karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 18:57:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Paniikkihäiriö ja karppaus
ViestiLähetetty: 2019-12-04 08:35:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Olisiko kellään tietoa "paniikkihäiriön" (mistä ikinä onkaan oikeasti kyse, henkkoht en usko useimpien mielenterveysjuttujen olevan mitenkään itsenäisesti olemassa riippumatta ravinnosta, insuliinista ja tulehdustilasta) hoidosta ruokavaliolla? Kaipaisin selkeää videota tai tutkimustietoa tieteellisenä artikkelina, blogikirjoituksena tai lehtijuttuna, englannin kieli ei ole ongelma. Joka linkistä kiitollinen :)

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-04 10:25:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
Ei nyt vastaa hakemaasi,mutta itsellä kyllä omien (melko pahojen) mielenterveysongelmien kanssa ei tule mieleenkään liittää mt-ongelmia ravintoon.
Oikeastaan kaikkea(paitsi vt:tä) on tullut koitettua masennuksen aikana. Rentokarppia, ketoosia, kumpaakin + sekä - kaloreilla. Reiluoriteiinista, normiproteiinista.
Syön varmaan kutakuinkin niin kuten söin aikoina jolloin voin hyvin. Ehkä kasvisten määrä vähentynyt ja lisään helppoa rasvaa. Eli juon Kermaa kun on Ruokahalu vähäisempi ja lisään voita kun kykenen syömään kiinteää ruokaa. Voi kun tän saisin syömällä kuntoon.
Somaattisesti olen edelleen täysin terve enkä ole tarvinnut lääkäriä somaattisiin vaivoihin 2013 vuoden ruokatorvioireiden jälkeen.

Edit:itselle Somaattinen terveys(+hoikkuus) diabetes-ja SVT-suvun edustajana yli 40 vuotiaana toimii jonkunlaisen indikaationa oikein syömisestä.
Ja toki peruslabroja ja verenkuva on mittailtu mt-ongelmien myötä ja ne on aina ok.
Vaikka puhutaan matala-asteisesta tulehduksesta, niin mulle myös crp alle 3 joka mittauksessa kertoo sekin jotain. Ja kehon uusiutumiskyky on hyvä. Taannoin haava, jonka joku olisi jo käynyt tikkauttamassa, parani lähes näkymättömäksi 2 viikossa.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-06 09:18:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
RaahenTiikeri, olen pahoillani tilanteestasi mutta samalla uskon, että olet aika poikkeuksellinen tapaus. Joku määrä väestöstä näistä aina kärsii, niin oli ennen siemenöljyjenkin aikaa. Keskiajan kirjallisuudesta tiedetään raskasmieliset ja monenlaiset "Jumalan tähden hullut".

Jokin sen aivokemikaalienkin epätasapainon aiheuttaa. Se sitten että voiko ruualla parantaa, no siellähän voi olla jokin mutaatio joka esim. estää hyödyntämästä jotain prosessia. Tai trauma tai myrkky, tyyliin tsernobyl, antibiootit, lyijybensan lyijy. Mun keho ei muunna kilpparihormonia aktiiviseks teekolmoseks, syy tuntematon. Syön teekolmosen purkista ja miten haluisinkaan siitä eroon. Mikään purkkiasia ei ole hyvä, mutta teekolmonen purkista ja rajoitettu elämä puolivaloilla on parempi kuin entinen elämä mt-ongelmineen, unettomuuksineen, kipuineen ja paleluineen. Ja joo ei ollut ruokavaliosta munkaan ongelmien täydelliseen korjaamiseen.

Mut sit nuoret. Niin paljon ahdistusta ja masennusta ja paniikkihäiriötä. Ja ärtyvää suolta ja ties mitä. Täysin suhteeton määrä entisiin polviin verrattuna, toki syytä herkemmässä diagnosoinnissakin ja koulupsykologeissa, jotka vasara kädessä näkevät pelkkiä nauloja. Mut silti. Mitä nuoret syö? Vaippaiästä asti pelkästään siemenrasvoja, isoja hiilarikuormia jne. Tarhatätien ja alkuopetusopejen hyvää tarkoittava sääntö, jos pidät synttärit ja jaat kutsut tarhassa/koulussa kutsut kaikki, tarkoittaa 20-30 synttärijuhlaa herkkuineen vuodessa. Lihan demonisointi, soijan ylistys jne. Lapset eivät saa voita ja lihaa enää edes mummolassa tai juhlapäivinä niinkuin ennen, kun joululoma läpeensä syötiin kinkkua ja voita. Nyt puolen kilon kinkkurullasta purkitetaan rasvat hsy:n keräykseen. Ja välipalat: ikuisuuskina oman teinin kanssa siitä, tarvitaanko iltapalaa (eli leipää tai muuta tyhjää hh). Kuulemma kaikki syövät iltapalaa ja laiminlyön lasta. Lapset syö niin tolkuttomasti välipaloja, osa kaksikin välipalaa lounaan ja iltaruuan välissä plus iltapalan, ettei koko päivän aterioissa ole välttämättä kuin 30 grammaa lihaa (kyllä, olen laskenut ja tarkkaillut mm. kouluruuan ja valmisruokien sisältöjä).

Sitten vastaan itselleni: Georgia Eden luento tähän mennessä paras. Vaatii kyllä karppaajan pohjatietoja. Lisäksi se on siis karnivoorivideo mutta paras selittämään ihmisille miksi lihaa pitää syödä jos haluaa säilyttää mielenterveytensä.
https://youtu.be/UR7H9xeMYME

Ei koske suoraan paniikkihäiriötä mutta kylläkin masennusta ja muuta sellaista, serotoniiniasioista se paniikkihäiriökin juontuu, vai muistanko väärin?

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-06 20:32:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Täysin tietämättömänä mistään, mutta oman masennuksen nujertaneena, pyytäisin että koitat karnivoria eli pelkkää eläinperäistä ravintoa kuukauden verran. Se ei tuhoa mitään, mutta voi antaa positiivisia fipoja.

Rasvan ja proteiinin painosuhde jotain 1:1.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-06 22:19:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Onhan noita N=1 minä mukaan lukien tosin olen unohatnnut koko homman kun lihoille siiryin, ei se mukavaa ole, tossa on yksi artikkeli alla, mutta komppaan tossa Catharsista, noita tarinoita on lukemattomia "L. Amber O'Hearn" on ehkä yksi hyvä esimerkki, aika sekasin oli ennen, mutta moni ei avaudu tolleen, no jenkit tietty herkemmin.

How plant-free diets affect the brain
The Carnivore Diet for Mental Health?
https://www.psychologytoday.com/us/blog ... tal-health

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-07 09:45:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
Mää olen varmaan aika poikkeuksellinen ihminen monella tapaakin, koska sitä jatkuvasti kuulen erinäisissä yhteyksissä.
Mutta olen itse itsellenikin niin poikkeava että mielenterveysongelmiini ei tahdo löytyä apua mistään.
Terapiaa on vuosia takana ja Terapeutin perussanoma on, että "olen täysin kontaktipinnaton ja selvittämätön tapaus". Osastojaksokin on takana ja siellä todettiin(myös kliinisten tutkimusten seurauksena) "sielullisesti nyrjähtäneeksi tapaukseksi. Lääkekokeiluitakin on takana.
En osaa listata kaikkea, mutta jonkinlaisen pikalistan ongelmistani(ei missään järjestyksessä) pystyn kirjoittamaan;
*hetkessä elämisen taidottomuus(jatkuva tyytymättömyys ja tulevaan, paremman toivossa, kiiruhtaminen
*aistittomuus(ei ole värejä, Makuja, ääniä->on vain tunnevasteettomia havaintoja esim auringonvalosta)
*elämän tunnottomuus;mikään ei maistu elämältä. Tylsistyn ihan minuuteissa.
*yksinäisyyden tunteet. Olen melko sosiaalinen, mutta avopuolisoani ja äitiäni lukuunottamatta oikeastaan mikään ihmiskontaktit EI TUNNU, olen siis täydessä yksinäisyydessä seurassakin(muutama varovaisen poikkeava tapaus on)
*unettomuus/unihäiriöt. Krooninen unettomuus, mikään unilääke ei tehoa, koska pääni käy täydessä prosessissa 24/7.torkahtelen 5 minuutin pätkissä aamuyön tunnit. Havahduin koko ajan näennäisen kepeisiin uniin joilla on kuitenkin kyky iskeä minua heikkoihin kohtiin. Herään yleensä "tämä ei ole ihan totta" ajatuksiin.
*ajoittaiset maniajaksot aiheuttavat lieveilmiöitä. Itse koen nuo maniajaksot kehon minulle järkkääminä "velat pois korkojen kera" ilmiönä, koska olen katkera jokaisesta depressiolle menetetystä päivästä. Elän sit siis 2-4 päivää turbovaihteella. Jonka jälkeen taas sit uuvun ja vetäydyn varjoon(2 suuntainen mielialahäiriö on testattu, ei pitäisi olla)
*tähän aikaan vuodesta pimeydestä ja kylmyydestä kärsiminen todella pahasti. Iso osa päivittäisestä ajasta menee olosuhteiden torjuntaan.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-07 10:30:06 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47636
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Varmaan tai ehkä noin on, mutta tuo ei kyllä vastaa yhtään kirjoituksiasi täällä karppilassa, jossa niitä tunnottomiakin on riittänyt...

Catharsikselle: erfis taitaa olla niitä vanhimpia karppilan karnivooreja (jos ja kun karnivooriksi lasketaan nykyisin jenkkilän tapaan kaikki joiden ruoasta yli 80% on eläinperäistä, ja joilla ei ole missään pakkorehuja). Se Donaldson, jota sinä kokeilit aidosti ja kunnolla, on eri juttu... ja hänkin sallii normaalipainoisille pari kasvikunnan tuotetta; ja joissakin tautitapauksissa (kuten vaikka meikän allergiat) muutakin :)

Erfis: otan osaa kun en voi suoraan auttaakaan. Jos johonkin lähtisin, niin yksinkertaistamaan. Joka päivä jotain samaa ja sellaista josta pidät ja jota kroppasi kestää. Mutta... aika pitkään olet tainnut niin tehdäkin?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-07 20:04:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
[quote="els"]^^ Varmaan tai ehkä noin on, mutta tuo ei kyllä vastaa yhtään kirjoituksiasi täällä karppilassa, jossa niitä tunnottomiakin on riittänyt..[quote]

En varmaan ole vallan montaa viestiä kirjoittanut karppilaan sen jälkeen kun mt-ongelmat jyräs päälle 2016 loppuvuodesta täysimääräisenä

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-07 20:57:50 
Paikalla
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18452
Paikkakunta: Jämtland
Hengitystekniikat, varsinkin ylihengittämisen vältteleminen. Buteyko menetelmä. Auttavat myös astmaan. Mutta ei siis suoraan karppausta, tosin keuhkot tarvitsevat kunnollista eläinrasvaa nekin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-07 21:11:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Sellainen sivuhuomautus tässä että mulla ei siis ole paniikkihäiriötä eikä muutakaan psyykkistä pulmaa :) En halua täällä yleisesti näkyvässä osiossa nimetä kenen puolesta kyselen.

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-08 06:59:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Ketogenic diet as a metabolic therapy for mood disorders: Evidence anddevelopments
https://www.docdroid.net/0LRAWk4/588002.pdf

Kandee ladata omalle koneelle jos kiinnosta, epävakaa linkki

ABSTRACT
Despite significant advances in pharmacological and non-pharmacological treatments, mood disorders remain asignificant source of mental capital loss, with high rates of treatment resistance, requiring a coordinated effort ininvestigation and development of efficient, tolerable and accessible novel interventions.

Ketogenic diet (KD) is alow-carb diet that substantially changes the energetic matrix of the body including the brain. It has been established as an effective anticonvulsant treatment, and more recently, the role of KD for mental disorders hasbeen explored.

Ketogenic diet has profound effects in multiple targets implicated in the pathophysiology of mooddisorders, including but not limited to, glutamate/GABA transmission, monoamine levels, mitochondrial func-tion and biogenesis, neurotrophism, oxidative stress, insulin dysfunction and inflammation.

Preclinical studies, case reports and case series have demonstrated antidepressant and mood stabilizing effects of KD, however, to date, no clinical trials for depression or bipolar disorder have been conducted.

Because of its potential pleiotropicbenefits, KD should be considered as a promising intervention in research in mood disorder therapeutics,especially in treatment resistant presentations

Liitteet:
rrrrrr.jpg
rrrrrr.jpg [ 39.46 KiB | Katsottu 9525 kertaa ]

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-08 11:13:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-08-19 11:42:22
Viestit: 686
Kysyvä löytää!

Mielenkiintoinen tutkimusartikkeli, joka on syntynyt monien huippututkijoiden yhteistyönä huippuyksiköistä.

Kantava ajatus on ketogeenisen ruokavalion ketonituotanto ja mitokondrioiden elpyminen, jonka seurauksena mm GABA (gamma-amino-butyric-acid, yksi voihapon metaboliitti) lisääntyy hermoimpulsseja filtroivana (seulovana) toimintona. Siis kaikki häsläävä häly ei pääse häiritsemään tajuntaa. Tätä opittiin lääkitsemään jo seitsemän vuosikymmentä sitten kehittämällä diatsepami-molekyyli (Hoffman-La Roche, Sveitsi). Onpa sitten ”pameista” tullutkin varsin koukuttava ja haluttu lääke.
Kaavion mielekiintoinen lokero on myös glutamaatin (eräs aminohappojohdannainen) väheneminen aineenvaihdunnasta.
Mielenkiintoinen sikäli, että liittyy myös syöpäsolun metaboliaan. Syöpäsolu pystyy ottamaan energiansa fermentoimalla (käymisreaktio) glukoosin maitohapoksi (Warburgin mukaan) JA glutamiinihaposta mitokondrioiden virhetoimintona revittävä energia (tuoreempia havaintoja). Syöpien valtateoria pohjautuu edelleenkin mutaatioihin.

No, joka härjillä kyntää... Nämä tutkijat keskittyvät luonnolliseen (terveeseen) metaboliaan mielialan hoidossa. Hatunnoston arvoista ”vapaamielisyyttä” ja tieteessä uutta avaavaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-08 23:30:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
Mielenkiintoistahan tuo on.
Mutta "häsläävä häly" ei suinkaan aina ole se mikä rauhattomuutta tai levottomuutta aiheuttaa.
Kyllä itsellä on enempi kokemusta siitä kun ihan oma pää käy kierroksilla. Hiljaisuudessa, ajassa jolloin on aikaa omille ajatuksille.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-09 10:11:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-08-19 11:42:22
Viestit: 686
S.o. hermoimpulssit ”menevät perille asti” ilman rajoittavien neuroniyhteyksien suodatusta. ”Häsläävä häly” on vain kalpea viittaus siihen, miten suuren kuormituksen alla keskushermosto on ja ”ylivirittyy”.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-31 10:50:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 09:50:14
Viestit: 484
Olen Erfiksen kanssa samaa mieltä. En enää jaksa uskoa mielenterveysongelmiin ilman fyysistä aiheuttajaa, ellei taustalla ole jotain hyvin traumaattista. Joskus mt-ongelmat voi aiheuttaa yksittäinen ruoka-aine. Esimerkiksi keliakia on liitetty masennukseen ja gluteeni skitsofreniaan. Somaattinen terveyskin voi olla näennäistä. On hyvin tavallista, että kilpirauhaspotilaille määrätään masennuslääkkeitä, koska terveydenhuollossa ei yleensä oteta riittävän kattavia kokeita. Tätä voi jatkua vuosikymmeniä. Kilpirauhaspotilaiden tarinat ovat todella surullista luettavaa.

Sen kuitenkin myönnän, että pitkään jatkuneet ja nuoresta alkaneet mielenterveysongelmat varmasti muuttavat aivoja riippumatta niiden alkuperästä. Täydellinen parantuminen on luultavasti sitä vaikeampaa, mitä kauemmin oireilut ovat päässeet jatkumaan. Eivätkä kaikki selkeästi ruokavaliosta aiheutuneet ongelmatkaan varmasti ole enää yksilön myöhemmin korjattavissa. Jos vaikkapa äidin raskaudenaikainen jodinpuutos on aiheuttanut ADHD:n, niin sille on tuskin mitään tehtävissä enää myöhemmin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-01-07 17:05:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Erfis kirjoitti:
Mut sit nuoret. Niin paljon ahdistusta ja masennusta ja paniikkihäiriötä. Ja ärtyvää suolta ja ties mitä. Täysin suhteeton määrä entisiin polviin verrattuna, toki syytä herkemmässä diagnosoinnissakin ja koulupsykologeissa, jotka vasara kädessä näkevät pelkkiä nauloja. Mut silti. Mitä nuoret syö? Vaippaiästä asti pelkästään siemenrasvoja, isoja hiilarikuormia jne.

Nuoret tykittää myös suolistoaan kännykällä lähes 12/24. Älypuhelimet on suunniteltu lähtökohtaisesti puhumiseen eli säteilyn päävirta poistuu puhelimen alaosasta kohdistuen suoraan suolistobakteereihin silloin kun kännyä käytetään netissä surffaamiseen. Nuoriso on lisäksi altistunut jo sikiönä aiempaa voimakkaammalle tukiasemasäteilylle.

Kännysäteily aiheuttaa tutkimusten mukaan unettomuutta ja muistihäiriöitä, niin miksei myös mielenterveysongelmia.

P.S.
Tunteeko joku jonkun, joka on onnistunut normalisoimaan hengitystahtinsa (pysyvästi) Buteyko-menetelmän avulla? Minulla se ei onnistunut ja fysioterapeutti sanoi, että se on kuulema tavallista, ettei menetelmä toimi. Onneksi hengitykseni hidastui normaaliksi joka kerta kun menin maalle. Nyt se on ihan superhidas, koska muutin lopulta pysyvästi maalle. :D (Jossa ei siis ole tukiasemasäteilyä juuri nimeksikään.)

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-01-08 18:09:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
Tuo maaseutu-yhteys kuulostaa tutulta. Mä olen viimeksi hengittänyt (säännöllisesti) rauhallisesti asuessani maalla.
Itse kyllä mieltänyt sen aina elämänrytmi/silmien visuaalisesti välittämän vaikutuksen aiheuttamaksi, en tukiasemaperäiseksi.
Kun asuin ihan Kaupunkikaupungissa niin huomasin häiriintyväni hirveästi liikennevalojen väreistä ja varsinkin äänistä.
Myös niin "tyhmä" asia kuin kaupunkilaisuuteen kuuluva "pinnallinen kohteliaisuus" (jossa toista ei kuitenkaan todella tunneta) aiheutti ahdistusta yliherkässä minuudessani.
Mieluummin otan sen maaseudun "tunkeilevan" tunsinmuutenäitisijamuistankunsynnyit-turvallisuuden kuin pinnallisesti toimivan tapakulttuurin.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-01-08 21:41:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Minä ajattelin aina, että oireeni johtuvat melusta. (Ennen kuin kuulin tukiasemasäteilystä.)
Mutta kerran sain aivan järkyttävät oireet juuri samassa paikassa, missä olin ollut aina ennen parhaimmillani. Eikä siellä ollut silloinkaan mitään melua, mutta sinne oli pelmahtanut iso liuta sukulaisia, joilla oli todennäköisesti älykännyjen GPS- eli sijaintitoiminto päällä. (Näin olettaisin, mutta varmaksi en asiaa tiedä, koska en osannut silloin vielä kysyä asiasta.) GPS lähettää siis jatkuvalla syötöllä suuria piikkejä ympäristöön silloin kun ollaan heikossa kentässä.

Luulen tosin, että myös taukoamattomalla taustamelulla on itsenäinen hermostoani kiihdyttävä vaikutus. Koska täysin hiljainen asuinympäristö on ollut minulle tärkeää ihan lapsesta alkaen.

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-01-08 21:52:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
Minä olen kyllä taustamelulle kanssa todella herkkä.
Luonnon äänet taas suorastaan parantaa.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)