karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-09 00:26:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kauanko saa rasvapaastota?
ViestiLähetetty: 2004-11-03 16:16:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olen siis rasvapaastolla 2. päivää (ruokapäiväkirja siel toises osios) ja olo on oikein mukava, nytpä mietin et kuis kauan tätä saa/voi/uskaltaa jatkaa? Mittani ovat 158/66 :D , pudotettavaa ei oo paljoo, mut tällä tuntuu lähtevän. Kuis paljon uskallan pudottaa ennenkuin pyörryn/laihdutan lihakseni/sotken aineenvaihduntani/kuolen pois :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 16:37:48 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Kuule Santra,
minusta vähillä pudotettavilla ei rasvapaastolle pitäisi alkaa lainkaan. Se on juttu, joka saattaa auttaa jos on paljon liikaa (niinkuin 20 kiloa +++) ja jos mikään muu ei ole puoleen vuoteen toiminut...

Sillä rasvapaastolla ei lähde vain rasvaa vaan myös lihaksia. Ja se ei ole hyväksi oikein kenellekään. Muut karppaustavat pudottavat painoa ilman suuria terveysriskejä, mutta rasvapaastossa on olemassa oikeita vaaratekjöitä (lihaskato), ihan niinkuin yläkarppikituutuksessakin (lihaskato, kohonneet LDL-tasot, mahdollinen insuliiniresitanssin lisääntyminen).

Niin että ole ainakin tosi varovainen, äläkä tee tuota montaa päivää!
ter vels

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 16:50:42 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Yhdyn edelliseen puhujaan. .....Korjaan -- siis edellä sanottuun..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 16:57:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

On vaarallista alkaa soveltaa juttuja ihmedieettien tapaan. Rasvapaastolle ei pidä ryhtyä, ellei todella ole ongelmia päästä ketoosiin ja pudottaa painoaan. Näistä tällaisista kevyesti aloitetuista laihdutuskikoista voi päästä iltapäivälehtien lööppeihin (kun kuolema korjaa satoa).

Kuinkahan pitkäaikaisesta jumituksesta Santralla on kyse?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 17:26:37 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Ihan noin OT hivenen: Olen joskus katsonut muun muassa Fashion TV käveleviä vaateripustimia. Miten lie ovat aikaansaaneet, ehkäpä monillakin keinoilla. Jotkut jopa istuttamalla lapamadon ruuansulatukseensa tms keinoin...myös rasvapaastolla. Haluaisinpa tietää miten noille ihmisraunioille käy elämän jatko-osissa. Millainen heidän terveydentila on kymmene- kahdenkymmenen vuoden kuluttua jos silloin ovat elossa. Onkohan tuosta aiheesta olemassa nytkin jo jotain konkreettista tarinaa...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 17:59:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jaahas :shock:

Lähinnä rasvapaastoan siksi, että olen kuukauden ollut vähillä hiilareilla eikä oo tapahtunut painolle yhtään mitään, aattelin kokeilla tätä siis lähinnä laukaisemaan kilojen lähtöä. Nytpä on siis kilot alkaneet hiipiä alaspäin, liekö siis aika lopettaa ja alkaa induktiovaiheesta uudelleen.

Kiitos vastauksista, olen aina niin innokas kokeilemaan kaikkea uutta :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 18:15:39 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei Santra!

Minusta tuo sinun Avattaresi kuvaa tilannetta aika hyvin. Normaalipainoinen nainen katsoo peiliin ja näkee takamuksensa valtavana.... Ymmärrät varmaan mitä ajan takaa. Minusta sinulla ei ole syytä olla rasvapaastolla. Olet kuitenkin lähellä ihannepanon rajaa ( toki jokainen määrittelee itse oman ihannepainonsa, mutta jos nyt ajatellaan esim BMI: n mittapuulla) ja ihan varmasti painosi laskee normaalistikin karppaamalla, ehkä hitaasti, mutta laskee kuitenkin, ja silloin laihdutuksesi on ns. tervettä. Taidan nyt olla hiukan ilkeä, mutta väitän, että juuri sinunkaltaisesi ihmiset, joiden laihtumisen tarve, ei ole suhteessa käytettyihin keinoihin, aiheuttavat erilaisille dieeteille huonon maineen. Oletko perehtynyt esim Atkinsin kirjoihin? Jos olet, sinun pitäisi tietää, että rasvapaasto on äärimmäinen keino, ja se on tarkoitettu käytettäväksi silloin, kun mikään muu ei auta. Minun on vaikea uskoa, että sinun tilanteessasi mikään muu ei auttaisi. tiedät varmasti, että liian nopea painon pudotus ei ole hyväksi sinulle ja kun lakkaat rasvapaaston, painosi tod. näk. nousee, koska suhteessa painoosi, keino on ollut liian rankka. ja kuten sanottu, rasvapaastolla menetät myös lihasta. Älä siis tapa hyttystä kanuunalla, jookos?

Tarkoitukseni ei ole sanoa, että sinä, tai joku muu, joka on lähellä tavoite panoaan (mikä se muuten sinulla on?) , ei saisi laihduttaa, tai ei saisi pitää itsestään huolta. Huolehdi itsestäsi ja hemmottele toki itseäsi, ja pidä järki kädessä. Jätä äärimmäiset keinot sellaisille, jotka todella niitä tarvitsevat, heitäkin (meitäkin :P ) on.

-kizzi-[/u]

Uusi aloitus 1/2007

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 18:27:55 
Kizzi: Santran eilinen BMI oli 27. Eli lievän ylipainon puolella kuitenkin. Siksi en väittäisi, että hänen body imagensa olisi mitenkään vääristynyt, vaikkei hän olekaan mitenkään sairaalloisen ylipainoinen. Okei - tuskin noin ison perseen omaa oikeasti, kuin mitä tuossa avattaressa on..

Mutta rasvapaastosta olen itse sitä mieltä, että Santrana mielummin söisin paljon protskuja plus tietty rasvaa ja minimoisin hiilarit. Söisin pääasiassa protskuja ja rasvaa sopivasti, jotta nälkä lähtisi. Hiilareita todella vähän. Alle sen atkinsin 20 grammaa päivässä. Rasvapaastoa en minä uskaltaisi edes kokeilla, ihan siitä syystä, että pelkkä ajatuskin yököttää. En ole guru, mutta oletan, että rasvapaasto on heille, keiden paino on kolminumeroinen luku. Me muut kitkutettakoon hiilareiden rajoittamisella.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 18:33:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pappa kirjoitti:
Ihan noin OT hivenen: Olen joskus katsonut muun muassa Fashion TV käveleviä vaateripustimia. Miten lie ovat aikaansaaneet, ehkäpä monillakin keinoilla.

Amfetamiini? :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 18:46:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tai sellainen valkoinen nenän kautta vedettävä pulveri...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 18:51:25 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Muutama sana lisää aiheesta.

tuolla on topicin rasvapaasto alla suora lainaus Atkinsin tekstistä, josta osa kuuluu näin:

Let me make it clear that the Fat Fast is actually dangerous for anyone who is not
metabolically resistant. For people who lose weight fairly easily, the rate of weight loss is too
rapid to be safe.

Toinen lainaus Atkinsin uusin panonpudotusohjelma-kirjasta: "Mielestäni rasvapaastoa ei pidä käyttää koskaan viikkoa pidempään yhtäjaksoisesti."

ja " Ja vielä kerran muistutus, tämä ruokavalio on vain niille, joille rasvanpudotus (onkohan tuo sana kääntäjän virhe, vai tarkoittaako Atkins todella rasvan, eikä painonpudotusta) on äärimmäisen vaikeaa.
Kutsunkin tätä ruokavaliota rasvaisten rasvapaastoksi. Se ei ole niille, jotka haluaisivat vain laihtua nopeammin."

Nist: En toki sitä kirjaimellisesti tarkoittanutkaan. Juolahtipa vain mieleeni, että siksiko Santra kokeilee tuollaista äärimmäistä keinoa, koska näkee itsensä paljon lihavampana kuin on.

-kizzi-

Kuva

[/url]

Uusi aloitus 1/2007

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 19:45:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jopas oli mielenkiintoisia kommentteja, en todellakaan suuttunut enkä loukkaantunut, aihetta kommentteihin oli.

Rasvapaastoa kokeilin kai siksi, että luin kaikki em. jutut ja juuri silmääni pisti se, että tämä keino saattaisi auttaa kun paino jumii pahasti eikä mikään muu auta. En näe itseäni lihavampana kuin olenkaan, olen aika tyytyväinen mimmiin, joka peilistä katsoo, mutta valokuvista itseäni katsoessa järkytyn, enhän tuo voi olla minä! Jollain lailla näen peilistä itseni aika hoikkana (jota kai teidän mielestä olenkin :) ) mutta vaaka on täysin toista mieltä. Mielelläni myös laittaisin päälleni niitä pukimia, joita käytin ennen lapsia. Silloin pidin itseäni pulleana, mutta nyt katsellessani vanhoja kuvia ihmettelen ajatuksiani, minähän olin ihan hoikka...

Siis nyt olen lukemissa, joissa olen ollut poikani syntymän jälkeen v. 2001 ja nyt tyttäreni syntymän jälkeen myös. Kummallakin kerralla menin Paikkareihin, joissa olin ensin poikani jälkeen aloittamassa 69 kilolla, pudotin 62:een ja lihoin takaisin 67 kiloon. Se kilomäärä pysyi uuteen raskauteen asti ja nyt jälleen Paikkareissa pyörähtämisen jälkeen vaaka on samoissa luvuissa. Tuntuu, että tästä lukemasta en pääse millään alas, se on ja pysyy. Viimeiset viikot Paikkareissakin jumivat ja jumivat, joskus jopa paino nousi vaikka pisteitä laskinkin, mutta aina samoissa luvuissa pysyin. Olo on aina ollut inhottavan turvonnut ja väsynyt, ja halusinkin kokeilla vähiä hiilarimääriä ja tunsin sen sopivan minulle paremmin kuin hyvin. En kuitenkaan kulkenut täysin Atkinsin mukaan, en rajoittanut hiilareita aivan niin paljoa vaan määrä pyöri varmaan jossain 30-50 g paikkeilla. Luulin sen saavan painoni edes hissukseen hiipimään alemmas, mutta kun mitään ei kuukauteen tapahtunut, halusin vähän antaa kropalle viestiä et "kevennystä saisi tulla, kiitos! "Viestin perille menosta en ole varma...

En todellakaan aio paastota viikkoa, ajattelin lähinnä 4 päivää, mutta nyt en tiedä uskallanko sitäkään kun kimppuuni hyökättiin joukolla :shock: Kieltämättä nyt toisen päivän lopulla olo on huippaava ja epätodellinen, en tällaisen halua kyllä jatkuvan. Luulenpa, että palaan huomenissa alakarppaamaan jälleen, tällä kertaa hiukkasen enemmän hiilareita rajoittaen. Toivon, etten aivan vesittänyt dieetin mainetta enkä antanut itsestäni sellaista kuvaa, että laihdutan itseäni vaateripustimeksi hinnalla millä hyvänsä :D Hyvää oloa hain ja sen kyllä sainkin, mutta miten helekatissa saan sit ton painon alas??!! Kysynkin siis vielä teiltä asiasta enemmän tietäviltä et rajoitanko minä myös kaloreita hiilareiden lisäksi vai syönkö huoletta kaikkea runsasproteiinista ja vähän hiilihydraatteja sisältävää? Laihduttaessa laskin että kaloreita pitäisi olla n. 1400 paikkeilla et paino tippuis jotain 0.5 kiloo viikossa, mut ei sillä kyllä paljoa saa syödä ja tässä dieetissähän piti saada syödä hyvin...

Innostumistaan anteeksipyydellen ja ruotuun jälleen palaten,

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 20:08:16 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Sam kirjoitti:
Pappa kirjoitti:
Ihan noin OT hivenen: Olen joskus katsonut muun muassa Fashion TV käveleviä vaateripustimia. Miten lie ovat aikaansaaneet, ehkäpä monillakin keinoilla.

Amfetamiini? :?

valitettavasti sekin on yksi epätoivoisen keino.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 20:11:40 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Santra kirjoitti:
Toivon, etten aivan vesittänyt dieetin mainetta enkä antanut itsestäni sellaista kuvaa, että laihdutan itseäni vaateripustimeksi hinnalla millä hyvänsä :D

*nauraa* no ethän toki! olisi kai pitänyt erikseen mainita ettei se viittaukseni henkariin ollut kohdistettu sinuun! Tietenkään.... hmmppf... sori.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 20:15:52 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Hei Santra!
Katsoin päiväkirjoja ja mietin hetken omaa alkuani. Nyt tuntuu siltä että
- Atkins sanoo, ettei kaloreilla ole vaikutusta, mutta että äärimmäisessä tapauksissa kannattaa kokeilla rasvapaastoa.
- Sears'in zone (tunnen parhaiten joten puhun siitä, mutta tämä saattaa olla sama muissakin hyväkarppiohjeissa) puhuu noin 1200 kalorin laihdutuskaudesta meille tavisnaisille.

Eli: kumpikin rajoitta kaloreita ja kumpikin tekee sen niin, että pääosa ravinnosta on muusta kuin hiilareista. Kummallakin näläntunne on paremmin hillittävissä kuin samojen kalorimäärien kitudieeteissä.

Laihduit itse myös paikkareilla, vaikkakin ehkä lihasten kustannuksella. Mitä jos kokeilisit hiukan rasvapaastoa pehmeämpää versiota, kun se kerran puree? Eli pitäisit ne kalorit alhaalla - mutta katsoisit että valkuaista tulee vähintään gramma ja kilo. Loppu voi sitten olla jonkin aikaa vaikka rasvaa... riippuu aika lailla nälänhallinnasta. Ja jos hiilarit on vain mallia melkein-ei-mitään, niin etsi jostain persijaa ja sipulivarsia ja ituja ja/tai vitamiini ja hivenpillereitä.

Yritän sanoa, että niitä proteiineja tarvitset. Ja että kohtuumäärillä nälkä saattaa pysya hallituissa lukemissa. Kutsutaanko sitä sitten rasvapaastoksi vai joksikin muuksi, onkin sitten toinen juttu.

Ja samalla yritän sanoa, että pitkällä tähtäimellä hyvänmakuisen vähähiilarisen alakarppiruoan tekeminen auttaa paljon pitemmälle kuin rasvapaastot ja muut kuurit. Kunnon safkalla repsahduksien tarve kutistuu kuin se kuuluisa pyy maailmanlopun edellä 8)

terv els

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 20:20:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minulla lyhyt rasvapaasto auttoi selvästi jatkuvaan syöpöttelyyn.
Olin rasvapaastolla ensin 3 päivää, sitten yhtenä päivänä söin vähähiilihydraattisesti, jatkoin sen jälkeen taas rasvapaastoa 1 1/2 päivää. Ja nyt tuntuu siltä, että pystyn hallitsemaan syömisiäni. Toivottavasti tämä olo jatkuu.
Nyt syön taas muutakin kuin rasvaa, mutta edelleen pyrin pitämään hiilarit alle 20 g:n.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 20:23:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Samaa ajattelin kuin els. Esim. Rosedale on pitkälti "rasvapaasto", mutta minimi proteiinin tarve turvattu. Ja käytännössä vähäkalorinen, koska rasva pitää niin hyvin nälän poissa. Maitorasvoja suosittelee välttämään, jos ei paino putoa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 20:39:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitti Els ja kumppanit!

Yritän koota nyt ateriani siten, että saan mahd. paljon proteiineja ja rasvaa, hiilarit jätän suht vähälle. Ongelmana mulla on se, että en oo ikinä osannu syödä pelkkää lihaa paljaaltaan, en edes syödessä tunge suuhuni haarukallista ehtaa lihaa vaan lisuketta kans, paljas liha jotenkin yököttää. Olin aikanaan kokeilumielessä kasvisruualla tovin, muttei se ollut mun juttu, kasvissyöjä ei haaveile lihapullista ja kinkkupizzoista... :) Nytpä onkin siis ollut hiukkasen vaikeaa koota ruoka-annosta ton lihan ympärille, kaali tulee jo korvista ulos joka muodossa ja kaikki juusto- ja kermapohjaiset systeemit nostavat kalorit korkealle. Erilaisia salaatteja pitää vielä kokeilla, mut ateriat kasvaa niin isoiks noilla rehuilla et en jaksa syödä..kumma on mullakin ongelma :oops:

Myös se, että hitostako saan 160 g proteiineja päivässä tuottaa hankaluuksia; esim. 400 g lihaa sisältää vain n. 100 g proteiineja, en millään saa tungettua naamaani tota satsia edes pitkin päivää ja sitten vielä siihen jotain muuta proteiinipitoista, esim. aamulla munakas ja illalla purkki rahkaa ja vielä jää proteiinit liian vähille...mistä ihmeestä saan tarpeeksi protskuja??? Oisko esim. sellainen laihduttajalle tarkoitettu proteiinijauhe paikallaan, muistaakseni oli vielä vähähiilihydraattista vai onko tämä jo heti tyrmätty ajatus?

Auttakoon ken voi :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 20:43:47 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

No ota sitten edes se 70 grammaa, äläkä turhaan pakota itseäsi... Se riittää jo aika hyvin perusylläpitoon, etkä sinä tässä vaiheessa juuri muuta tarvitse; energiapuolella voi rasvalla hyvin korvata loput...

Oma BMI'ni oli aloitusvaiheessa tuolla 27 kulmilla, ja tuollaisella valkuaismäärällä itse pärjäsin ihan hyvin ...

tsemmpiä! t. z-els

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-03 20:44:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miksi ihmeessä 160 g proteiinia? Elskin sanoi g per kilo.

ETA 70 g kuulostaa ihan hyvältä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00