muuhun hiilariloukkuun, niin nettiin vaan ni jopas kummasti ajatus herkuista häviää ja hups koht huomaatkin ettei enää teekään mieli! :) Tsemppiä! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-30 21:56:56 
Poissa
sintti
sintti

Mä aloitan ruokavaliomuutokset kolmen päivän tiukalla rajoituksella. Tuolloin olen erityisen tiukka ja syön vain puolet siitä mitä olen ajatellut tulevaisuudessa syödä päivittäin. Silloin voi makeanhimon iskiessä ajatella, että kahden päivän päästä taas voin ottaa vaikka namia. Mutta sitten kun kaksi päivää on kulunut ja tulee syötyä proteiini+rasva-sapuskaa enemmän kuin noina parina ensimmäisenä "paasto"päivänä, niin silloin jo huomaa että pystyy paljon paremmin hillitsemään noita outoja sokerihimoja ja jää koko namijuttu pois.

En siis kiellä nameja itseltäni, vaan lupaan että saan niitä syödä ylihuomenna. Ja ylihuomenna ei todennäköisesti ole sitä samaa makeanhimoa, kun olisi oma lupa repsahtaa. Vaikeinta on aloittaa dieetti tänään eikä vasta huomenna.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-31 06:56:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ihan alussa ei kannata ajatella laihtumista, vaan ainoastaan sitä ettei söisi mitään kiellettyä. Eli kannattaa syödä aina kun mieli tekee - jotain sallittua. Saa jopa ylensyödä. Mutta nautinnolla. Sen pitäisi tasaantua parissa päivässä.

Kananmunaa ja majoneesia poskeen vaan aina kun tekee mieli karkkia! (Ja kuitulisiä!) Mieluiten melko rasvaisia protskuruokia, ne hierovat makunystyröitä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-31 17:53:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei ei namia, mutta esim luonnon jugurttia ja mustikoita tai mansikoita . tietysti myös kermavaahto ja marjat on sallittua namia. muista myös 80 % suklaa... :lol: :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00