karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 11:06:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 207 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 11
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mikan pikasuklaa
ViestiLähetetty: 2012-10-23 15:31:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-23 10:45:24
Viestit: 51
Appelsiiniöljyä ja vaniljasteviaa mukaan, nam nam!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikan pikasuklaa
ViestiLähetetty: 2013-07-05 19:44:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-02-18 16:38:57
Viestit: 76
Paikkakunta: Nokia
Kokeilin itse tänään muokata alkuperäistä Mikan pikasuklaa ohjetta :

4-5tl fazerin silmäkaakaota
0.5tl mariannerakeita
alle 0.5 tl canredelia tai tavis sokeria
n. 0.5dl kuohukermaa


- Laita kaakaojauhe sekä sokerit ja marinnerakeet kupin pohjalle
- Lisää kylmä kerma kuppiin
- Vatkaa ja veivaa haarukalla n. vajaa minuutti ja minttusuklaa on valmis nautittavaksi joko pelkästään tai esim marjojen kera.. :)

_________________
Kampanjasivuni
Muutoksen kevät

Kuva
Aloituspaino: 89 kg (BMI 34) Tavoitepaino 60 kg (BMI 23.1) Paino nyt: 53,1 kg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikan pikasuklaa
ViestiLähetetty: 2013-07-06 15:16:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-07-04 16:05:12
Viestit: 47
Minä "pieni" suklaahiiri tutustuin tähän pikasuklaaseen juuri hetki sitten ja olipas hyvää ja vei kyllä makean nälän mennessään. Multa löytyy kaapista ihan aitoa kaakaovoita (joka on siis huoneenlämmössä valkoaa ja kiinteätä, sulatettuna kirkasta), jota oon ajatellut jotenkin käyttää karppisuklaan tekemiseen. Ehkä täytyy joku päivä kokeilla, että saiskos sit vähän jämerämpää suklaata, kun laittais vaan himpun kermaa ja enemmän kaakaovoita ja sitten tietty kaakaojauhetta. Makeutusta tarvii mun suu vielä aika paljon enemmän, mutta sehän on vaan mun ongelma :D Jos suklaa on liian kitkerää, niin ei tuu syötyä. 70% suklaa on maksimissaan, mitä voi suussaan pitää yökkimättä.

Laitoin 11g van houtenia (ei nyt ollut tällä kertaa sitä fazerin versioo), 0,5 dl kuohukermaa ja noin 3-4 tl hermesetasta ja hyvin uppos. Ja eikä tosissaan tee mieli enempää, tosi hyvä satsi. Tähän pyrinkin, että kohtuu kaikessa. Kiitos hyvästä reseptistä.

ps. onkohan van houtenin ja fazerin kaakaon painoissa eroa, kun 6tl van houtenia painoi tuon 11 g, enkä sitten uskaltanut laittaa enempää, kun en tosissaan liian kitkerästä suklaasta tykkää...

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikan pikasuklaa
ViestiLähetetty: 2015-10-04 08:08:38 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Liittynyt: 2010-12-06 19:51:50
Viestit: 3339
Maustettua proteiinijauhetta (tällä kertaa vanilja) ja kaakaota toimii myös. Hyvää oli.

_________________
04/10 113,5kg
Ensimmäisestä tilauksesta iHerbistä -5$ koodilla KIV264
"Kaikkea kivaa kohtuudella."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikan pikasuklaa
ViestiLähetetty: 2015-10-05 13:23:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2014-11-05 14:49:31
Viestit: 571
Olen "aina" tehnyt kaakaotöhnää suklaanhimoon jo ennen kuin koko Karppilasta ja Mikan pikasuklaasta olin kuullutkaan. Variaatioita on paljon, yhteistä niille on oikeastaan vain kaakaojauhe (oikea kaakaojauhe, ei juomajauhe!).
- nesteenä kermaa, kahvia, maitoa tai näiden seosta (olen kokeillut myös vettä ja teetä, ei oikein toiminut :lol: )
- makeutuksena hunajaa, sokeria tai carob-jauhetta (itse en tykkää käyttää makeutusaineita. Pieni määrä sokeria ei tässä haittaa, koska sitä tarvitsee niin vähän. Etenkin nyt karppiin totuttua.)
- "makusuklaata" tehdäkseni olen sekoittanut sekaan kookoshiutaleita, siemeniä, kaurahiutaleita tai kookosöljyä.

Yleisintä on nykyään silkka kaakao+kahvi+hunaja, tankeana mutta lusikoitavana.

Suosittelen kokeilemaan etenkin kahvia ja kookosöljyä!

Olen myös tehnyt palasuklaata: paahdettuja auringonkukansiemeniä, kaakaojauhetta, kookosöljyä ja hunajaa. Jähmetetään kylmässä. Maistuu vähän riisisuklaalle! En ole mitannut määriä, mutta kookosöljyä ja siemeniä enemmän kuin kaakaota, ja makeutuksen varmaan jokainen säätää itselleen sopivaksi. Kätevintä on ensin paahtaa siemenet kuivalla pannulla ja kun lämpimiin siemeniin sekoittaa muut aineet, ne sulavat ja sekoittuvat siinä samalla kauniisti.

_________________


Ken uskovi toteen, ken unelmaan,
sama se, kun täysin sa uskot vaan,
sun uskos se juuri on totuutes -
usko poikani unehes!



Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikan pikasuklaa
ViestiLähetetty: 2020-05-18 10:56:02 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-08 13:31:14
Viestit: 7401
Paikkakunta: Venäjältä vähäsen vasempaan.
Siis tänne...

Hiukan mukaillen tuli väännettyä tämmöstä:

Kippoon:
3 kukkura-tl silimäkaakaota
3 tl makeuttamatonta maapähkinätahnaa (Lidlistä ainaskin löytyy, muistaakseni ässästäkin)
2 tl kookosöljyä
Loraus kookosmaitoa
Loraus kuohukermaa
Pieni rutistus juoksevaa hunajata

Lyhyt mikrotus, että ainekset notkistuu. Sekoittelu tasaiseksi massaksi, levitys leivinpaprulle jä jähtymään. Käytin pakkasessa, että saan napostella noppeempaa...

Ei läheskään napostelukelvotonta, njammm! Seuraavaan settiin voisi kokeilla murskattuja merisuolarakeita, pähkinärouhetta tms.

_________________
- pikkuiii... "Hui hai"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikan pikasuklaa
ViestiLähetetty: 2020-05-21 15:39:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-11-18 15:11:06
Viestit: 72
Onko kukaan koittanut tehdä valkoista suklaata? Tykkään itse siitä kovasti. Mitä jos ostaisi vaan kaakaovoita ja sekoittaisi siihen hiukan kermaa ja vaniljasokeria?

_________________
Everything you have ever been told is wrong.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 207 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)