karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:06:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1572 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 155 56 57 58 5979 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2020-04-11 16:19:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Ari kirjoitti:
Ari kirjoitti:
mutta tämä ei ooo mitään lihapaleoatkinson tyyliä. Nyt siis runsailla rasvoilla yli 80% ja niukahko proteiini ja niukka hh tyyli.
tänään 8.4.2020 aamupaino 76,2 kg eli samoissa mennään kun 2kk sitten. mutta tällä tyylillä heti nesteitä pois kahdessa päivässä -1kg
mutta katotaan miten tässä käy :shock:

Huomenta
pientä väliaikatietoa.
6.4.2020 paino oli 77.2 kg
10.4.2020 75,8 kg eli 4 vrk:ta runsailla rasvoilla ja nesteitä pois -1,4 kg
+ ruokahalut ovat ainakin pienentyneet #-o
+ keho käy kuumana verisuonet pullottaa käsissä
+ hyvä tasainen mieliala

no niin 11.4.2020 eli 5 vrk alhaisilla hh koht prot ja 80% rasvoilla, paino 75,6 kg eli -1,6kg
olo ihan ok. MUTTA verenpaineet nousseet hirvittävästi, niin että lääkitystä nostettu 100% ed. päivinä, eli kahta vp lääkettä valmistajan maksimiin ja silti paineet ovat korkeammat kuin alussa.
Joten tämän olen huomannut niin moneen kertaan ](*,) että alhaiset hh nostaa varmaan mm. kortisolia, ja sitä kautta verenpaine nousee.
niinpä tämä testi loppuu tähän. [-X
eli nostan hh noin 80...120 g vrk:ssa jolla verenpaineet laskee mallikkaasti alas.
niinpä otin kerralla 30g hh ja paineet laski kahdessa tunnissa reippaasti.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Pegan diet tyyli
ViestiLähetetty: 2020-04-11 18:01:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Ari kirjoitti:
Huomenta
siinä se taas viikko meni Pegan Diet tyylillä, nyt 10 viikkoa takana
tänään 72,4 kg pit.kal pitk.hih.paita eli -0,6 kg
eli yht -7,6 kg pegan diet tyylillä
ja huom hyvillä mielin hyvä olon kanssa.
mitä erikoista ei mitään ruuan himoa tai mielitekoja tai paniikkia ruuasta.
viime viikon tyyli noin esim.
2...5 keltuaista, pikkusen lihaa tai kalaa, keit. porkkanoita + herneitä voilla, useita eri hedelmiä joka päivä, macadamia pähkinöitä, erilaisia marjoja.
vettä, kahvia, karpalo-, mustikka- ja/tai granaattimehua, suklaatakin liki joka päivä.
viljaton, öljytön, maidoton ja verenpaine lääkkeetön olen.
Jatkuu...

niin noin mentiin vähän yli vuosi sitten ja olin lääkkeetön.
Pegan tyylillä
https://drhyman.com/blog/2014/11/07/pegan-paleo-vegan/
https://www.mindbodygreen.com/articles/what-is-the-pegan-diet

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Pegan Diet tyyli
ViestiLähetetty: 2020-04-12 03:39:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Huomenta
12.4.2020 aamupaino 76,4 kg ep pit.hih.paita pitk.
vain 1/2 vrk:ta Pegan dieetillä tai sinnepäin tyylillä (hh enempi) ja
https://drhyman.com/blog/2014/11/07/pegan-paleo-vegan/
+ vp lääkitystä voin jo vähentää verrattuna ed. viikkoon
+ verenpaine laskee:
nyt aamu yläpaineet laskeneet -25 ja alapaineet -15 pykälää, useita mittauksia. :shock:
jep eli sopiva hh määrä laskee paineita, no tämä on huomattu niin moneen kertaan.
mutta eipä tässä muuta, eikä mitään uutta.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-04-12 14:21:05 
Poissa
Metsästäjä-keräilijä
Metsästäjä-keräilijä
Avatar

Liittynyt: 2017-11-15 02:25:45
Viestit: 4701
Paikkakunta: Metsässä korpikuusen kannon alla
:smt006 Meninpä sitte ja luin koko ketjun läpi. Propsit vaan että olet jaksanut puurtaa juoksuhaudassa tapellen näin pitkään. Huh hellettä sano jänis pakkasella. Monenmoista säätämistä. Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-04-13 06:39:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Jorma Eräjorma kirjoitti:
:smt006 Meninpä sitte ja luin koko ketjun läpi. Propsit vaan että olet jaksanut puurtaa juoksuhaudassa tapellen näin pitkään. Huh hellettä sano jänis pakkasella. Monenmoista säätämistä. Kuva

Huomenta
jep eli 2007 jouduin teholle pillit ulvoen töistä suoraan kun olin ollut pari vuotta VHH atkinsonilla, verenpaineet oli 240/140
joo joskus pitää aina koitella pään kovuutta ](*,)

alla lainauksia vuodelta 2013:
Ari kirjoitti:
Huomenta
viikon tätä kesti... (uskalsi kokeilla, vk ilman suklaata) [-o<
karppaus, VHH nosti verenpaineet taas pilviin #-o
verenpaineet nousi pilviin yläpaine nousi 45:llä ja alapaine 15:sta... joten verenpaine lääkkeet esiin ja äkkiä huh huh.
olin liki puolivuotta ilman vpl, mutta tämä vähähiilihydraattinen ei vaan sovi.
tämähän on jo ollut tiedossa muutaman vuoden, mutta aina vaan pitää koitella ](*,) pään kovuutta.

nyt taas se hyväksi havaittu hh määrä kehiin... eli hh lisää. (mm. fazerin sinistä ja banaania)

Ari kirjoitti:
Huomenta
olipas se VHH kokeilu taas rankka kokemus. [-X
nyt yläpaine on jo 70 alempi =D> kuin VHH:lla.
verenpaine laski vrk:ssa kun otin vpl + banaania + suklaata + hunajaa. :shock:
eilen illalla kävi verenpaineet jo liiankin alhaalla kun molemmat lukemat meni alle sadan.

Ari kirjoitti:
jatketaan samaan malliin: öljytön, viljaton, maidoton, lääkkeetön, kovasti vältellen E-lisäaineita, ei vihanneksia ja vähäkuituisella.
vointi mitä parhain siis todella hyvä, ei ole ollut näin hyvää vointia milloinkaan VHH:lla eikä edes matala insuliini-indeksin ruuilla.
verenpaine laskee mallikkaasti. eikä minkäänlaisia "suoliongelmia". eikä mitään outoja "atkinson olotiloja".
painonpudotusvauhti lyö kaikki entiset dieetit, myös atkinsonin.
hh tulee aina yli 100 g/vrk:ssa, joskus jopa 200 g. pientä "kalori syklistystä" vk eri päivillä.

pääruuat: voita, kananmunan keltuaista (myös kokonaista kananmunaa), lohta (savulohi tai kylmäsavulohi), seitä, naudanlihaa uunissa, broileria, kypsää banaania, fazerin sinistä

yleensä aamupala: 5...7 g voita + 2 tai 3 kananmunan keltuaista jod. mineraalisuolaa + 1/2 banaania + 1 pala suklaata.
kuten tänäkin aamuna (3 keltuaista), koko aamupala makrot, 255 kcal = 11p 17%, 14 hh 22%, 17 rasvaa 61%.
tai pikkusen kalaa + 1/2 banaania + 1 pala suklaata.

Ari kirjoitti:
1. pääjuttu on että ne proteiinit pysyy samalla tasolla eli 40...60 g vrk:ssa, oli kaloreita enempi tai vähempi.
2. hh on tarkoitus pitää aina yli 100 näin minun hormonit eivät nosta sitä verensokeria ja stressitaso ei nouse ja näin verenpaine pysyy alhaalla (joka on se minulle tärkein asia laihdutuksen ohessa). tämä on se tärkein juttu jolla verenpaineet sain kuriin.
hh ovat 100...200 g, keskiarvot pyörii 160 g vrk:ssa (päälähde on banaani ja suklaa)
rasvaa sitten loput niin että kalorit nousee haluamaani.

ja nyt, ai miten on taas hyvä ja iloinen mieliala, kun aivot ja keho saa sopivasti hh mukavista lähteistä.

ja huomaa lainaus yllä, kun olin ottanut enempi hh yläpaineet oli laskenut alle sadan :shock:

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Karboosi eli Carbosis
ViestiLähetetty: 2020-05-19 07:20:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Huomenta
Karboosia kokeiluun :lol:
18.5.2020 alkoi eilen painosta 78,6 kg ep pit.hih.paita pitk.
taidan olla väärällä foorumilla #-o

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karboosi eli Carbosis
ViestiLähetetty: 2020-05-23 05:06:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Ari kirjoitti:
Huomenta
Karboosia kokeiluun :lol:
18.5.2020 alkoi eilen painosta 78,6 kg ep pit.hih.paita pitk.
taidan olla väärällä foorumilla #-o

Huomenta
reilu kilo pois.
hyvin ainakin nesteet lähtee runsailla hiilareilla :shock: ja niukoilla rasvoilla.
Kuva
kuva lähdelinkki Denise Minger
https://deniseminger.com/2015/10/06/in-defense-of-low-fat-a-call-for-some-evolution-of-thought-part-1/
mutta katotaan, verenpaineet laskee ainakin mallikkaasti, Todella hyvällä mielialalla ja mitä ihmettä hölkkä alkaa kulkemaan vanhalla ukolla paljon helpommin kuin niukoilla hiilareilla.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-05-23 08:10:32 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Näitkö koskaan peterin kommentteja Mingerin teoriaan?
Hyvä silti jos toimii. Ja varmaan vielä parempi jos joku toimisi vihdoin myös pitkällä tähtäimellä : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karboosi eli Carbosis
ViestiLähetetty: 2020-05-24 02:49:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
els kirjoitti:
Näitkö koskaan peterin kommentteja Mingerin teoriaan?
Hyvä silti jos toimii. Ja varmaan vielä parempi jos joku toimisi vihdoin myös pitkällä tähtäimellä : )

Huomenta els
kyllä näin molemmat ja luvin. alla mm. lainaus Peterin sivulta.
Lainaa:
Results were statistically significant all over the place and suggest that the sucrose diet is decidedly good for metabolic health and gives a slim phenotype on ad lib consumption. Just so long as fat calories are very, very low. This looks very much like what Denise Minger described as carbosis, based in part around Walter Kempner's very effective, very unpleasant, ultra low fat, high sucrose medical diet. The Rice Diet is very real.

Lainaa:
I particularly enjoyed that exactly 7.7% of calories came from fat in each diet, this could almost be deliberate. If you combine what is almost certainly a very effective spontaneous weight loss diet with a 30% calorie restriction I suspect you might be on to a winner when comparing it against a reduced carbohydrate diet

joo aineenvaihdunta käy kuumana eli temp. kainalosta isompi, kädet ja jalat on kuumana. käsissä verisuonet pullottaa.
https://high-fat-nutrition.blogspot.com/2018/12/a-post-not-about-walter-kempner.html
https://high-fat-nutrition.blogspot.com/2015/10/protons-and-ultra-low-fat-once-more.html
kyllä hyvin toimii, nyt aamu verenpaineet 114/83 pulssi 48, kun 6 vrk:ta sitten aamupaineet 141/97 pl55. (sama 1/2 tbl vpl)
pitkän tähtäimen toiminta tavoite on että ei tarvii ottaa vpl = verenpainelääkettä, eli olla lääkkeetön.
tällä menolla ei mene montaa vrk:ta.
jatketaan hyvällä iloisella ja rauhallisella mielialalla.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-05-24 09:18:30 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ok, hyvät jatkot sinne.

Meillä on sen verran paljon diabetestä kummallakin sukuhaaralla, ettei karboosi kävisi muutenkaan.
Onneksi runsasrasvaisella olemme edelleen lääkkeettömiä eikä elopainossakaan ole valittamista, mutta kukin tavallaan :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karboosi eli Carbosis
ViestiLähetetty: 2020-05-25 04:11:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Ari kirjoitti:
Huomenta
Karboosia kokeiluun :lol:
18.5.2020 alkoi painosta 78,6 kg ep pit.hih.paita pitk.
taidan olla väärällä foorumilla #-o

Huomenta
No niin.
1. niukka rasvainen vk. takana. 77,0 kg eli painoa pois -1,6 kg ep pit.hih.paita pit.k.
koska ruokailutyyli oli erillainen, mittasin kaikki vk. ruuat, eli kaikki meni puntarin ja kalorilaskurin kautta.
koko viikon keskiarvo makrot vrk:ssa: 1352 kcal, 43p, 241hh, 20 rasvaa
tarkkailtu kirjattu / mitatut arvot: paino, verenpaine, pulssi, kainalolämpötila, uloste, käsien ja jalkojen lämpötila, mieliala, ihontila, unen määrä / laatu.
koko vk. menu ruuat oli: keitettyä valkoista riisiä (ei mitään mausteita), ananasta omassamehussa, sokeria, glukoosia, omenamehua, granaattimehua, banaania, kylmäsavulohta, lohta uunissa, tuorekurkkua, maustekurkkua (suola kurkku siivuja), pikkusen myös, rintafilettä, tonnikalaa, ahventa, kahvia sokerilla, oboy kaakaota sokerilla,
ei siis: leipää, perunaa, pastaa, öljyä, viljaa, maitoa, juustoa, jogurttia, lihaa, munia, voita, vihanneksia, makkaraa, pähkinöitä, eikä lisättyä rasvaa.
Ruuan määrää en rajoittanut millään tavalla, hh tyrehdytti ruokahalut mallikkaasti. eli ruuat oli pelkkää hh, "rasvattomia" ja pikku annoksia kalaa.
rasvalähde: rasvat oli ainoastaan kalan omaa rasvaa.
ruokaa 6...8x vrk:ssa eli pieniä annoksia. esim. lasillinen omenamehua tai pikku lautanen = 100g keit. riisiä muutamalla tuorekurkku ja suolakurkku siivulla.
liikunta oli kävelyä, joka päivälle keskiarvo noin 1h .
ainut lisäravinne: pikku jodi lisä.

jep eli korkeat verenpaineet romahti alas, kehonlämpötilat nousi ylös, jatkuva yleinen hyvä iloinen onnellinen mieliala päällä jatkuvasti, heti aamusta alkaen. kädet kuumana aamusta alkaen. uni sikeä.

no nyt tästä eteenpäin en laske tai punnitse ruokia / kaloreita, ainoastaan katson että rasvat pysyy alle 20g vrk:ssa.
vois pitää jopa kalattoman päivänkin, mutta jatketaan, koska päätavoite verenpaine ja puntari näyttää oikeaa suuntaa hyvän mielialan kanssa.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-05-26 18:06:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Huomenta
Lainaa:
The rice diet may actually drop blood pressures too low; so, we have to add back other foods to bring the pressures back up to normal.

lähde https://nutritionfacts.org/2016/08/16/introducing-the-kempner-rice-diet/
tänään aamulla verenpaineet laski jo riskirajoille, jouduin lopettamaan kokonaan verenpaine lääkkeiden syönnin.
silti paineet oli äsken vain 112/83 pulssi 55 =D>
vp lääkkeethän vaikuttaa vielä muutaman päivän (vaikka ei söisikään), mutta seurataan tilannetta.

eli hyvin toimii Karboosi "rasvaton" "riisi dieetti", tämä kun ei oo mikään vähärasvainen, vaan liki rasvaton.
tänään keitettyä valkoista riisiä, granaattiomenamehua, kahvia sokerilla, omenamehua, banaania, ananasta omassamehussa, muutama naudanlihapulla, tuorekurkkua, suolakurkkua, oboy kaakaota sokerilla.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-01 03:29:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Huomenta
nyt ollaan topic aiheessa.
18.5.2020 alkoi Karboosi painosta 78,6 kg ep pit.hih.paita pitk.
1. niukkarasvainen vk. takana. 77,0 kg painoa pois -1,6 kg ep pit.hih.paita pit.k.
2. niukkarasvainen vk. takana. 76,4 kg painoa pois -0,6 kg pj pit.hih.paita pit.k. yht -2,2 kg
1. vk jälkeen verenpaineet romahti alas =D>
viikon verran olen ollut ilman verenpainelääkkeitä hyvillä mielin hyvän olon kanssa.
ilman mitään ruoka kcal rajoitusta. riisiä, lohta, hedelmiä hedelmämehuja ym. sokeria joka päivä.
verenpaineet ovat alhaalla, myös aamupulssi on laskenut nytkin sydän lyö vain 48xmin
2 isoa mukia aamukahvia jossa 1 tl oboy kaakaota + 1tl sokeria
paino vain näköjään putoaa vaikka en edes yritä rajoittaa ruokaa tai kaloreita, mutta tärkein mulle on tuo verenpaineen lasku jonka tämä tyylli saa aikaan.
Olen nyt siis lääkkeetön =D>
Katsotaan ja jatketaan

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-08 07:28:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Huomenta
18.5.2020 alkoi Karboosi painosta 78,6 kg ep pit.hih.paita pitk.
1. niukkarasvainen vk. takana. 77,0 kg painoa pois -1,6 kg ep pit.hih.paita pit.k.
2. niukkarasvainen vk. takana. 76,4 kg painoa pois -0,6 kg pj pit.hih.paita pit.k. yht -2,2 kg
3. niukkarasvainen vk. takana. 76,2 kg painoa pois -0,2 kg pj pit.hih.paita pit.k. yht -2,4 kg
eli sama paino kun kalsarit pitkätpaidat pois = 75,8 kg t-paita päällä
1. vk jälkeen verenpaineet romahti alas =D>
hh. olen yrittänyt tankata. verenpaineet hyvällä mallilla, joka on se pääasia.
rasvaa ei tee mieli yhtään, mutta liha on mulle vaikea paikka, sitä kun söisi vaikka ei olisi nälkä.
joo mutta eipä tässä kummempaa.
laittelen tänne jos on jotain laittamista.
https://www.drmcdougall.com/2013/12/31/walter-kempner-md-founder-of-the-rice-diet/
jatketaan innokkaasti hyvillä mielin hyvän olon kanssa...

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-17 06:52:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Ari kirjoitti:
Huomenta
18.5.2020 alkoi Karboosi painosta 78,6 kg ep pit.hih.paita pitk.
1. vk jälkeen verenpaineet romahti alas =D>
hh. olen yrittänyt tankata. verenpaineet hyvällä mallilla, joka on se pääasia.
jatketaan innokkaasti hyvillä mielin hyvän olon kanssa...

Huomenta
eli 3kk tiukka karpoosi testi on takana (paljon hh ja vähärasvainen).
aamupaino 78,4 kg eli ihan sama kuin aloittaessa.
alun painon pudotus oli nesteitä.
mutta verenpaineet pysyy alhaalla kun hh on sopivasti ja kuin vain ja jos proteiinit eli lihan määrä pysyy kohtuudessa (eli proteiinit 40-50g vrk:ssa)
eli oli jopa lihattomia päiviä, mutta kalaa kyllä oli.

mutta löyty mukava keltuais tutkimus.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1386675/

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-17 07:09:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-12-02 16:19:49
Viestit: 1378
Minulla oli isoja vaikeuksia vähärasvaisella dieetillä juuri kehonlämmön kanssa, olin jatkuvasti ihan jäässä. Mutta toisaalta - Japanin matkalla söin varsin japanilaisittain: valkoista riisiä, pikkelöityjä kasviksia, kalaa ja muita mereneläviä, nattoa (josta tykkäsin :shock: ) pikkuruisia annoksia makeutettua japanilaista munakasta, runsasliemisiä nuudelikeittoja, vähän lihaa - voin mainiosti ja paino putosi. Sushi oli tietysti herkkua jo ennestään, mutta rakastuin japanilaiseen aamiaiseen, pikkukipollisia kaikkea edellä mainittua.

Pidän täysin mahdollisena, että hyvinvointia löytyy tuostakin päästä - ja se sopii joillekin paremmin kuin tämä rasvainen pää. Ja ehdottomasti sitä mieltä, että tuolla puolivälissä seikkaillessa ruokahalun ja energian kokonaismäärän hallinta on kaikkein hankalinta - ja se lienee myös metabolisesti vähän kinkkinen paikka.

_________________
Pajunköysi on epäterveellinen ja epäeettinen ruoka-aine.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-17 07:57:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
aivan lääkkeettömäksi pääsin tämän karpoosin aikana, jo heti alussa, jos vain...
se on niin kuin olen sanonut, se tärkein asia tämä verenpaine. joka mulla säätyy mitä syön. kuten muistat.
ja se on asia jota olen hakenut, on olla lääkkeetön ja lisäravinteeton, jota olen jos vain..
Ari kirjoitti:
Huomenta
jep eli 2007 jouduin teholle pillit ulvoen töistä suoraan kun olin ollut pari vuotta VHH atkinsonilla, verenpaineet oli 240/140
joo joskus pitää aina koitella pään kovuutta ](*,)

ja alla karpoosilla 2020
Ari kirjoitti:
tänään aamulla verenpaineet laski jo riskirajoille, jouduin lopettamaan kokonaan verenpaine lääkkeiden syönnin.
silti paineet oli äsken vain 112/83 pulssi 55 =D>


joo olet oikeassa hallinnasta ja kyllä tiedän, mutta mulla 3kk testin aikana en rajoittanut ruuan määrää vain söin niin paljon kuin halusin jopa ähkyyn asti.
keho sääti mukavasti energian määrän sisäänottoa niin että paino pysyi samassa.
sai oikeastaan syödä yllin kyllin jopa runsaasti koska rasvaa oli niukasti.
mutta onko se karpoosi tyyli muuten hyvä juttu? on ihan toinen juttu.

tämä 3kk kokeilu kyllä mulle osoitti, että runsaat hh ei ole mulle verenpaineen nostaja vaan liika liha proteiini.
ja tämä on jo edeltä tiedossa että niukka hh nostaa hormoneita jotka nostaa verenpainetta.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-17 08:23:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Wi-uusi kirjoitti:
Minulla oli isoja vaikeuksia vähärasvaisella dieetillä juuri kehonlämmön kanssa, olin jatkuvasti ihan jäässä.

jäi sanomatta.
mulla toisinpäin eli keho käy kuumana ja energisenä, kun hh on sopivasti, verisuonet pullottaa käsissä ja jalkaterissä, kainalot helposti märkänä.
ja unen määrä ja laatu, todella hyvän mielialan kanssa huippuluokkaa. \:D/
vähillä hh tämä on ihan toisinpäin, etenkin kun proteiinia on enempi.
uni katoaa ja on pätkissä, mieli maassa, kylmäkallikka johon ei edes vaatetus auta. verenpaineet nousee.

pelkkän rasvan syönti ei sovi mulle myöskään tämän takia. jolla ilmenee osin samat ongelmat kuin edellä, mutta ei niin pahana.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-17 09:10:15 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Kokeesi näyttää sopivat 100 prosenttisesti Kwasniewskin 60-luvun hypoteeseihin : )
Hänen mukaansa loppupeleissä "turvallisia" energianlähteitä on kaksi: toinen on tyydytetty rasva ja toinen tärkkelysperäiset hiilarit.
Ensinmainitun muunnos on herran itsensä sapuska (noin 80% rasvaa ja siitä suurin osa tyydytettyä)
toisen taas Japani (ylen niukkarasvainen, mutta valkuaista sentään tuplat sinun määriisi verraten)

Toisilla on vara valita paljon monimuotoisemmasta paletista,
ja joillekin voi sopia vain nuo, tai vain toinen noista.
Sinä ja minä lienemme niitä, joille kroppa on tuonut enemmän rajoituksia, vaikka vaihtoehdot ovatkin tasan vastakkaiset.
Sinulla noin 80 % hiilareita ja 10 % rasvaa, ja minulla tasan päinvastoin, tai homma pissii sekä ihon että painon suhteen :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-07-17 10:27:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
els kirjoitti:
Kokeesi näyttää sopivat 100 prosenttisesti Kwasniewskin 60-luvun hypoteeseihin : )
Hänen mukaansa loppupeleissä "turvallisia" energianlähteitä on kaksi: toinen on tyydytetty rasva ja toinen tärkkelysperäiset hiilarit.

Toisilla on vara valita paljon monimuotoisemmasta paletista,

joo olihan mulla testissä aikoinaan "huuhaa dietti" jossa proteiinia oli 30-50g vrk:ssa, 120-150g hh ja loput keltuais rasvaa tarpeen mukaan.
tämäkin pelitti hyvin ja paineet pysyi kurissa tais painokin pudota helposti.
katos tarviin hh sen verran että sitä glukoosia ei proteiineista tarvii tehdä (eli hh sopivasti), koska ketoosi nostaa heti paineet, näin paineet pysyy kurissa kun ei hormonit nouse.
liika proteiini nostaa painetta aina.
rasvaa sitten tarpeen mukaan.

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1572 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 155 56 57 58 5979 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)